Emne: Blu-Ray ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dog skal det siges at, BD lejren er krøbet til korset og har fået lov til at bruge VC-1, men alle de film der pt. er udgivet ligger altså i mpeg-2
|
| Til top |
|
| |
tpcarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
| dog skal det siges at, BD lejren er krøbet til korset og har fået lov til at bruge VC-1, men alle de film der pt. er udgivet ligger altså i mpeg-2
|
|
|
Naturligvis ikke dem der er udgivet med AVC (titler fra Fox).
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe at en Blu-Ray/HD-DVD afspiller med indbygget lyd decoder
for DTS-HD og DD+, nedmixer disse lydformater til normal DTS og DD i
24/96 og smider dette ud i den normale digital ud.
Og bliver det så DTS ES og DD EX og stadig i 24/96, hvis man dag har en Surround forstærker der kan modtage 24/96.
Er der nogle der ved det ?
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
På de udgivelser der er kommet på BD er komprimeret i MPEG-2   ... det er selvfølgelig bedre end så meget andet, man kan komme op med, så som VHS, avi osv, men da HD-DVD er komprimeret i VC-1 (micorsofts mutant af mpeg-4) har det et betydeligt bedre billede (burde det da, da jeg endnu ikke har set HD-DVD, men jeg har set S.W.A.T på BD og der er støj over hele linien....!)
|
|
|
Undskyld, men sikke noget vås...
Adskillige BD titler er i AVC og mange af de seneste Warner Brothers titler på Blu-ray er i VC-1.
Tjekker du hidefdigest.com's (som er formatneutrale) anmeldelser ud, er der adskillige BD25/MPEG-2 udgivelser som får meget flotte karakterer for billedsiden. MPEG-2 i forbindelse med HD-formaterne er en helt anden størrelse end MPEG-2 til DVD/tv-broadcast.
janwa skrev:
Kan det passe at en Blu-Ray/HD-DVD afspiller med indbygget lyd decoder for DTS-HD og DD+, nedmixer disse lydformater til normal DTS og DD i 24/96 og smider dette ud i den normale digital ud.
Og bliver det så DTS ES og DD EX og stadig i 24/96, hvis man dag har en Surround forstærker der kan modtage 24/96.
Er der nogle der ved det ?
|
|
|
Du kan slet ikke få et 'originalt' HD-lydformat ud af den digitale coaxialudgang. Indtil videre bruges det analoge 5.1 udtag mest flittigt for at opnå den bedst mulige lyd, vel og mærke hvor afspilleren selv dekoder signalet. De downmix der plejer at være tale om (f.eks. DD+ -> DTS) medfører DTS med en 'forholdsvis' høj bitrate på 1,5 Mb. Ang. 24/96 ved jeg det ikke lige... __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Så ser vi nok mange indlæg med theme "DER KOM EN KASSE", he, he (skulle måske op til jul sige Ho, Ho)          
Vi må heller se at få poste det brev til Julemanden med gave ønsker 
Ved du om Sony Center i DK, eller skal man til Berlin, sælger Blu-Ray afspiller og Disk ?
Kan kun sige at det bilde der var på den Sony Blu-Ray afspiller i Fona2000, ikke var noget at skrive hjem om, ikke noget der ville kunne sælge Blu-Ray formatet 
|
|
|
Sony Center Roskilde har den første af Blu-Ray afspillerne, og har haft den i godt to, og jeg ved at de nye modeller er lige på trapperne. Men dette kan man selvfølgelig se på deres hjemmeside... 
Sony Center DK har disk, men det er som sagt til at ligge optagelser på... De har dog nogle demo disk, så man kan se mulighederne med formatet. Og jeg ved at sony er ved at komme med et eksternt drev, hvor man selv kan ligge ting ind på Blu-Ray, en slags brænder.
Når man skal se denne slags, skal man holde sig LANGT væk fra Fona, Merlin OSV. Jeg har aldrig set så dårlig billed kvalitet og det er på både B&O, Samsung, Pioneer, Sony OSV. Så det undre mig virkelig ikke at du har fået et virkelig dårligt første hånds indtryk!
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Henrik N skrev:
|
Jeg ved at der fra Sony´s side vil komme mange flere Blu-Ray afspillere! Det er nu muligt at købe Blu-Ray disk i Sony Centre, dette er dog til at ligge optagelser ind på.
Som jeg har set formaterne, har Blu-Ray det klart skarpeste og flotteste billede, men der kan jo også ligge meget mere på en Blu-Ray disk end en HD-DVD, så der er jo mulighed for at give langt bedre billede og lyd her.
Jeg køber selv Sony´s afspiller, men jeg venter dog lige en måned eller to (det er sku hårdt her op til jul at få pinge til det hele hehe...)
Der er en del af Blu-Ray afspillerne der faktisk kan tage CD og SACD, så for dem der ikke går så meget op i at det skal være en CD afspiller til 30.000kr. er dette jo en oplagt mulighed for at få CD, SACD, DVD og Blu-Ray i én boks. Og for os andre, gør det vel aldrig noget med en "kasse" mere hehe 
|
|
|
Siden du går så meget op i både optimal lyd og billedside fra samme afspiller, burde du måske også vente på en Blu-ray afspiller der internt kan (eller kan opgraderes til det via firmwire) decode Dolby TrueHD og DTS HD master audio, udover SACD delen.
Jeg er ikke sikker på hvorvidt Sonys BD afspiller kan det førstnævnte, men det lader til at HD lydformaterne ikke er så udbredte på de hidtidige BD udgivelser som det er tilfældet ved HD-DVD. Til gengæld er der mange BD udgivelser med LPCM (også tabsfrit - fylder blot mere end DD/DTS) som ikke kræver hverken intern eller ekstern dekoder.
|
|
|
Nej jeg er ikke selv til den slags, jeg skal helst have en maskine til DVD og gerne en anden til CD når pengene ellers er til det... Men Til DEM som er til den slags (eller bliver tvunget til det af konen ) Er det jo fint at kunne samle det ét sted...
Men umildbart skal man være lidt skeptisk med de første maskiner her i starten, mens det er nyt, sådan var det jo også med VHS, DVD og alle andre formater. Der er jo også stor forskel på at se DVD på en PS2 og en rigtig DVD afspiller...
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
dog skal det siges at, BD lejren er krøbet til korset og har fået lov til at bruge VC-1, men alle de film der pt. er udgivet ligger
altså i mpeg-2
|
|
|
VC-1 har hele tiden været en del af specifikationen, så det er noget vrøvl. Derudover er stort set alle WHV film i VC-1 og Fox er i AVC.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|