Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: 802 Nautilus og ICEPower hestekræfter... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenRick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg kan kun sige at jeg glæder meig MEGET til at se billeder fra dette drømme setop. Bare at vant i lotto ellers noget stilsvarenede, så keg ville kunne realicer min drøm, hvad angår HI-FI.

Godt gået.

Til top Vis MortenRick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenRick Besøg MortenRick's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2003 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

MortenRick skrev:

Hej Jeg kan kun sige at jeg glæder meig MEGET til at se billeder fra dette drømme setop. Bare at vant i lotto ellers noget stilsvarenede, så keg ville kunne realicer min drøm, hvad angår HI-FI.

Godt gået.

Ikke snak om lotto .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Uha uha, sikke mange indlæg

Tak for oplysningen om 1000W modulet, jeg har set frkvensgangen efter på datablade  Det hedder 2 x 500W pr. højttaler. Jeg har arbejdet i produktudvikling på B&O i over 5 år som applikations arkitekt. Afd. hed MM (Multimedie) og vi røg på et tidspunkt over i Bang & Olufsen Multimedia A/S, men det "overlevede" kun 9-10 mdr., så vi røg tilbage i det gamle PU i Bang & Olufsen Audiovisual A/S.

802'erne har jeg fundet til en god pris i Tyskland hos en forhandler. Dem skal jeg ned og hente her i det nye år, når han har fået dem hjem. Har sparet ca. 40% på den vejl. pris herhjemme

ICEPower modulernes pris må jeg ikke offentliggøre det er fortrolig information, men jeg var overrasket over prisen. Det er rimelig billigt  Der er med andre ord nogen der har ganske fede fortjenester på deres produkter med denne teknologi. Ingen navne nævnt ingen glemt  Men modulet er jo kun en delkomponent i en samlet forstærker, men så kostbare er ringerkerne og lyttere heller ikke.

Jeg har fået en del mails herinde angående salg af ICEPower moduler. Jeg må desværre skuffe Jer alle og sige "Nej, jeg sælger ikke løse moduler, må ikke og gør det heller ikke." Så skulle dette være plads.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Der er intet i vejen med at bruge 1000A til at drive bassen - det gør
de fremragende! - og det kunne jo være at 500W ikke var nok...

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej ctacta!

Jeg havde skam heller ikke regnet at du kunne sige hvad du fik dem til. Det var mere den generelle pris på disse selvbyg digital forstærkere på 500-1000 watt som man ser flere og flere folk bygger som jeg fiskede efter.

Det modul på 1000 watt du snakker om, er det det samme der sidder i Beolab 5 eller hvad? Er de til at købe for os "dødelige" der ikke arbejder de rigtige steder? Hvis de er, hvad koster de så i udsalgspris (henholdsvis 250, 500 og 1000 watt). Hvad hedder de andre altarnativer til disse? Der er efterhånden mange der har disse digitalforstærkere. Hvad holder og hvad gør ikke? Håber nogle kan give nogle links. Det kunne være meget spændende.

Håber ikke jeg ødelægger tråden ved at stille alle disse spørgsmål selv, men det ser vel ud til at ctacta har besluttet sig  Jeg glæder mig som alle andre til at se og høre om hans setup

PS. Tillykke med det nye køb. Der er ikke noget som at få nyt grej og så samtidigt føle, at man har gjort en rigtig god handel.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej Rune, hvis jeg nævner en pris så kan du hurtigt regne baglæns, så derfor kan jeg ikke sige noget. Kabinet udgør en stor del af den samlede pris, da jeg vil have nogle lækre materialer (alu, glas og rustfrit stål) ICEPower A/S sælger kun til firmaer der beskæftiger sig med produktudvikling og produktion af AV udstyr, og private kan ikke købe hos dem. Priserne afhænger naturligvis af hvormeget man køber. Det er bare at tage kontakt til dem hvis man vil igang, de forbeholder sig naturligvis at godkende deres samarbejdspartnere. www.icepower.bang-olufsen.com

Jeg ved ikke om der sidder standard ICEPower moduler i Beolab'erne, har ikke prøvet at adskille mine Beolab 1'er, men mon ikke det de helt samme moduler? Nu udgør modulerne jo kun en lille del af en samlet forstærker, så kabelføring, ensretter, lytter og trafo, eller en helt stabiliseret strømforsyning spiller også ind.

Beolab 5 skulle have 1 stk. 1000W og 2 stk. 500W moduler i "maven". Ups jeg tog fejl igen, der sidder 2 x 1000W og 2 x 250W, se her: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1756.asp

Som jeg har forstået det, så holder ICEPower teknologien 100% hvad kvalitet og lydbillede angår. Det skulle være ekstremt transparente og særdeles velydende til selv meget strømkrævende højttalere.

Tak, jeg glæder mig også til at få gang i min evaluering af ICEPower på nogle ordentlig højttalere som 802'erne. Og hvis det falder heldigt ud og til glæde for de kunder jeg allerede har, så kommer der en digital effektforstærker i mit HTPC program engang i 2004. Og de kan så "fjernstyres" via RS-232 så man kan tænde og slukke for dem.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt du vil gøre meget ud af kabinetterne. Jeg kunne forestille mig det gik hen og blev rigtig flot!

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre din vurdering af ICE-forstærkernes lydkvalitet. Men det bliver da også meget arbejde at fremstille 10 af disse banditter. Der er noget at få de kolde vinteraftener til at gå med i hvert fald

Hvad er det for kunder du allerede har? Skal du til at sælge forstærkere eller hvordan skal det forstås? Det er måske bare gennem dit arbejde du mener?

Forresten: Jeg har tænkt lidt over, hvordan du vil placere din centerhøjtaler når det nu er en gulvhøjtaler? Kommer skærmen/lærredet bare til at stå over denne eller hvad? Kommer det så ikke ret højt op?

Mange tak for dine svar!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker så er Christians TV en 50" plasma(!). Hvis man
hænger den op i ca. 120 cms højde (dvs. lige over N802-centeren)
så er det måske en smule for højt, men ikke helt i skoven. Det kan
jo selvfølgelig også være at han selv har andre forslag

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Vi bygger 34 banditter, der er 3 setups der skal evalueres ICEPower på, den sidste er 7.1 setup, dog ikke med 802'eren

Jeg har hørt de berømte Trekanter med ICEPower teknologi, så jeg er allerede overbevist . Nu skal jeg bare have mine egne som jeg kan kontrollere via HTPC'en, og skal have lavet en RS-232 dims der kan tænde og slukke.

Mine kunder er primært i udlandet, lidt setups i Spaninen og Monaco. Har dog også nogle få herhjemme, men det er ikke mange, da folk sjældent ringer og bestiller hjemmebiograf i 3-400.000 klassen.

Det er rigtigt at jeg har en 50 og 61" NEC Plasma, men det er primært til udviklingsbrug. Har lige fået en KV36HQ100 som jeg også tester, men min "nye" hjemmebio bliver nede i kælderen og med en Barco Cinema 8 projektor. Nu skal det være ultimativt! Jeg bygger gulvet op i den ende hvor stolene skal placeres, så det alm. gulv i kælderen bliver en slags "orkestergrav" og der kan 802'erne og 2 stk. 850'ere hygge sig uden at forstyrer det lærred som jeg skal have sat op. Har endnu ikke besluttet hvad det skal være for noget, tror jeg træffer en beslutning når jeg tager over på NAB 2004.

Desværre ryger mit Full Flight Simuator hygge-projekt i vasken, havde planer og var godt igang med at bygge en Boeing 777 simuator i 1:1 forhold. Så hvis der er nogen der står og mangler stumper til en sådan fætter, så har jeg org. stole, paneler, ruder og dedals liggende. Samt 7 tft skærme med glas på fronten i samme størrelse som dem der sidder i den rigtige. Samt alt software til setup med 6 pc'ere (www.projectmagenta.com). Men dette er nok ikke det rigtige forum at poste den slags i

Kæresten pandede mig ikke en, men blev lidt sur over at der nu skal bruges så mange penge og tid på hjemmebiograf. Hun er godt tilfreds med hyggekrogen i stuen, og hvor speakere og forstærker, afspiller m.m. er alt fra Sony.

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hey ctacta du virker sku lidt små skør hehe (www.projectmagenta.com).

hvordan fanden for du tid til alle de projekter du har gang i du skrive jo også en del her på det forum hvordan for du tid til alt det

har du ikke et job ved siden af  ? og hvad står det her for  Beskæftigelse:  Stud jur.    I din profil

og hvad går det der HTPC ud på kan du ikke fortælle om det  eller give et link til en anden tråd hvor du måske har skrevet om det

de der ICE moduler skal du nok blive glad for. jeg har selv 2 A500

men har du tænkt på at bruge de moduler med indbygget switch mode strømforsyning i

godt nok har jeg hørt at de ikke skulle spille lige så godt som med analog strømforsyning

der skulle være lidt mere uro

men det har jeg kun hørt et sted fra og har ikke hørt andre udtale sig om dem så jeg ved ikke om der er noget om snakken eller om det bare er indbildning
men har det svære ikke selv haft mulighed for at sammenline dem med de analog

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2003 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Skør og skør, det er så meget sagt, men helt normal vil jeg da bestemt ikke betegne mig selv som, og det er jeg da lidt stolt af

Angående HTPC, så rullede snebolden her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1672&am p;KW=htpc

Jeg knokler stadig med koden og ligger snaaaart billeder op igen. Stud jur. er god nok, læser jura på Aarhus uni.

Humlen i det hele er nok den at jeg brænder for at lege og beskæftige mig med ting der kan undersøges, prøves af og udforskes. Nogle vil mene at jeg måske kaster mig over lidt for mange ting på een gang, men det har jeg altid gjort, og det er da gået meget godt indtil videre. Dog er der mange projekter som aldrig er blevet til mere end blot tanken. Jeg mindes at have for en mindre formue racerbane nede i kælderen. Købte ind til at kunne bygge monaco bannen med 4 spor, så hvis der er nogen der vil lege med slotcar racers, så smid en mail

Det er de analoge moduler jeg har bestilt nu, skal ikke have de der all-in-one boards til proff brug, selv om de skulle være ganske udemærkede til PA anvendelse.

Jeg skriver også en del for et fagblad og rækken af artikler og nyheder er efterhånden lang på blot 1 år: http://www.itsvar.dk/search/search.aspx?mode=IDEDITOR&da ta=34056&accepts=010000000&from=0

Den mest AV interessante kommer ikke med på listen, men findes her: http://itsvar.dk//articles/article.aspx?id=4329

Jeg har også lovet at bidrage med lidt indhold her på siden og kæmper lige nu en brag kamp med en Sony KV36HQ100 som der kommer et omfattende og grundigt review på.

Jeg syntes det er herligt at kunne beskæftige sig med det man brænder for. Og det er nok opskriften bagved det hele at man kan have mere end een bold i luften ad gangen.

Venligst, Christian

PS: dem der kender mig syntes også at jeg har gang i meget, så du skal ikke undre dig, døgnets 24 timer er min største fjende. Men nu vil jeg ind og sove for jeg fik ikke sovet sidste nat.

Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

du skriver at du fik dem 40% under normal prisen i tyskland du kunne vel ik lige siger hvor den butik er :D

det er fanme nogle vilde projektor du har gang i 

keep up the good work :D 

Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Så lige din anden tråd:

Hvilket program anvender du på din PDA, så du kan bruge den som fjernbetjening?

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2003 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

40% af prisen herhjemme, det er vist normal pris i tyskland jeg har givet og med 10% i kontantrabat, så du kan roligt vade ind til enhver der har B&W og spare mange penge i forhold til herhjemme i hifiklubbens "direkte" priser

Kunne også købe dem i England, men ville hellere selv hente i Tyskland.

Softwaren på HTPC og PDA er egenudviklet og baseret på .NET og webservices som skrevet i den anden tråd (en del gange iøvrigt)

Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

de priser jeg har set i tyskland er også billigere men ik så billigt kan du komme med nogle link til nogle steder i tyskland hvor de har billig b&w :)
Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2003 kl. 04:45 | IP-adresse registreret  

Tag en fornuftig snak med indehaveren i denne seriøse shop i Berlin. Hvis du ved hvad du vil have og ikke bruger hans tid unødigt, så får man en ganske pæn pris på 802'erne.

(censur)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 December 2003 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Tag en fornuftig snak med indehaveren i denne seriøse shop i Berlin. Hvis du ved hvad du vil have og ikke bruger hans tid unødigt, så får man en ganske pæn pris på 802'erne.

Sådan noget kæfter man ikke op om , kan sige hvis de rigtig i tyskland får næse for han sælger med stor rabat kan det gå helt galt for ham .

sådan noget kan du sende privat .

så kan det være flere kan hente noget rabat .

soli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Det er vel forretningen selv som bestemmer hvad han vil sælge til  så alt efter ens handles talent og indkøbets størrelse kan/vil det udløse en eller anden form for rabat.

Det er jo heller ikke hverdag man lægger en ordre på 5 stk B&W .

Tillykke med købet herfra

/soli

jensen skrev:

Sådan noget kæfter man ikke op om , kan sige hvis de rigtig i tyskland får næse for han sælger med stor rabat kan det gå helt galt for ham .

sådan noget kan du sende privat .

så kan det være flere kan hente noget rabat .

Til top Vis soli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soli

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 December 2003 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

soli skrev:

Det er vel forretningen selv som bestemmer hvad han vil sælge til  så alt efter ens handles talent og indkøbets størrelse kan/vil det udløse en eller anden form for rabat.

Det er jo heller ikke hverdag man lægger en ordre på 5 stk B&W .

Tillykke med købet herfra

/soli

Ja men hvis man bare tænker sig lidt om , kan det sætte den shop i meget dårlig lys , kan høre du ikke ved meget om hvordan det spiller sig ud , også isæt i tyskland .

nej shoppen bestemmer ikke selv hvad de vil sælge ud for .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 December 2003 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

40% af prisen herhjemme, det er vist normal pris i tyskland jeg har givet og med 10% i kontantrabat, så du kan roligt vade ind til enhver der har B&W og spare mange penge i forhold til herhjemme i hifiklubbens "direkte" priser

Ja klubben får af samme skuffe som de gjore for en del år siden med TH AP JBL B&W , det solgte de ud til godt ½ pris i forhold til andre lande .

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes