Emne: Digital lyd i fremtiden ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Ghammel & Suhr skal ha tid til at svare, det er som det er.
Det er spændende om der er noget om noget af snakken.
Appropos Mac´ens fortræffeligheder, så se her:
Larry Osterman skrev:
re: Windows Audio Quality Enhancements
Tuesday, September 20, 2005 3:06 PM by
Chris, the guy who was the architect for most of our audio infrastructure (Steve Swenson ( http://www.svtrinity.net/index.htm)) worked on audio at Apple before coming to Microsoft. We know what Apple's doing with audio :) The big thing about ASIO isn't the floating point, it's the latency. I'll be talking about how we're achieving low latency some point in the future. Nicholas, the floating point state shouldn't be a problem, because the engine runs in a separate process, and NT virtualizes the FP hardware.
|
|
|
Her nævner han at chefarkitekten bag Microsoft Windows Vista er tidligere software ingeniør ved Apple. De er nok ikke langt bagud endda... |
|
|
Sikkert ikke, men de har dog stadig hænderne fulde af uløste problemer, f.eks. overvejer de af sikkerhedsmæssige årsager at disable adgangen til kernel streaming. I øvrigt er der i dit link en kort benævnelse af netop noget af den problematik, som jeg omtaler: høj latency med ASIO drivers (som, så vidt jeg ved, er DirectX drivers og derfor burde fungere udenom O/S).
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok G&S, du er på vej ind i junglen, gå med fred....
Jeg bøjer mig i støvet over din overlegne viden, og forlader denne tråd. Den kan sikkert fortsætte i LAAANNG tid.
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
I øvrigt er der i dit link en kort benævnelse af netop noget af den problematik, som jeg omtaler: høj latency med ASIO drivers (som, så vidt jeg ved, er DirectX drivers og derfor burde fungere udenom O/S).
|
|
|
Latency og overlagt (men skjult) downsampling fra 16 til 15 bit er vel ikke helt det samme..?
|
Til top |
|
|
tompilgaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bit-perfect under windows virker ifølge G&S simpelthen ikke, og hvem som helst der tillader sig at være uenig er del af et hylekor af religiøse fornægtere.
Så kommer der vist ikke mere konstruktivt ud af den diskussion...
Og så har G&S med vilje indført en 'fejl' i det oprindelige indlæg for at teste om vi var vågne...
Jeg må hellere gå til bekendelse. Jeg blev snydt. Jeg tog faktisk det oprindelige indlæg alvorligt. Det skal ikke ske igen!
PS: Don't feed the troll!
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har udgangspunktet for G&S' indlæg som jeg ser det været "Hvad gør en PC med en CD hvis man ripper den til en harddisk?".
Jeg ville da gerne høre G&S hvordan han så mener selvsamme PC vil behandle det hvis man f.eks. ripper et DTS spor (hvad enten det er fra en CD med musik i DTS, eller det er DTS sporet fra f.eks. en koncert-DVD). DTS er 24-bit lyd - bliver det så downsamplet til 23 bit, eller hvordan..? Og hvordan med DVD-audio..??
Mit lydkort som jeg nævnte tidligere er iøvrigt essentielt et semi-pro hjemmestudio kort, der som nævnt arbejder i 24 bit - det gør det også ved optagelser, eller bliver disse så også internt downsamplet inden de bliver re-upsamplet ved afspilning, eller..?
Specs her: http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&sub category=491&product=9870&nav=technicalSpecification s
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
G&S.... Hvor har du din info fra??? Jeg undrer mig nelig lidt over den, da der er flere ting jeg ikke helt kan nikke genkendende til.
For det første mener jeg, at du blander froskellige begreber sammen. Fænomenet med at data på disken kan interfere med hinanden, grundet diskens data-tæthed, og så det faktum, at en harddisk gemmer data som magnetisk info... Dette er egentlig ikke noget nyt. Men du kalder det for jitter, og det er HELT forkert!! En gang for alle, så er jitter defineret som fasestøj i en clock. Man kan ikke tage alle de problemer der er i forbindelse med digital audio, og kalde det hele for jitter.
Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, om du reelt har målt på de data der kommer ud af en pc?? Du påstår at der opstår decideret fejl-data, som følge af intereferens mellem digitale kredse. He he he... OK. Det har jeg ALDRIG før hørt om, og mine erfaringer siger mig noget helt andet. Lidt pudsigt er det, at jeg pt er i gang med at måle på noget tilsvarrende på mit job. Jeg er ved at lave EMC-test på et produkt, der skal kommunikere med en pc. Grundet den branche vi producerer apperater til, stilles der MEGET skrappe myndighedskrav til datasikkerhed. Og det er en af de ting jeg er ved at teste under EMC-test. I den opstilling vi benytter, kommunikerer vores produkt med en helt almindelig laptop via LAN. Kommunikationen kører konstant med stort set maks båndbredde for at stresse systemet maks. Der er skrevet specielt software, der overvåger kommunikationen for evt fejl. Og selv efter timevis af test, under ret ekstreme påvirkninger, er der ikke sket en eneste fejl i kommunikationen. Ikke en eneste bit-fejl. Vel at mærke på helt almindelig pc-kommunikation.
Tror du mistolker de tekniske facts, i din søgen på en forklaring på, at en pc ikke skulle være egnet til musik. Du har ret i, at der sker masser af bit-fejl i en pc. Men systemet er designet herefter, med MASSER af fejl-kontrol. Og denne er i modsætning til en CD-afspiller ret glimrende. Bl.a. fordi man har MASSER af bufferpladser, så man har tid til fejlretningen. Og derfor kan man helt undgå bitfejl i at nå ud af maskineriet, i modsætning til en CD-afspiller.
Jeg tror MEGET på pc'en som musik-afspiller. Men det skal gøres ordentligt. Det er nemlig IKKE problemfrit! Men det handler ikke om bitfejl. Det handler om at få dataene ud af maskinen på forsvarlig vis. Mit bedste bud er at lave et dedikeret SPDIF print, der hiver lyddata ud, adskiller det galvanisk gennem nogle hurtige opto-couplere og sender det videre som SPDIF. Det kunne faktisk godt være et fint vinterprojekt....    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tompilgaard skrev:
PS: Don't feed the troll!
|
|
|
Amen.
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se mit tidligere indlæg blev ikke besvaret, men jeg kan forstå på Ghammel & Suhr at noget af dokumentationen kan findes her:
Ghammel & Suhr skrev:
Jeg hørte selv om problemet først fra en dataingeniør, siden læste jeg om det i en artikel i et fagblad, og for ca. et års tid siden læste jeg i computerworld, at problemet ifølge MS sandsynligvis ikke vil blive løst i den komme Vista. Så det eksisterer desværre stadig. De overvejer i øvrigt at disable kernel streaming o Vista, Årsagen er sikkerhedsproblemer.
|
|
|
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første indlæg er at betragte som en stor faktuel fejl uden kildeangivelser. De postulater, som ikke er ren fantasi er over- og fejlfortolket i den grad, at videre diskussion er tidsspilde.
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Derfor lagde jeg med fuldt overlæg noget faktuelt forkert information ind i mit indlæg, for at kunne se, om det sædvanlige "hylekor" nu også vidste, hvad det er, de hyler op om.
|
|
|
Hehehe,
Den var god, der fik du mig faktisk til at sidde og småklukke.
Jeg tror lige jeg gemmer den til en klemt situation: jaja det var forkert men det var med vilje, jeg har ret 
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Derfor lagde jeg med fuldt overlæg noget faktuelt forkert information ind i mit indlæg, for at kunne se, om det sædvanlige "hylekor" nu også vidste, hvad det er, de hyler op om.
|
|
|
Hehehe,
Jeg tror lige jeg gemmer den til en klemt situation: jaja det var forkert men det var med vilje, jeg har ret 
|
|
|
Jo-jo...det bliver interessant at se om vi fremover skal se flere indlæg med indlagte falske "kontrolfacts". - Så afsenderen lige kan tjekke om forumbrugerne læser indlæggene med den fornødne seriøsitet og omhu. Eller om de er kloge nok til at kapere det 'skriveniveau' som afsenderen angiveligt befinder sig på.
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
McFly74 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der overhovedet en fælles konklusion i alle disse indlæg, eller søger vi at løse iboende tekniske vanskeligheder ved at reproducere lyd?
G&S giver et meget generelt billede (for generelt efter min personlige mening, hvis man vil høste noget brugbart) af en problemstilling. Dette er for sin vis ok, da problemstillingen lægger op til om CD´en dør som medie, og om PC bliver arvtager til den. Den diskussion vil jeg gerne følge lidt op på.
CD´en kommer til at dø af kommercielle hensyn, og nok ikke af tekniske. Verden drejer sig mod downloads over nettet, i komprimeret form og med de dårligdomme det vil medføre. Når salget af CD´er er tilstrækkeligt lavt, så stoppes produktionen. Ganske gemen økonomi...
Der vil nok opstå en niche produktion af CD, SACD ligesom det skete med LP, og det er her entusiasterne har mulighed for at påvirke udviklingen. Hvad nytter det at have bygget en perfekt PC, når kilden til den musik man ønsker som udgangspunkt er komprimeret til ukendelighed fra pladestudiet?
Hvilket medie afløser CD´en ???
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFly74 skrev:
CD´en kommer til at dø af kommercielle hensyn, og nok ikke af tekniske. Verden drejer sig mod downloads over nettet, i komprimeret form og med de dårligdomme det vil medføre. Når salget af CD´er er tilstrækkeligt lavt, så stoppes produktionen. Ganske gemen økonomi...
|
|
|
Det er et sortsyn og en præmis jeg ikke er enig i. Allerede nu kan der downloades kommerciel musik i CD kvalitet. Lad os ikke male fanden på væggen ved at spå at downloadkvaliteten vil forblive status quo. Det kan sådan set kun gå fremad. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nogen vil acceptere MPEG/3 under 128 Kb/s.
McFly74 skrev:
Hvilket medie afløser CD´en ???
|
|
|
I fremtiden, et holografisk medie, et magnetisk medie eller en anden teknologi der kan lagre data med ekstrem tæthed. Jeg har svært ved at forestille mig at man helt fjerner et medie a la CD, DVDA, SACD.
Men den debat er faktisk lidt off-topic som jeg læser tråden. Se eventuelt her.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tompilgaard skrev:
Så bit-perfect under windows virker ifølge G&S simpelthen ikke, og hvem som helst der tillader sig at være uenig er del af et hylekor af religiøse fornægtere.
Så kommer der vist ikke mere konstruktivt ud af den diskussion...
Og så har G&S med vilje indført en 'fejl' i det oprindelige indlæg for at teste om vi var vågne...
Jeg må hellere gå til bekendelse. Jeg blev snydt. Jeg tog faktisk det oprindelige indlæg alvorligt. Det skal ikke ske igen!
PS: Don't feed the troll! |
|
|
Jeg undskylder hermed for "tompilgaard"s manglende skarphed  __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
I øvrigt er der i dit link en kort benævnelse af netop noget af den problematik, som jeg omtaler: høj latency med ASIO drivers (som, så vidt jeg ved, er DirectX drivers og derfor burde fungere udenom O/S). |
|
|
Latency og overlagt (men skjult) downsampling fra 16 til 15 bit er vel ikke helt det samme..? |
|
|
Nej. Ellers ved jeg nu ikke, hvor "skjult" den omtalte 15bit bug er, da den adskillige gange har været omtalt i såvel IT fagpressen som i IT kredse.
RogueAgent skrev:
Nu har udgangspunktet for G&S' indlæg som jeg ser
det været "Hvad gør en PC med en CD hvis man ripper den til en
harddisk?".
Næææj, ikke helt.
Min mening var blot at bringe en smule fokus på diverse problemstillinger og dermed håbe på, at der kunne en konstruktiv og sober debat ud af dette. Vi vil jo alle gerne have mest vellyd til færrest penge, ikk'?
Jeg ville da gerne høre G&S hvordan han så mener selvsamme PC
vil behandle det hvis man f.eks. ripper et DTS spor (hvad enten det er
fra en CD med musik i DTS, eller det er DTS sporet fra f.eks. en
koncert-DVD). DTS er 24-bit lyd - bliver det så downsamplet til 23 bit,
eller hvordan..? Og hvordan med DVD-audio..?? Så vidt jeg ved behandles andre audioformater med fuld opløsning, men det er ikke noget, jeg har sat mig nærmere ind i, så her er jeg lidt på Herrens mark. Måske nogen kan bidrage her???
Mit lydkort som jeg nævnte tidligere er iøvrigt essentielt et
semi-pro hjemmestudio kort, der som nævnt arbejder i 24 bit - det gør
det også ved optagelser, eller bliver disse så også internt downsamplet
inden de bliver re-upsamplet ved afspilning, eller..? Dit lydkort bruger en ASIO driver, så nej. ASIO er netop "opfundet" for at omgå MS's audio API.
Specs her: http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&sub category=491&product=9870&nav=technicalSpecification s |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
G&S.... Hvor har du din info fra??? Hvilket af det? Jeg undrer mig nelig lidt over den, da der er flere ting jeg ikke helt kan nikke genkendende til.
For det første mener jeg, at du blander froskellige begreber sammen. Hvilke??? Fænomenet med at data på disken kan interfere med hinanden, grundet diskens data-tæthed, og så det faktum, at en harddisk gemmer data som magnetisk info... Dette er egentlig ikke noget nyt. Nej, det har du helt ret i, men det kommer åbenbart som en overraskelse for nogle... Men du kalder det for jitter, og det er HELT forkert!! Korrekt udfra det du her skriver, men det er ikke det, jeg skriver - jeg skriver at uhensigtsmæssigt høje temperaturer producerer jitter. En gang for alle, så er jitter defineret som fasestøj i en clock. Man kan ikke tage alle de problemer der er i forbindelse med digital audio, og kalde det hele for jitter. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men er jitter ikke defineret som værende forvrængning i tids/domæne forholdet??? Qua denne definition optræder også analog jitter, der kan induceres via mikromekaniske påvirkninger.
Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, om du reelt har målt på de data der kommer ud af en pc?? Nej, ikke selv Du påstår at der opstår decideret fejl-data, som følge af intereferens mellem digitale kredse. He he he... OK. Det har jeg ALDRIG før hørt om, og mine erfaringer siger mig noget helt andet. Det er nok fordi jeg ikke påstår dette, skal du se. Intel påviste engang i 90'erne, at der ved såkaldte "excessive temperatures" opstår elektronvandring kobberbanerne imellem indeni i en mikrochip, såkaldt "electron migration". Kører man imidlertid alting i forhold til specifikationerne, bør dette ikke opstå. Det gør det imidlertid alligevel en gang imellem, og chipdesignernere (bl.a. IBM) kæmper jo også en brav kamp for at undgå dette. Som et vejledende forsøg kan man putte et stegetermometer i lommen og stikke det ind i computeren hos venner og bekendte. Der er sjældent under 30 Celsius, skulle jeg hilse og sige Lidt pudsigt er det, at jeg pt er i gang med at måle på noget tilsvarrende på mit job. Jeg er ved at lave EMC-test på et produkt, der skal kommunikere med en pc. Grundet den branche vi producerer apperater til, stilles der MEGET skrappe myndighedskrav til datasikkerhed. Og det er en af de ting jeg er ved at teste under EMC-test. I den opstilling vi benytter, kommunikerer vores produkt med en helt almindelig laptop via LAN. Kommunikationen kører konstant med stort set maks båndbredde for at stresse systemet maks. Der er skrevet specielt software, der overvåger kommunikationen for evt fejl. Og selv efter timevis af test, under ret ekstreme påvirkninger, er der ikke sket en eneste fejl i kommunikationen. Ikke en eneste bit-fejl. Vel at mærke på helt almindelig pc-kommunikation. Når du skriver LAN, går jeg ud fra, at der benyttes TCP/IP, så mon ikke fraværet af fejl skyldes den indbyggede fejltolerance i denne protokol? Hvis pakken ikke når frem, bliver den jo sendt afsted igen, indtil der ikke er fejl i kommunikationen.
Tror du mistolker de tekniske facts, i din søgen på en forklaring på, at en pc ikke skulle være egnet til musik. Igen: Hvor? Du har ret i, at der sker masser af bit-fejl i en pc. Men systemet er designet herefter, med MASSER af fejl-kontrol. Netop! Og dette er præcis en af pointerne i mit indlæg. Og denne er i modsætning til en CD-afspiller ret glimrende. Hvis "glimrende" er det samme som "analogt med", så ja Bl.a. fordi man har MASSER af bufferpladser, så man har tid til fejlretningen. Og derfor kan man helt undgå bitfejl i at nå ud af maskineriet, i modsætning til en CD-afspiller. En stor del af min pointe går netop på det modsatte. For meget buffering introducerer blot yderligere fejlmuligheder, ligesom en aggressiv fejlretning indikerer et (alvorligt) problem tidligere i kæden. En måde at omgå dette på, er brug af SCSI og ECC RAM. Men jeg kender p.t. ikke nogen, der bruger disse ting derhjemme.
Jeg tror MEGET på pc'en som musik-afspiller. Ditto! Men det skal gøres ordentligt. Det er nemlig IKKE problemfrit! Lige præcis "the master point" i mit indlæg! Men det handler ikke om bitfejl. Nej, det er jo blot en lille del af det - men hvorfor er du så fikseret på netop bitfejl??? Det handler om at få dataene ud af maskinen på forsvarlig vis. Pæcist! Og det er da også en af mine pointer! Mit bedste bud er at lave et dedikeret SPDIF print, der hiver lyddata ud, adskiller det galvanisk gennem nogle hurtige opto-couplere og sender det videre som SPDIF. Det kunne faktisk godt være et fint vinterprojekt....   Ikke for at spolere julefreden i det Hurtige hjem, men var det ikke netop det Onkyo legede med i slut-firserne??? Ellers vil jeg gerne sige TAK for et både relevant og konstruktivt indlæg i denne tråd, det var tiltrængt!  |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Se mit tidligere indlæg blev ikke besvaret, men jeg kan forstå på Ghammel & Suhr at noget af dokumentationen kan findes her:
Ghammel & Suhr skrev:
Jeg hørte selv om problemet først fra en dataingeniør, siden læste jeg om det i en artikel i et fagblad, og for ca. et års tid siden læste jeg i computerworld, at problemet ifølge MS sandsynligvis ikke vil blive løst i den komme Vista. Så det eksisterer desværre stadig. De overvejer i øvrigt at disable kernel streaming o Vista, Årsagen er sikkerhedsproblemer.
|
|
|
|
|
|
Ja, og hvis du læser dit omtalte tidligere indlæg en gang til, så vil du også forstå hvorfor  Prøv nu at bidrage med noget konstruktivt i stedet, det er vi alle meget, meget bedre tjent med 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Det første indlæg er at betragte som en stor faktuel fejl uden kildeangivelser. De postulater, som ikke er ren fantasi er over- og fejlfortolket i den grad, at videre diskussion er tidsspilde. |
|
|
Jamen, som man dog formår at være sin egen begrænsning for tilegnelse af ny viden  __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Fint nok G&S, du er på vej ind i junglen, gå med fred....
Jeg bøjer mig i støvet over din overlegne viden, og forlader denne tråd. Den kan sikkert fortsætte i LAAANNG tid.
MVH
Bonné |
|
|
Jeg takker og bukker. Din manglende respekt overfor dine medmennesker vil sikkert ikke være savnet. Dog havde jeg håbet på, at du ville/kunne være i stand til at bidrage med noget konstruktivt. Men sådan bliver man jo skuffet engang imellem. No harm done 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2006 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Holmbye skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Derfor lagde jeg med fuldt overlæg noget faktuelt forkert information ind i mit indlæg, for at kunne se, om det sædvanlige "hylekor" nu også vidste, hvad det er, de hyler op om. |
|
|
Hehehe,
|
|
|
Jo-jo...det bliver interessant at se om vi fremover skal se flere indlæg med indlagte falske "kontrolfacts". - Så afsenderen lige kan tjekke om forumbrugerne læser indlæggene med den fornødne seriøsitet og omhu. Eller om de er kloge nok til at kapere det 'skriveniveau' som afsenderen angiveligt befinder sig på.
Hilsen
Nilau |
|
|
Jeg indrømmer gerne, at det var lusket gjort Og set i bakspejlet var det nok også lidt forkert af mig at gøre det på denne måde 
Det har dog ikke noget med 'skriveniveau' at gøre, nok nærmere med "...den fornødne seriøsitet og omhu..." at gøre.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|