Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Egenimport fra Kina? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Nu handler min arbejdsgiver en stor del i Kina, træ produkter, og jeg har selv været der et par gange. Min erfaring, indenfor mit fag, er at Kineserne er forholdsvis gode til at kopi'ere produkter. Der er dog den mangel at de ikke selv har et originalt produkt, de studerer andre produkter og laver en kopi heraf. Er det en fordom??? Her tænker jeg på HiFi området. Har de en historie bag Deres produkter, eller kopiere De det bedste De har lært?

Hvad er Jeres erfaringer med Kina Hifi? Er det et billigt alternativ til "mellem HiFi" eller er der hold i Deres produkter?

MVH Tom

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg udtaler mig kun på baggrund af mine indkøb gennem Ornec.com, og kun om MingDa!

MingDa har eksisteret i mere end 10 år, næsten alt er CE-godkendt, alt hvad man kan købe via engelske Ornec.com er CE-godkendt. Rørene er kinesiske, men der bruges også europæiske, russiske og sågar amerikanske rør. Udgangstrafo´erne er japanske, kondensatorer og andet indmad er fra Solen, MKP, Siemens osv. Volumepotentiometre er fra ALPS. Det hele er proppet i umagnetiske stålkasser. Rent mekanisk/elektrisk virker de tiltalende, men der kan forekomme småridser og sårn (hvis man bruger elektronmikroskop!), når man handler via Ornec.com, måske der er tale om 2. sortering. Hvilket måske kan forklare de latterligt lave priser i Europa. 369 Øvro, med porto/fragt ca. 3700 kr for en 13 triode watt klasse A!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 15 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Slåttvik:

Jeg tror, det er standardservice fra cattylinks side, at de nedskriver værdien. Ellers spørger du dem bare, om ikke de kan gøre det. Snowy Law, som er den man kommunikerer gennem, er yderst hjælpsom.

Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det vil altså sige der er told + moms på varen? Det må betyde at leverandøren skal indfortolde varen, og ikke køberen! Er det rigtigt forstået?

Tom

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Det vil altså sige der er told + moms på varen? Det må betyde at leverandøren skal indfortolde varen, og ikke køberen! Er det rigtigt forstået?

Tom

Nej. Hvis du køber noget uden for EU, er det det dig der skal svare told og moms.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 15 December 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Øh ja, altså ...

Når varen kommer til Danmark, står f.eks. DHL for at få den gennem tolden, og så opkræver de et beløb af dig, når du får pakken leveret. Beløbet er beregnet ud fra den værdi, der er skrevet på fakturaen, dvs. man betaler ikke told og moms af leveringsomkostningerne.

Du betaler 25% moms, ca. 4% told samt et ekspeditionsgebyr på 60-70 kroner.  Da min pakke havde påtrykt en værdi på $133 (selv om den faktiske værdi var fire-fem gange mere), betalte jeg altså knap 300 kroner til DHL ved modtagelsen (som de sandsynligvis har lagt ud for mig, da de fortoldede pakken).

Håber, det giver mening

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 15 December 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Mit andet (sam)köb blev også "nakket" i Hong-Kong´s told!

Nu husker jeg ikke lige min MingDa MC66 AE´s värdiangivelse på den invoice, men en Original DaVinci 9.8 SE var värdisat til 91 US-dollar. Den koster vel rundt 900 övro gennem Ornec.com!

Problemet er, at hvis de ikke har den hjemme på det engelske/europäiske lager, så tilflyder den kunden direkte fra det sydlige Kina, med fare for invoice-krav. Jeg ser det lidt som "holdkäftpenge"; det er 10hver10fald basörer!

A9.8 hedder den: http://www.chinese-hifi.co.uk/original.htm 

Nåh; den er SQ sat lidt ned: http://www.ornec.com/product/EU/Original_Davinci_9.8_CD_Play er/ 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes