| Forfatter |
|
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener vistnok skrev noget andet - alle artiklerne du linker til er fra marts 2006.
Digitalfreaknyc der står bag indlægget i dit sidste link er en kendt HD-DVD fanboy på avsforum.com - han brugte åbenbart samme alias på dvdtalk, før han blev suspenderet fra det forum.
Jeg har mere tillid til Bill Hunt's kilder anno december 2006. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil umiddelbart sige begge formater, så vent til der kommer en multimaskine.
Så er vi snart op på afspillere som kan aflæse: CD/CD-RW, DVD/DVD-RW, DVD-A, SACD, MP3, JPEG, HD-DVD, Blu-Ray og en masse andet jeg sikkert har glemt. Man må så bare håbe at al den elektronik kan være i en 43 cm model.
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sådan muliti maskine kommen nok op på de 30k
|
| Til top |
|
| |
Zhooter Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den skal nok blive MAX dyr..
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
30 k er nok i overkanten - men der er næppe nogen tvivl om at den første generation eller to vil være dyrere end at købe en HD-DVD OG en Blu-ray afspiller separat, til de priser som de uden tvivl vil være nede i på det tidspunkt...
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zhooter: Både på computeruniverse.net og psxchips.de er de der stadig med kingkong og til 199 euro
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Zhooter Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Zhooter: Både på computeruniverse.net og psxchips.de er de der stadig med kingkong og til 199 euro
|
|
|
Kan ikke finde nået om at King kong skulle være med på dem begge 2 :) Men tak så kan jeg da bestille den derfra hvis det er ?
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået en mail fra Amazon.de hvor der står at de ikke får flere Drev hjem i øjeblikket og han slettede min ordre.. jeg er godt gammeldags træt af det :(
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Euv .. håber ikke det sker med min ordre hos psxchips også ..
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://hddvd.highdefdigest.com/news/
Læs artiklen ovenover!
..HD-DVD har udviklet en disk på 50 GB, hvilket kunne tænkes at blive en ny doublelayer-standart for HD-DVD. Dvs. at fordelene ved Blu-Ray's store kapacitet, nu er blevet udlignet!
Tror lige at jeg har skiftet side ! ..Med den billedekvalitet jeg har set på HD-DVD kontra Blu-Ray er det klart til HD-DVD's fordel.. (ved godt at blu-ray har kvajet sig ved at bruge en ringe encoding på de første udgivelser) -men alligevel...! Og nu hvor disc-space ser ud til at blive den samme på begge formater tror jeg at min næste afspiller bliver en Toshiba!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da kun være godt nyt for Blu-ray film, for så behøver Warner og Paramount ikke at holde sig inden for de 30GB
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
http://hddvd.highdefdigest.com/news/
Læs artiklen ovenover!
..HD-DVD har udviklet en disk på 50 GB, hvilket kunne tænkes at blive en ny doublelayer-standart for HD-DVD. Dvs. at fordelene ved Blu-Ray's store kapacitet, nu er blevet udlignet!
Tror lige at jeg har skiftet side ! ..Med den billedekvalitet jeg har set på HD-DVD kontra Blu-Ray er det klart til HD-DVD's fordel.. (ved godt at blu-ray har kvajet sig ved at bruge en ringe encoding på de første udgivelser) -men alligevel...! Og nu hvor disc-space ser ud til at blive den samme på begge formater tror jeg at min næste afspiller bliver en Toshiba! |
|
|
Nu er der jo et stykke vej fra et udviklingsprojekt til et fungerende produkt. Det er muligt jeg har overset det, men fremgår der noget om, hvorvidt det bliver realitet foreløbig, om eksisterende maskiner understøtter disse skiver, om filmselskaberne vil anvende dem etc.? Sony taler jo også om 200GB skiver, men ligesom denne nye fra Toshiba er der tale om prototyper, så det er ikke umiddelbart noget, der betyder noget nu og her (med mindre Toshiba siger noget mere konkret om denne).
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De forventer, at den nye triple-layer skive er klar i slutningen af 2007, hvor den så efterfølgende skal godkendes af DVD-forum så den kan komme med i det officielle HD-DVD spec.
Sådanne ting tager TID så regn med, at se film på triple layer HD-DVD skiver engang i 2008........
Endvidere så er der meget stor sandsynlighed for, at de nuværende HD-DVD afspillere IKKE understøtter de nye triple-layer HD-DVD skiver da det ikke har været en del af det officielle HD-DVD spec. Så alle dem der har købt eller vil købe HD-DVD afspillere inden for den nærmeste fremtid kan se frem til en udskiftning til en NY afspiller som der understøtter de nye triple-layer HD-DVD skiver og hvad fedt er der i det? 
Hvis der nu ER understøttelse for triple-layer HD-DVD skiver i de nuværende afspillere så er det ret pudsigt Toshiba intet har nævnt om det, men det bunder nok i, at de nuværende afspillere som nævnt tidligere, med stor sandsynlighed IKKE understøtter de nye skiver og det ville derfor afholde en del mennesker fra, at købe en afspiller hvis de allerede skal opgradere om et års tid.
Så er det bedre set med forretningsmæssige øjne hvis de lader folk tro, at de kan afspille de nye skiver i deres gamle HD-DVD afspiller for selv hvis de bliver skuffet over, at de ikke kan det så vil de allerede havde investeret en stor sum penge i software til HD-DVD afspilleren og vil således nok holde sig til formatet selvom de må ud og købe en ny afspiller.
Triple-layer er i mine øjne alt for sent på den, hvis de havde haft det fra starten ville selv jeg have hoppet med på HD-DVD vognen men nu er det for sent, jeg holder mig til Blu-ray og ser hvad der sker.
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Det kan da kun være godt nyt for Blu-ray film, for så behøver Warner og Paramount ikke at holde sig inden for de 30GB  |
|
|
Ja, det er godt for Warner og Paramount! ...Men hvad godt er der i det for Blu-Ray? Det er da nærmere skidt for dem!
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
De forventer, at den nye triple-layer skive er klar i slutningen af 2007, hvor den så efterfølgende skal godkendes af DVD-forum så den kan komme med i det officielle HD-DVD spec.
Sådanne ting tager TID så regn med, at se film på triple layer HD-DVD skiver engang i 2008........
Endvidere så er der meget stor sandsynlighed for, at de nuværende HD-DVD afspillere IKKE understøtter de nye triple-layer HD-DVD skiver da det ikke har været en del af det officielle HD-DVD spec. Så alle dem der har købt eller vil købe HD-DVD afspillere inden for den nærmeste fremtid kan se frem til en udskiftning til en NY afspiller som der understøtter de nye triple-layer HD-DVD skiver og hvad fedt er der i det? 
Hvis der nu ER understøttelse for triple-layer HD-DVD skiver i de nuværende afspillere så er det ret pudsigt Toshiba intet har nævnt om det, men det bunder nok i, at de nuværende afspillere som nævnt tidligere, med stor sandsynlighed IKKE understøtter de nye skiver og det ville derfor afholde en del mennesker fra, at købe en afspiller hvis de allerede skal opgradere om et års tid.
Så er det bedre set med forretningsmæssige øjne hvis de lader folk tro, at de kan afspille de nye skiver i deres gamle HD-DVD afspiller for selv hvis de bliver skuffet over, at de ikke kan det så vil de allerede havde investeret en stor sum penge i software til HD-DVD afspilleren og vil således nok holde sig til formatet selvom de må ud og købe en ny afspiller.
Triple-layer er i mine øjne alt for sent på den, hvis de havde haft det fra starten ville selv jeg have hoppet med på HD-DVD vognen men nu er det for sent, jeg holder mig til Blu-ray og ser hvad der sker.
|
|
|
Det har du selvfølgelig ret i! Jeg faldt bare over nyheden og synes at den var lidt interessant.
Hvis de nuværende afspillere derimod ER kompatible med de nye triplelayer disc's, kan det jo kun være en fordel for toshiba og HD-DVD! ..Bliver spændende at se hvad der sker. Indtil Blu-Ray kommer med en kvalitets-afspiller der kan konkurere med HD-DVD-afspillernes priser holder jeg mig nu stadig til HD-DVD.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
lunddal skrev:
Det kan da kun være godt nyt for Blu-ray film, for så behøver Warner og Paramount ikke at holde sig inden for de 30GB  |
|
|
Ja, det er godt for Warner og Paramount! ...Men hvad godt er der i det for Blu-Ray? Det er da nærmere skidt for dem!
|
|
|
Jeg tror der hentydes til at det i nogle tilfælde er samme encoding der bruges til både HD-DVD og Blu-ray, således at HD-DVD'ens kapacitet sætter en begrænsing for biraten der ender på Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow nu må BR da for alvor begynde at indse de har store problemer: Kombi afspiller, HD-A20 med 1080p, HD-AX2/EX1 som en af de bedste afspillere overhoved på markedet. 50 gb dual layer HD-DVD medier og sidst men ikke mindst:
Matrix Trilogi på HD-DVD i 2007 
Og Blade Runner også 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lol .. jeg tror ikke blueray har nogle problemer overhovedet .. folk skal lade være med at dømme før blueray overhovedet har fået foden indenfor døren ...
|
| Til top |
|
| |