| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
|
Desuden har jeg en stor svaghed for Arnold Schönberg og hans Gurrelieder. Men jeg søger en rigtig god indspilning af dette "nordiske" gudeværk.
|
|
|
For nogle år siden havde jeg en vinylboks med dette værk. Optaget i Radiohuset tilbage omkring 73-74. Jeg kan desværre ikke huske medvirkende (der var et par danske sangere imellem) eller dirigent. Det var en, i mine ører, fremragende udgave.
Desværre solgte jeg den, da jeg fik den på cd
Men så har du lidt at gå efter. Prøv evt. Accord (det var der jeg købte den i sin tid) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
| For nogle år siden havde jeg en vinylboks med dette værk. Optaget i Radiohuset tilbage omkring 73-74. Jeg kan desværre ikke huske medvirkende (der var et par danske sangere imellem) eller dirigent. Det var en, i mine ører, fremragende udgave.
Desværre solgte jeg den, da jeg fik den på cd
Men så har du lidt at gå efter. Prøv evt. Accord (det var der jeg købte den i sin tid)
|
|
|
Tak for tippet af og til ville det også være dejligt om man kunne låne CD'er med hjem og lytte på eget anlæg inden køb 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Tengstedt - ja jeg læste anmeldelsen da den kom, jeg mindes at halvdelen af symfonierne er himmelsk opførte, og den anden halvdel er knapt så overbevisende. Boxen har hidtil været dyr, men nu er prisen da helt forrykt... KØB, KØB
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er bestilt 1000 tak for tippet, omend jeg nu har samtlige Mahler symfonier i mindst to versioner 
Den forholdsvis nye Pat Metheny / Brad Mehldau CD røg også med til jazz samlingen 
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
At læse i en af anmeldelserne giver mig bløde knæ..
"I can't add any more to what has been said regarding the content of this box set except to say: the sound quality is incredible. Out of all my classical CDs I rate these the highest in terms of hi-fi. Just listen to the first minute of the 5th symphony to understand what I mean - Clean, crisp and full dynamics across the frequency range. Recommended".
Kære postbud - target: Roskilde 
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg vil også lige give mit B7 med. Generelt er jeg til den mere lette genre, noget der ikke er så svært fordøjeligt.
Beethoven: Jeg er vild med symfonierne (alle sammen) og så må også (som andre har gjort) nævnes den 5. klaverkoncert. Jeg har hørt en indspilning fra Philips (en ældre) som rent musikalsk er super, og kvaliteten er også fin alderen taget i betragtning.
Bruckner: Symfoni nr. 0
Gerschwin: Rhapsody in blue. Super stykke musik. Kan godt lide den fede blanding af jazz og klassisk. Har kun en skod indspilning, så hvis der er nogen der kan anbefale så kom endelig med det.
Og som korsanger, så har jeg et par indspark her også, hvis der er nogen der er til den slags.
Verdi: Requiem, et i mine øjne fantastisk stykke musik med masser af forskellige nuancer. Har seel den version med Pavarotti, som jeg egentlig ikke synes er specielt god. Har hørt en version med Gardiner (dir.) og Monteverdi-koret, som var meget bedre (på Philips vist nok)
Mozart: Requiem, også et fantastisk værk. Har Philips-udgaven, hvor der også er 2 messer der hver især også er fremragende. Kan varmt anbefales.
Schønberg: Friede auf Erden. Findes i en 3-CD-boks med Stockholms kammerkor, Fantastisk kompleks kormusik med masser af flot tonesprog.
Det var mine umiddelbare indspark, skal nok komme med mere, når jeg kommer i tanke om det.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede Camille Saint Saêns Oratorio De Noêl indspillet i Løgumkloster Kirke mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm dejlig musik Bestilt og betalt søndag på www.cdklassisk.dk og leveret idag tirsdag - det er da ASAP service! og så kostede den 59,95
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
|
At læse i en af anmeldelserne giver mig bløde knæ..
"I can't add any more to what has been said regarding the content of this box set except to say: the sound quality is incredible. Out of all my classical CDs I rate these the highest in terms of hi-fi. Just listen to the first minute of the 5th symphony to understand what I mean - Clean, crisp and full dynamics across the frequency range. Recommended".
Kære postbud - target: Roskilde 
|
|
|
Det kære postbud har netop været her, og fluks røg 5. symfoni i drevet. Er blot i 1. sats (Trauermarsch) og optagelsen er fra 1978, digitalt remastered i 1984, og dermed ikke en boxens mest up-to-date CD, men den virker godt, umiddelbart god bredde og dybde, og dynamikken virker god... mere herfra senere 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtherFREAK; Jeg så dit link - hvilken af de HT på din hjemmeside spille du selv på ??
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go' aften r-l-b,
Jamen, jeg skifter frem og tilbage, men må erkende at jeg den sidste måned har spillet mest på Montana XPS (    ) det er svært at holde sig fra det perfekte 
I sidste uge spillede jeg en del på den lille standermodel Montana Monitor (den gør det fantastisk - utrolig value-for-money).
Montana EPS2'erne regner jeg med at spille på igen i næste uge, da jeg ikke hart hørt dem efter jeg fik ændret min efterklang i lytterummet (det glæder jeg mig til).
Grundet min dårlige ryg (er netop blevet opereret) har jeg en lille udfordring i at flytte XPS'erne på 115 kg stykket væk, og placere EPS2'erne på 70 kg stykket 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skulle nok have en "klub > 100kg" herinde hvor vi kunne give hinanden "flytte/løfte" tips så vi kunne spare lidt på ryggen med vore højtaler-monstre  Det ser ud til at du får en vellydende Jul - er de ligeså gode til klassisk som til alt andet ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at i kunne bruge mit lille tip .. det er jo en super tråd det her, som man hurtig bliver fattig på pengepungen af at kigge i  Forøvrigt har EMI udgivet mange gode "budget" kasser, hvad med denne her? hvis man er til Rachmaninov. Egentligt går tipet til SES der ledte mig på rette vej mht. et godt sted at starte. Navnet Marris Jansons faldt ud ... og ugens box kan ses herIgen en dyr en  ufatteligt hvor billigt det kan gøres i den kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Nu har jeg kun en desværre meget slidt vinyl udgave og en budget CD at sammenligne med men jeg må bare overgive mig totalt til denne der netop i dag kom efter 3 mdr - via England fra Canada Jeg har ikke SACD afspiller men CD sporet er ganske habilt og Mari Kodama forstår at flytte fingrene uden at det virker som et forsøg på en "teknisk" præstation
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ikke den store klassisk tilhænger, men er dog begyndt at snuse til det!
Forleden fandt jeg denne til 17 kr på lp forståes:
Michala Petri, Vivaldi: De fire årstider på RCA Victor Red Seal.
Nøj hun kan sin fløjte, det er da helt fantastisk!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Milu
Start du bare blidt op med Vivaldi/Petri - lidt kammermusik - lidt piano sonater etc. Der kan åbne en helt verden af glæder for dig.
Det der kan være en fejl hvis man ikke er så inde i klassisk musik er at starte for voldsomt - en hæftig symfoni hvor kanoner bliver skudt af og alt slagtøjet bumler om kap med en manisk strygersektion kan tage pusten fra de fleste.
En dårlig optagelse af en symfoni kan lyde mudret larmende og uharmonisk - samme symfoni kan være en pragtfuld oplevelse med det rigtige orkester og den rigtige optagelse.
god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hej MiluStart du bare blidt op med Vivaldi/Petri - lidt kammermusik - lidt piano sonater etc. Der kan åbne en helt verden af glæder for dig.Det der kan være en fejl hvis man ikke er så inde i klassisk musik er at starte for voldsomt - en hæftig symfoni hvor kanoner bliver skudt af og alt slagtøjet bumler om kap med en manisk strygersektion kan tage pusten fra de fleste.En dårlig optagelse af en symfoni kan lyde mudret larmende og uharmonisk - samme symfoni kan være en pragtfuld oplevelse med det rigtige orkester og den rigtige optagelse.god fornøjelse
|
|
|
Go' idé!
Men jeg er helt betaget af den skive, der er bare så meget hul igennem...
Nå ja så fik jeg også Beethovens 9 symfonier samlet i et værk fra 1960 tror jeg. Fra Murray Hill. Ikke så meget hul igennem som den RCA Victor Red Seal, men ok i små bidder godt nok!  Jeg kunne ikke stå for teksten: "Ultra High-Fidelity" og "7 Magnificent Long Playing Records" man er vel letkøbt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
r-l-b skrev:
hej MiluStart du bare blidt op med Vivaldi/Petri - lidt kammermusik - lidt piano sonater etc. Der kan åbne en helt verden af glæder for dig.Det der kan være en fejl hvis man ikke er så inde i klassisk musik er at starte for voldsomt - en hæftig symfoni hvor kanoner bliver skudt af og alt slagtøjet bumler om kap med en manisk strygersektion kan tage pusten fra de fleste.En dårlig optagelse af en symfoni kan lyde mudret larmende og uharmonisk - samme symfoni kan være en pragtfuld oplevelse med det rigtige orkester og den rigtige optagelse.god fornøjelse
|
|
|
Go' idé!
Men jeg er helt betaget af den skive, der er bare så meget hul igennem...
Nå ja så fik jeg også Beethovens 9 symfonier samlet i et værk fra 1960 tror jeg. Fra Murray Hill. Ikke så meget hul igennem som den RCA Victor Red Seal, men ok i små bidder godt nok! Jeg kunne ikke stå for teksten: "Ultra High-Fidelity" og "7 Magnificent Long Playing Records" man er vel letkøbt!
Mvh. |
|
|
Ja og Full Frequency og Microgroove og hvad det nu altsammen ser godt ud på et pladecover. Der skulle være en optagelse af Beethovens 9ende med Karajan men fra midt 70erne der skulle være rigtig god - og husk du kan nyde bider af den i filmen "A Clockwork Orange" hvis du er til lidt ultravold også  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |