Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAD C525BEE eller Cambridge Azur 540C v.2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Lund@DK skrev:
Kjeldsen skrev:

Selvfølgelig mener han det. Men afspilning via hardisk og overført digitalt vi USB til en USB DAC har altså nogle fordele en CD aldrig vil få.

En CD læser lineært, og prøver at gætte en rigtig værdi, hvis den ikke kan læses (dette sker meget tit). En harddisk læser igen og igen indtil der har læst rigtigt (populært sagt).

Hvis KISS DVD iøvrigt levere et rimeligt fornuftigt digital signal, bør en god DAC til omkring 2500 kr. sammen med KISS'en levere en lyd der er NAD'en langt overlegent.

Du kan også komnbinere KISS'en med en god surround receiver, men her skal du nok op i en 10.000 kr., før DAC's i denne kan leve op til NAD'en.

NB! Multimeteret kan du ikke rigtigt bruge.

Okay, super gode svar du giver :) Tak tak,

Kan du give mig nogle eksempler på en god DAC?

Forstår ikke det sidste med surround du skriver?

Der sidder DAC's indbygget i en Surround receiver. Disse vil med stor sandsynlighed være bedre en dem der sidder i din KISS, hvis ellers receiveren er i god kvalitet. (Du kan tilslutte KISS digitalt til en surround receiver).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Lund@DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Lund@DK skrev:
Kjeldsen skrev:

Selvfølgelig mener han det. Men afspilning via hardisk og overført digitalt vi USB til en USB DAC har altså nogle fordele en CD aldrig vil få.

En CD læser lineært, og prøver at gætte en rigtig værdi, hvis den ikke kan læses (dette sker meget tit). En harddisk læser igen og igen indtil der har læst rigtigt (populært sagt).

Hvis KISS DVD iøvrigt levere et rimeligt fornuftigt digital signal, bør en god DAC til omkring 2500 kr. sammen med KISS'en levere en lyd der er NAD'en langt overlegent.

Du kan også komnbinere KISS'en med en god surround receiver, men her skal du nok op i en 10.000 kr., før DAC's i denne kan leve op til NAD'en.

NB! Multimeteret kan du ikke rigtigt bruge.

Okay, super gode svar du giver :) Tak tak,

Kan du give mig nogle eksempler på en god DAC?

Forstår ikke det sidste med surround du skriver?

Der sidder DAC's indbygget i en Surround receiver. Disse vil med stor sandsynlighed være bedre en dem der sidder i din KISS, hvis ellers receiveren er i god kvalitet. (Du kan tilslutte KISS digitalt til en surround receiver).

Ahh, okay :)

Hvad siger du til min idé om en Squeezebox?
.. Og ville det evt. give min forstærker lidt ekstra trækkræft til mine højttalere, den er jo lige lille nok til mine højttalere? :)

MacBook Pro - 2.2 - 2GB
Til top Vis Lund@DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lund@DK Besøg Lund@DK's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes