| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i, at man ikke skal lade sig undertrykke. Det er et ethvert menneskes ret at udtrykke sine holdninger og forsøge at forfølge sine drømme, sålænge det ikke skader andre.
Dog virker det som om mange af indlæggene i tråden er meget endsidige. Den der kæft, trit og retning attitude kommer man ikke langt med. Et gammelt ordsprog siger: højt at flyve, dybt at falde. Det er også min erfaring at dem der kæfter mest op, er som regel dem der i sidste ende lader undertrykke mest, eller ender som grå og kedelige ungkarle/ungmøer, netop fordi de glemte at livet er et langt kompromis.
Her i huset har vi hver især givet plads til mystiske opstillinger af hendholdsvis fruens og mine interesser. Den nemmeste måde at vinde accept for sine lyster, er slet og ret ved at tale om tingene. Foklar hende hvad det er der er så fedt ved et godt anlæg, og forsøg omvendt at sætte dig ind hvad der er så fedt ved hendes interesser. Specielt den sidste del glemmer mange fyre og kan så bagefter ikke forstå, hvorfor forholdet kiksede.
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
fin tråd der..
min x rykkede ind mens jeg ejede dobbelte quad stakket med baileys transmissionlines som subs - no problems!
kæresten idag ved jeg aldrig skiller mig af med mine to meter høje horn,som hun naturligvis elsker lyden af.
hvordan mænd neurotisk søger at underkaste sig kvinder,og hvad den adfærd fører til - kan aflæses i statistikkerne for skilsmisser i dk.
hvorfor og hvilken fornøjelse nogen kvinde finder i at dominere hjemmet i en sådan grad,at anlæggets livskvalitetsfremmende funktion skal reduceres,er mig en gåde - som jeg ikke orker at bruge energi på at løse - så hellere bruge kræfterne på at tilfredsstille hendes andre ønsker..
hvilken mand har nogensinde elsket en kvinde og bedt hende fjerne hendes symaskine,eller whatever hun nu måtte finde glæde i at sysle med?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
|
fin tråd der..
min x rykkede ind mens jeg ejede dobbelte quad stakket med baileys transmissionlines som subs - no problems!
kæresten idag ved jeg aldrig skiller mig af med mine to meter høje horn,som hun naturligvis elsker lyden af.
hvordan mænd neurotisk søger at underkaste sig kvinder,og hvad den adfærd fører til - kan aflæses i statistikkerne for skilsmisser i dk.
hvorfor og hvilken fornøjelse nogen kvinde finder i at dominere hjemmet i en sådan grad,at anlæggets livskvalitetsfremmende funktion skal reduceres,er mig en gåde - som jeg ikke orker at bruge energi på at løse - så hellere bruge kræfterne på at tilfredsstille hendes andre ønsker..
hvilken mand har nogensinde elsket en kvinde og bedt hende fjerne hendes symaskine,eller whatever hun nu måtte finde glæde i at sysle med?
|
|
|
Næ...Det drejer sig netop om nærvær og accept af hinandens interesser - ellers er der ikke en fis der funker, ejheller noget at bygge på 
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil da lige tilføje at min nye kæreste bare syntes de mirage jeg har til låns var flotte og hun syntes de spillede bedre end mine dynaudioer. og bare for at teste hinde fik jeg hinde til at beskrive hvad hun mente og det passede faktisk ret godt med den opfattelse jeg havde af dem.
så kom der da et lille smil på læben
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Znefi
sådan ska det være... - der er også en der har forsøgt at begrænse mig - nej blev der sagt.. så blev hun sur... og ja skred...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sødt, jeg tror det gælder om at gå på kompromis, altså inden man finder hende skal man have et virkeligt stort anlæg, og når man så flytter skaffer man sig noget bedre, men mindre. Jeg ville da ikke sige noget til et skifte til Dali H 400 eller lign. smide eltaxer ud og skaffe nogle mindre baght'ere og så få fat i en fornuftig sub, og damen føler også hun har opnået noget.
Det er dog rigtigt, vi er sgu i mange tilfælde nogle tøflehelte. Der er dog en ting jeg ikke kan klare, og det er sætningen "skru ned!" den har jeg hørt så tit, og når jeg ser en film med en pige er der kun et lydniveau, og det er det jeg vil have, ellers ligger jeg mig til at sove.
jeg tror også i mange tilfælde det gælder om at "lære" dem at nyde det. Jeg har sgu ikke et anlæg fordi jeg vil have fyldt mit værelse op med "skrammel" men pga lyden. Jeg har fået forskellig piger til at sætte sig i sweetspot og lytte, derefter er de gået direkte ned til centeren for at finde ud af at den er slukket, aah, perspektiv! Eller kommentaren, "jamen det er jo ligesom i biografen". Eller som en af mine venner sagde "Det er jo højere end til roskilde festival" da han genoplevede greenday, så et eller andet sted kan de lære det tror og håber jeg. 
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror da også at det gælder meget om komprmier og om at forstå hinanden i mit tilfælde ville jeg ikke leve uden nogen af delene. så havde hun sagt de ht'er var frygtlige eller noget ligne ville jeg da nok ha kigget efter noget andet men jeg vil heller ikke gå med til at skifte det hele til et sødt lille mini anlæg
min holdning er: man kommer langt med at snakke lidt om tingene
(lige en extra ting: det er sku ret intrasant at læse folks holdninger til kærligheds livet
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville godtnok være ked af skulle skille mig af med konen, fordi hun ikke lige kunne acceptere at jeg havde stuen fyldt op med anlæg. For mig er hifi en interesse, og ikke mit liv. Jeg ville selvfølgelig være ked af at skulle undvære anlægget, og jeg ville kæmpe med næb og klør for at beholde det, men ikke på bekostning af konen..
Det kan sagtens lade sig gøre at gå på komprimis med anlægget, og så stadig få god lyd. Der er ingen der siger at man behøver at fare ud i bilka og købe et micro anlæg til væggen, selvom konen synes at det er det pæneste. Man har vel lidt lov til at argumentere for nogle lidt bedre standerhøjttalere i stedet.
Jeg har selv været så heldig, at konen ikke er sippet omkring mit anlæg. Jeg har fortalt hende, at det betyder en hel del for mig at kunne lytte til noget ordentligt når jeg hører musik. Hun har også accepteret at jeg ikke bryder mig om nips og andet skrammel oven på højttalerne og racket. Vi har i fællesskab over flere omgange hjulpet hinanden med at flytte rundt på møblerne i stuen, for samtidig med at få god lyd, også har kunnet få en brugbar stue i det daglige.
Nu har jeg så fået mulighed for at lave et seperat rum til mit hifi, så nu kan stuen igen blive "kvindens domæne". Men hos os snakker vi om tingene - vi dikterer ikke...
mvh
|
| Til top |
|
| |