Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Saglige spørgsmål til Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 December 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Det er da ellers lige en fin story vi får dér fra Densens undfangelse, de sidste minutter inden verdenspremieren og færgen, ja man kan se det for sig!

Det er rigtig godt gået Thomas, vi er nogle der kunne lære noget af dig på det område.

Og så er det jo rart at se man/I kan debattere det her prekære emne på en så styret måde, det er virkelig positivt og en god rettesnor for andre tråde - og debattører. Denne tråd er ikke "bashing" som en enkelt har benævnt den, det stadie er den ovre.

Nu er det ved at være derhenne i tråden at enten kryber Sillesen til korset , som logisk er en klar retning i fht argumentatiionen i Hurtigs indlæg, eller Thomas har en fjerde "udvej"?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 December 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej Hurtig,

Ja, sådan kunne vi da gøre det fremover, og det er da værd at overveje, det ville da betyde aftenro i flere dage  Men iøvrigt ER det nu en gammel "vane" som jeg vel efterhånden har nævnt 200 gange  Om du/I så tror på det eller ej, er jo egenligt ligegyldigt, det er ihvertfald derfor vi har gjort det.

Kunne du (og I øvrige) ikke bruge energi på at kontakte alle andre firmaer der opgiver effekt på den måde, jeg gad godt høre deres svar til jer ! Og iøvrigt Hurtig.. fordi andre opgiver deres effekt til 65W i 8 og 100W i 4.. ved du jo faktisk ikke om det passer.. så hvordan du kan rose dem, uden at du har en konkret måling at referere til fatter jeg altså ikke..

Jeg har altid troet at når vi opgav vores effekt i 4 og 8 ohm, betød det at folk tænkte "hmm.. min XX højttaler er 4 ohm, og den forstærker kan levere 250w, så det er et perfekt match", eller "hmm.. min YY højttaler er 8 ohm, og den forstærker kan levere 125w og det er vist for lidt, så jeg må købe en anden".

Men jeg kan udfra jeres argumentation forstå at folk tænker:

"hmm.. Densen har opfundet den teoretisk perfekte forstærker sådan en har jeg altid ville have, så den køber jeg".

OG glem nu alt om at sige at vi gør det fordi det er udtryk for at en B-350 (eller enhver anden Densen) er stærkere end den er for faktum er at B-350 med en vækst på 67% fra 8 til 4 er lunt placeret i svinget, og det normale for forstærkere med en kraftig strømforsyning er nu 60-80% i vækst (afhængig af konstruktionsprincipper mv). Nej, fortæl mig hvem der troede Densen havde og opfundet den teoretisk perfekte forstærker da de så den opgivelse..

Med hensyn til om baggrunden for vores effektopgivelser overhovedet er baseret på målinger, må jeg skuffe dig, det er de faktisk IKKE !  Det eneste vi gør er at sikre at de minimum overholder de specifikationer vi opgiver.

Opgivelserne følger bare et simpelt hieraki, som har til formål at sikre at der er en rød tråd i vores produktopgivelser, vort sortiment er d.d. som følger indenfor effektforstærkere:

B-305 60W

B-310 80W

B-320 100W

B-330 120W

B-350 125W

(B-340 er lidt udenfor, idet den er 4x60W).

Som det ses af ovenstående er det sådan at man får mere effekt for hver gang man går et prisniveau op i forstærker. Man får også mere lydkvalitet. I nogle af tilfældene får folk f.eks 20 W mere end de har betalt for, i andre 50W. Det svinger fra model til model, og hvis vi begyndte at opgive "skæve" tal, ville folk da blive vildt forvirrede. F.eks (tænkt eksempel) hvis nu B-305 i virkeligheden var 79 w, og B-310 var 80W... så skulle folk betale betale 5000 for 1 watt.. Selvom en B-310 ER en meget bedre forstærker end en B-305, kan jeg allerede nu gætte på hvor mange der ville ringe og spørge hvorfor 1 watt skal koste 5000...

Den røde tråd er således at når man bruger flere penge på en effektforstærker, får man mere lydkvalitet og mere effekt (og det gør man også, men det er aldrig præcist 20w mere man får)

Og så er det da rart at se Kontrast fra Gamut på banen, måske han kan fortælle hvorfor en Gamut DI 150 er opgivet til 180W i 8, og 360 W i 4 ohm ? "Det ligner et stort FUPNUMMER.." "Hvad kan man lære af det Gamut, er en fis i en hornlyget, man kan få beder ting til en billiger pris, lidt af hvad B&O gør."

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Høhø, jeg har da ALDRIG (nåjo, måske Mogens Kampfs neverending story om H4all på den "anden" hp) hørt en så latterlig og futil debat som denne her.

