| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Som et lille indspark på en ht, som du måske også skulle se på, så kunne "montana" også være en mulighed, som passer til pengene så vidt jeg husker. Dog kan kan jeg ikke huske hvad det er stander modellen hedder, men det er da til at finde ud af. |
|
|
Koigerere lige mig selv, den hedder "monitor"
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
|
Jeg har et par ordentlige kasser (KEF Reference Four) stående i stuen. Dejlig lyd, men jeg må jo nok indrømme, at de er store. Jeg søger derfor et par seriøse stande ht'er. De skal spille sammen med et sæt E.A.R. 519 rørmonoblokke og en Audio Note M2 Phono pre. Min stue er ca. 45 m2.
Nogle gode bud - helst brugt. Prisen skal gerne være under 15k sættet.
|
|
|
Hva med sådan et sæt her :
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=31471
Jeg syns de spiller enormt godt, hvis du ikke har lyttet til dem, så syns jeg da du skal prøve det 
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for alle Jeres input. Sikke en jungle at bevæge sig ind i. Det bliver nok svært for mig, at finde en afløser til mine KEF'er - men de skal videre. Jeg bør måske lige nævne, at de E.A.R. 519 blokke leverer 100w pr. kanal. Det er IKKE en lille "svag" rørblok, men om der er nok power i dem til at drive en lille sej 2vejs - det må jo komme an på en prøve.
Jeg har i øvrigt også en Doxa 70 signature stående. Men den er "kun" på 70w.
Skal jeg ud og have en ny forstærker i samme omgang????
Kom gerne med flere indtryk __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
rattanhuset skrev:
| Som et lille indspark på en ht, som du måske også skulle se på, så kunne "montana" også være en mulighed, som passer til pengene så vidt jeg husker. Dog kan kan jeg ikke huske hvad det er stander modellen hedder, men det er da til at finde ud af. |
|
|
Koigerere lige mig selv, den hedder "monitor"
|
|
|
Godt set 
Montana Monitor er en helt ny stander højttaler på det danske marked med følgende specifikationer: 35-30.000 Hz (+/- 3 db), 89 dB følsomhed, 150 W effekthåndtering, 7" bas/mellemtone og 1" diskant. Pris 7.950 pr. stk. ekskl. stander.
Go' morn'
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper. Din Doxa ville jeg ikke skille mig af med lige foreløbig. Prøv at se om du kan komme til at høre den på de Dali Helicon 300 der linkes til. Det kunne godt gå han at være fedt, tror jeg.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tjekke AudioVector deres Mi1 serie liggende fra 3250 til 10450 pr stk. __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
rattanhuset skrev:
Som et lille indspark på en ht, som du måske også skulle se på, så kunne "montana" også være en mulighed, som
passer til pengene så vidt jeg husker. Dog kan kan jeg ikke huske hvad det er stander modellen hedder, men det er da til at finde ud af. |
|
|
Koigerere lige mig selv, den hedder "monitor" |
|
|
Ja, Montana Monitor har jeg investeret i, og de holder forhåbentlig resten af min tid. Min stue er ca 4 x 7,5 meter, og for tiden spiller de på langs ad stuen.
Hvis man er til analytisk lyd, er der næppe noget bedre til de knap 16 kilo, jeg har sluppet for dem. De kan ses (ikke mine altså) på et af billederne i besøgsartiklen
om High-Performance Audio - den ses stadig på forsiden af hifi4all. De spiller bas, så man tror de er meget større – når der er bas på skiven. Den "falske" bas, som
er flyttet en oktav højere op på fuphøjttalere, hører man ikke noget til. Nyere, godt indspillede cd'er lyder rigtig godt, og det kan visse lp'er også gøre. Men feks var
jeg meget skuffet over cd'erne fra Bangladesh koncerten – de er godt nok ikke gode, men dog hørbare af nostalgiske grunde med bassen skruet over på kl. 14-15.
Hvis der er lytteaftner igen hos High.-Performance i Roskilde, må du af sted. Du kan måske få et sæt med hjem med det samme.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Jeg glemte - NEJ, du behøver ikke en kraftig forstærker. De har en virkningsgrad der er temmelig høj, jeg husker ike, hvor meget men vender gerne tilbage hvis du er "seriøs". Forstærkeren skal stå 10 dB længere nede end før, hvis ikke fruen skal bede m at få skruet ned.
 |
|
|
Kom GERNE med data. Jeg er skam seriøs - mine KEF'er er for store - og dette bevirker en dårlig placering i stuen. Med et par stander ht'er har jeg mulighed for at placere mit anlæg meget anderledes.
Takker endnu engang for input. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA2K Master og Montana (Monitor)
------------------------------------------------------------
Belastbarhed: 200 Watt (Monitor 150 Watt)
Impedans 4 Ohm (Monitor 6 ohm)
Frekvensgang 40-30.000 Hz (Monitor 35-30000)
Følsomhed 87 dB (Monitor 89 dB)
Dimensioner (BxHxD) cm: 19.5x34.5x30 (Monitor 30x46x30)
Bashøjttaler: System Audio W2K (Monitor: Vifa)
Diskanthøjttaler: System Audio TK (Monitor: Vifa)
Finish: Ahorn (ægte træ). (Monitor utallige ægte træsorter)
Håber dette kan bruges. Ellers kan du se den på high-performance.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens jeg ventede på at få standerne, stod de på hhv et skab og en lille bord. Udmærket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se eventuelt også denne tråd, hvor der står en del om Montana Monitor.
|
| Til top |
|
| |
lille splint Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var ligesom dig ude efter et par stande ht og lyttede til en del.
tilsidst endte jeg med et par ProAc D15 og nej det er ikke stander ht men nogle små gulv ht jeg var solgt og købte dem på stedet. og når du alligevel placere højtalerne på en stander så ender de med at blive lige så store som et par små gulv ht. så mit råd er at du måske ikke absolut skal gå efter stander ht.
jeg kan anbefale ProAc D15 jeg smiler hver gang jeg lytter og bliver ved med at finde nyt musik som jeg lige skal høre så det kan vel ikke blive bedre for mig.
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger en stander ht'er, da de virker lettere i rummet. Problemet er, at de skal placeres tæt på et gennemgansareal. Denne gennemgang laver en helhed mellem vores stue og arbejdsværelse, da der er sammenhængende lysindfald fra nogle vinduer. Dette "sammenhæng" vil blive splittet op med en gulvhøjttaler. Ikke nemt når alle i familien vil have det som de ønsker. Min kone er nu MEGET glad for vores KEF'er, men jeg vil have dem placeret et andet sted - og så kommer problemet.
__________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i øvrigt et sæt Dali Grand Coupé på vej hjem. Disse skal da lige prøves, da jeg har læst om flere der har erstattet deres gulvmodel med denne standermodel. Men hvordan de vil klare sig aner jeg ikke. Jeg har aldrig lyttet til dem, så der er jo chancer for, at jeg ikke kan forenes med lyden. Vi må se. Det er jo heldigvis ikke forbudt at have flere ht'er  __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden beder om bud på en standerhøjttaler, og du fortæller om en gulvhøjttaler.
Man kan se foto af Montana Monitor her, men de danske standere er pænere synes jeg - i stål.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39295&KW=mo ntana
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en anden tråd om Montana
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33824&KW=mo ntana&PN=0&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Hej Casper. Din Doxa ville jeg ikke skille mig af med lige foreløbig. Prøv at se om du kan komme til at høre den på de Dali Helicon 300 der linkes til. Det kunne godt gå han at være fedt, tror jeg.
/Præsten
|
|
|
Den beholder jeg nu også. Den er en musikformidler af høj klasse og ganske sjov at lytte til. Jeg har et par Dali Grand Coupé på vej hjem. Har du hørt dem i forhold til Heliconmodellerne? __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper H skrev:
Hvad med JM Lab 906? Har selv et sæt som jeg er rigtig glad for. De er ikke specielt drilske for forstærkeren, og jeg synes de spiller rigtig lækkert, med en lyd der er meget fremme i skoene. Jeg har set et sæt til salg her for 6,5k. De er af en eller anden grund ikke specielt populære, men jeg synes du bør overveje det. Eneste ting er, at bassen ikke er overvældende, men til gengæld meget tight og præcis. Jeg har desuden haft meget nemt ved at få dem til at spille i de rum jeg har haft dem stående i.
Mvh Kasper |
|
|
Hej CasperM, jeg er enig Kasper H. Den der 906'er er fremragende, og den passer suverænt til rørforstærkere, da den er relativ letdrevet. Du vil blive overrasket! Og jeg er ligesom Kasper H forundret over, at den ikke har solgt bedre herhjemme. Mvh Becker __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|