| Forfatter |
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig ku' man finde ud af at lave vellydende elektronik i "gamle dage". Det er desværre ikke altid i nutidens elektronikbranche, at nyt også er lig med bedre. Jeg synes for det meste at mekanikken er blevet ringere med tiden.
Ved du hvor gammel laseren er, sådan en holder desværre ikke evigt?
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh... den 707'er er så fræk :) De "gamle" Sonyer holder den dag i dag. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laseren skulle ikke være ret gammel, langt fra de 10 år.
Men hvis nu uheldet er ude, findes der så nogle her i landet som er rigtig dygtige til at lave noget på sådan en gammel svend? For Sony danmark er vel ikke særligt interesseret i at lave noget på dem - og noget andet er nok at de vil være meget dyre.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Ja, jeg må hellere holde mig i skindet, indtil noget mere af systemet er på plads - man kan sgu nemt komme for hurtigt ud af starthullerne 
Men jeg må nok erkende at det imponere mig lidt at noget "så gammelt" spiller så fint efter nutidens standard - og ikke mindst til prisen. Det får mig til at tænke på at da den kom på markededet må det virkeligt have været kræs, eller så er der bare ikke sket det helt store siden da (det er lidt groft sagt - men håber i kan følge mig).
|
|
|
Den maskine var kram, og er det stadig. Den har været reference i faktisk en del år på mange magasiner rundt omkring i verden. Jeg opfatter den ikke som specielt lukket i lyden, med undtagelse af når den er kold - en X707ES skal stå tændt hele tiden.
Jeg overtog L.B´s 707´er i en nær-død tilstand - nu er genoplivningsprogrammet så igang, og jeg håber at det lykkes (den står - med undtagelse af enkelte ridser på låget - i superflot stand og endda i den ret så sjældne champagne-farve med højglanslakerede træsider) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Plissken skrev:
Ja, jeg må hellere holde mig i skindet, indtil noget mere af systemet er på plads - man kan sgu nemt komme for hurtigt ud af starthullerne 
Men jeg må nok erkende at det imponere mig lidt at noget "så gammelt" spiller så fint efter nutidens standard - og ikke mindst til prisen. Det får mig til at tænke på at da den kom på markededet må det virkeligt have været kræs, eller så er der bare ikke sket det helt store siden da (det er lidt groft sagt - men håber i kan følge mig).
|
|
|
Den maskine var kram, og er det stadig. Den har været reference i faktisk en del år på mange magasiner rundt omkring i verden. Jeg opfatter den ikke som specielt lukket i lyden, med undtagelse af når den er kold - en X707ES skal stå tændt hele tiden.
Jeg overtog L.B´s 707´er i en nær-død tilstand - nu er genoplivningsprogrammet så igang, og jeg håber at det lykkes (den står - med undtagelse af enkelte ridser på låget - i superflot stand og endda i den ret så sjældne champagne-farve med højglanslakerede træsider) |
|
|
Uha, en lidelsesfælle  Ja, havde faktisk også jagtet en i champagne, men da den her så dukkede op i den fine stand, var valget lidt til højre benet. Ang. de træsider, går jagten ind på en møbelsnedker, som kan lave nogle kopier "orange" - for dem på den sorte, er lidt kedelige i det. __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Hej Jannik,
Ja det er sgu imponerende som der dukker nogle gamle æsker op, med mange år på bagen, som bare blæser en væk - og jeg har dælme haft mange gamle (gode som dårlige).
Grunden til at jeg tænker tweak, er præcis det som L.B. nævner, den er lidt lukket i lyden - ikke forstået den er dårlig, tværtimod. Men den kunne godt være bare en sjat mere åben. Men under alle omstændigheder bliver det ikke før den nye forstærker er valgt (står lidt imellem Krell KAV 400, Lyngdorf 2175, Musical fidelity A5 og Nad Masters) - så indtil afspilleren er blevet lyttet lidt på, sammen med den forstærker der nu ender i stuen, venter jeg også med den Dac.
Den vakse lytter, vil jo så henvise til min tråd, vedr. at samle surround og stereo, hvor jeg sigter efter at benytte den sony her i soveværelset, men det kan sgu godt være den ender i stuen alligevel 
|
|
|
Jeg har lyttet ganske kort til NAD M3 i klubben, og den lød ikke tosset. Måske havde den nok en noget "pæn" lyd, men den var måske alligevel værd at tjekke ud. (nok ogsp fordi jeg godt kan lide dens look ) Krellen skulle jo også være et hit ellers. __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men sæt en Audio Note DAC (helst med den gode AD konverter chip) til din Sony, og der ville være dømt vellyd. Det kunne dog gøres en del billigere, ved at vælge Audio Alchamy.
__________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
Plissken skrev:
Hej Jannik,
Ja det er sgu imponerende som der dukker nogle gamle æsker op, med mange år på bagen, som bare blæser en væk - og jeg har dælme haft mange gamle (gode som dårlige).
Grunden til at jeg tænker tweak, er præcis det som L.B. nævner, den er lidt lukket i lyden - ikke forstået den er dårlig, tværtimod. Men den kunne godt være bare en sjat mere åben. Men under alle omstændigheder bliver det ikke før den nye forstærker er valgt (står lidt imellem Krell KAV 400, Lyngdorf 2175, Musical fidelity A5 og Nad Masters) - så indtil afspilleren er blevet lyttet lidt på, sammen med den forstærker der nu ender i stuen, venter jeg også med den Dac.
Den vakse lytter, vil jo så henvise til min tråd, vedr. at samle surround og stereo, hvor jeg sigter efter at benytte den sony her i soveværelset, men det kan sgu godt være den ender i stuen alligevel 
|
|
|
Jeg har lyttet ganske kort til NAD M3 i klubben, og den lød ikke tosset. Måske havde den nok en noget "pæn" lyd, men den var måske alligevel værd at tjekke ud. (nok ogsp fordi jeg godt kan lide dens look ) Krellen skulle jo også være et hit ellers. |
|
|
Hvis jeg hopper på NAD's master serie, bliver det surround sættet, for at samle det hele under et tag om man vil. Og det spiller sgu langt fra tosset det skal de have, men det er jo også en fornuftig sjat penge. Men pt. hælder jeg stadig kraftigt til den Musical Fidelity, for pokker den spiller musik, og det er vel i bund og grund det som tæller. Hvad Krell'erten angår, så har jeg generelt godt kunnet lide deres lyd, så hvis det også gælder for den her bette dims, så er det så absolut også en mulighed - den er jo ikke meget større end min første Walkman - hvilket også er det eneste der går imod dem, den ser ikke potent ud, men det skal så ikke være første gang jeg bliver taget med bukserne nede, og en stupidt udtryk i ansigtet når musikken begynder at spille  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
| Men sæt en Audio Note DAC (helst med den gode AD konverter chip) til din Sony, og der ville være dømt vellyd. Det kunne dog gøres en del billigere, ved at vælge Audio Alchamy. |
|
|
Okay, spændende - kan se der findes en del Dac's fra Audio Note, så tjekkede lige hurtigt på DBA, hvor Audio Note DAC zero kan fåes forholdsvis billigt - men er den noget værd? __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Morpheus skrev:
| Men sæt en Audio Note DAC (helst med den gode AD konverter chip) til din Sony, og der ville være dømt vellyd. Det kunne dog gøres en del billigere, ved at vælge Audio Alchamy. |
|
|
Okay, spændende - kan se der findes en del Dac's fra Audio Note, så tjekkede lige hurtigt på DBA, hvor Audio Note DAC zero kan fåes forholdsvis billigt - men er den noget værd?
|
|
|
Jeg kender ikke Zero serien, såå deeeeeet. Der er ikke mange nyere AN DACs på markeret. Men skal man op hvor det for alvor rykker, så regn med ca. 10-15k brugt Men mindre kan bestemt også gøre det. En 5-7 år gammel DAC 1x1 koster vel ca. 3-4k brugt i dag, og den spiller dejligt. __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
uldi Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morpheus skrev:
Plissken skrev:
Morpheus skrev:
|
|
Okay, spændende - kan se der findes en del Dac's fra Audio Note, så tjekkede lige hurtigt på DBA, hvor Audio Note DAC zero kan fåes forholdsvis billigt - men er den noget værd?
|
|
|
Jeg kender ikke Zero serien, såå deeeeeet. Der er ikke mange nyere AN DACs på markeret. Men skal man op hvor det for alvor rykker, så regn med ca. 10-15k brugt Men mindre kan bestemt også gøre det. En 5-7 år gammel DAC 1x1 koster vel ca. 3-4k brugt i dag, og den spiller dejligt. |
|
|
Puha - jeg ender sgu med at få købt en masse inden jeg er færdig her. Men tænkte så lige på noget. Kan man trække balanceret til en DAC, og derfra videre til forstærkeren? Eller ville der ingen ide være i dette - hvad DAC's angår, er jeg helt ude på tynd is. __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal der laves nye træsider til spilledåsen - de skal gerne minde om de pæne der er på den champagne farvede model. Men så er spørgsmålet jo bare, synes det ligner Palisander, men er det mon tilfældet? Der skulle vel ikke lige være en der ligger inde med svaret på det?
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med din fine sony den bliver du rigtig glad for har selv en der er modificeret og spiller med en rørdac den spiller fremragende meget bedre end en standart 707 du kunne tage og kontakte newclassd.dk (lars clausen)hvis han stadigvæk har tid og høre om han vil pille lidt i din 707 så får du en super 707
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Please lad være med at "ødelægge" en 707 ved at installere LC Clock eller andre "mystiske" ting i den, den skal stå som original og i stort set alle tilfælde lyder den også bedre som sådan. Gør hellere som andre har foreslået, smide en ekstern DAC på.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
en 707 spiller bedre standart end når lars har tryllet med den øøøøøh ved du lige hvad du snakker om nu kender jeg lars godt og 95 % af alle de cder jeg har hørt han har pillet ved spiller i mange tilfælde dobbelt så godt der er også ulemper ved en extern dac du skal have en clock i dacen ellers fåer du en masse jitter og kablerne har også rigtig meget at sige lars har modificeret min fætters xa3es med andre icer ,afkoblingkondensatore, en del andre ting, den spiller ja, jeg vil sige jeg har ikke hørt en cd under 20000kr der spiller ligeså godt
|
| Til top |
|
| |
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg har en 303 med lc clok 2 i og nogle andre opamps
den bliv meget bedre med det i
mvh Nilsson
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
| en 707 spiller bedre standart end når lars har tryllet med den øøøøøh ved du lige hvad du snakker om nu kender jeg lars godt og 95 % af alle de cder jeg har hørt han har pillet ved spiller i mange tilfælde dobbelt så godt der er også ulemper ved en extern dac du skal have en clock i dacen ellers fåer du en masse jitter og kablerne har også rigtig meget at sige lars har modificeret min fætters xa3es med andre icer ,afkoblingkondensatore, en del andre ting, den spiller ja, jeg vil sige jeg har ikke hørt en cd under 20000kr der spiller ligeså godt |
|
|
Må indrømme at jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i dit indlæg, men jeg skal prøve at besvare det så godt som muligt. Ja jeg har masser af gange hørt modificerede cd afspillere med b.la. diverse LC Clock monteret både i Sonys produkter b.la en 779 og eks. også en Denon S1 tror jeg den hedder, det har bestemt ikke været nogen succes nogle af gangene.
Mht. til ekstern DAC har jeg endnu aldrig oplevet at hverken jitter eller kabler har skabt problemer. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad svært er der med mine indlæg jeg skrev jeg havde en 707 med en rørdac larsclausen havde fået til at spille suverent sammen og det med at man ikke kan høre forskel passer ikke lclocken sidder i dacen som den skal og jeg kan stadigvæk bruge sonyens egen dac den lyder klart bedre nu med lclocken jeg keder en der har en audio reserch rør cd hvor de ellers havde lavet en udemæret clock i fra fabrikken den spiller også bedre nu .at du ikke er blevet overbevist er kun synd for dig det kunne jo også være dem der har sat lclokkerne i ikke har haft så meget forstand på elektronik
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
|
hvad svært er der med mine indlæg jeg skrev jeg havde en 707 med en rørdac larsclausen havde fået til at spille suverent sammen og det med at man ikke kan høre forskel passer ikke lclocken sidder i dacen som den skal og jeg kan stadigvæk bruge sonyens egen dac den lyder klart bedre nu med lclocken jeg keder en der har en audio reserch rør cd hvor de ellers havde lavet en udemæret clock i fra fabrikken den spiller også bedre nu .at du ikke er blevet overbevist er kun synd for dig det kunne jo også være dem der har sat lclokkerne i ikke har haft så meget forstand på elektronik
|
|
|
Dit indlæg er endnu et typisk et af slagsen - et af dem der mangler accept af andres meninger. Du mener at en LClock i en cd-afspiller er super - kanon for dig, men som med alt i denne herlige hobby, er vi altså vidt forskellige, og uanset om du prøver at prædike at det så skulle komme an på om det er en "kyndig" der har monteret clocken eller ej, så ændrer det altså ikke faktum.
Jeg har selv haft en Sony 707ES med LClock og en Denon DCD-S10 mk. II med samme, og nej - de spillede bestemt ikke bedre. Kedelige og matte i betrækket var kendetegnene ved dem begge - det sjove ved Denon´en var, at LClocken kun kørte på den ubalancerede udgang, så jeg kunne skifte over til XLR-udgangen og høre forskellen som blandt andet bestod af bedre mikrodynamik, bedre punch i bassen og overall mere "glød i lyden". Og inden du nævner andet, skal jeg huske at sige at begge maskiner var modifceret hos LC Audio.
Det er herligt at vi er forskellige - nu skal vi bare lære at acceptere det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |