Forfatter |
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at downloade en hel "CD" som WMA-filer, hvor der ikke er pauser mellem numrene (f.eks. en live-CD). Jeg tør væde på, at hvis man brænder en CD udfra dem, vil man opleve at det "hakker" imellem numrene, selvom man brænder som "disc-at-once".
Utrolig uprofessionelt (= amatøragtigt), endnu en grund at bevare det fysiske medie - altså CD-mediet .
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Summa-sumarum: Markedet vil blive delt i kvalitet og kvantitet. Ja, bare mit bud, ikk?  |
|
|
Den tror jeg du har helt ret i - men jeg tror også det går begge veje, dvs. i takt med at folk får hurtigere forbindelser vil der også komme et udbud af musik i høj kvalitet via streaming eller download til dem der vil have det. På den anden side tror jeg at der vil komme flere og flere CD'udgivelser i dårlig kvalitet (både skiven og det medfølgende indlæg/booklet) fordi det bliver sværere at tjene penge på dem. Der har været flere tråde om den dalende lydkvalitet på CD, og jeg er enig med dem der mener at der bliver længere og længere mellem de udgivelser hvor der virkelig bliver kælet for lydkvaliteten.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Prøv at downloade en hel "CD" som WMA-filer, hvor der ikke er pauser mellem numrene (f.eks. en live-CD). Jeg tør væde på, at hvis man brænder en CD udfra dem, vil man opleve at det "hakker" imellem numrene, selvom man brænder som "disc-at-once".
Utrolig uprofessionelt (= amatøragtigt), endnu en grund at bevare det fysiske medie - altså CD-mediet .
Mvh Flemming
|
|
|
Det er vel mere et softwareproblem der bare skal løses, snarere end et endegyldigt argument for at en PC er uegnet til musikafspilning..?
Men jeg giver dig ret i at det er irriterende NÅR det sker..! 
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget mulig at CD media, ville leve vider samme med LP, men det er desværre nok til så høje pris, at meget få kan værre med
Vi andre må så nøjes med hvad vi kan få over internette i en ringer kvalitet
De fleste folk i dag, ville havde at tinge er så smart som mulig, og en CD er alså så usmart, den fylder, den kan ikke puttes ned i en Mp3 alspiller,
det tager tid at overførre det til Mp3 format, det er gammledag med en CD afspiller.
Er det ikke sådan at mange unge i dag tænker, modefolk har jo døds dømt CD mede for længe side og de unge ville gerne værre med på moden.
Jeg savne LP, Spolebåndoptager, kassebåndoptager og FM radio, det var fra en tid hvor lyd kvalittet var på moden
Det er da god at LP har fået et nyt liv
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
prse
Du udelukker jo selv både cd og vinyl på den måde. |
|
|
den må du uddybe...
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Når internettet er nede fordi man har gravet et kabel over og må vente i 5 dage til det kommer op at køre igen, vil vi andre som holder fast i et fysisk medie sidde og lytte til musik og nyde det i fulde drag .
Fysiske medier er sagen, især CD-mediet .
Mvh Flemming
|
|
|
Hvad så når CD-spillen er til rep. Er Højskolesangbogen så sagen
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NADali
Jeg har selvfølgelig mere end en CD-afspiller . Den jeg hovedsagligt bruger er fra før internettet var andet end et par computere der var koblet sammen i USA. Den gør det godt (7-9-13), dog har jeg måtte skifte laser en gang. Men det gør jeg gerne for at kunne nyde musikken fra disse herlige skiver .
CD'en er ikke død, den lever i bedste velgående og vil gøre det mange år frem .
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Hej NADali
Jeg har selvfølgelig mere end en CD-afspiller . Den jeg hovedsagligt bruger er fra før internettet var andet end et par computere der var koblet sammen i USA. Den gør det godt (7-9-13), dog har jeg måtte skifte laser en gang. Men det gør jeg gerne for at kunne nyde musikken fra disse herlige skiver .
CD'en er ikke død, den lever i bedste velgående og vil gøre det mange år frem .
Mvh Flemming
|
|
|
Kæreste Flemming
Jeg elsker også CDén, min CD-spille og min samling. Men jeg kunne ikke lade være med at drille lidt. Og jeg vil undlade, at nævne, at dit lokale el-værk kan gå ned med et par terrorister, da du med garanti har en motionscykel med dynamo .
Du nævner selv nettets barndom. Hm, der er sket en del siden på den front. Mon ikke, der stadig vil ske en masse. Hvem kan forudsige noget som helst om nettet og hastigheden/kvaliteten anno 2025?? Jeg kan ikke, men har en fornemmelse af, at medierne i højere og højere grad smeltes sammen og kan styres med en enkelt remote: Man sætter sig i lænestolen og frem med remoten. På skærmen finder man det nummer/album man vil høre og ud af højtalerne kommer musiken. Vil man hellere se en film eller en tur på nettet finder man det på den samme remote - Det er den dag i dag ikke engang særlig science-fiction agtigt, men det kan gøres smartere. Og det er vel et faktum at tingene kan mere og mere og vi bliver federe og federe (her taler jeg om mig selv!).
Hvis det var en naturlov for os alle at være stokkonservative, ville vi skrive på runesten endnu... og de er fan´me svære at sende ud i cyperspace
Med vanlig halsen
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
O.k. NADali, der fik du mig. Hvis Elværket går ned, er jeg også på den. Selvfølgelig er der ingen som kan spå om fremtiden. Jeg gi'r også blot udtryk for hvad jeg foretrækker, og det er helt klart et medie af en eller anden slags. Det behøver ikke være den velkendte CD, men meget gerne et andet digitalt medie med en bedre lydkvalitet. Jeg vil godt indrømme at LP'en har noget specielt over sig rent lydmæssigt, men når alt er gjort op, foretrækker jeg alligevel CD'en.
Mvh Flemming
|
Til top |
|
|