| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kunne være en del grunker i at sætte dem på Ebay!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Der kunne være en del grunker i at sætte dem på Ebay!
Mvh. |
|
|
ja for en del år siden fik jeg to 124 med 12" arm og SPU på den måde og tak for kaffe de gik højt på e-bay. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det da et design samarbejde der vil noget.! Møbel producenten, gramofon og forstærker. Og mon ikke den har haft en MEGET ejer engang. Hvor dette var RIGTIG high-end.
Min gamle tese..! high-end er og har altid gået ud på design.
Jeg syntes nu den er cool, og hvis jeg var dig.! Ville jeg nok se om der var en rigtig samler derude, der var vild efter den, før du begynder at pille!? For med den slags udstyr, kan den næsten være nok at skifte et net-stik..! kan gøre den værdiløs…

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke siges tit nok, sæt belastning(16 Ohms cementmodstande fx.)på højttalerklemmerne FØR du tænder for apparatet. de færreste gamle rørslæder kan tåle at stå og kigge ind i ingenting!
Ellers held og lykke med dit containerfund! Vi havde et lignende møbelskrummel til at spille P3, på min læreplads i sin tid - det virkede samtidig som udstillingsplads for virksomhedens produkter..
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen for hulen - Sveske.
To Regler gælder - uanset hvad hvem finder hvornår hvorhenne, hvor man ikke kender nogen historie:
1:
Man må ikke sætte en rørforstærker i gang uden modstand på højttalerterminaler (modstanden kunne fx være et par højttalere.)
2:
Hvis overhovedet muligt, så skal man sætte et hvilket som helst apparat af ældre dato til en variotrafo (læs mit tidligere indlæg i denne tråd) - og køre spændingen op over laaang tid - fx en uge, men mindre KAN også gøre, 10V - 20V - 30V osv. Hvis det er en rør-ting, SKAL der være koblet de førnævnte højttalere på - eller anden modstand over højttalerklemmerne.
Hvis disse ting overholdes - kan man måske ende med et fejlfrit apparat, som blot behøver rensning og justering. Hvis ikke, skal man måske have nye caps/trafo/transistorer og andet dyrt - ikke mindst tænkes der her på værkstedsregninger.
Dette ikke for at lyde nedladende, hånende eller formynderisk, men hvis man almindeligvis ikke ved disse ting, så er det på tide, at man ved det, så fejl på apparater kan undgås af alle, som støder ind i disse spændende fund og har kendskab til disse ting.
Din Scott siger ikke noget seriøst nu - det kræver service - du kan prøve med rensning, men sådan een (altså røramp) kræver normalt en kyndig person, som ved hvad han/hun (m/k) har med at gøre.
Venligst (jo-jo)
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jamen for hulen - Sveske.
To Regler gælder - uanset hvad hvem finder hvornår hvorhenne, hvor man ikke kender nogen historie:
1:
Man må ikke sætte en rørforstærker i gang uden modstand på højttalerterminaler (modstanden kunne fx være et par højttalere.)
2:
Hvis overhovedet muligt, så skal man sætte et hvilket som helst apparat af ældre dato til en variotrafo (læs mit tidligere indlæg i denne tråd) - og køre spændingen op over laaang tid - fx en uge, men mindre KAN også gøre, 10V - 20V - 30V osv. Hvis det er en rør-ting, SKAL der være koblet de førnævnte højttalere på - eller anden modstand over højttalerklemmerne.
Hvis disse ting overholdes - kan man måske ende med et fejlfrit apparat, som blot behøver rensning og justering. Hvis ikke, skal man måske have nye caps/trafo/transistorer og andet dyrt - ikke mindst tænkes der her på værkstedsregninger.
Dette ikke for at lyde nedladende, hånende eller formynderisk, men hvis man almindeligvis ikke ved disse ting, så er det på tide, at man ved det, så fejl på apparater kan undgås af alle, som støder ind i disse spændende fund og har kendskab til disse ting.
Din Scott siger ikke noget seriøst nu - det kræver service - du kan prøve med rensning, men sådan een (altså røramp) kræver normalt en kyndig person, som ved hvad han/hun (m/k) har med at gøre.
Venligst (jo-jo)
Freddy
|
|
|
Hej
Jeg må lige korrekse dig angående det med at man ikke må tænde en rør-forstærker uden at der er en højtaler på eller en modstand, det er noget vrøvl, du må gerne tænde, sågar trække højtaler-stikket ud mens den er tændt, Det eneste du ikke må gøre er at skure op uden belastning, da du derved afsætter effekten i rørene samt udgangs-trafo.
Det er heller ikke nødvendigt at opformere gamle lytter over en uge, sæt en 1Meg i serie med lytten og tænd så, den bliver ladet langsomt nok op til at den kan opformere sig uden at tage skade.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for pointen !
Grunden til, at jeg er meget kategorisk vedr. sluk/tænd røramp uden belastning er, at risikoen for at noget går galt faktisk er temmelig stor. Har alle styr på, hvor volumeknapper står til hver en tid? For at undgå, at Murphy's lov træder i kraft, kan man lige så godt lave en bulletproof politik hvad rør-amp's mv. angår. - så sker der i hvert fald ikke noget på den konto.
Hvad angår reforming, så kan dette gøres på flere måder - deriblandt dit udmærkede forslag, men hvis man ikke lige kan det der med at "sætte en 1Meg i serie m. lytten", så ville jeg synes, at mit forslag, såfremt man har adgang til en variabel spændingsforsyning, ville være nemmere at gå til + selvfølgelig den fornødne tålmodighed.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heldigvis ikke jeg har brændt noget af. Det plejer man da at opdage, ikke?
Men nu tør jeg slet ikke pille ved den.
Av av av, jeg bliver helt bange nu.. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sveske!
Ja - jeg kan sgu godt forstå, at du er bange. Jeg er opmærksom på, at PET har opsnappet din udåd og overvåger dig - med frømandskorpset klar til indsats, hvis du rør den Scott igen!!!!
Du har det vel ligesom hunden, som omsider har fanget bilen - hvad gør vi nu med den??
Når du har været så dygtig og heldig at finde et fedt "hittebarn" på trappestenen - taget det ind i varmen, så har du vel næsten , når barnet er en Scott + Garrard en forpligtelse til at tage dig godt af det? Det kan blive en forbandelse - når du nu opdager, at barnet måske har kolik? Du er nødt til at tage det til læge eller overgive det til "de sociale myndigheder" = hvis andre kunne være interesserede i at tage barnet til sig.
Derfor vil jeg foreslå, at du et sted i Kbh finder en person, som har forstand på rørforstærkere, til at checke den for dig + evt. reparere. (det behøver absolut ikke koste en herregård) - det KAN være en banalitet, som det ikke er muligt for dig eller forummets velmenende og hjælpende hænder at udbedre. Du har jo fået sættet pænt billigt - må man sige, så måske kunne der være en god investering i at få det istandsat på en god måde?
Det er mit bedste råd!
Venligst (og det ER det altså!!)
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ved du hvad? Det tror jeg jeg følger!
Jeg kan vel godt forsøge at pille den ud af møblet eller hvad? Eller risikerer jeg at blive ristet? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det kan lade sig gøre at pille den ud - lidt forsigtigt - vær opmærksom på, at sådanne rørting tit er lidt tungere end man lige regner med (jern) - så -sæt dig lige ned med en håndbajer og kig lidt på det, så dukker "den indre ingeniør" nok op, og du finder en løsning.
Hvis reperatøren foreslår nye rør (måske ikke nødvendigt) - jah, så kan det være ok, men få lige de gamle rør med ud af forretningen igen. De kan stadig være ganske fine at have liggende.
Hvis du taber den - overdrejer evt. skruer - bøjer forplade eller andre uerstattelige effekter - ja - så må du nok for en rigsret!!!!!
Tell us how it goes - ehhh?
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg taber den ikke, bare rolig!
Jeg er (tilsyneladende) sluppet fra en stor nok bommert allerede __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået pillet den ud. Jeg startede med at skrue bagpladen af så jeg kunne afmontere diverse kabler (det fra pladespilleren kan ses i bunden af billedet).
Jeg var nødt til at pille den bageste række rør ud for at kunne hive forstærkeren ud. Her ligger den på min seng med rørene ved siden af.
Her har jeg så sat rørene tilbage på plads. Og bare rolig, jeg har været omhyggelig med at sætte rørene tilbage hvor de kom fra.
Garrarden er også pillet ud
Men det er nu, tingene tager en interessant drejning:
På indersiderne af en af bagpladerne fandt jeg denne inskription. Er der nogen der kan tyde det og/eller ved om det betyder noget? Og ikke bare er underskriften fra familiefaderen der lavede den?
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din kone/kæreste/kone må elske dig  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 17 og min kæreste bor på Fyn.
Og ja, det gør hun.
Min mor er dog ikke så glad for det jeg slæber ind __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hej Sveske. Jeg tror der er lidt Gryphon komponenter i denne spille. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |