Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi bliver tude ørene fulde af pressn at CD-formatet er en død sild, så længe at folk læser det og tro, på den så ville de ikke gå ud og købe en CD og
CD-afspille, for det er jo en død sild, for der får man at vide når man læse aviser og ser TV.
Man få også at vide at downloadet er fremtiden.
Så længe vi konstant for, de info fra pressen, ja så er CD-formatet en død sild og 5 til 10 år, eller måske før.
Så fremtiden se ikke lyst ud for musik i fysisk form.
Kort og godt: CD er død, længe leve downloader.
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandsynligt, at downloads bliver mere populært i fremtiden. Specielt hvis prisen sænkes, DRM forsvinder og man får lov til at hente i lossless CD kvalitet eller bedre.
Men jeg er helt sikker på, at der i rigtig mange år endnu vil være plads til et fysisk medie sideløbende. Dels fordi fysiske medier kan gå hen og blive samleobjekter og samlefolket er meget købestærke. Men også fordi fysiske medier er glimrende som impulskøb. Det er svært at gå forbi en reol uden at kigge og købe hvis der er noget spændende.
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Vi bliver tude ørene fulde af pressn at CD-formatet er en død sild, så længe at folk læser det og tro, på den så ville de ikke gå ud og købe en CD og CD-afspille, for det er jo en død sild, for der får man at vide når man læse aviser og ser TV.
Man få også at vide at downloadet er fremtiden.
Så længe vi konstant for, de info fra pressen, ja så er CD-formatet en død sild og 5 til 10 år, eller måske før.
Så fremtiden se ikke lyst ud for musik i fysisk form.
Kort og godt: CD er død, længe leve downloader. |
|
|
Kan du så tie stille
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til Hejsa, NEJ
Prøver bare at sige at presse ville havde en stor del af skyld hvis CD media forsvandt, på grund af deres negativ forholdt til det
De unge i dag, synes at Mp3 afspiller og internette er det smarte der findes, mange har kun hørt muisk fra Mp3 over computer højtaler eller Mp3
afspille og kender ikke til andet, og så er det jo smart at værre med.
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Det er sandsynligt, at downloads bliver mere populært i fremtiden. Specielt hvis prisen sænkes, DRM forsvinder og man får lov til at hente i lossless CD kvalitet eller bedre.
Men jeg er helt sikker på, at der i rigtig mange år endnu vil være plads til et fysisk medie sideløbende. Dels fordi fysiske medier kan gå hen og blive samleobjekter og samlefolket er meget købestærke. Men også fordi fysiske medier er glimrende som impulskøb. Det er svært at gå forbi en reol uden at kigge og købe hvis der er noget spændende.
|
|
|
Jeg tror nu heller ikke at man skal underkende menneskets samlergen, plus det at man fysisk kan se og røre ved et cover, er for mange langt mere tiltrækkende end visheden om at musikken ligger som bitfil på en harddisc __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Downloads er en kanonforretning for udbyderne. De skal ikke røre en finger imens slutbrugeren gør hele arbejdet. Prøv at regne kr. pr. kbit/s ud på en CD og prøv at gøre det samme på downloads (ved f.eks. 192 kibt/s), så kan man godt se hvem der blir snydt.
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at LP'er ikke kommer til at vinde stort indpas igen !
De er for store og skrøbelige ! Det er ikke hvad forbrugerne ønsker i dag, næh det skal kunne tages med over alt!
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig torkild, LP'er er for skrøbelige, det var bl.a. grunden til jeg i 1987 sagde farvel til vinylet. Jeg var træt af konstant at skulle være på mærkerne for ikke at ødelægge pladerne . Man renser og renser og det blir alligevel ikke som man vil ha' det. At LP'er altid lyder bedre end CD'er er ikke sandt.
Jeg har valgt siden for mange år siden - CD'en vandt .
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til flpdk, er du parat til at gå fra CD til downloads, da downloads er meget smarten end CDs ?
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja..... Jeg tror det er både og.
CDen er nok død, men erstattes af en anden CD/DVD/medie af en eller anden art. Vi befinder os i en forandringstid og det er nok ikke muligt at spå hvad der kommer. De sidste der tages hensyn til er vores behov.
Se blot hvor mange der downloader fra internet og på deres mp3-player. Det handler om bekvemlighed, det smarte. Der findes dinosauruser som ikke vil af med LP, CD......hader DAB radio osv. Men forandringer er der hele tiden. DVD er også snart slut, så kan man købe hele l**tet på et andet format.
Vi forbruger bliver trukket rund i ti**emanden og er til grin for vores egne penge. Jeg ved ikke hvorlænge CDen holder. Men skal man tro på f.eks EMI, så er CD med cover igennem butikker et levn fra fortiden som snart stopper. Om det går så "galt"...det ved jeg faktisk ikke. Jeg nyder covers og det er lettere med en CD frem for at bruge sin PC til at spille. Men idag er der ganske mange som bruger PCen som et suplement til deres anlæg. Jeg tror ikke man skal holde fast i CD....den er forældet og vi fortjener noget som er betydelig bedre. Det er på høje tid at det digitale medie leverer alle de uindfriede forventninger.
Jeg samler f.eks ikke på kassettebånd, det mener jeg måske også bliver tilfældet med DVD og CD......de er forældet. Musikken på skiverne er der ikke noget ivejen med.....ligesom kassettebånd. Men for at være helt ærlig....hvem hører på kassettebånd idag? De fleste vil nok sige ingen......og hvorfor ikke ? Fordi man har det hele på CD og det lyder bedre.
Hvorfor holde fast i CD eller DVD.....formaterne i i princippet ligegyldige. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janwa
Der sætter jeg godt nok grænsen. Hvis jeg i fremtiden også får mulighed for at vælge, vil jeg aldrig nogensinde vælge downloads og slet ikke når det er komprimeret. Jeg foretrækker et fysisk medie til enhver tid. Jeg ser dog meget gerne at SACD'en bli'r udbredt noget mere.
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er som jeg se det, at nok at folk flest, få at vide over aviser og Tv, at CD er en død sild, og hvem ville så gå ud og købe en CD
afspiller, dette ville kunne mærkes på salget af CD afspille og igen salg af CD, ja så går det kun en vej for CD formatet.
Der er også en genration der kunne kender Mp3 og DAB radio, og ikke ville købe noget så gammledavs som en CD.
Så CD formatet er i frit fald.
Om der komme et format der er mere kendt end Mp3, er det spørsmå, så længe af de flest er tilfres med dette format.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
De er for store og skrøbelige ! Det er ikke hvad forbrugerne ønsker i dag, næh det skal kunne tages med over alt! |
|
|
Jeg kan i mange tilfælde godt lide lyden fra lp, men er ked af det fysisk slid på pladerne, som er uundgåelig, hver gang de afspilles, med lydforringelse til følge.  Altså er der tale om slitage, som påvirker lyden negativt på sigt. Mvh.
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gammel nok til at huske den gang CDérne kom. Jeg erindrer, hvor glade folk var for at slippe af med den knitren og knasen, der var og ER fra LPérne. Men man må konstatere, at der dog findes mennesker, der igennem denne knitren og knasen finder fornøjelse i en for mig noget tåget glæde ved analog lyd, koste, sprinklervæske m.m. (Jeg har dem mistænkt for at være svagtseende med hang til store covers og magnaprint).
Dør CDén? Ja, da! Kommer der noget bedre? Ja, da! Spørgsmålet er jo bare hvad og hvornår? Og ærlig talt er det jo temmelig svært at svare på: Hvem havde for 10-15 år siden forudset omfanget af mobiltelefoni samt udviklingen af disse telefoner, der snart kan det meste (dog ikke lave kaffe!)... og omfanget af Internettet. Mit bedste bud er, at musik i fremtiden er noget man downloader på forskellige medier og kvaliteter, der passer til ens behov (og der vil altid være folk til en side, der mener, at lykken er en 78ér med Liva Weel knas).
Hvordan, der skal kunne tjenes penge på musik er nok det største problem. Musikbranchen har jo skudt sig selv i r.... med priserne på CDér - Hvem gad at kopiere, hvis en CDér kostede 49,95 kr?? Det er synd for kunstnerne, men mon ikke der findes nye veje? Trafikken forsvinder jo nok heller ikke når den sidste dråbe benzin er brændt af.
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cd'en dør måske...men en fil liggende på computeren vil aldrig kunne erstatte at stå med en fysisk samling, som jo er mere end bare skiven, coveret er en stor del af nydelsen heraf.
Ægte musik-entusiaster....og dem er vi mange af...vil have en fysisk samling, og det vil der altid være et udbud af...om det hedder cd, sacd..eller noget tredje er ligegyldigt...
...men kombinationen af at have et lækkert cover, og en fysisk skive med en digital lagring, så man jo kan lave playlister til man er blå i hovedet er, er the way to go...
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror godt man med sikkerhed kan sige at maxi-CD er på vej ud og vil blive erstattet af downloads.
En mindre pris på CD'en vil helt klart hjælpe på salget, men pladeselskaberne tør ikke, de er bange for, at mersalget ikke vil kunne dække prisnedsættelsen. Jeg tror den magiske grænse ligger på ca. kr. 70-80,-, dvs. næsten halv pris. Jeg er selv begyndt at købe en del brugte CD'er og mange gange får man dem for ganske lidt. Eventuelle ridser kan poleres væk, så de bli'r som nye.
Hvis CD'en forsvinder fra det danske marked, vil jeg købe dem i udlandet så længe de findes der.
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Cd'en dør måske...men en fil liggende på computeren vil aldrig kunne erstatte at stå med en fysisk samling, som jo er mere end bare skiven, coveret er en stor del af nydelsen heraf.
Ægte musik-entusiaster....og dem er vi mange af...vil have en fysisk samling, og det vil der altid være et udbud af...om det hedder cd, sacd..eller noget tredje er ligegyldigt...
...men kombinationen af at have et lækkert cover, og en fysisk skive med en digital lagring, så man jo kan lave playlister til man er blå i hovedet er, er the way to go...
|
|
|
Ja, og så er der jo også yndere af klassisk musik og operaer, der gerne vil gøre brug af det medfølgende teksthæfte. Mvh.
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
prse skrev:
|
|
|
Ja, og så er der jo også yndere af klassisk musik og operaer, der gerne vil gøre brug af det medfølgende teksthæfte.
Mvh.
|
|
|
eller yndere af rock...
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
torkild skrev:
De er for store og skrøbelige ! Det er ikke hvad forbrugerne ønsker i dag, næh det skal kunne tages med over alt! |
|
|
Jeg kan i mange tilfælde godt lide lyden fra lp, men er ked af det fysisk slid på pladerne, som er uundgåelig, hver gang de afspilles, med lydforringelse til følge. Altså er der tale om slitage, som påvirker lyden negativt på sigt.Mvh. |
|
|
At vinylen slides tror jeg ikke man skal tage så tungt, selvfølgelig kan en skæv arm og en 78 stift gøre underværker, ellers foringes vinyllyden sikkert i takt med ens aldersbetingede hørelse __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD'en som medie er egentlig ikke mit favorit-medie, men derimod minidisken. Her snakker vi ikke om lyden men udelukkende mediet. Det er lille og ligger i et beskyttende hylster - genialt . Det er muligt i dag at lægge musikken ukomprimeret på disken, så lad os minidisken på banen igen i HiMD-format (men desværre sker det jo nok ikke ).
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|