Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality - super klasse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 December 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hvad røg de der sæt for i tidernes morgen hos High FOdelity
egentlig for?  Har bemærket at de af og til sættes til salg herinde
og i den Blå Avis for alt mellem 5-7.000,-

3700,- hvis jeg ikke husker helt galt.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Wow, så er de jo ligefrem steget i pris  Var det for råt board med powersupply eller var der også kabinet med? og var det 2 x 250W eller 2 x 500W?
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Det var for et 500W stereo application board, så vidt jeg husker også
inkl. trafo. Ingen kommentarer til priserne i øvrigt

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hmm nu køber jeg

ad_id=881">http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?
ad_id=881

Så får jeg det jo selv at høre og de giver jo 3 ugers fuld
pengene retur ret hvis man ikke kan lide poduktet så jeg har jo
alt at vinde.

Ultra high-end for 12.000.
Hvis det holder må dette jo være starten på en revolution.
Så burde det komme til at sidde i alt.

Hvis de samtidig er mekanisk lydløse, dvs. ingen brum osv,
er jeg da klar til at bytte med det samme da jeg er ved at være
godt træt af snerrende hifi forstærkere - ødelægger de stille
passager i klassisk.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

@micjac og Jonas

I kan roligt købe, måske inden 1/1, hvor priserne skulle stige.

Jeg har den lille Enigma, som står og spiller i baggrunden sammen med forforstærker fra samme sted.

Der er ingen for mekaniske lyd, som f.eks. brum.

Jeg kan kun tilslutte mig respekten for produkterne fra Acoustic Reality - fuld tilfreds trods store forventninger.

Lyden er dejlig blød, mere en forventet, men utrolig neutral, om I så vil opfatte det positivt eller negativt, nogle vil måske kalde det kedeligt, men det er ikke min oplevelse.

Jeg er tilmed overbevist om, at jeg kan få meget mere ud af min Enigma, når der kommer nogle nye højttalere i den anden ende. Pt. et par Dali som Evidence 470.

Det var egentlig derfor jeg startede denne debat, for at få nogle gode råd og højttalere og kabler?

Nogle hurtige bud?

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Mine referencer er Harman/Kardon hk 670 og Cayin 252 b. Jeg satte et par System Audio sa2k på de var ganske vidst nye men her var der også meget diskant. Jeg har tidligere hørt fra en anden bruger at det muligvis er forforstærkeren der laver ballade. Den skulle ikke være oppe på samme niveau som effekten. Sammenlignet med Cayinen må man sige at så spiller AR'erne noget bedre de får samlet musikken og køre den op i en højere opløsning. Men jeg vil prøve sa2k'erne når de er lidt mere tilspillede får at høre om diskanten stadig er et problem. Ellers må jeg jo få opgraderet sættet. For jeg vil sgu ikke af med det.

Mvh

Mir

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2003 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:

Hvis de samtidig er mekanisk lydløse, dvs. ingen brum osv,
er jeg da klar til at bytte med det samme da jeg er ved at være
godt træt af snerrende hifi forstærkere - ødelægger de stille
passager i klassisk.

Mekaniske lydløse hmm tror du ikek der er noget ivejen så det har jeg da aldrig hørt om før ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

HAr du aldrig hørt brum eller susen i højttalerne når dit grej står og ikke spiller - tomgangsstøj kan også dække det, og jeg har ikke oplevet noget der ikke har lidt tomgangsstøj!

Jeg går ud fra at det er det hentydningen går på!

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

tror du ikek der er noget ivejen ... ?

Jo, netop.

Mest mekanisk trafo brum jeg her tænker på. Der har været
mere eller mindre støj fra alle de forstærkere jeg har haft. Altså
fra selve kassen. Ville da være dejligt hvis man ikke skulle
tænke på det mere.

Bare mig der har en irriterende evne til at bemærke lyde ved
lave niveauer.

Det er ikke så vigtigt. Tilbage til tråden.

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Sendt: 21 December 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Brum det forekommer også på ice power 

Men synes nu aldrig jeg har hørt noget på min gamle Kenwood
Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:
Brum det forekommer også på ice power

Øv. Troede lige det ville være anderledes med dem.
Har du ice?

Nå, men derfor kunne man jo godt prøve dem.

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 21 December 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en 2 x 500 Watt Acoustic Reality forstærker. Den er nu skiftet ud med 2 monoblokke på hver 600 Watt fra samme firma. Det er aldrig lykkedes mig, at få den mindste mislyd ud af nogle af dem. Selv om man lægger øret direkte ned mod kabinettet, er der ikke det mindste at høre. Det er muligt at man med et stetoskop, ville kunne høre trafoen. Det er dog muligt, at det også skyldes, at jeg også benytter AR´s eget netkabel. Når man tænder og slukker, er det som at tænde eller slukke en lampe, der kommer absolut ingen lyd fra hverken højttalere eller forstærkerkabinetter.

MVH

Järven.

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

"Ultra high-end for 12.000.
Hvis det holder må dette jo være starten på en revolution."

Du har ganske ret micjac.

Det er over et år siden, at jeg advarede venner og bekendte mod at brænde inde med dyre effekttrin.

IcePower har ingen reelle konkurrenter. Læg mærke til, hvad der sker det næste års tid med brugtpriserne! (både på ICE-power og de store amerikanere)

MVH

Järven

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Den mekaniske lyd jeg snakker om den forekommer for det meste lige når man tænder dyret  det er ikke som sådan brum fra en traffo altså den der summe lyd
men ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive det
måske er det noget selvsving af en eller andet art men det er ikke noget man ligger mærke til

Nu står min ice power ikke i kasse så det kan være der derfor jeg høre det men det ka også være så mange andre ting der gør at den siger lyd og man kan sikkert godt gøre noget for at forhindre det

Men nu er jeg også en af dem der ligger rimeligt hurtigt mærk til mis lyde  der skal ikke være meget brum på udgangen af en effektforstærker før det går mig helt vildt på og jeg ikk kan leve med det

Men sådan er det slet ikke med ice power

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Til gæst

Jeg tror helt klart brugt prisen falder kraftigt på den slags forstærker fordi der kommer jo flere og flere af den slags forstærker på maget  fra de billige producenter og hvorfor skulle de ikke være lige så gode

Jeg vil gå så langt som at sige at b&o har dummede sig lidt de har været for lang tid om at sælge deres ice power og nu kunne det da godt se ud som om de er blevet overhalet inden om og det er jo ikke smart der er jo sikkert brugt mange penge på udvikling osv.

Men lad os nu se hvad der sker i fremtiden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 December 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

B&O har aldrig været et kompetitivt mærke der har kastet sig over enhver form for konkurrence - de der har kendskab til mærket kan sikkert understøtte det indtryk! De spytter hverken produkter ud fra den ene dag til den anden eller fører lavpris-kampagner på noget - de ting de lancerer er til fast pris, og de lancerer det kun hvis det er til fordel for dem selv, dvs. undgå et flop!

Så jeg mener bestemt ikke at de har dummet sig - de laver de ting der gavner dem selv, og hvad konkurrenterne laver ved siden er en helt anden sag på lige fod med de kunder de stiler efter!

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Det jeg mener med det er at de ligesom har stået med et guld æg som de ligesom ikke har fået noget rigtigt stort ud af

Og nu tror jeg ikke man skal sammenline ice power med rasten af B&O

Og jeg ved godt at b&o normalt gennemarbejder deres produkter før de smider dem ud tv radio osv.

Men når det er sagt så laver b&o lige så mange halve løsninger som alle andre

Men deres fjernsyn de er helt klart rigtigt fede at arbejde med det er sat flot op indvendigt og alt det der lige til at gå til i forhold det så mange andre tv. men om det holder længer end andre fjernsyn det tror jeg nu ikk 7 år og det er det

Men det er en helt anden snak

Men jeg synes mange gange at b&o de er forlangt efter med nye teknologier

Men lige ved ice power var de jo helt fremme og derfor synes jeg de har forspildt chancen lidt for at score de store penge som helt klart kunne havde været der

Så vidt som jeg forstod det så ar deres mening med ice power i starten at det skulle seede i konsumer vare som sony osv.

Men det kan godt være det er mig der har misset noget der! eller os har  B&O bare ike kunne sælge deres ice power godt nok eller måske har de ændret forretnings strategi da de måske har vurderet at der var for mange konkurrenter på området

Men som jeg ser det så kunne de godt havde scoret en god slat penge hvis de have været gode til at sælge ud i starten fordi de var jo langt fremme

Men de har jo også deres nye digital moduler måske for de mere ud af dem

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 December 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:

Det jeg mener med det er at de ligesom har stået med et guld æg som de ligesom ikke har fået noget rigtigt stort ud af

Og jeg ved godt at b&o normalt gennemarbejder deres produkter før de smider dem ud tv radio osv.

Men deres fjernsyn de er helt klart rigtigt fede at arbejde med det er sat flot op indvendigt og alt det der lige til at gå til i forhold det så mange andre tv. men om det holder længer end andre fjernsyn det tror jeg nu ikk 7 år og det er det

Men lige ved ice power var de jo helt fremme og derfor synes jeg de har forspildt chancen lidt for at score de store penge som helt klart kunne havde været der

Så vidt som jeg forstod det så ar deres mening med ice power i starten at det skulle seede i konsumer vare som sony osv.

Men det kan godt være det er mig der har misset noget der! eller os har  B&O bare ike kunne sælge deres ice power godt nok eller måske har de ændret forretnings strategi da de måske har vurderet at der var for mange konkurrenter på området

Men som jeg ser det så kunne de godt havde scoret en god slat penge hvis de have været gode til at sælge ud i starten fordi de var jo langt fremme

Som tidligere ansat der føler jeg at jeg lige må komme til ordet. Hvilken baggrund udtaler du dig på baggund af når du skriver at B&O har forspildt chancen???

Beolab 1 og Beolab 5 anvender Icepower og nye vil ligeledes. Der skulle komme en mini beolab5 engang til næste år. Ligeledes anvendes den i subwooferen. At den ikke anvendes i de gamle 8000, 6000 og 4000 skyldes nok at Icepower kom til før deres tilblivelse, og B&O er ikke kendt for at lave teknologiupdates til ældre modeller.

IcePower er til salg for ALLE producenter. Og man har faktisk gjort meget for at promovere IcePower, men elektronikbranchen er svær at blive klog på og komme i indgreb med.

Sony har vist anvendt dem i deres subwoofere en kort overgang, men da de nu har deres egen S-Master teknologi der stort set også er en klasse-D forstærker, så er der jo ingen grund til at anvende IcePower, selv om denne lyder væsentlig bedre. Der er også mange konkurrenter med andre digitale koncepter, f.eks. anvender Denon Tripath (Amerikansk) digitale effektmoduler, selv om disse ikke er på niveau med Icepower. Faktisk har jeg til dato kun set Icepower anvendt i Highend produkter og de berømte trekanter fra Holstebro er det billigste jeg faktisk har set, og geniale til prisen!

Og Icepower A/S deltager faktisk på alle vigtige konferrencer m.m. og på forskningsniveau: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1062.asp

Jeg har derfor lidt svært ved at tage dit indlæg seriøst på nogen måde. Men jeg vil da meget gerne vide på hvilket grundlag du er kommet til dine konklusioner. Hvis der blot er tale om køkken-bords-viden eller egne betragtninger uden at kende til de faktisk omstændigheder, så vil jeg godt være fri for at høre nærmere.

Icepower A/S er et datterselskab af B&O A/S og har derfor i høj grad meget med B&O grupen at gøre. Det er jo gennemsyret hvis du besøger dem i Lyngby hvor de holder til.

Jeg ser frem til at høre nærmere

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Martin N skrev:

Alle skal have lov til at give deres mening til kende. Jeg prøver altid at se det positive i folk. Men  ! Martin N - kunne du ikke lige tænke dig om inden du skriver. Jeg har ingen økonomiske- eller andre forbindelser til B&O. Men det er dog det værste sludder jeg længe har læst. Tror du af en vores største millionkoncerner handler fuldstændigt tilfældigt og i blinde?

God Jul

Järven

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 December 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hørt  De famler nemlig ikke i blinde, det er 3. år i træk at Icepower har underskud, men B&O tror på konceptet men er også klar over at de tager laaang tid at komme ind som komponentleverandør i elektronik/consumer branchen.

B&O er jo heller ikke kendt for at lave highend produkter, Icepower og Beolab 5 er undtagelserne, oså derfor er det måske også med lidt skeptisk at konkurrenter og andre ser med list spektisk fornuft på alle de fantastiske udtalelser der har været omkring ICEpower. Enten overvejer de, eller så er de igang med selv at udvikle noget tilsvarende.

Dog vil jeg sige at Icepower er genialt og bestemt har en eksistentberettigelse. Vi må håbe at endnu flere producenter indser det og anvender dette. Det kan jo kun komme alle os forbrugere til gavn og stor glæde i stue og hjemmebiograf.

Det fremgår også klart af koncernens bemækrninger til årsregnskabet, at det er et trægt marked og at det tager tid at komme ind som leverandør. Endelig har man da en vigtig strategisk partner, Sanyou semiconducters, som alt andet lige kun kan bære frugt med årene. Omsætningen er da også stigende i Icepower A/S, så det går da den rigtige vej. Man kan læse mere om det på www.bang-olufsen.com under corporate info.

B&O gruppen omsatte i sidste årsregnskab for næsten 4 millarder kr. hvoraf en meget stor andel eksporteres. God jul og godt nytår til alle herinde

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes