Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny sub i prisklassen 3000-4000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 December 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
MC955 skrev:
Det er nu ikke DFDS, man får hvad man betaler for.

Jeg bruger DFDS over alt og har aldrig problemer.

Men som firma kan man lave flere aftaler om hvor hurtigt det det skal være fremme og det betaler man så også for.

næsten lige meget hvor jeg sender hen så går der max 4 dage for det meste kun 3 dage.

Synes da det er dårligt at de ikke kan levere min vare på under 10dage når jeg har betalt 450kr for det.

450kr er nu heller ikke meget fra norge af hvis man vil have det hurtigt.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
450kr er nu heller ikke meget fra norge af hvis man vil have det hurtigt.
Mener ikke jeg der er nævnt "hurtigt" noget sted, men at de skal bruge 2 uger synes jeg ikke bare er langsomt, men meget langsomt. Men hva', glæder mig til min SVS.

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 December 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
Jeg har også lagt en bestilling på højtalere og receiver fra L-sound, og jeg går også og dels afventer bekræftelse på det er afsendt, dels at DFDS gerne skulle levere inden jul.

Jeg havde problemer med at lægge det i ordre, fik ingen ordrebekræftelse. Det viste sig at være en fejl på websiden. Hvis du ikke har fået en mail med bekræftelse skal du tage fat på lsound og høre.

Vedr. levering. Jeg har intet problem med at det tager 14 dage, sålænge jeg ved det. Jeg har noget mod at blive stillet 4-5 arbejdsdage i udsigt og gå og vente uden at kunne få noget at vide. Men nu har jeg så hørt fra DFDS og de kommer med den i morgen. Så det er jo meget godt, det glæder jeg mig til.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:

StoneColdO skrev:
Jeg har også lagt en bestilling på højtalere og receiver fra L-sound, og jeg går også og dels afventer bekræftelse på det er afsendt, dels at DFDS gerne skulle levere inden jul.

Jeg havde problemer med at lægge det i ordre, fik ingen ordrebekræftelse. Det viste sig at være en fejl på websiden. Hvis du ikke har fået en mail med bekræftelse skal du tage fat på lsound og høre.

Vedr. levering. Jeg har intet problem med at det tager 14 dage, sålænge jeg ved det. Jeg har noget mod at blive stillet 4-5 arbejdsdage i udsigt og gå og vente uden at kunne få noget at vide. Men nu har jeg så hørt fra DFDS og de kommer med den i morgen. Så det er jo meget godt, det glæder jeg mig til.

Helt enig.

Jeg har fået bekræftelse fra Jan Ove, på at de har fået DVD-afspilleren på lager idag, og at min ordre vil blive afsendt imorgen. Så ved jeg ikke om man får en Track and Trace lign. fra DFDS?

Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:

Jeg har fået bekræftelse fra Jan Ove, på at de har fået DVD-afspilleren på lager idag, og at min ordre vil blive afsendt imorgen. Så ved jeg ikke om man får en Track and Trace lign. fra DFDS?

Ikke pt. i hvert fald. I følge den kvittering jeg fik fungerer det ikke.

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Der er tikke T&T lige pt., han lever efter en anden løsning hvor der er T&T.

kasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 December 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt udvikling. Har lige fået et dejligt opkald fra DFDS. Jeg kan få min sub leveret mandag, men jeg vælger dog at hente den  Horsens i morgen lørdag! Herligt!

Dynaudio Contour S1.4
Dynaudio Contour S C
MK Sound SS 150T
B&W PV1
Til top Vis kasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasp

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

kasp skrev:
Så er der lidt udvikling. Har lige fået et dejligt opkald fra DFDS. Jeg kan få min sub leveret mandag, men jeg vælger dog at hente den  Horsens i morgen lørdag! Herligt!
Hvornår bestilte du?

kasp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 15 December 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

i søndags

Dynaudio Contour S1.4
Dynaudio Contour S C
MK Sound SS 150T
B&W PV1
Til top Vis kasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasp

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
MichaelWB skrev:

DFDS kan være lidt tunge at danse med, det oplevede jeg selv

Til gengæld er SVS værd at vente på - I kan godt glæde jer

Stadig ingen ting fra DFDS. Selvom Jan Ove har rykket dem to gange, det går fint. Det er mest irriterende fordi man ikke ved hvad der sker, og så går man jo og venter.

Jeg har købt en Plus/2 som jeg glæder mig en del til.

I øvrigt, hvordan er de fødder der følger med? Hvordan bliver de sat på? Og virker de også på tæpper?

Det er bare sådan nogle gummi "halvekugler" som man selv skal klistre på. Jeg har ikke mine på.  Den vejer jo små 70 kg. Og det er jo træls at skulle løfte den alene hvis man skal rokere lidt rundt. Hvilket man jo ofte gør

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Det kan jo også være tolden der hænger i hegnet. De havde ihvertfald brugt godt med tid på min dengang

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
lars99 skrev:
MichaelWB skrev:

DFDS kan være lidt tunge at danse med, det oplevede jeg selv

Til gengæld er SVS værd at vente på - I kan godt glæde jer

Stadig ingen ting fra DFDS. Selvom Jan Ove har rykket dem to gange, det går fint. Det er mest irriterende fordi man ikke ved hvad der sker, og så går man jo og venter.

Jeg har købt en Plus/2 som jeg glæder mig en del til.

I øvrigt, hvordan er de fødder der følger med? Hvordan bliver de sat på? Og virker de også på tæpper?

Det er bare sådan nogle gummi "halvekugler" som man selv skal klistre på. Jeg har ikke mine på.  Den vejer jo små 70 kg. Og det er jo træls at skulle løfte den alene hvis man skal rokere lidt rundt. Hvilket man jo ofte gør

Jeg fik pakken i dag. Godt nok kom fragtmanden mere end en halv time før aftalt, så han kom til en lukket dør og måtte sætte den ind i garagen. Nå, men det gik. For pokker hvor er den STOR.

Den er nu pakket ud og jeg ved at indstille den. Det er lidt for tidligt at give nogle indtryk, men den lyder umiddelbart okay - og jeg kan ikke umiddelbart retningsbestemme lyden, så der er ikke  de store mislyde. Nævnte jeg at den var stor?

Jeg overvejer om den har godt af at blive afkoblet, eller om downfire konstruktionen har løst en del af problemerne. Man kan jo købe de der Valhalla gummidimser i HFK, som man kunne smide under. Det overvejer jeg lidt. Det lyder som udgangspunkt rimelig okay, men jeg synes den mangler lidt stramhed og præcision, som når det ikke er rigtig afkoblet fra gulvet. Men igen, jeg har kun ladet den spille en times tid, så det er alt for tidligt.

Fik jeg fortalt at den var stor? Det er den altså. Den gemmer man ingen steder.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Stop 2 eller 3 af portene, og sett subsonic filteret til 16hz, eller bypass. Jeg har ikke hørt Plus/2, men den opfører sig nog mere ligt end uligt Plus, og der er de dybe tuningene mere at foretrekke til musik.

Grunden for det er nok tildels frekvensgangen, men også at jo dybere du tuner den jo lengere ned i frekvensspekteret flytter du groupdelay. I 25hz tune vil der nok være for et følsomt være hørbar GD, i 20, 16 eller bypass er GD flyttet langt ned under 20hz, og er dermed ikke lengere til at høre uanset hvor godt ørene er skruet på :)

Jeg bruger selv min Plus i 12hz tune til musik selv om det kun er på et album at jeg kan høre forskellen mellem 16 og 12hz

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Stop 2 eller 3 af portene, og sett subsonic filteret til 16hz, eller bypass. Jeg har ikke hørt Plus/2, men den opfører sig nog mere ligt end uligt Plus, og der er de dybe tuningene mere at foretrekke til musik.

Grunden for det er nok tildels frekvensgangen, men også at jo dybere du tuner den jo lengere ned i frekvensspekteret flytter du groupdelay. I 25hz tune vil der nok være for et følsomt være hørbar GD, i 20, 16 eller bypass er GD flyttet langt ned under 20hz, og er dermed ikke lengere til at høre uanset hvor godt ørene er skruet på :)

Jeg bruger selv min Plus i 12hz tune til musik selv om det kun er på et album at jeg kan høre forskellen mellem 16 og 12hz

Jeg har prøvet at plugge to af portene og kører nu i 16 Hz tune. Jeg er ved at høre en del musik, som jeg kender rigtig godt, for at få det hele stillet ind til min smag. Men indtil videre går det udmærket at sende alt under 80 Hz til subben - og det er rart at receiveren kan fungere som delefilter, så fronterne ikke spiller det samme.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 15 December 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Du kan med fordel vente en dag eller to med at finjustere den fordi den løsner lidt i den perioden, og du skal da mest sansynligt til at justere gain ned efter som den begynder at spille højere

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Du kan med fordel vente en dag eller to med at finjustere den fordi den løsner lidt i den perioden, og du skal da mest sansynligt til at justere gain ned efter som den begynder at spille højere
Gæder det os for min SB12 som jeg modtog igår ().

For som den er ligenu er der sgu ikke så helveds meget skub i den.

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 16 December 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Proxi! Lad os få nogen lytteindtryk og en masse billeder!

Er super interesseret i SB12'eren.
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:

Kan godt komme med billeder. Men lytteindtryk er lidt svært endnu. Den bliver bedre og bedre for hver time den spiller.

Men skal også have indstillet den, jeg ved ærligtalt ikkke hvad alle de ting den kan er. Så jeg har prøvet lidt af hvert. Men det ender nok med jeg skal læse lidt om det, og evt spørge om hjælp her inde.

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 16 December 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Lique skrev:

Kan godt komme med billeder. Men lytteindtryk er lidt svært endnu. Den bliver bedre og bedre for hver time den spiller.

Men skal også have indstillet den, jeg ved ærligtalt ikkke hvad alle de ting den kan er. Så jeg har prøvet lidt af hvert. Men det ender nok med jeg skal læse lidt om det, og evt spørge om hjælp her inde.

Kunne jeg godt forestille mig med det virvar af controls der sidder bag på den.

Men hvis du gad lægge lidt billeder op kunne det være lækkert!

Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Lique skrev:

Man skal ikke tage fejl af at det er en stor opgave at få indstillet en subwoofer så den kobler godt til rummet og resten af anlægget. Hvis der ikke er så meget smæk i den hos dig, så gætter jeg på at fasen er forkert. Find et signal med god bas på og indstil fasen til der hvor bassen er mest fremtrædende. Ellers prøv at læse lidt på sitet, der er masser af tråde om indstilling af subs.

En anden ting er at SVS laver dyb og ren bas, der lyder anderledes end den rumlen som andre subwoofere kan finde på at lave. Man kan godt komme til at tro at bassen ikke er der, men det kan være fordi den er så dyb og ren. Og så er det jo generelt at musikudstyr og ikke mindst højttalere gerne skal tilspilles. Så spil den igennem et par dage (eller en uges tid) før du begynder at gøre endelige konklusioner.

Se i øvrigt min tråd i signaturen for stemningsbilleder af min SVS PB12 Plus/2.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes