Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-Ray eller HD-DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tjah jeg ved det ikke, jeg ved bare at Microsoft (Xbox) er til HD-DVD og Sony (PS3) til Blu-ray og det er da en "billig" måde at få begge formater så man er Fremtids sikret. Hvis du forstår ? janwa
Til top Vis Zhooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zhooter

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Zhooter, jeg er mere til en løs HD afspiller da jeg skal bruge analog 5.1 udgang og da der ikke er kommet nogle Surround forstærker der
udnytter DTS-HD og DD+, derfor ville man ikke kunne få glæde af Xbox eller PS3, de kan ganske hvis hvis HD med ingen DTS-HD og DD+.

Må kun håbe at der kommer en Combo HD afspiller med inbygget lyd decoder, det var smart da man udgave SACD og DVD-Audio der kom DVD
afspiller der kunne afspille begge disk typer, det samme kunne man også gøre med HD-DVD og Blu-Ray.

Det kan godt værre at jeg ville køben en PS3, når den kommer, men der er for at bruge den som ren spille maskine.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ja okay. Du har selvfølgelig ret i det ? Men er de ikke begyndt at lave Recievere som kan læse de lydformater ? :S Synes jeg da jeg har set nogle steder. Men ja et Combo drev kunne være rart men det kommer der jo nok ikke når firmaerne hælder til en af de 2 :S

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

mdpedersen skrev:

hvis du har en hurtig nok computer med et forholdsvis nyt graffikkort behøver du ikke en Xbox, HD-DVD drevet kan nemlig sættes direkte til en PC :)

Altså Janwa har vel fat i nået ? Hvad med lyden ? Hvordan klare afspilleren det ? Er det lysleder eller Coaxial eller er det bare alm. phono med den HD-DVD afspiller ?

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Ja så er det os kunder, der får problmer, derfor tro jeg at begge systemer bliver taber, hvem ville købe to afspiller få at kunne se den film man
ønsker i HD.

Og på video udlejnings mærker ville jeg ikke tro at disse formater ville vinde indpas, da de skal ligge inde med to formater, plus at disse disk er
mere følsom end DVD.

Og på Surround forstærker side, er der heller noget på vej, det er hvis noget med kopi sikering.

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Zhooter skrev:
Ja okay. Du har selvfølgelig ret i det ? Men er de ikke begyndt at lave Recievere som kan læse de lydformater ? :S Synes jeg da jeg har set nogle steder. Men ja et Combo drev kunne være rart men det kommer der jo nok ikke når firmaerne hælder til en af de 2 :S

Toshibas nye Afspiller HD XE1 har 6 analoge udgange og indbygget dekoder, så du kan sagtens få glæde af de nye formater. Den billigere HD E1 har ikke analoge udgange, men kan også dekode formaterne selv, dog kun v.h.a HDMI. De fleste producenter af flerkanalsrecievere er begyndt at lancere/ har lanceret deres første recievere med HDMI in-out.

Glæder mig til Cambridges nye superreciever 640R kommer på markedet primo 2007. ..Den har alt hvad der behøves!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

Zhooter skrev:

Toshibas nye Afspiller HD XE1 har 6 analoge udgange og indbygget dekoder, så du kan sagtens få glæde af de nye formater. Den billigere HD E1 har ikke analoge udgange, men kan også dekode formaterne selv, dog kun v.h.a HDMI. De fleste producenter af flerkanalsrecievere er begyndt at lancere/ har lanceret deres første recievere med HDMI in-out.

Glæder mig til Cambridges nye superreciever 640R kommer på markedet primo 2007. ..Den har alt hvad der behøves!

Ja det lyder jo udemæket. Men grunden til jeg tænker på Ps3 og HD-DVD drev fra Xbox er at så har du spille maskiner. så hvis 1 af formaterne taber er tabet ikke så stort ? Hvis i forstår hvad jeg mener :)

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 05 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tror på BETAMAX bliver morgendagens hit!!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Skal man ikke havde HDMI version 1.3, få at få de ny formater ind og ud, de forstærker vi har i dag, er hvis kun med HDMI v. 1.1 og dette kan
hvis ikke bruges til DTS-HD og DD+, så er vi lige langt.

HDMI version kan også overfør et større farverum, som ligger på HD-DVD og Blu-Ray, og få at få glæde af de flere farve, kræver det en TV eller
Pj. der kan modtage HDMI v.1.3, så der er meget mere i den sag.

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Skal man ikke havde HDMI version 1.3, få at få de ny formater ind og ud, de forstærker vi har i dag, er hvis kun med HDMI v. 1.1 og dette kan
hvis ikke bruges til DTS-HD og DD+, så er vi lige langt.

HDMI version kan også overfør et større farverum, som ligger på HD-DVD og Blu-Ray, og få at få glæde af de flere farve, kræver det en TV eller
Pj. der kan modtage HDMI v.1.3, så der er meget mere i den sag.

Ja så er jeg lige vidt da hvis det er rigtigt. mener kun mit tv har 1.1 men har så ingen forstærker der kører med HDMI endnu. Men hvis det er lyden der kræver 1.3 er det ikke så slemt men hvis det både er billede og lyd. så er jeg da sat tilbage hehe

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Man kan godt få lyd ud af HDMI v. 1.1 men så blive det kun normalt DTS og DD, nedmixet fra den indbygget decoder, nogle surround forsærker,
kan gengive et multig lyd ud, igenmen HDMI v. 1.1, det samme som analog 5.1 ud, men over HDMI.

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Ja okay, men hvor stor er forskellen på billedet fra v. 1.1 til v. 1.3 ?

Tænker på om man kan se tydlig forskel eller om det er så lidt så lidt ?

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Køb Blu-ray, formatet er ved at få et uhyggeligt stort og kraftigt momentum, i 2007 bliver der FART på Blu-ray formatet.

Hvis man ser på udmeldeserne fra blandt andet Disney, Fox etc angående deres Blu-ray udgivelser til næste år så kommer der til at ske store ting. Desuden kommer der Blu-ray afspillere fra alle de store fabrikanter og inden midten af 2007 vil de første 2. generations afspillere komme på markedet, med støtte til alle de nye lydformater og med meget stor sansynlighed til en lavere pris.

Den eneste fordel som HD-DVD lejren har tilbage er den lavere pris og indtil videre ingen regions kodning men det kommer uden tvivl på et tidspunkt. Angåenden den lavere pris på HD-DVD så er det kun fordi Toshiba vælger, at sælge deres billigste afspillere med enten ingen profit eller direkte tab og det kan Toshiba ikke blive ved med for evigt. Endvidere så understøtter de ikke engang alle de features som HD-DVD reelt kan byde på, der skal man faktisk op og have den dyreste afspiller og så forsvinder HD-DVDs pris fordel lige pludselig. Ja, er godt klar over man kan købe XBOX 360 HD-DVD addon, men den har også en del manglende features som selv den billigste HD-DVD afspiller har så for den seriøse hjemme bio entusiast er den ikke ligefrem et godt valg.

Men meget kan ske endnu, man kunne jo forestille sig, at en del af de store filmstudier lige pludselig vil skifte mening og udgive på begge formater eller helt droppe Blu-ray og hardware producenterne vil hoppe på HD-DVD istedet for Blu-ray. Det er det eneste der vil kunne sikre en sejr for HD-DVD men det er ret usandsynligt, at det vil ske.

Har ikke selv en Blu-ray afspiller med overvejet, at købe en PS3 når den kommer på det danske marked og det er til en pris der ligger på linje med den billigste HD-DVD.

Til PS3 er der blevet lovet opgraderinger til de nyeste lyd formater, deriblandt DTS-MA på et tidspunkt, og så har man lige pludselig en Blu-ray afspiller der understøtter alle billed og lyd formater til en pris der ikke burde afskrække nogen fra, at hoppe på Blu-ray vognen.

Men lad os nu se hvordan det ser ud om 1-2 år, jeg vil næsten garantere en sejr til Blu-ray indenfor den tidsramme, hvis ikke en komplet sejr, så alligevel så stor,at HD-DVD vil have en ubetydelig markedsandel.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Betamax vandt også i starte, var det beste format, det var med Betamax vi fik Hi-FI lyd på Video bånd, men hvordan gik det så VHS vandt til
sidst.

Og prisen spiller også en rolle, VHS var hvis nok også billige en ditto Betamax, så Sony har nok tabt i det lange løb, de har ikke lært at Betamax.

Plus sony er kun en skygge af det gammle Sony, hvis Sony ikke havde PS, ville det ikke gå så godt for Sony.

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Tjah det lyder jo lovende for Blu-ray :)

Er også dem jeg hælder mest til da Pioneer er der ovre.
Det meste af det jeg har er Pioneer og det fungere upåklageligt :)

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Betamax vandt også i starte, var det beste format, det var med Betamax vi fik Hi-FI lyd på Video bånd, men hvordan gik det så VHS vandt til
sidst.

Og prisen spiller også en rolle, VHS var hvis nok også billige en ditto Betamax, så Sony har nok tabt i det lange løb, de har ikke lært at Betamax.

Plus sony er kun en skygge af det gammle Sony, hvis Sony ikke havde PS, ville det ikke gå så godt for Sony.

HD-DVD startede HD format krigen med, at føre over Blu-ray..........HD-DVD var bedst i starten.......HD-DVD har kun EN stor producent bag sig, ligesom Betamax......HD-DVD er ligeosm Betamax? Bare en tanke...?

Det med prisen er ikke så meget et argument mere, Blu-ray vil blive lige så billig som HD-DVD meget snart og er faktisk tæt på, den første Blu-ray afspiller har kunnet købes visse steder i USA til en pris der ligger meget tæt op af HD-DVD. Blu-ray kune være lige så billig som HD-DVD hvis producenterne valgte samme prismodel som Toshiba hvor de reelt sælger afspillerne med nul indtjening eller direkte tab for, at kunne skabe så sort forspring som muligt inden Blu-ray virkelig får momentum.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Det er godt at Blu-Ray falder i pris, og komme til at passe i pris med HD-DVD, Sony kunne godt bruge en salgs succes ud over deres PS.

Er der nogle der har nogle links, til de nye Blu-Ray modeller fra Sony

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Det er godt at Blu-Ray falder i pris, og komme til at passe i pris med HD-DVD, Sony kunne godt bruge en salgs succes ud over deres PS.

Er der nogle der har nogle links, til de nye Blu-Ray modeller fra Sony

Nye Blu-ray modeller?, altså lige pt er der kun EN Sony Blu-ray afspiller på markedet, men mon ikke der kommer flere.

Men det kan da også være lige meget, der er jo afspillere fra Panasonic, Samsung, Philips og snart også Pioneer på markedet.

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 16 December 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Der er godt nok en del skrå sikre kommentarer fra BD fans i den her tråd ;-)
Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

Dean F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2006
Sendt: 16 December 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

de kommer nu nok med en multi afspiller til både hd og blueray. der er jo en producent der står inde for dem begge

grunden til de store film producenter har valgt hddvd er nok at der er tyggere beskytelse lag end blueray

hd har 0,6 mm hvor blueray har 0,1 mm

Til top Vis Dean F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dean F

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum