Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: PT Fedeste Klassiske anbefalinger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 April 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hmm er Vivaldi blevet nævnt i tråden?

Fortæl fortæl, hvad kan du anbefale af det? - det er jo let bare at sige de fire årstider, men hvilken udgave er så at anbefale?

Jeg er ikke i tvivl... den her købte jeg får en god måneds tid siden og det er simpelthen reference det hele.

BISCD275
BISCD275
VIVALDI FOUR SEASONS Nils-Erik Sparf, baroque violin; The Drottningholm Baroque Ensemble

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

En af mine gode klassiske er Mussorsky's Udstillingsbilleder. Jeg vil påstå, at det er også god musik for dem der ikke lytter ret meget til klassisk. MEN, tag en god indspilning med nerve, rammasjang og god hifi. Min bedste er Carlo Maria Guilini som dirigerer Chicago Symphony Orchestra i 1976 på DG 2530 783 på vinyl (normalt er DG langt fa mit favorit udbyder, men her synes jeg dæleme det er godt) Jeg ved ikke om den fås på CD.

På stand: der er ikke megen grund til at søge efter nye indspilninger, hvis de allerede er lavet i super hifi af mesterdirigenter med ressourcefyldte orkestre i 60'erne, 70'erne og 80'erne! Mange gange kan man få disse mesterindspilninger på CD for små penge. Decca og EMI lavede mange i den periode, som stadig måler sig blandt den absolutte top af indspilninger.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
rattanhuset skrev:
Hmm er Vivaldi blevet nævnt i tråden?

Fortæl fortæl, hvad kan du anbefale af det? - det er jo let bare at sige de fire årstider, men hvilken udgave er så at anbefale?

Jeg er ikke i tvivl... den her købte jeg får en god måneds tid siden og det er simpelthen reference det hele.

BISCD275
BISCD275
VIVALDI FOUR SEASONS Nils-Erik Sparf, baroque violin; The Drottningholm Baroque Ensemble

Hehe jeg ville ikke anbefale nogen, det var et spørgsmål... Men når så det er sagt, så er "the four seasons" med Anne Sophie Mutter, det eneste som jeg har hørt af Vivaldi, og det er endda mange år siden. Men det var min debut til det klassiske... meget klassisk! *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes