| Forfatter |
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en iAUDIO som kan FLAC + en masse andre formatter. God lyd !
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken iAUDIO har du?
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Den er da ret lækker! Kender du til TrekStor generelt? Har aldrig selv hørt om mærket...
|
|
|
Jeg har en TrekStor USB HDD. Den er i en rigtig god byggekvalitet. Meget bedre end de andre USB harddiske jeg har set. Men jeg kan da ikke garantere at den ikke lige pludselig fejler før end andre mærker. Men indtrykket er et rigtigt solidt produkt så min næste harddisk skal også være en TrekStor og skulle jeg engang få lyst til en ekstern afspiller så ville en TrekStor FLAC afspiller da være øverst på listen. Jeg købte min TrekStor i Mediamarkt i tyskland, men de skifter ofte mærker. TrekStor er et tysk mærke.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg lige tillade mig at smide et par kritiske kommentarer ind i diskussionen, som er baseret på min egen erfaring med, og brug af, SB / iPod / iTunes / FLAC m.m.m. Jeg kan godt se fidusen med FLAC, *MEN* hvad nu med alle os der allerede har en iPod og er rimeligt glade for den? Og som også vil bruge en Squeezebox? Jeg tilhører denne gruppe og jeg antager at jeg ikke er helt alene... For at slippe for at have min musik liggende i flere forskellige formater (FLAC til SB og noget andet til iPod) så lagde jeg mig fast på Apple Lossless (M4A) og bruger iTunes til ripning. Dette format fungerer på alle afspillere og da det er lossless ligesom FLAC, så *BURDE* det ikke lyde ringere end FLAC. Og der under alle omstændigheder stor forskel ned til selv 320kbps MP3... Og iTunes er nu altså en rimelig fornøjelse at bruge...  Jeg kan dog tilslutte mig, at batterilevetiden på iPod'en reduceres med Apple Lossless, men det er det værd IMHO. Jeg lytter gerne hvis nogen kan finde et reelt problem i denne fremgangsmåde, og et reelt argument inkluderer ikke noget fra skuffen med "man må ikke kunne lide iPod/Apple"-argumenter...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg egentlig også gerne høre, for har selv tænkt lidt på det - har dog ikke bærbar afspiller endnu. Jeg kan kun sige, at jeg er afsindig glad for FLAC-formatet, men ved ikke om Apples lossless er lige så godt. Og en anden ting, er at jeg næsten ikke kan bære at skulle rippe alle mine CD'er endnu engang! Sidste argument - jeg er lidt af en Rasmus modsat, så hvis jeg kan have en anden afspiller, der ikke lige er en Ipod, som er lige så god (måske bedre), så vil jeg meget gerne det (det er et ikke, man må ikke kunne lide Ipod-argument, de er ret fede må jeg sige).
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I teorien er alle Lossless formater lige, da de alle bliver pakket ud til det oprindelige før D/A konvertering. Men lur mig om ikke der findes nogle folk (også her på forummet), der vil fremføre utallige argumenter for at der er væsentlig forskel...  (jeg håber dog ikke at Gammel&Suhr blander sig her, da hans argumentation i en anden tråd om et lignende emne blev en anelse for "broget" for mig...  ). Så vidt jeg husker arbejder engelse Hi-Fi Choice på en sammenlignende test af lossless formater. Lad os se om den kommer - jeg abonnerer, så jeg skal nok holde jer orienteret... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen kvalitetsforskel på lossless formater, var der det, ville de per definition ikke være lossless. Punktum. Forskellen ligger i hvilke algoritmer de bruger til at komprimere med og dermed hvilken kompressionsfaktor de typisk har og dertil også hvilket tidsforbrug de bruger til kompression og dekompression. De kan også ha forskellige metadata* (data om data). Som eksempel er der flere MPEG/3 metadata formater. Den ene hedder ID3v1, den anden ID3v2. Men de data er tillægsdata der ikke influerer audiokvaliteten på de data der er komprimeret, heller ikke ved MPEG/3, der til gengæld har et lossy format der degraderer kvaliteten. Der er dog også indenfor lossy formater forskellige algoritmevarianter der kan gøre resultatet mere eller mindre godt. Blandt MPEG/3 er en af de bedre, mig bekendt, LAME. Tilsvarende er der for Ogg Vorbis algoritmevarianter der har bedre kvalitetskarakteristika end andre.
Der er nogle der lægger vægt på at formatet er kompatibelt med deres bærbare afspillere. Fred være med det. Der er andre der lægger vægt på at formatet er åbent og alment understøttet. Den lejr tilhører jeg. De åbne formater kan enhver programmere til uden hindringer og der kan uden videre udvikles hardware til de formater uden at skulle betale royalties. Hvad man vælger må være en afvejning af hvilket princip foretrækker og hvilket brugsmønster man har.
* kunstner, titel og genre er alle eksempler på metadata i en fil.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo, det var flot, klart og præcist skrevet. Jeg kunne ikke have gjort det bedre ;-)
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
MaxJ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mark.S skrev:
AM-E skrev:
Den er da ret lækker! Kender du til TrekStor generelt? Har aldrig selv hørt om mærket...
|
|
|
Kender ikke noget til firmaet, så bare Vibez omtalt i SøndagsAvisen (af alle steder...). Der kører dog en lille tråd på head-fi om den, hvor den får nogle rigtig pæne ord med på vejen. |
|
|
Ifølge TrekStor er der ingen forhandlere i DK. Den kan dog erhverves i bl.a. Tyskland fra ca. £200 for 12GB versionen, hvilket er ganske fair! Den ser meget mere interessant ud end en iPod for mit vedkommende.
|
|
|
Den kan fås hos www.mp3-player.de. Det er et godt sted at handle med god service (har selv købt der flere gange. Til gengæld har Trekstor et dårligt ry mht. batteritid. Det skal lige siges, at Trekstor Vibez er resterne af Rio Karma, da Rio blev lukket. Derfor har Vibez vundet en fan-skare. Prøv at læse om den på DAPreview.net og anythingbutipod.com både reviews og forum. __________________ ---------------------------------
Cowon D2 / Cowon i7 / Sansa Clip 8GB / iPod Touch 64GB / Ultimate Ears super.fi 3 / Sennheiser PX100 / Sennheiser CX 500 / Bowers & Wilkins P5
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den nye Iaudio 7 og jeg er MEGET tilfreds med. Jeg gik efter flac afspiller, der havde super lydkvalitet, lang batteritid og med flash harddisk, og der kan Iaudio 7 fåes i 4, 8 og 16GB. Den lever helt op til mine forventninger og det er rigtig dejligt, at man kun skal lade den op én gang om ugen, da jeg bruger den på arbejde, hvor derimod min forrige ipod, den skulle lades op hver 1½ dag. Spiller suverænt med mine Shure E500PTH og bassen er blevet forbedret meget, især hvis man leger lidt med indstillingerne og efter 5-10 min. jeg havde den i hånden, tog det mig ikke længere tid at vende mig til den. Den er bare fantastisk efter min mening __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaxJ skrev:
AM-E skrev:
Mark.S skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Kender ikke noget til firmaet, så bare Vibez omtalt i SøndagsAvisen (af alle steder...). Der kører dog en lille tråd på head-fi om den, hvor den får nogle rigtig pæne ord med på vejen.
|
|
|
Ifølge TrekStor er der ingen forhandlere i DK. Den kan dog erhverves i bl.a. Tyskland fra ca. £200 for 12GB versionen, hvilket er ganske fair! Den ser meget mere interessant ud end en iPod for mit vedkommende.
|
|
|
Den kan fås hos www.mp3-player.de. Det er et godt sted at handle med god service (har selv købt der flere gange. Til gengæld har Trekstor et dårligt ry mht. batteritid. Det skal lige siges, at Trekstor Vibez er resterne af Rio Karma, da Rio blev lukket. Derfor har Vibez vundet en fan-skare. Prøv at læse om den på DAPreview.net og anythingbutipod.com både reviews og forum.
|
|
|
http://www.streamtech.dk/baerbare-afspillere-37/
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |