Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-FI Klubbens pålidelighed igen svækket! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Enig. Og når sagen handler om demo-modeller, ser jeg også at kunden har lidt ansvar for at kigge nærmere på det, før køb.

Hi-fi klubben tilbyder returet, hvilket mange andre forhandler ikke ville gøre.  

De skal give manden returret om de vil det eller ej !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

stjalke skrev:
Hej Hurtig

Tag et kig på det her.. Jeg køber aldrig i Hi-Fi Klubben igen.

Hvor ligger problemet i den tråd? De tilbyder jo manden at lade handlen gå tilbage, dvs. at han får alle sine penge retur og de dækker alle transportomkostninger.

At de så har leveret en mere fejlbehæftet vare end oplyst er en anden side af historien. Men vi ved jo ikke om det er transportfirmaets skyld. Jeg vil derfor mene at Hifi Klubben, hvad enten man bryder sig om dem eller ej, har gjort det helt rigtige. Der er INTET at sætte en finger på, og så er sagen jo behandlet prompte.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

FYI

"Hi-fi klubben tilbyder returet, hvilket mange andre forhandler ikke ville gøre. "

Ikke mere - det skal du aftale med afdelingen. På postordre er der stadigt, men det er nu et lovkrav, så dethar alle forhåbentligt.

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Fynni skrev:
....Enhver forretning med lidt respekt for sig selv og
ikke mindst sine kunder burde give rabat på et sæt nye såfremt
kunden ønsker dette !....
Den kommer du til at uddybe lidt..

Hvis jeg vil købe noget i en butik, men ikke vil betale hvad der står,
så skal enhver butik med respekt for sig selv (og mig!) give mig en
rabat??? Selv hvis ens økonomiske sans kun rækker til at
adminstrere 10 kr om ugen til lørdagsslik, så burde man kunne se at
det aldrig kommer til at hænge sammen!

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Sæt prisen fra ny er 13.998! Forretningens indkøbspris mig bekendt ivertfald ikke over 8398,80,- (svarende til fortjeneste på 40%) ! Han har for demo sættet givet 11.-200,- ! med andre ord med de problemer deres kunde har haft ville de stadig have en fortjeneste på sælge ham et nyt sæt til denne pris, samt de ville have en tilfreds kunde som måske oveni købet ville anbefale en sådan god service og som de i sidste ende ville tjene endnu mere på ! De lever vel af tilfredse kunder uden disse kunne de ligeså godt lukke !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Her er en anden sjov én

Egentlig ville man bare høre at de har prissat de givne modeller lidt for kraftigt ik'

http://www.cybertainment.dk/forum/show_forum2.asp?pageID=327 &forumID=47&ID=3720

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

JPTC skrev:

Her er en anden sjov én

Egentlig ville man bare høre at de har prissat de givne modeller lidt for kraftigt ik'

http://www.cybertainment.dk/forum/show_forum2.asp?pageID=327 &forumID=47&ID=3720

Jeg syntes det er en ærlig og meget sober dialog man har fra klubbens side. Kort sagt siger man at den høje prisforskel skyldes udvidet garanti herhjemme. Om man så vil betale 50% mere for et produkt for at få 2 års garanti mod det ½ år som er standard i hele EU, ja det er jo op til en selv som direktøren ganske rigtigt skriver.

Irma og ISO er heller ikke helt billige, men der er kunder der godt vil betale mere for varen pga den gode service. Man kan ikke sælge prima produkter og prima service til netto-priser. Forretningen skal hænge sammen og der skal tjenes penge. At andre så forsøger at komme ind på marked med kraftige prisnedsættelser, det er der ikke noget nyt i.

Kender mange der har købt billig IT i butikker der nu er lukket 4ever.

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det virker på mig som om at det ligefrem er gået hen og blevet en trend at kigge nedladende på Hifi klubben. Mine personlige erfaringer ligger langt længere oppe på den positive del af skalaen end det man ser i denne tråd (det kan så være min lokale pusher på amager gør det langt bedre end alle de andre!?) Jeg har ved alt jeg har købt fået tilbud om at teste det af hjemme ved mig selv (hvilket også syntes at fremgå i hurtigs tilfælde på cybertainment). Jeg har en enkelt gang småbrokket mig lidt over noget nyt legetøj, og fik med det samme tilbudet om at returnere det, på trods af at jeg havde brugt det over en længere periode end 14 dage.

Det mener jeg nu er service på højt plan.

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Havde det ikke været for cybartainment, var disse historier sikkert aldrig nået frem. Hatten af for at hifi klubben tør lade sig udstille på denne måde.

Jeg kender ikker til andre forhandlere der har noget lignende ala cybertainment.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Havde det ikke været for cybartainment, var disse historier sikkert aldrig nået frem. Hatten af for at hifi klubben tør lade sig udstille på denne måde.

Jeg kender ikker til andre forhandlere der har noget lignende ala cybertainment.

TapeConnection har et system der dog hverken er ligeså udbygget og ej heller så stort, men har samme mulighed for at stille spørgsmål til virksomheden hvor andre samtidig kan følge med i debatten...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Salget af Evidence'rne ser godt nok speget ud. Jeg vil også forvente at sælgeren er ærlig i telefonen, og at han beskriver eventuelle fejl og mangler nøje. Det kan selvfølgelig afvige alt efter synspunkt, men fejlene lyder ret grove. Hvis han bevidst har skippet højttalerne med disse fejl uden at nævne dem er det svineri.

Hertil kommer så at spikes er glemt. Det kan desværre ske. Men jeg kan nu godt forstå at han ikke kan smutte ned på posthuset en fredag eftermiddag hvis han er den eneste i butikken, han kan jo ikke bare lukke den i 15 minutter. Tænk også på de kunder der kigger forbi og ikke kan komme ind, man kan frygte hvad sådan noget kunne afstedkomme f.eks. herinde: "Hifi Klubben har lukket, de er ved at dreje nøglen om!". Det er set før at rygter startes på absolut ingen baggrund

Hifi Klubben er da i det mindste ærlig nok til at indrømme fejlen og tilbyde et par løsninger på problemet. Et yderligere afslag virker rimeligt, men med de nævnte fejl ville jeg nu heller ikke acceptere dette. Returnering mod total refundering af alle omkostninger er også meget godt, men man har dog også haft en del besvær med det hele, for ikke at nævne skuffelsen. Men herfra og så til at forvente et supergodt tilbud på spritnye højttalere mod en lille merpris, da siger min fornuft også stop. Det er set før at en forretning i en sådan situation viser sig fra sin bløde side og giver et godt tilbud, men at forvente at man bare sådan skal have en ny vare til demopris, det kan man ikke. Der skal måske også lidt mere til, dvs. en længere sag hvor forretningen i sidste ende gerne vil tilfredsstille kunden udover det normale. Prøv også at tænke på alle de brok der kan komme fra dem der har købt dem fra nye af, de vil da føle sig snydt. Man får intet forærende her i livet, heller ikke i en sådan sag.

Der findes mange sager hvor kunder behandles alt andet end respektabelt. Jeg har f.eks. selv været ude for at have bestilt en CD-afspiller hos en forhandler, hvor jeg udtrykkeligt aftalte med dem at den skulle sendes den og den dag, da jeg så ville holde fri den efterfølgende dag for at være hjemme til at modtage den. Det skete ikke, og da jeg så kontaktede dem et par dage senere sagde de bare at det havde de glemt. En anden gang havde jeg min forforstærker til opgradering (hos samme forhandler) til balanceret drift. Der gik over en måned inden jeg modtog den retur, og det først efter et par rykkere hvor jeg nærmest følte at forhandleren var irriteret over at jeg ikke kunne undvære den længere. Da den så kom hjem til mig virkede den balancerede indgang ikke, den havde de glemt at aktivere, så den havde heller ikke været testet ordentligt. Dårlig behandling, men jeg forventede da ingen nedslag i nogen som helst pris, blot en pæn undskyldning (som jeg så heller ikke fik).

Hvad Hifi Klubben i Sønderborg angår så har jeg et gennemgående positivt indtryk af dem. Jeg kommer der egentlig ikke ret tit, og handler der heller ikke så meget, men de par gange inden for det seneste år hvor jeg har købt noget og ikke var tilfreds med varen, da var der ingen problemer med at returnere og få det fulde beløb tilbage. Utilfredsheden skyldtes ikke fejl, men blot at mine forventinger til f.eks. en fjernbetjening var en anden.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Aben skrev:

Det mener jeg nu er troværdighed på højt plan.

Jeg tror du mener service på højt plan

Aben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Aben skrev:

Det mener jeg nu er troværdighed på højt plan.

Jeg tror du mener service på højt plan

Jep, den smuttede - rettet i al hast

Til top Vis Aben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aben Besøg Aben's Websted

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 December 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Til alle dem som brokker sig over det link jeg smed:

Hvis i nu læser indlægget godt igennem, så ville i kunne forstå hvorfor jeg føler mig så uretfærdigt behandlet, og hvorfor jeg tillader mig at svine Sønderborg Hi-Fi Klub.. Men jeg kan da godt lige koge det ned for jer:

• Sælger var fra dag et klar over at jeg ikke var i stand til at inspicere varen.

• Jeg bliver oplyst hvilke skader der er på varen og vælger at købe den, i den tro at sælger faktisk har inspiceret varen, og ikke bare bilder mig l**t ind. Jeg bestiller samtidig et sæt terminerede kabler til en samlet verdi af ca. 1.600 kroner.

• Jeg beder sælger om at gøre højttaleren i stand -- det være sig at sikre at alt kommer med, og at efterspænde enheder.

Her er hvad jeg for:

Et sæt højttalere hvor den ene mellemtones center-dome er trykket ind (flot efterspendt, eller har sælger overhovedet tjecket højttalerne?).

Der mangler spikes (Jeg ringer samme dag - torsdag - og beder sælger om at sende dem så jeg ikke skulle undvære dem weekenden igennem - dette var før jeg opdagede de andre fejl og skader på højttalerne.. Sælger mente ikke lige at han havde tid, så dem ville han først sende mandagen efter weekenden.. der var intet jeg kunne gøre - hvor meget jeg end talte for min sag).

Der er boret 16 3mm huller i bunden af hver højttaler (svar var noget i stil med, nåå ja.. det er oss rigtigt.. vi testede lige nogle fødder på højttaleren -- havde jeg glemt at fortælle dig).

Der er MANGE flere ridser i både kabinet, fod og glasplader end oplyst fra sælgers side (dertil ikke rigtig nogen forklaring andet end nå, ok.. det havde jeg ikke lige opdaget).

Mine kabler som jeg betalte for at få termineret, er mildest talt overdrevet dårligt lavet. Der er masser af synligt kobber mellem isolation og spader, og der hvor isolationen er taget af, er der flere steder dybe hakker i kobber-lederne.. så dybe at jeg er bange for at komme til at knække lederne, hvis jeg bøjer dem for meget.

Synnes i stadig mit krav om at få et par nye højttalere i erstatning for mine kvaler er uacceptabelt? (vi taler om godt 2.000 kroners tab for Hi-Fi klubben).

"Jammen du fik jo pengene tilbage, så er du jo kvit"

Som jeg ser det, har jeg betalt for en vare, men har ikke fået den. Så må det vel være op til Hi-Fi Klubbens side at levere varen.

Til redaktøren:

Jeg kalder en spade for en spade, og en skovl for en skovl.. Dette forum er vel ytrings-frit, så længe man ikke angriber enkeltpersoner?

- Thomas Angelbo
Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Vil lige citere migselv engang:

Hej Henrik.

Bulen i mellemtone-enheden er ikk en transport-skade, dårlig terminering af kabler er hellerikke transport-skade, at man ikke for hvad man har betalt for (her snakker jeg spikes) er hellerikke transport-skade, flere ridser end hvad der er blevet oplyst, er hellerikke transport-skade.

At jeg skal vente yderligere godt 5-6 dage på at få min 12.000 kroner dyre vare, er for mig at se, langt, langt fra i orden.

Det kan man sku ikke ligefrem kalde god service, kan man?

Det mindste man kunne gøre, var vel at tilbyde mig en ny vare, for de 'kvaler' jeg har været igennem, måske man kunne lægge et tilbud på bordet, som sagde at hvis jeg sparkede en 500 til 1000 kroner ekstra ind på jeres konto, så ville jeg få mig et sæt nye, direkte fra fabrikken.

Som jeg har forstået det, betaler man ikke kun for varen, men også for en god og reél service fra sælgers side, eller det har i måske droppet?

Jeg er blevet vild-ledt, fejlinformeret, og det skal jeg bare sluge? alt imens jeg kan sidde en 5-6 dage og glo på resten af mit HiFi-gear, og på de -12.000 kroner ¨på min bankbog.

Det kan i sku ikke være bekendt.
Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Hertil kommer så at spikes er glemt. Det kan desværre ske. Men jeg kan nu godt forstå at han ikke kan smutte ned på posthuset en fredag eftermiddag hvis han er den eneste i butikken, han kan jo ikke bare lukke den i 15 minutter.

Dertil skal det lige siges at jeg ikk tror en meter på sælgeren da han i forvejen har løjet mig lige op i mit åbne ansigt, so to speak.. Om ikke andet, kunne han vel tage tid ud af sin fritid og sende mig mine spikes -- er jo ikke mig som har glemt at sende dem med..

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 December 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

stjalke skrev:
Som jeg ser det, har jeg betalt for en vare, men har ikke fået den. Så må det vel være op til Hi-Fi Klubbens side at levere varen.

He he, ja, prøv du at gå til en advokat med den... Så skriger han da af grin. Jeg gør i hvert fald...  Du har en sløj sag...

Nå, anyway...

Du må ha' mig undskyldt, men med alt det, du har ridset op i dine indlæg - så er det mig lidt en gåde, at du overhovedet vil lægge 12000,- af dine sparekroner hos HIFI-Klubben i den sidste ende...

Var det mig, så "indløste" jeg mine højttalere et andet sted...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Du må ha' mig undskyldt, men med alt det, du har ridset op i dine indlæg - så er det mig lidt en gåde, at du overhovedet vil lægge 12000,- af dine sparekroner hos HIFI-Klubben i den sidste ende...

Var det mig, så "indløste" jeg mine højttalere et andet sted...

Endte med at jeg fik kablerne gratis, og gav de resterende 1.500 kroner op til hvad et par nye Evidence kostede.. Som jeg så er den glade indehaver af i dag.

Og jo.. skulle jeg nok ha gjort - ville jeg også den dag i dag, men kunne ikke lige se mig ud af at skrabe ekstra 1.700 oveni de 1.500 kroner jeg allerede var over mit budget sammen, så jeg slog til.

Desuden mener jeg ikke at man kan købe Dali andre steder end i Hi-Fi Klubben.. Jeg kunne ikke finde nogen butikker iverfald.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2003 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

Til stjalke,

Jeg tror at alle har læst hvad der skulle læses. Ingen tvivl om at klubben har håndteret sagen dårligt og at du ikke har fået den vare der er stillet i udsigt. Men de tilbød dig alle pengene retur og holdt dig skadefri. Der hvor du går langt over stregen er ved at forlange erstatning. Hvis ud var kunde i min butik, så ville jeg stemple dig som kværulant og gøre alt hvad jeg kunne for at komme af med dig igen. Men tillykke med dine nye højttalere og besparelsen på kablerne. Det kan åbenbart godt betale sig at brokke sig så højlydt, men helt ærligt, jeg har så meget ære og selvrespekt at jeg ikke ville trække den så langt som du har gjort.

Og hatten af for klubben

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2003 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Tja udemærket af klubben, det havde den sikkert gjort alligevel, selvom der ikke var dårlig omtale på nettet.....NOT. Men fint at det lykkedes, især efter den gang "kværulanteri".

Sjovt nok, kender jeg også kun Dali igennem klubben, og kan heller ikke finde andre steder at købe dem, desværre. Gad vide hvor mange kunder klubben ville ha´ hvis de ikke havde monopol/eneret på at sælge alle deres produkter`?``?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes