Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Eichmann bajonetplugs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
freddy nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Så er der gået nogle dage, siden jeg modtog nogel ekstra Bayonet Plug.

Jeg vil til at begynde med efterkomme nogle ønsker fra deltagerne i dette panel.

De Bayonet Plug, jeg har prøver er af kobber, og mit setup og kabler er:

Forforstærker Cayin DP6EX slutforstørker Cayin D 1205.1 A forbundet med Bullet Plugs monteret på Supra EFF-I i semi-balancering og HT-kabler Supra Rondo 4x2,5

Jeg har ved en demostration hørt Supra EFF-I kablerne med WBT og Bullet Plugs, og sidstnævnte lød klart bedst.

Tilbage til Bayonet plug: Jeg kan ikke umiddelbart kunne høre nævneværdig forskel, hvis der er nogen, på om kablerne er sat direkte i HT terminalerne eller om der er påsat Bayonet Plug, jeg har også i mellemtiden monteret en stump ledning mellem 2 af terminalerne, HT er Audiovector M3 Sign, og er 3 vajs, så der skal forbindes mellem to af indgangene, og der blev en forbedring i forhold til de messingstænger eller skinder, som jeg senere fik udleveret.

Bayonet Plug stikkene har jeg nu flyttet til forstærkerterminalerne for baghøjtalerne, da forstærkerens terminaler er af lidt ringe standard,(der kan praktisk kun tilsluttes bananstik) og det er her, der kommer den største forskel ved brugen af Bayonet Plug.

Jeg tænker på, hvis der findes terminaler af kobber, må det være der den yderligere forbedring vil kunne hjøres.

Til top Vis freddy nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freddy nielsen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

evoc skrev:

Tak.

Er selv meget tilfreds med mine bulletplugs. I den kommende uge vil jeg prøve at modificere to bøsninger, således at princippet bag bulletplugs - om muligt - gøres gældende også på bøsningen.

Den ene løsning vil være en fysisk adskillelse af metalkappen i to dele. En lille med gennemgang samt en stor og inaktiv. Sidstnævnte for at beholde en tilstrækkelig diameter på bøsningen således at stikket stadig sidder solidt.

Den anden løsning vil være at fjerne kappen og i stedet montere et lille spyd der opnår forbindelse med den tilsvarende tap på stikket.

Jeg tror mest på sidstnævnte mulighed, hvis det altså kan lade sig gøre at sikre god kontakt.

Jeg forstår altså ikke, hvad du vil opnå med at lave bøsningen efter samme princip. Kan du ikke uddybe dette. Jeg mener at blot en af delene har kontakt i et punkt, opnår man en "veldefineret" stelpunkt...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes