Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: SIKKE et fund! - med spændende nyt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Man skal jo altid passe på med den slags pranks da ens troværdighed lider skade - jeg skal dog love -  at gør jeg det igen - så indfletter jeg hints på ligefod med de der var med denne gang.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

arhh så lyste pæren troede jo også det var rigtig nok så opfattede ikke lige at det var det i grinede af

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det var ikke fair det der.
Ikke nok med at du tog mig ved næsen (god og grundigt og kunstfærdigt, det skal du have ), men denne tråd blev også med et trylleslag omdannet til én stor omgang spam.
Joken var i og for sig fed, og ja, jeg burde vel have nærlæst det bedre
Sådan kan det gå

Omvendt er det egentlig meget rart at det højst sandsynelig ikke er et møbel der er noget sønderligt værd. Ellers skulle jeg til at bakse med auktioner og alt muligt

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg hoppede sgu også i med begge ben - og var voldsomt imponeret over en magtdemonstration af viden uden lige!! Jeg synes nu, at det var et ok indslag her - kan sgu ikke lade være med at grine lidt!!

MEN: For at vende tilbage til selve fundet på genbrugspladsen, så ville jeg , hvis det var mig, først og fremmest gøre en enorm indsats for at få Scott'en tilbage til superstand - både kosmetisk og elektrisk - og jeg ville bruge nogle penge på at lade en meget kyndig rør-mand checke den og evt. lade ham foretage de nødvendige indgreb (det er altså ikke sikkert, at det kræver særlig meget)

(pas nu lige godt på rørene - ikke)

Jeg ville sælge pladespilleren og beholde Scott'en - og derefter ringe til den famøse udvandrerfamilie og høre, om de ville have et minde om deres forfaders betragtelige håndværksmæssige kunnen. Måske er der folk her på forum, som kender denne pladespillertype og måske ligefrem vil fremstille plinte og alt muligt til den- lige som i gør til Lenco'erne!

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk allerede fået et tilbud om reperation fra perbnil, men han bor i Jylland, og der er alligevel langt væk.
Dels skal den sendes (uf uf uf uf!!!), og dels har jeg svært ved at gøre noget, hvis der opstår problemer .
Så ih, hvad skal jeg dog gøre

Guide til billedupload

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Uden at tage brødet ud af munden på perbnil, så må der da være nogle rør-forstandige personer i Kbh-området, som kan tage sig af Scott'en?

vh

Freddy

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Ja, men folk der vil gøre det for "dimsernes pris plus en kasse øl" tror jeg nu ikke det vrimler med...
Men jeg prøver

Guide til billedupload

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

så må du tage toget på et weekend ophold i det jyske

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

tidsrammen er nu en måned

Guide til billedupload

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det er uanset hvad jo billigt sluppet.

Lad os sige at det løber op i 150,- i fragt hver vej, plus en kasse pils - det er vel omkring en plovmand + stumper - medmindre du tror han drikker Ja! pilsner - så er det uanset hvad utrolig billig sluppet.¨

Så ned at høre en lokal radiomekaniker, hvad han skal have for at lave den - det er som regel gratis, at få et tilbud på, hvad det koster at få lavet... Sig du maks vil give 500,- + stumper... Kan det ikke lade sig gøre, så må den en tur til det mørke Jylland

Held og lykke - håber du får den op at køre...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske

Denne gan er det ikke en joke - jeg fik på et tidspunkt inde i Top Sound på østerbro anbefalet en mand/ værksted på Frederiksberg der kunne reperere min Ortofon rørforstærker - jeg kan ikke huske om det var på Bülowsvej eller hvor det var - men de sagde han var rigtig god til rør sager.

Du kunne evt. prøver at give dem et ring i morgen og høre dem hvem de anbefaler til rør - Top Sound annoncerer på tilbudsavisen og er søde folk deres telefonnummer kan du finde vi deres annoncer

hilsen

r-l-b

ps. jeg har ikke haft råd til at sende min forstærker derud endnu - ville vildt gerne havde den til at holde op med at brumme.

pps. Der findes et lille værksted i nansensgade - hold dig langt væk derfra - han har haft en af mine venners anlæg i 2½ år , fået over 10.000 betalt og så har han ødelagt det

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet. Jeg holder mig fra dem i Nansensgade

Guide til billedupload

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hej Sveske

Denne gan er det ikke en joke - jeg fik på et tidspunkt inde i Top Sound på østerbro anbefalet en mand/ værksted på Frederiksberg der kunne reperere min Ortofon rørforstærker - jeg kan ikke huske om det var på Bülowsvej eller hvor det var - men de sagde han var rigtig god til rør sager.

Du kunne evt. prøver at give dem et ring i morgen og høre dem hvem de anbefaler til rør - Top Sound annoncerer på tilbudsavisen og er søde folk deres telefonnummer kan du finde vi deres annoncer

hilsen

r-l-b

ps. jeg har ikke haft råd til at sende min forstærker derud endnu - ville vildt gerne havde den til at holde op med at brumme.

pps. Der findes et lille værksted i nansensgade - hold dig langt væk derfra - han har haft en af mine venners anlæg i 2½ år , fået over 10.000 betalt og så har han ødelagt det

Det lyder da ikke rart med det 'uheldige' foløb med Willy i Nansensgade. Meen....der er jo som regel flere sider af en sag...?

Jeg ved dog at rørekspertisen er tårnhøj. Willy er en ægte troldmand med rørforstærkere, men han har alt for svært ved at forklare at døgnet kun har 24 timer! ;-) Og så kan der gå lidt for lang tid...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det var ganske skrækkeligt - det endte med at jeg måtte hente det grej fordi min ven var blevet så ked af det hele.

Alle de dele der var lovet skiftet ud var ikke udskiftet
Den Ria han skulle bygge til SPUen fungerede ikke
Det brum der var på forstækerne og radioen var ikke lavet
FM stereodekoderne var ikke lavet

Alt stod rundt om i hans kælder dækket af et tykt lag støv

Jeg ved ikke om min ven havde givet ham en for stor opgave - man kan jo blive fascineret når man møder en sådan ildsjæl i en kælder proppet med mærkeligt grej.

I starten rykkede han for at få sin ting en gang om måneden - til sidst blev han led og ked af det - jeg var tilfældigt I Nansens gade en dag og så at døren var åben - jeg gik ind og sagde til ham at jeg ikke gik før jeg fik min vens grej med hjem.

Efter et par timer på en cafe på den modsatte side af krydset lidt længere nede fik jeg det - havde det været mit eget grej havde jeg givet ham en røvfuld.

Der findes efter min mening ikke nogen gangbar undskyldning for at tage folks penge og så skide dem et stykke hverken hvis man hedder Merlin og har røven fuld af penge eller hedder Willy og bor i en kælder.

Min ven og ikke mindst hans kone var glade for at få det igen - mest fordi han var ked af situationen - han blev godtnok trist ved synet af standen det var i. Jeg har hørt hans grej for nogle år tilbage og det lød bare så godt.

Derfor:  fordi Sveske er ung og ikke har særlig mange penge og fordi han måske ikke ville have  mod til en tur gennem Willys rodemaskine ville jeg ikke anbefale ham.

Jeg ville være lykkelig hvis der pludselig kom en masse indlæg om at willy havde fået styr på biksen og at man nu trykt kunne indlevere sine apparater der igen -  men nu og det jeg har oplevet - kan jeg kun anbefale at man lader være.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det var ganske skrækkeligt - det endte med at jeg måtte hente det grej fordi min ven var blevet så ked af det hele.

Alle de dele der var lovet skiftet ud var ikke udskiftet
Den Ria han skulle bygge til SPUen fungerede ikke
Det brum der var på forstækerne og radioen var ikke lavet
FM stereodekoderne var ikke lavet

Alt stod rundt om i hans kælder dækket af et tykt lag støv

Jeg ved ikke om min ven havde givet ham en for stor opgave - man kan jo blive fascineret når man møder en sådan ildsjæl i en kælder proppet med mærkeligt grej.

I starten rykkede han for at få sin ting en gang om måneden - til sidst blev han led og ked af det - jeg var tilfældigt I Nansens gade en dag og så at døren var åben - jeg gik ind og sagde til ham at jeg ikke gik før jeg fik min vens grej med hjem.

Efter et par timer på en cafe på den modsatte side af krydset lidt længere nede fik jeg det - havde det været mit eget grej havde jeg givet ham en røvfuld.

Der findes efter min mening ikke nogen gangbar undskyldning for at tage folks penge og så skide dem et stykke hverken hvis man hedder Merlin og har røven fuld af penge eller hedder Willy og bor i en kælder.

Min ven og ikke mindst hans kone var glade for at få det igen - mest fordi han var ked af situationen - han blev godtnok trist ved synet af standen det var i. Jeg har hørt hans grej for nogle år tilbage og det lød bare så godt.

Derfor:  fordi Sveske er ung og ikke har særlig mange penge og fordi han måske ikke ville have  mod til en tur gennem Willys rodemaskine ville jeg ikke anbefale ham.

Jeg ville være lykkelig hvis der pludselig kom en masse indlæg om at willy havde fået styr på biksen og at man nu trykt kunne indlevere sine apparater der igen -  men nu og det jeg har oplevet - kan jeg kun anbefale at man lader være.

Uha-ja...det var en grum historie. Og helt klart for ringe af Willy, ser det ud til. Jeg ved dog, at han har været syg i en periode, og det kan måske have haft indflydelse? Men det er naturligvis meget frustrerende, at man kan komme ud for alt for lang ventetid i forbindelse med en reparation.

Jeg har fået lavet ting hos Willy og har været meget tilfreds med resultaterne - men har dog også måttet vente lidt for længe en enkelt gang. Men det tilskrev jeg nu min egen store utålmodighed med en modifikation af mit cd-drev. Det var dog i allerhøjeste grad ventetiden værd! :-)

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Lyder som en rigtig kedelig oplevelse

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske - har du set denne tuner fra Scott den må passe til din forstærker
er den ikke bare for fed - den er fra epay

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Uhada :)
Den er bestemt flot, men den går godt nok over mit budget
jeg har ikke lige råd til en tuner til 2800 kroner

Guide til billedupload

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

ok- vi liver lige tråden op igen. Sveske - jeg håber da, at du stadig har kabinettet - se lige denne auktion. Prisen var KUN for kabinettet!

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-WOODEN-SHELF-FOR-TD-124-TUBE-MAR ANTZ-SYSTEM_W0QQitemZ170087155392QQcategoryZ48649QQrdZ1QQcmd ZViewItem

Venligst

Freddy

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Avs. Det har jeg netop ikke - jeg vælger dog at tro på at mit kabinet ikke kunne have indbragt særligt mange penge.
Ellers er r-l-b min værste ven fra nu af.

Guide til billedupload

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum