| Forfatter |
|
Slåttvik Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Nu handler min arbejdsgiver en stor del i Kina, træ produkter, og jeg har selv været der et par gange. Min erfaring, indenfor mit fag, er at Kineserne er forholdsvis gode til at kopi'ere produkter. Der er dog den mangel at de ikke selv har et originalt produkt, de studerer andre produkter og laver en kopi heraf. Er det en fordom??? Her tænker jeg på HiFi området. Har de en historie bag Deres produkter, eller kopiere De det bedste De har lært?
Hvad er Jeres erfaringer med Kina Hifi? Er det et billigt alternativ til "mellem HiFi" eller er der hold i Deres produkter?
MVH Tom
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg udtaler mig kun på baggrund af mine indkøb gennem Ornec.com, og kun om MingDa!
MingDa har eksisteret i mere end 10 år, næsten alt er CE-godkendt, alt hvad man kan købe via engelske Ornec.com er CE-godkendt. Rørene er kinesiske, men der bruges også europæiske, russiske og sågar amerikanske rør. Udgangstrafo´erne er japanske, kondensatorer og andet indmad er fra Solen, MKP, Siemens osv. Volumepotentiometre er fra ALPS. Det hele er proppet i umagnetiske stålkasser. Rent mekanisk/elektrisk virker de tiltalende, men der kan forekomme småridser og sårn (hvis man bruger elektronmikroskop!), når man handler via Ornec.com, måske der er tale om 2. sortering. Hvilket måske kan forklare de latterligt lave priser i Europa. 369 Øvro, med porto/fragt ca. 3700 kr for en 13 triode watt klasse A!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik:
Jeg tror, det er standardservice fra cattylinks side, at de nedskriver værdien. Ellers spørger du dem bare, om ikke de kan gøre det. Snowy Law, som er den man kommunikerer gennem, er yderst hjælpsom. __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil altså sige der er told + moms på varen? Det må betyde at leverandøren skal indfortolde varen, og ikke køberen! Er det rigtigt forstået?
Tom
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik skrev:
Det vil altså sige der er told + moms på varen? Det må betyde at leverandøren skal indfortolde varen, og ikke køberen! Er det rigtigt forstået?
Tom |
|
|
Nej. Hvis du køber noget uden for EU, er det det dig der skal svare told og moms.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh ja, altså ...
Når varen kommer til Danmark, står f.eks. DHL for at få den gennem tolden, og så opkræver de et beløb af dig, når du får pakken leveret. Beløbet er beregnet ud fra den værdi, der er skrevet på fakturaen, dvs. man betaler ikke told og moms af leveringsomkostningerne.
Du betaler 25% moms, ca. 4% told samt et ekspeditionsgebyr på 60-70 kroner. Da min pakke havde påtrykt en værdi på $133 (selv om den faktiske værdi var fire-fem gange mere), betalte jeg altså knap 300 kroner til DHL ved modtagelsen (som de sandsynligvis har lagt ud for mig, da de fortoldede pakken).
Håber, det giver mening  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit andet (sam)köb blev også "nakket" i Hong-Kong´s told!
Nu husker jeg ikke lige min MingDa MC66 AE´s värdiangivelse på den invoice, men en Original DaVinci 9.8 SE var värdisat til 91 US-dollar. Den koster vel rundt 900 övro gennem Ornec.com!
Problemet er, at hvis de ikke har den hjemme på det engelske/europäiske lager, så tilflyder den kunden direkte fra det sydlige Kina, med fare for invoice-krav. Jeg ser det lidt som "holdkäftpenge"; det er 10hver10fald basörer!
A9.8 hedder den: http://www.chinese-hifi.co.uk/original.htm
Nåh; den er SQ sat lidt ned: http://www.ornec.com/product/EU/Original_Davinci_9.8_CD_Play er/
|
| Til top |
|
| |