Er pengepungen tom og forbrugsfesten ved at være ovre, Groove mfl.???? Er misundelses- og kedsomhedsfaktoren i den mørke vinter ved indfinde sig????

Tak til Sillesen, der (helt ubegribeligt-) gider at svare ignoranter og kværulanter.....

(Kan kævleriet ende her mon??????)

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Åhr, Sillesen, er der så varmt hvor du er nu, at du vil have andre med op i suppegryden?

Jamen hvor ædel en handling at få rampelyset væk fra sig selv, og over på andre som ikke har noget at gøre i debatten,  - men det er jo nok som du siger, det med wattene, noget alle har gjort i mange år i god tro og for på en måde at ville skabe ro omkring en forstærkers formåen i en sammenligningssituation.

Denne forklaring holder osse i 2 ohm!

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

"og over på andre som ikke har noget at gøre i debatten"

du siger det endda selv kontrast, du står som branchemedlem og burde ikke være med til at smide med mudder i sådan en tråd. slet ikke spille dommer

nu du selv har valgt at deltage på den måde i tråden burde du fremlægge hvorfor gamut gør præcist det samme som du vil have sillesen "skal krybe til korset for"

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Glem det, Mr. Fish, no way.

(Tillykke Thomas, den første er hoppet på den!)

Simon R
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

I den forrige tråd ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46572&K W=Simon+R&PN=0&TPN=4 )

samlede jeg op på det, jeg opfattede som KvKs kritik - en kritik, der minder meget om det Hurtig skriver.

Jeg fik så aldrig svar fra Hr. Sillesen. Hvad baggrunden for dette er, er ikke til at sige, men jeg opfatter det rent faktisk som mistænksomt. Netop at undlade at svare på noget, og så senere fremture med en historie om køkkenborde og færger...

Well; det som kritikken går på, og som jeg synes Hr. Sillesen konsekvent undviger er, at HVIS man vælger at opgive en forstærkers effektmåling således, at effekten fordobles som funktion af halvering af impedansen, SÅ ligger der en hel bestemt signalværdi i dette.

Og hvordan var det nu det så ud med Densens forstærker ved 2 ohm? Der var ikke tale om en fordobling.

Og er det fair, at denne praksis er udbredt og at man derfor dækker sig ind under det?

Det synes jeg ikke. Og derfor er det ejheller klædeligt, at Hr. Sillesen opfordrer os brugere til at bruge energi på alle de andre forstærkerproducenter.

Ja, der er meget snyd. Men nu er det rent faktisk Densen, der spørges ind til. Og om hvorvidt Densen snyder. Og i den sammenhæng er det jo fuldkommen ligegyldigt hvordan konkurrenter og kollegaer opfører sig. (Eller er det også ok at stjæle, hvis man sidder på sammen fængselsgang som en horde tyve?)

Og tillad min personlige vurdering til sidst - jeg synes faktisk ikke Hr. Sillesens taktik har været særlig attråværdig. For mig at se har det lignet "damagecontrol" og undvigelsesmanøvrer - meget mere end egentlig forklaringer og argumenter.

Til top Vis Simon R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Kontrast: Densen falder ikke i min smag, men at slå ned på densen for hvad der må betegnes som standard målemetoden i en hel branche er på ingen måde fortjent.

du vælger at deltage som branchemedlem, så må du lige tage dig sammen og komme med noget konstruktivt. ikke prøve at føre en latterlig hetz mod andre. hvorfor måler i på samme måde som densen ?

prøv at læs retningslinierne for branchemedlemer, ved godt gamut drengene plejer at hoppe over det afsnit 

simon r: "

Well; det som kritikken går på, og som jeg synes Hr. Sillesen konsekvent undviger er, at HVIS man vælger at opgive en forstærkers effektmåling således, at effekten fordobles som funktion af halvering af impedansen, SÅ ligger der en hel bestemt signalværdi i dette.

Og hvordan var det nu det så ud med Densens forstærker ved 2 ohm? Der var ikke tale om en fordobling."

problemet er nok at du konsekvent har undladt at læse hvad der bliver skrevet.

hvis du er interesseret i svar på dine spørgsmål, så er der svaret på dem efterhånden en del gange. kontrast har dog ikke svaret på hvorfor gamut gør det samme men det er sjovt nok ikke spændende ?

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Kontrast: Densen falder ikke i min smag, men at slå ned på densen for hvad der må betegnes som standard målemetoden i en hel branche er på ingen måde fortjent.

du vælger at deltage som branchemedlem, så må du lige tage dig sammen og komme med noget konstruktivt. ikke prøve at føre en latterlig hetz mod andre. hvorfor måler i på samme måde som densen ?

prøv at læs retningslinierne for branchemedlemer, ved godt gamut drengene plejer at hoppe over det afsnit 

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

simon r: "

Og hvordan var det nu det så ud med Densens forstærker ved 2 ohm? Der var ikke tale om en fordobling."

problemet er nok at du konsekvent har undladt at læse hvad der bliver skrevet.

hvis du er interesseret i svar på dine spørgsmål, så er der svaret på dem efterhånden en del gange. kontrast har dog ikke svaret på hvorfor gamut gør det samme men det er sjovt nok ikke spændende ?

Kan densen ikke svare for sig selv, nu hedder tråden "saglige spørgsmål til densen" ikke "saglige spørgsmål til mightyfish"!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

adamfelix. godt indlæg. virkelig konstruktivt

tror du har misforstået hvad et forum er. påpegede at simon har fået svar, mange gange samt at gamut ikke burde deltage i sådan en tråd på den måde i henhold til retningslinierne.

og imodsætning til div medløbere plus andre synes jeg det er et spørgsmål til branchen mere end et spørgsmål til densen. og det saglige i overskriften er da skudt helt ved siden af.

siden hvornår har branchemedlemmer kunnet angribe andre på den måde ? og så for noget som er den gængse målemetode ? og endda noget de selv gør ? at der så sidder nogen med et horn i siden på densen gør åbenbart at dette bliver tilladt

hvis det var spøgsmål der ikke skulle kommenteres (ses) af andre var det nok foregået i pb skal du se

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Det lader til at Densen ikke rigtig kan forsvare deres ting, meget skit for Densen, jeg ville nok overveje at købe Densen, desværre, de laver nogle flotte ting, men de gør B&O også.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Soersch
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Det lader til at Densen ikke rigtig kan forsvare deres ting, meget skit for Densen, jeg ville nok overveje at købe Densen, desværre, de laver nogle flotte ting, men de gør B&O også.

Ja så blev det da endelig bekræftet at HiFi interesserede ikke er andet end en flok opblæste narhoveder. Jeg tror sgu jeg finder en anden hobby. Føj for helvede.

Farvel herfra tossehoveder.

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Soersch skrev:

janwa skrev:

Ja så blev det da endelig bekræftet at HiFi interesserede ikke er andet end en flok opblæste narhoveder. Jeg tror sgu jeg finder en anden hobby. Føj for helvede.

Farvel herfra tossehoveder.

Jeg har 3-4 hobbies udover hifi, og der er altså lige så mange tossehoveder.
Meen måske interesserer de sig for hifi også.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 December 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Fald nu ned Soersch, dette skulle være en god debat, men desværre blandet Densen sig i debate og kom ikke ud af det på en god måder, derved er vi ved at kommer frem til den gammle debat om branchemedlemer, har plads her.

Har selv hørt Densen ved flere lejeheder (da jeg selv havde overvejet at købe Densen), og det var ikke god, på div. messer hvar bl.a. Densen der havde den en af de ringest lyd, i forhold til prisen, kunnne godt få mistanke til at deres Effekt forstærker ikke er strømstærk nok.

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Fald nu ned Soersch, dette skulle være en god debat, men desværre blandet Densen sig i debate og kom ikke ud af det på en god måder, derved er vi ved at kommer frem til den gammle debat om branchemedlemer, har plads her.

Har selv hørt Densen ved flere lejeheder, og det ar ikke værre god, på div. messer hvar bl.a. Densen der havde den ringest lyd, kunnne godt få mistanke til at deres Effekt forstærker ikke er strømstærk nok.

Kan du huske hvilke højttalere der blev spillet på?
Jeg har også været på en del messer, og husker ikke Densen som det værste på messen.
Derimod står Bose stadig som et lysende skrækeksempel i min hukommelse, selvom den oplevelse er flere år gammel.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 December 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Det var på nogle Audiovector som Densen altid bruger på deres messer.

Der ud over, skal der siges at System Audio med det stor
Primare anlæg, heller lød god når der bliv skruget op.

Og Rotel lille anlæg, med nogle små højtale (kan ikke huske mærket, på stånde fod), heller lød godt.

Så Densen er ikke ene om det.

Og hvis man først skal ud i Bi-amp med aktiv delfilter og flere Effekforstærker, ja så bliver det dyrt og det er nok det Densen prøver at sælge.

Ja Densen kunne lære af Tandberg, de kunne lave Effekt forsærker og de så godt ud (3000 serie).

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Saglig debat er naturligvis velkommen - personhetz og lign. overtrådelser af retningslinier for brug af forum, lægger vi ikke spalteplads til.

Hold nu linien klar!

Mener I selv at I har overholdt det påbud?

Det gik fint i starten, men så gik det galt. og det stopper her.

Tråden lukkes!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes