Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 02:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-afspillere dør!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Rytmik skrev:

torkild skrev:
Grunden til at LP'er ikke kommer til at vinde stort indpas igen !

De er for store og skrøbelige ! Det er ikke hvad forbrugerne ønsker i dag, næh det skal kunne tages med over alt!
Jeg kan i mange tilfælde godt lide lyden fra lp, men er ked af det fysisk slid på pladerne, som er uundgåelig, hver gang de afspilles, med lydforringelse til følge.Altså er der tale om slitage, som påvirker lyden negativt på sigt.Mvh.

At vinylen slides tror jeg ikke man skal tage så tungt, selvfølgelig kan en skæv arm og en 78 stift gøre underværker, ellers foringes vinyllyden sikkert i takt med ens aldersbetingede hørelse

Desværre - min ven det går væsentlig hurtigere!
Hvis du har plader du er glade for og spiller ofte, vil du uden tvivl kunne høre forringelse/slid rimeligt hurtigt. Men det lader sig jo nemt afprøve, ved at købe 2 eksemplarer.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Slidtage er slidtage, men spørgsmålet er så om det er hørbart. Mon ikke kvaliteten af vinylet har noget at sige. Slidtage på mediet var samme årsag til jeg i 1996 smed alle mine VHS bånd ud, jeg var simpelthen blevet træt af det system. VHS'en blev kun brugt som TV-tuner indtil den også for nogle år siden døde.

Ligegyldigt hvad er LP'en (og VHS'en) død hos mig, men CD'en lever.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

quad skrev:
Rytmik skrev:

torkild skrev:

De er for store og skrøbelige ! Det er ikke hvad forbrugerne ønsker i dag, næh det skal kunne tages med over alt!
Jeg kan i mange tilfælde godt lide lyden fra lp, men er ked af det fysisk slid på pladerne, som er uundgåelig, hver gang de afspilles, med lydforringelse til følge.Altså er der tale om slitage, som påvirker lyden negativt på sigt.Mvh.

At vinylen slides tror jeg ikke man skal tage så tungt, selvfølgelig kan en skæv arm og en 78 stift gøre underværker, ellers foringes vinyllyden sikkert i takt med ens aldersbetingede hørelse
Desværre - min ven det går væsentlig hurtigere!Hvis du har plader du er glade for og spiller ofte, vil du uden tvivl kunne høre forringelse/slid rimeligt hurtigt. Men det lader sig jo nemt afprøve, ved at købe 2 eksemplarer.Mvh.

Hmmm Måske du har ret - men det er nu ikke min erfaring, på den anden side er min hørelse sq heller ikke hvad den var engang

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 26 December 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Rytmik skrev:

quad skrev:
Rytmik skrev:

torkild skrev:

Desværre - min ven det går væsentlig hurtigere!Hvis du har plader du er glade for og spiller ofte, vil du uden tvivl kunne høre forringelse/slid rimeligt hurtigt. Men det lader sig jo nemt afprøve, ved at købe 2 eksemplarer.Mvh.

Hmmm Måske du har ret - men det er nu ikke min erfaring, på den anden side er min hørelse sq heller ikke hvad den var engang

Nej, det genkender jeg godt! Min kone klager også over min hørelse, eller mangel på samme!

Mvh.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hm, denne glæde ved cover, teksthæfte o.lign kan jeg sagtens forstå. Men uanset hvad er der ingen af os, der kan se ind i fremtiden. Man må blot konstatere, at der er sket en del siden Monrad og Rislund lod Braadtgaard få chancen for at vinde en farve-tv-telefon: Sammensmeltning af medier og udvikling af nye, har vel været det, der må siges at være det karakteristiske. Ungerne i folkeskolen, hvor jeg arbejder, gider ikke brutale størrelser som CDér: De har deres musik på MP3-afspillere og mobiltelefoner.

Vi gamle skiderikker kan sidde her og hyle op om glæden ved lænestol sweetspot, LP, CD, cover og tekst lige så tosset vi vil, men der er vel ingen her, der kan tro på at udviklingen tager højde for regide hifi-nørder? Heldigvis har der altid været folk der ser en fidus i en niche, hvor der kan laves en skilling eller to og hvor vi vil kunne få vores oldnordiske medier.

CDér og LPér er lige så døde som runestenene  

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg syntes i skulle holde jer til at diskutere CD for vinyl har ikke en SK*D forstand på kan jeg se.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig dør CD en dag, men ikke de første mange år. Så længe, man køber musik på medie, vil CD-en bestå. Næste trin bliver formentlig, at man køber adgang til multimedia-samlinger på nettet og streamer musikken/filmen/spillet til sin kombinerede computer/TV/stereoanlæg/telefon/mp3/fotoapparat/PDA/virtual- reality-brille/you-name-it!!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Lad os få de unge på banen, er CD død, hvad synes i.

Og er bl.a. streamer fra nette, det der er fremtiden ?
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Hmm, jeg syntes i skulle holde jer til at diskutere CD for vinyl har ikke en SK*D forstand på kan jeg se.

Ja det var sq da en melding.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 26 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Cdén dør ikke foreløbig. Jeg er 24år og kender ingen der køber musik på nettet. De downloader højest ulovligt. Men kan dog godt høre forskellen, selv på deres eget skod-anlæg.

Denne diskution kan efter min ydmyge mening tages op igen når LPén er forsvundet. For jeg kender ingen på min alder der køber det format. Derimod køber allesammen en cd en gang imellem. De køber heller ikke cd-afspillere, men derimod dvd-afspillere og pcére til at afspille deres cdér.

Når vi engang får organiske harddiske(med plads til lige så meget information vores små hoveder kan indeholde) tror jeg på at fysiske medier forsvinder. Til fordel for ukomprimeret musik, i 200.8kanaler,integreret i en chip i nakken der sender information(ved hjælp af superstrenge) til dine omgivelser som så spiller smuk musik kun brugeren kan opfatte. Sådan ca.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Quad

Det jeg mener, med det rigtige udstyr er en vinyl NÆSTEN uopslidelig og total støjfri og bedre lydende end cd. Selv hærdede hifi lyttere kan ikke umiddelbart skelne cd fra vinyl.

Jeg har vinyler der er over 45 år gamle der er totalt støjfri. En lp der aldrig bliver spillet vil uværlig begynde at knitre og knase, det er min erfaring.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 December 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Quad

Det jeg mener, med det rigtige udstyr er en vinyl NÆSTEN uopslidelig og total støjfri og bedre lydende end cd. Selv hærdede hifi lyttere kan ikke umiddelbart skelne cd fra vinyl.

Jeg har vinyler der er over 45 år gamle der er totalt støjfri. En lp der aldrig bliver spillet vil uværlig begynde at knitre og knase, det er min erfaring.

Rigtigt, jeg har købt ca. 200 brugte vinyler, og ikke een har haft tegn på at være slidt. En tur i en pladerensemaskine, og de er som nye. Kom bare og hør Kim Larsen, Værsgo, fra 1972 og i vil falde på halen. Vinyl styrer.

vh.T !3

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Quad

Er det ikke lidt selvmodsigende?

Jeg har haft vinyl i henved 27 år. Jeg er desværre ikke stødt på de støjfrie endnu. Men kan du ikke anbefale mig nogen?

Mvh.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Mvh.

[/QUOTE]

Så kom med et forslag til hvorfor. Det er jo hans oplevelse.

vh. T 13

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 26 December 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Er det sådan det går med een, når man har hørt for meget skrat-knas-78ér med Bjørn Skidemann

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Gamle Decca plader er som regel lavet af god vinyl og som jeg skrev, DE SKAL BRUGES. Hvis du ikke spiller dem regelmæssigt så risikerer du de samler støv men de bliver gode igen når man bruger dem. Hvis jeg skal nævne noget af det nogenlunde nyeste jeg har købt så er der Boston på 200 Gr. half speed mastered den er der virkelig spark i. Dire straits, Carpenders, en gammel Nat King Cole og mere til.

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

tarup 13 skrev:

Mvh.

[/QUOTE]

Så kom med et forslag til hvorfor. Det er jo hans oplevelse.

vh. T 13

[/QUOTE]

Jamen det vil jeg da gerne:

Med al respekt for Quads oplevelser hører jeg ham sige:
"Vinyl er bedre lydende end cd".
Og:
" Selv hærdede hifi lyttere kan ikke umiddelbart skelne cd fra vinyl".

Mvh.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003

vinyl er upraktisk...fylder plads, og musikken kan ikke nemt ligges ind på en harddisk så det kan indgå i en playliste...cd mediet har det hele....samlerværdi og digital lagring...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

78´ere kan altså også være NÆSTEN støjfrie, igen med det rigtige udstyr. Min 78 pickup er en Ortofon til ca. 3500 Kr. den virker og så skal man lige huske riiaen og hastighede ikke aldtid er hvad man forventer.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Vinyl fylder en H.... masse plads og er tunge som ind i H.... og herhjemme har  en harddisk ABSOLUT INTET mad lyd at gøre. Jeg ser film på tv, compueter på pc´en og hører musik på mit stereoanlæg og det bliver ikke blandet, det er blasfemi at gøre det.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes