Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KLIPSCH vs. C. Vega ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk er så negative overfor Cerwin Vega...

Alle kommer med argumentet om at det IKKE er rigtig Hifi, men hvorfor er det ikke det??.. ER det fordi de kan spille højere end de andre, eller fordi de ikke giver en pæn diskant-lyd eller hvad er problemet??..

Det største problem ved CV, er at de er ekstremt uhomogene. De kan ikke andet end at larme!

Jo jeg kan godt give folk ret i at hvis man hører Blues, Jazz, Pop eller Instrument-Concerter (eks. Mike Oldfield), så kan jeg godt forstår hvorfor de / I siger man ikke skal købe CV.. Men mange af de "gamle" siger at Cerwin Vega er noget l**t.. Hvilket jeg synes er totalt generaliserende overfor alle CV Ht'er, og noget løgn..Mange Unge kan godt lide høj musik, og bass, og der er Cerwin Vega jo det ultimative valg, og de "gamle" der selv har været unge på et tidspunkt, har sikkert også selv kunne lide høj musik - Da de var unge... SÅ jeg synes bare det er forkastligt at man siger CV er noget dårligt noget, jeg synes der skal lægges en stor betyding i, hvad ens musiksmag er ...Og nu har CV jo efter sagnet, bygget AL-1000 med Dalifolkene - hvilket jeg ikke tror helt på, men det kunne være en mulig.. Jeg har AL-1000 og lige meget hvad jeg smider på, så lyder det godt - det er klart noget med Dybde, Techno, R&b osv lyder bedst, men de kan også klare alle andre musikarter..

CV - Letdrevende??... Jo de kan sagtens blive drevet af en lille forstærker, men det er der absolut intet sjovt ved, så kan du jo lige så godt købe et par små dali'er eller lign.. De skal have nogle store muskler at gøre godt med, evt. NAD, som er ideelt valg, da de har store kræfter, til en rimelig pris...

Så synes at dem der kritiserer Cerwin Vega, altid skal tage i betragtning hvad det er personen der skriver til, hører - Det har en kæmpe betydning... Og nej det er IKKE FORDI jeg er ung og Brian-agtig jeg siger det, for jeg kender også folk der har det, som i nok vil kalde "anstændigt" anlæg - og det lyder glimrende.. Jeg har selv et par Dali 109 som man kan spille alt på, så jeg ved godt hvad de såkaldte "ordenlige" ht'er... Konklusionen er at inden man skriver et anlæg hvor man omtaler CV negativ, synes jeg bare lige man skal have disse ting i reminderen: Hvor mange penge har du?. Hvad for noget musik hører du??. evt. Har du plads??...

Man kan få tonsvis af gode højttalere, som spiller laaangt bedre end CV på alle punkter. Der er simpelthen intet argument for at vælge CV. Jo hvis man går mere op i "nøøøøøøøøøøøøøø," effekten fra mennesker som ikke kender til hifi end kvaliteten af lyden der kommer ud!

Til sidst, så kender jeg ikke KLIPSCH.. SÅ jeg skal ikke udtale mig om de er dårligere eller bedre end Cerwin Vega...Mit Indlæg skal ikke forståes negativ, det er mere min uforståendhed overfor de negative udfoldelser der kommer mod CV, og min mening om det..

mvh Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm 

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Ikke et ondt ord om C.V fra mig, jeg har altid godt kunne li` deres måde at frembringe lyd,  ja så er det sagt, men c.v.  vs:klipsch !! mhhh,  klipsch`en spiller måske lidt mere detaleret og har nok lidt mere at byde , de spiller bare lige frem åbne som de er, hvor jeg syntes at C.v måske bare spiller højt, og kan sætte gang i festen , der kan klipsch altså også noget andet, Og med hensyn til dali 850 ,  jeg har haft dali i mange år , dog ikke 850 , men der er flere sæt i familien, og alle er mere begejstre for mine klipsch, dem jeg har nu er faktisk ret små, men supleret med en sub, ja så tror jeg at de kunne hamle op med selv de største C.V og dali 850 er ikke noget problem , hvad angår lyd tryk, men på detaljen der er det vidst ikke de to ht der slår klipsch. (ups undskyld ,det skulle ikke lyde som en klipsch ,brand tale, men de er bare for fede).
Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Kan ikke andet end give "Zirio" ret, nogle af jer er simpelthen nogle aber at høre på.

Høre tit på et setup der hedder HK AVR, Beast ASP 1000, TMC Yellow og DC1515, og hvilken fryd. En højtaller der kan spille højt, lav, detaljeret, rent og HØJT.

Folk der udtaler "Jeg vælger aldrig CV, det har ikke noget med hifi at gøre", må jeg så gå ud fra har hørt noget nær alle modeller, i hvertfald de "gode" modeller, 1215, 1215 mkII, 1215mkII SE, DC1515 (model med alm diskant + den anden), AL1000, AL1002 osv., og det tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg kan godt forstå at nogle er skuffet over de nyere serier, som CLSC, CLS, V-Serie osv, fordi de er langt fra så gode som de ældre serier. Men derfra også til at svine alt der har noget med CV at gøre til, er for langt ude.

Hvad vil I anbefale en 15 årig knægt, der høre dance og techno, ogharr med 10.000 i lommen til at købe?

- Ja der sku ingen vej uden om!

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Glædes dagligt over mine Klipsch RF-3 selvom de ikke er det nyeste skrig på banen.

Kan kun anbefale Klipsch, men vær opmærksom på at de stiller rimeligt store krav til hvad de bliver sat til af udstyr. Det skal helst ikke være alt for lystklingende eller hårdt i diskanten!

Har sat mine klipsch sammen med Primare forstærker og CD. Synes denne kombination lyder helt fantastisk fremragende, men det tog også meget lang tid i div. hifi shops at komme der til! Har meget svært ved at forestille mig noget der i mine ører er bedre til prisen - en af mine gode venner købte faktisk et helt anlæg magen til, til trods for at han kun skulle have nye højttalere!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes