| Forfatter |
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krell , bow , avi , primare , densen , rogue , thule , gryphon og gamut
men det er nok bare mig der ikke kunne få dem til at spille
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser sådan ud. Du må øve dig noget mere.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... så kan du jo ved samme ombæring holde dig til at ta billeder...
det er gamut nok også bedre tjent med i det lange løb
|
| Til top |
|
| |
Killerrabbit Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par brugte standerhøjtalere fra Peak Consult, burde være muligt at skaffe i det prisleje.
Har selv haft fornøjelsen af at lytte til disse:
Rigtig gode!
|
| Til top |
|
| |
Dave Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
LarsOhl skrev:
|
Tja Mulleblob er jo svært at vænne sig til at der også foregår noget i de lavere frekvenser. 
Ja jeg gider altså ikke have en højtaler uden bund....det skulle da lige være sammen med min sub 
|
|
|
Ja, bestemt , men det l3 har at byde på i bunden vil jeg gerne leve med foruden..
har levet med et par l3 i ca 6mdr , set i lyset af hvad man ellers kan få til langt mindre
penge må der være nogle der har røde ører , jeg er ikke bange for at sige at det jeg
har er noget skidt... det kunne mange i forum lære af
|
|
|
Som ejer af et par Gamut L-3 (og som alm. læser og interesseret) bliver jeg altså lige nødt til at give min mening til kende. Det er ikke konstruktivt at fremhæve eget gear på bekostning af andet/andres - især ikke når det er denne fremhævelse, der forekommer at være det vigtigste budskab. Vi har forskellige præferencer (som det er sagt 1000 gange før, men ingen tager konsekvens af det!) og burde derfor forholde os i forhold til det vi selv ønsker et musikanlæg skal kunne gengive. Jeg har haft mange højtalere gennem tiderne (Quad, Proac, Snell m.m.) alle har været gode udfra de forudsætninger, der på det givne tidspunkt var tilgængelige. Gamut er en anden god højtaler, som jeg da kun kan anbefale, hvis man er ude efter den slags lyd - og den gør det meget godt, selv i selskab, og sammenligning, med de (dyrere) højtaler jeg har haft før.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja , alt er godt indtil man har hørt noget der er bedre :)
typisk vil folk som ejer et produktet mene det er det bedste....

|
| Til top |
|
| |
Dave Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
|

|
|
|
Suk!!! - jeg pøvede, men måske er det netop derfor jeg ikke ynder at blande mig i disse diskussioner - jeg må prøve at minde mig selv om det noget oftere!
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dave skrev:
Mulleblop skrev:
|

|
|
|
Suk!!! - jeg pøvede, men måske er det netop derfor jeg ikke ynder at blande mig i disse diskussioner - jeg må prøve at minde mig selv om det noget oftere!
|
|
|
nej nej , hvis du er til den lyd.. er de , de eneste rigtige for dig 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulle, prøv at forstå hvad han skriver til dig...
|
| Til top |
|
| |
Dave Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Dave skrev:
Mulleblop skrev:
|

|
|
|
|
|
|
nej nej , hvis du er til den lyd.. er de , de eneste rigtige for dig 
|
|
|
aargh, for h....... !!!!! Pointen kan åbenbart ikke trænge igennem: mine højtalere er ikke bedre end dine - og jeg ved ikke om de næste par er bedre end dem jeg har....det er det som er essensen i den her hobby - alt andet er mani og attitude.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er villig til at give 2500 ekstra, kan jeg se der er et sæt wilson til salg på sitet magen til dem som jeg lige er blevet "befriet for" af ubudne gæster, det er et rigtig lækkert sæt. måske du skulle prøve at kigge på dem i stedet for alt det der L3 halløj?
- Jeg har intet imod L3, men så kan du komme lidt videre med andre bud
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er måske nok i underkanten til din stue, men hvad med et sæt Neat MFS? Dem sælges der ikke mange af herhjemme, men har faktisk lige set, at René Jensen sælger et brugt sæt. Du kunne også nøjes med en "mindre" gulv-højttaler? Noget fra ATC eller Aurum Cantus kan være et godt bud. Der får du meget for pengene, især sidstnævnte.
Haydn er da en fin lille sag i prisklassen, men den er altså noget begrænset, når vi sammenligner den med "eliten" i det højere prislag.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
|
De er måske nok i underkanten til din stue, men hvad med et sæt Neat MFS? Dem sælges der ikke mange af herhjemme, men har faktisk lige set, at René Jensen sælger et brugt sæt. Du kunne også nøjes med en "mindre" gulv-højttaler? Noget fra ATC eller Aurum Cantus kan være et godt bud. Der får du meget for pengene, især sidstnævnte.
Haydn er da en fin lille sag i prisklassen, men den er altså noget begrænset, når vi sammenligner den med "eliten" i det højere prislag.
|
|
|
hvorfor skulle den dog være det?
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med JM Lab 906? Har selv et sæt som jeg er rigtig glad for. De er ikke specielt drilske for forstærkeren, og jeg synes de spiller rigtig lækkert, med en lyd der er meget fremme i skoene. Jeg har set et sæt til salg her for 6,5k. De er af en eller anden grund ikke specielt populære, men jeg synes du bør overveje det. Eneste ting er, at bassen ikke er overvældende, men til gengæld meget tight og præcis. Jeg har desuden haft meget nemt ved at få dem til at spille i de rum jeg har haft dem stående i.
Mvh Kasper
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper
Har du tænkt dig at sætte ht'erne på en stander eller skal de i reolen, hænge på væggen eller lignende? Grunden til at jeg spørge er at hvis du har tænkt dig at bruge en stander, kunne en gulv 2vejs være en alternativ mulighed.
Held og lykke med jagten.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imellem alle disse VA'er, Gamut'er, Wilson osv...husk så for guds skyld at smutte en tur forbi Hifi-klubben og lyt på B&W 805S....om ikke andet så for at udelukke dem.....kan dog kun selv stærkt anbefale dem __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu møver jeg mig lige ind med et spørgsmål, hvis det er i orden. Jeg har også selv haft kig på et sæt GamuT L3, men nu bliver der nævnt lidt tidligere i tråden, at man skal have en ret strømstærk forstærker for at kunne drive dem. Jeg har selv en Pathos Logos - kan den klare sådan et par svende?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Dave Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Nu møver jeg mig lige ind med et spørgsmål, hvis det er i orden. Jeg har også selv haft kig på et sæt GamuT L3, men nu bliver der nævnt lidt tidligere i tråden, at man skal have en ret strømstærk forstærker for at kunne drive dem. Jeg har selv en Pathos Logos - kan den klare sådan et par svende? |
|
|
Mener at Pathos er rimelig kraftig dimensioneret, uden dog at have erfaring eller de konkrete specifikkationer lige ved hånden. Jeg har drevet mine L-3'er med DK Design og Rogue M150 (i triode indstilling på ca. 75 w) uden problemer - så du burde vel heller ikke løbe ind i problemer.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dave skrev:
Yoshimura skrev:
| Nu møver jeg mig lige ind med et spørgsmål, hvis det er i orden. Jeg har også selv haft kig på et sæt GamuT L3, men nu bliver der nævnt lidt tidligere i tråden, at man skal have en ret strømstærk forstærker for at kunne drive dem. Jeg har selv en Pathos Logos - kan den klare sådan et par svende? |
|
|
Mener at Pathos er rimelig kraftig dimensioneret, uden dog at have erfaring eller de konkrete specifikkationer lige ved hånden. Jeg har drevet mine L-3'er med DK Design og Rogue M150 (i triode indstilling på ca. 75 w) uden problemer - så du burde vel heller ikke løbe ind i problemer.
|
|
|
Jeg har ikke hørt L3 på min logos, men det skulle undre mig meget hvis ikke den kan håndterere dem. Det vil jeg bestemt tro at den kan uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et lille indspark på en ht, som du måske også skulle se på, så kunne "montana" også være en mulighed, som passer til pengene så vidt jeg husker. Dog kan kan jeg ikke huske hvad det er stander modellen hedder, men det er da til at finde ud af.
|
| Til top |
|
| |