Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forstærkertest af PWM/digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 December 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Tjae, efter at have tilbragt nogle dage med min nye SDAI 2175, kan jeg da (med glæde) fortælle, at jeg er meget enig med anmelderen. Denne amp er helt uovertruffen til prisen, og kan sagtens hamle op med langt dyere forstærkere - HVIS man altså er til "ærlig" gengivelse af kildematerialet. Og med ærlig mener jeg bestemt ikke kedelig! For denne amp er alt andet end en kedelig musikformidler.

Min forhenværende (og i øvrigt NOGET dyrere) Marantz intgr. forstærker lyder som en blød svamp sammenlignet med SDAI 2175. Bevares, min gamle amp havde en rigtig god mellemtone, blød top og udemærket bund, men når man lytter til SDAI 2175, kan man godt forstå, hvorfor mange siger (eller rettere sagt bilder sig selv ind), at den er "kedelig": Nemlig at deres egen eller fortrukne forstærker "farver" lyden (især rør!). Hold da fast en åbenbaring. Nu flyder musikken bare ud, og bl.a. Trentemøller's "Rykketid" har aldrig lydt bedre på mine Aurum Cantus M-103.

Lyngdorfen performer som en rigtig stor amp trods dens kompakte dimensioner. Af de PWM-baserede forstærkere, jeg har lagt øre til, er denne helt klart i en klasse for sig selv. Bassen er præcis, tør og kontant, og som anmelderen også skrev, har den en rigtig god kontrol i de dybere lag. Mellemtonen er klar og behagelig, men slet ikke så farvet og "tyk" som min gamle Marantz. Diskanten er helt fri. Den passer rigtig godt til min højttaler. Selv ved lav lydniveau lyder den formidabel - og så bliver den desuden aldrig varm. Synes det er ret befriende, at min musiksamling ikke lyder ens mere - her kan man virkelig høre forskellen mellem de rigtige gode studiooptagelser og de mindre gode, hvilket for mig er et plus, da det aldrig bliver kedeligt, monotont/ensformigt at lytte til.

Fik jeg desuden sagt, at min signalkilde er en Squeezebox v3? Den slår min gamle cd-p til 15k, hands down. Den passer desuden som hånd i handske med Lyngdorfs produkt(er). Gad vide, hvilken opløft jeg vil få, hvis jeg fik en DAC, modded SB3, Transporter eller en CD-1 i huset?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Fik jeg desuden sagt, at min signalkilde er en Squeezebox v3? Den slår min gamle cd-p til 15k, hands down. Den passer desuden som hånd i handske
med Lyngdorfs produkt(er). Gad vide, hvilken opløft jeg vil få, hvis jeg fik en DAC, modded SB3, Transporter eller en CD-1 i huset?

Tillykke med din nye lyngdorf

Mit råd Glem cd-1eren

Når du først har haft hardisk baseret lydkilde er der ingen vej tilbage
Har aldrig selv hørt sb3eren
men transporteren lyder så fandens rigtigt
Og sammenlignet med cd-1eren meget mere organisk
og musikalsk ingen sammenligning egentlig

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hvad du vil vinde

flere detaljer mere af det hele mere live agtig lyd mindre skarphed
og KÆMPE lydscene

mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej Harmonic og tak for din respons. Ja man kan jo kun ønske sig en Millenium eller en TDA 2200

Jeg har faktisk overvejet Transporteren i noget tid nu, men jeg synes bare, den er mindre køn at se på, desværre. Jeg har godt nok aldrig set den "live", men på billederne er den ikke så pæn for at sige det mildt. Er det den sorte, eller sølv du har?

Alternativet kunne jo være en god DAC eller en modded Squeezebox v3. Sidste løsning skulle lyde meget tæt på den "ægte vare" (Transporteren).

Mvh.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 December 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Efterhånden særdeles fristende at lytte til en Lyngdorf SDAI-2175 i hjemlige omgivelser med al den positive omtale

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Min er i sølv

Havde en i sort på prøve

KØBE DEN SØLV FARVET

den er Meget pænere
faktisk ret stilet at se på og jeg er ultra sippet med udsende.

Du kan godt modde en sb3 så den lyder lige så godt som en transporter MEN husk du får ik det samme for den brugt
Og igennem troværdige kilder er jeg blever oplyst gang på gang om at transporteren er sindsygt godt bygget op og det er altså den vej man skal gå

Noget andet er at din forstærker er jo en semi digital konstruktion og derfor skal du bruge en player med indbygget dac og her er transporteren lysår
bedre sb3eren og tror nu mindre du køber en fuld digital forstærker og helt går uden om dacen i sb3eren så er den dac der sider i transporteren AS
GOOD AS IT GETS

mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Efterhånden særdeles fristende at lytte til en Lyngdorf SDAI-2175 i hjemlige omgivelser med al den positive omtale

Ja prøv den endelig. Man kan godt blive en smule "skræmt" ved første lyt - især når man har haft transistor/rør i lang tid, men efter noget tid, sætter man sku pris på dens fortræffeligheder. Sådan har jeg det i hvert fald.

Jeg sidder, og hører Sade lige nu - Greatest Hits (Remastered), og jeg sværger, at hun sidder sammen med hendes band og spiller i min lille stue. Så autentisk føles det. Og det er endda med dårlig akkustik (er lige flyttet ind), uskærmede netkabler og svingende lysnet

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Min er i sølv

Havde en i sort på prøve

KØBE DEN SØLV FARVET

den er Meget pænere
faktisk ret stilet at se på og jeg er ultra sippet med udsende.

Du kan godt modde en sb3 så den lyder lige så godt som en transporter MEN husk du får ik det samme for den brugt
Og igennem troværdige kilder er jeg blever oplyst gang på gang om at transporteren er sindsygt godt bygget op og det er altså den vej man skal gå

Noget andet er at din forstærker er jo en semi digital konstruktion og derfor skal du bruge en player med indbygget dac og her er transporteren lysår
bedre sb3eren og tror nu mindre du køber en fuld digital forstærker og helt går uden om dacen i sb3eren så er den dac der sider i transporteren AS
GOOD AS IT GETS

mvh

Jamen så må jeg da snart prøve den Transporter. Købte du den direkte fra Slim Devices, eller bestilte du den herhjemme? Er der desuden ikke lang ventetiden på den?

Min SDAI 2175 er sort, så jeg tror desværre ikke sølv vil passe sammen med den . Er den sorte da møg grim eller?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Atså der er jo grænser for hvor meget grimmere den er da det er samme maskine

Men den er bare sådan lidt amerikansk at se på sådan lidt vækkeurs agtig
nok noget med de store displays at gøre
i sølv bliver den bare lidt bedre fordi farven harmonere med de 2 display

jeg har sat min ind i min skænk så det kun er displayene man kan se det ser ret så hæderligt ud
og når du jo har din sdai i sort så er det også den farve du skal ha den i

Jeg købte den igennem mauimods/aberdeen components som moddificeret den samtidig for samlet pris 2500 usd

mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Atså der er jo grænser for hvor meget grimmere den er da det er samme maskine

Men den er bare sådan lidt amerikansk at se på sådan lidt vækkeurs agtig
nok noget med de store displays at gøre
i sølv bliver den bare lidt bedre fordi farven harmonere med de 2 display

jeg har sat min ind i min skænk så det kun er displayene man kan se det ser ret så hæderligt ud
og når du jo har din sdai i sort så er det også den farve du skal ha den i

Jeg købte den igennem mauimods/aberdeen components som moddificeret den samtidig for samlet pris 2500 usd

mvh

Interessant. Hvad har du fået modificeret på din Transporter? Jeg synes de 15k, den koster herhjemme, er noget pebret. Vil jeg ikke være rimelig stillet, hvis jeg købte en Benchmark DAC istedet? Den er nok ikk ligeså god som en transporter, men vel stadig ok? 5000 kr. er trods alt meget at spare.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E.

Jeg kan kun tilslutte mig Harmonic. En Transporter er en super opgradering sammenlignet med din Squeezebox fra SlimDevices/Logitech, og sikkert også bedre end en DAC løsning fra Benchmark. Benchmark DAC'en er god, men den slår ikke Transporterens ditto. Squeezebox'en er virkelig suveræn til prisen og langt opefter, men Transporteren kan sagtens hamle op med MEGET dyere cd-afspillere/DAC-drev løsninger. Og mht. til din nyerhvervede Lyngdorf forstærker kan jeg kun sige tillykke. Det er en fremragende forstærker i dens prisklasse, men det har du jo også selv bevidnet.

Faktisk havde vi en lille test hjemme hos en kammersjuk for nogle uger siden. Her var der head-to-head duel med bl.a. noget Bryston, Plinius, Accuphase, Millenium MK4, TDA 2200 og McIntosh. Førstenævnte setup kostede langt over 200k, men TacT/Lyngdorf produkterne spillede mildest talt de andre ud af banen. Nøj hvor det spillede! Din SDAI 2175 har jeg også hørt, omend kort. Men den var absolut i særklasse. Specielt når den blev parret med en neutral afspiller à la Squeezebox/Transporter og sågar CD-1. Tillykke med den!

mvh. André

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

hej igen

Jeg tror faktisk at der er en synagi mellem SD Transporen
Og tact/lyngdorf forstærkere
Egentligt er det ret indlysende da det en tact/lyngdorf vil ha er BIT for BIT så korrekt lyd som muligt

ANDRE

Milennium mk4eren hvad syntes du om den i forhold til tda22oo?
her hjemme var forskellen merkant.
Især i toppen.
også da mk3eren var standard

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

mvh[/QUOTE]Interessant. Hvad har du fået modificeret på din Transporter? Jeg synes de 15k, den koster herhjemme, er noget pebret. Vil jeg ikke
være rimelig stillet, hvis jeg købte en Benchmark DAC istedet? Den er nok ikk ligeså god som en transporter, men vel stadig ok? 5000 kr. er trods alt
meget at spare.[/QUOTE]

Her er len liste over havde jeg fik lavet bare uden at de fjernet den analoge del

Vil godt lige sige at forskellen fra standard til nu ik er så kæmpe enorm stor som man måske ku tro men Klart hørbart

Designed for audiophiles who are ultra serious and have the budget to bring the transporter to levels thats beyond their expectations. This level mods
removes the entire Analog output stage and adds the Audio Consulting Silver wire signal coupling transformer stage and removes the stock super
regulator circuit and replaces it will the Audiocom PPR2 Ultra High performance discrete voltage regulation circuit. Absolute huge step forward.
Eliminates the glare and grain and drastically improves soundstaging, resolution/dynamics and clarity.
Power Supply mods-
Add Furutech IEC Connector, Replace stock noisy diodes with RAM Ultra Low Impedance Handmade Diode Bridge, Replace an abundance Voltage rail
capacitors with Ultra Low Impedance Rubycon ZA/ZL caps in power supply and for analog decoupling. Replace the stock Super Regulator circuit with
the Audiocom PPR2 Ultra High performance discrete voltage regulation circuit for even far less noise and tigher voltage regulation to improve the music.
Analog Output mods/rebuilds-
Completely remove the entire Slim devices analog output stage, Add Audio Consulting Silver Wired Signal Coupling Transformers. Wired to both XLR
and upgraded WBT Nextgen RCA connectors.
True Balance Output now! Eliminates ALL opamps, ALL resistors, ALL signal capacitors, All transistors, etc.
A complete and drastic step forward. Soundstage widens/deepens significantly. Inner resolution and fine details are evident like never heard before. This
will be a rediscovery to your music collection. All voltage rail caps for the AKM DAC Chip are replaced with Ultra Low Impedance Rubycon ZA caps.
Replace stock RCA's w/WBT Silver NextGen and wire into circuit with Audio Consulting Silver Wire/Cotton tubing

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hold da op Harmonic. Det var da noget af en liste. Hvor er Aberdeen Components/Mauimods lokaliseret? 14500kr. lyder da fair nok for en Transporter + sådan en opgradering. Hvad skulle du give i told + moms for at få den til landet?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg fik jo også min mk3 fuld moddificeret samtidig nok derfor den super gode pris

Aberdeen componentes ligger i las vegas

mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jeg fik jo også min mk3 fuld moddificeret samtidig nok derfor den super gode pris

Aberdeen componentes ligger i las vegas

mvh

Købte du din MK3 og Transporter direkte af dem, eller sendte du grejet derover?

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 December 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

ANDRE

Milennium mk4eren hvad syntes du om den i forhold til tda22oo?
her hjemme var forskellen merkant.
Især i toppen.
også da mk3eren var standard

mvh

Hej Harmonic.

MK4'eren (og hele setuppet) er vel nok det bedste, jeg har hørt til dato - og jeg har hørt rigtig mange i alle tænkelige prisklasser. Om den er mærkbar bedre end MK3, ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den. En god bekendt har dog en modificeret MKII, og den kan ikke følge med 4'eren efter min mening. 

Ligeledes er TDA2200 en fremragende forstærker - især til prisen. Vil man ofre tid på kalibrering via Roomperfect, så kan man opnå at komme tættere på det umulige - nemlig perfekt lyd (måske for perfekt ). Men har man hørt TDA2200 + Roomperfect med hjørnebasserne samt et sæt gode højttalere, er man solgt. Det var jeg i hvert fald! En "standard" TDA2200 er dog ikke ligeså god som MK4'eren. I hvert fald ikke lige ud af kassen. MK4'eren farver ikke lyden (ligesom Lyngdorfs/TacTs øvrige grej heller ikke gør), men den har alligevel noget specielt over sig. Den virker lidt mere balanceret i alle spektre, men i mine øre er det i småtings-afdelingen. Jeg synes begge har deres fordele og ulemper. Og lyder din modded MK3 bare tilnærmelsesvis MK4'eren, har du jo en rigtig fremragende forstærker, hvilket du med sikkerhed selv er klar over.

Hvis man vil have det sidste med, koster det jo ekstra, og leder man efter en forstærker i prisklassen, er MK4'eren helt sikkert et lyt værd - hvis man som tidligere nævnt i tråden, er til "ærlig" gengivelse.

Er man lidt mere eksperimentel, og har man lidt tålmodighed, så er TDA2200 med Roomperfect heller ikke at foragte. Begge apparater er i "weltklasse". Også den "lille" SDAI 2175, AM-E

Mvh. Andre

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E

Det med udseende af Transporter'en. Du kunne jo bare have den i skabet og SB fremme, og så sætte dem til at synkronisere... så ville SB styre den daglige betjening og TP lyden. Måske lidt dyr løsning, men det ville virke 

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Hej AM-E

Det med udseende af Transporter'en. Du kunne jo bare have den i skabet og SB fremme, og så sætte dem til at synkronisere... så ville SB styre den daglige betjening og TP lyden. Måske lidt dyr løsning, men det ville virke 

Hej Torben.

Det har jeg faktisk tænkt på, men var ikke helt sikker på, om SB'en havde en "bridge" funktion. Uanset set hvad, så bliver det dog nok først engang til næste år, da pengene ikke er til at Transporter lige pt.

Har du en Transporter Torben?

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Torben skrev:

Hej AM-E

Hej Torben.

Det har jeg faktisk tænkt på, men var ikke helt sikker på, om SB'en havde en "bridge" funktion. Uanset set hvad, så bliver det dog nok først engang til næste år, da pengene ikke er til at Transporter lige pt.

Har du en Transporter Torben?

Hej AM-E

I slimserver softwaret kan du sætte den til så der er op 20 SB/TP som synkronisere og spiller samme musik. Og i dit tilfælde ville du kunne slå fjernbetjenings signal fra på TP så det ikke modtog det signal men kun blev styret fra SB.

Nej, jeg køre stadigvæk med en SB2, men måske i det nye år.

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes