Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CDP-X707ES - et skridt på vejen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

jeg har altid  dybt respekt af andres meninger  det var ikke mig der begyndte  rakke lars clausen ned  jeg har kun haft gode oplevelser med ham og hans ting at min sony kom til at spille bedre og din ikke gjorde  skal jeg ikke kunne svarre dig på  iøvrigt selv om dine cd kom til lcaudio er det ikke ensbetydende med lars har lavet dem du kan jo hellerikke samligne  lyden fra en xlr udgang og en ubalanceret udgang  jeg har hørt  mange gange udstyr lyder bedre på xlrudgangen  jeg forstår så ikke clokken ikke virker på xlr udgangen da signalet fra clokken går ind i dacen 

Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:

jeg har altid  dybt respekt af andres meninger  det var ikke mig der begyndte  rakke lars clausen ned  jeg har kun haft gode oplevelser med ham og hans ting at min sony kom til at spille bedre og din ikke gjorde  skal jeg ikke kunne svarre dig på  iøvrigt selv om dine cd kom til lcaudio er det ikke ensbetydende med lars har lavet dem du kan jo hellerikke samligne  lyden fra en xlr udgang og en ubalanceret udgang  jeg har hørt  mange gange udstyr lyder bedre på xlrudgangen  jeg forstår så ikke clokken ikke virker på xlr udgangen da signalet fra clokken går ind i dacen 

Jeg mener nu heller ikke at det er så vigtigt om det er Lars eller en anden der har lavet dem, så længe at de er lavet nede hos dem. Det er ikke just fordi at apparaterne skal velsignes af Lars for at spille godt

Det er fint at høre at du synes at det fik din maskine til at spille bedre - det er nok nogle andre lyd-idealer, du stiler efter.

Og forresten - ikke for at fornærme dig - men forsøg lige at gøre en indsats med at sætte punktum i dine indlæg. Grammatisk er det en katastrofe, med den måde du skriver på, for det er her at det ikke er til at finde hoved eller hale i noget- du skriver jo bare derud af i en stor smøre.

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 18 December 2006 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Uha - back til topic 

Planen var at efter den nye forstærker er valgt, skal der leges lidt med nogle eksterne dac's. Når/hvis der bliver fundet noget brugbart der, kunne det være sjovt at få besøg af en, som har netop en 707'er, som er blevet moddet, og så prøve de to op imod hinanden - det er min erfaring at sådan noget normalt danner grund for den bedste sammenligning. Men ingen tvivl om, at der kun bliver ændret noget indenbords, hvis det viser sig som værende en klar forbedring.

Men prøvede lige et råd i en tidligere post, nemlig at lade den stå tændt, og det åbnede lige lyden en smule mere - så det er da uden tvivl noget som jeg vil fortsætte med at gøre.

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

plissken du er til en hver tid velkommen med din sony,det kunne være rigtig sjovt ,så kan du selv med dine egen ører høre min kontra din . så kan du også høre ,om du vil have en ext dac , så det kan vi sagtens finde ud af vi bor jo begge i østjylland. Tilsidst  ronin  det kunne jo også være mit anlæg afslørede mere end dit gjorde  

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 December 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Med al ære og respekt for 707'eren, så synes jeg ikke det kan betale sig at bruge tid eller penge til modifikationer. "Gammelt" elektronik (og dermed ikke sagt dårligt) ved man aldrig hvor længe holder. Brug pengene på noget nyt musik i stedet og nyd afspilleren som den er.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Med al ære og respekt for 707'eren, så synes jeg ikke det kan betale sig at bruge tid eller penge til modifikationer. "Gammelt" elektronik (og dermed ikke sagt dårligt) ved man aldrig hvor længe holder. Brug pengene på noget nyt musik i stedet og nyd afspilleren som den er.

Mvh Flemming

Øøhhh... hvad mener du???
Hvis elektronik er konstrueret og dimensioneret ordentligt, holder det stort set evigt. Jeg vil vove den påstand, at en 10 år gammel 707'er der er behandlet ordentligt, har en længere forventet rest-levetid, end en ny maskine til de 2500,- den kostede brugt.
De gamle SONY maskiner er bygget til at holde... Sådan er det sjældent med nyt grej i dag... "Køb og smid væk" har også ramt HiFi verdenen!

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

godt skrevet hurtig ,jeg har det på samme måde den 707 er noget at det bedste sony har bygget ,løbeværket er bygget som en kampvogn , de bliver ikke lavet sådan mere desværre

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 December 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ja ja Hurtig, men kan man stadigvæk skaffe en ny laser til en 707, den holder jo ikke evigt. Jeg har skam selv en gammel Technics Sl-P1200 CD-afspiller fra 1990, som fungerer upåklageligt. Dog har jeg måtte skifte laser en gang, da den gamle blev lidt slap i det.

Det er også mere et princip for mig, ikke at ændre en i forvejen lækker afspiller.

Mvh Flemming

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Ja ja Hurtig, men kan man stadigvæk skaffe en ny laser til en 707, den holder jo ikke evigt. Jeg har skam selv en gammel Technics Sl-P1200 CD-afspiller fra 1990, som fungerer upåklageligt. Dog har jeg måtte skifte laser en gang, da den gamle blev lidt slap i det.

Det er også mere et princip for mig, ikke at ændre en i forvejen lækker afspiller.

Mvh Flemming

flemming mange gange skal man også lade tingene være som de er , så jeg forstår også sagtens ronin og jesperjuul længere tilbage i debatten , men jeg kan desværre ikke lade være  at pille lidt i tingene ,for at se om de skal komme til at spille bedre ,nogen gange kan det hellerikke svare sig iforhold til prisen og den forbedring man opnår,men sådan er vi jo heldigvis så forskellige og det er kun godt

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 20 December 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Well, som sagt er interne modifikationer ikke det som står øverst på listen. Først skal flytningen overståes, og så skal der findes en ny forstærker samt højtalere. Derefter skal der hives lidt forskellige DAC's hjem, for at se om det er noget at hente der.

Men at gå igang med at pille ved maskinen internt, vil jeg nødig gå i gang med - umiddelbart.

Men noget helt andet. Det er lidt sjovt at jeg har haft lidt problemer ved forskellige afspillere at læse Bruce Springsteen's We shall overcome - helt nye afspillere endda. Men den her gamle æske spiser bare det hele. Selv slemt - vi snakker virkelig slemt ridsede cd'er æder den også uden problemer. Skyldes det en særlig form for laser, eller hvad er det lige som den her Sony gør andeledes?

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Til hififreak

Jeg kender godt situationen, men jeg har for lang tid siden måtte erkende, at jeg hverken har den tekniske baggrund eller evt. måleinstrumenter til at kunne udføre sådanne modificationer. Jeg har bygget en del højttalere, men måtte til sidst sande, at jeg ikke ku' lave noget som er bedre eller pænere end det man kan købe. Man skal kun kaste sig over et DIY-projekt, hvis lysten er der og ikke for at spare penge.

Mvh Flemming

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

En ting jeg godt kan lide ved Sony ES'er fra den årgang,

er MOSFET buffer/udgangstrinet som køre en meget hård Klasse A opsætning

Apropos pris ...,

Så har jeg lige købt en defekt CDP-505ES som visuelt fremstår i mint condition, prisen var ren foræring nemlig skallede 200,- 

Regner ikke med at den bliver svær at ordne, laser er ok den prøver at spore, men plade motoren fiser rundt med max. rpm ... motorstyringer er ikke så svære at fixe

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 24 December 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:

Plissken skrev:

Jannik K. skrev:

Jah, mon ikke det ville være bedst at vente til forstærkeren er på plads.Den maskine fortjener i hvert noget godt kram, heh.

Hvis den Sony medarbejder du kender, kan diske op med flere fine eksemplarer (ikke sansynligt), må du endelig skrive en PB.

Mvh Jannik

Well, han havde også en TA-N80ES - i sort, i utrolig flot stand også. Selvom det kriblede slemt i mig, takkede jeg dog nej. Men jeg har bedt ham være lidt vaks ved havelågen hvis han støder på andet kram.Edit: Og det er tilmmed en MK. 3 han havde - tror nok jeg har et bilelde af den, som han tog - tjekker lige.2nd edit: Her er billedet - rart at se folk der passer på deres grej :)

Har han den endnu ???

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 December 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Mvh Flemming

Laseren kan sagtens skaffes endnu - det er intet problem, og med den levetid de har, burde det kun være nødvendigt at skifte den en gang. De fleste har kørt siden maskinen kom i 1993/1994, og mange holder endnu - de kunne bare det sjov dengang

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:
L.B. skrev:

Tillykke, det er en lækker maskine. Den sidste jeg havde holdet desværre kun en uge, så gik den i stykker

Jeg har haft held med at sætte en Audio Alchemy DAC på. Jeg synes næsten det er synd at pille i en så fin maskine, men det er da muligt den kan blive bedre.

Ville også helst starte ud med tweaks, som ikke kræver at der skal pilles ved den, så derfor mente jeg jo at en ekstern dac kunne være en spændende mulighed.

En ekstern DAC kunne sikkert være godt, men det kan vel næppe kaldes et tweak??

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes