Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
ja jeg ville da også mene at normalt ville man da sende den til rep. og så sælge den når nu det er næsten gratis
Poul-erik:
syns det er fint det du gør med at gøre folk opmærksom når de skriver noget der er forkert i deres annoce det kunne jo være en smutter. er selv blevet korigeret på den blå avis med en annoce hvor jeg havde skrevet/husket forkert.
|
|
|
Glemte lige at fortælle det vigtige i at jeg også tit får et positivt svar, da man jo sagtens kan skrive forkert. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kulturen på siden her: Vi elsker at hænge andre ud.
Jeg har læst annoncen og der er intet som er fordækt. Jeg kan ikke læse ud fra det at den er gratis at få lavet....med mindre træerne gror op i himlen. Per gør opmærksom på en udbred praksis hos Densen. Det er vel ok....der er ingen løfter om garanti, men en sandsynlighed for det.
Jeg synes det er betænkeligt at nogen vil indrykke en tråd med "pas på" som overskrift. Det er unfair at hænge ud og Per først kan komme på banen efter han er blevet hængt ud. Som andre har skrevet: Send manden en mail og find ud det. Det andet holder ikke her eller nogen andre steder. Det ligner nærmest sladder.
/pb
SÆLGES: DENSEN *DEFEKT* |
|
Densen B300 sælges, den er i original emballage, den er i mint kondition, visuelt ihvertfald, desvære er den stået af. Densen plejer gerne og vil lave deres produkter for forsendelses omkostningerne, den lave pris skyldes jeg ikke gider bøvlet.
Giv et bud | | |
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
Nej det skal jo nok tages som om den ikke er købt i 1997, men faktisk i 2002 som der står i annoncen her var pris ikke 8500, ihvertfald der hvor den er købt. Det er vel dybest set lige meget om så jeg havde skrevet 100000, så er det vel ikke nypris det kommer an på. Eller hvad? |
|
|
I så fald at kvittering forefindes skal nypris opgivet jo gerne stemme overens med denne  Man for at vende tilbage til det med annoncen....er det så ikke bare at skrive...at garantien officielt kun dækker førstegangskøber men som regel er der ikke noget problem i at få repareret produktet alligevel? og så kan en evt. køber tager stilling ud fra det. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
perbnil skrev:
Nej det skal jo nok tages som om den ikke er købt i 1997, men faktisk i 2002 som der står i annoncen her var pris ikke 8500, ihvertfald der hvor den er købt. Det er vel dybest set lige meget om så jeg havde skrevet 100000, så er det vel ikke nypris det kommer an på. Eller hvad? |
|
|
I så fald at kvittering forefindes skal nypris opgivet jo gerne stemme overens med denne Man for at vende tilbage til det med annoncen....er det så ikke bare at skrive...at garantien officielt kun dækker førstegangskøber men som regel er der ikke noget problem i at få repareret produktet alligevel? og så kan en evt. køber tager stilling ud fra det. |
|
|
En ting er nypris og en anden er hvad man har givet for den. De to tal behøver reelt ikke at være ens. Det behøver jo nødvendigvis ikke komme køber tilgode at sælger er kommet billigt til et produkt. Det vigtigste for mig er altid at papirene er iorden. Hvis jeg så syntes prisen er ok for mig, er det da totalt ligegyldigt hvad sælger i sin tid har givet for produktet.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
den forefindes hattori, det står vist os i annoncen ud for kvittering, hvor der står Ja!
Derfor undre jeg mig meget over denne tråd. Meen det er egentlig ikke den eneste tråd jeg undre mig over herinde, sådan er det nok. Jeg har ikke yderligere kommentarer.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men.... Faktum er, at en defekt forstærker uanset hvad vil være meget mindre værd en en der ikke er defekt. Og da sælger jo ret kraftigt antyder, at det er gratis at få den lavet, kan man undre sig MEGET over at han ikke lige får det ordnet inden han sælger den.... Historien om at man ikke gider bøvlet.... bla bla bla... Yeah right!!
Problemet er nok, at garantien IKKE dækker selvforskyldte skader. Som eks overbelastning eller direkte kortslutning, hvilket er den hyppigste årsag til effektforstærker-afbrændinger!
Køber man en helt ny bil og laver buler i den, er det heller heller ikke noget der dækkes af garantien!!    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal så værre register hos Densen for at der er garanti på deres ting, eller skal man søre for at ens navn stå på salg kvitto, hvis det ikke gør
det bortfalde garanti.
Men havd med de to års garanti, man har efter købe loven, gælder den ikke for Densen.
Det kunne godt værre at grunden til at han sælger den, er fordig at han ikke kan bevise at han er den først eje.
Godt man ikke har købt Densen, Densen ting er ikke noget ved at købe brugt, denne tråd må få brugt priser på Densen til at styrdykke.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Kulturen på siden her: Vi elsker at hænge andre ud.
Jeg har læst annoncen og der er intet som er fordækt. Jeg kan ikke læse ud fra det at den er gratis at få lavet....med mindre træerne gror op i himlen. Per gør opmærksom på en udbred praksis hos Densen. Det er vel ok....der er ingen løfter om garanti, men en sandsynlighed for det.
Jeg synes det er betænkeligt at nogen vil indrykke en tråd med "pas på" som overskrift. Det er unfair at hænge ud og Per først kan komme på banen efter han er blevet hængt ud. Som andre har skrevet: Send manden en mail og find ud det. Det andet holder ikke her eller nogen andre steder. Det ligner nærmest sladder.
/pb
SÆLGES: DENSEN *DEFEKT* |
|
Densen B300 sælges, den er i original emballage, den er i mint kondition, visuelt ihvertfald, desvære er den stået af. Densen plejer gerne og vil lave deres produkter for forsendelses omkostningerne, den lave pris skyldes jeg ikke gider bøvlet.
Giv et bud | | | |
|
|
Hmm, ja du citerer så den rettede version af annoncen, for sådan husker jeg bestemt ikke, at den var formuleret! Og med ny pris også? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Man skal så værre register hos Densen for at der er garanti på deres ting, eller skal man søre for at ens navn stå på salg kvitto, hvis det ikke gør
det bortfalde garanti.
Men havd med de to års garanti, man har efter købe loven, gælder den ikke for Densen.
Det kunne godt værre at grunden til at han sælger den, er fordig at han ikke kan bevise at han er den først eje.
Godt man ikke har købt Densen, Densen ting er ikke noget ved at købe brugt, denne tråd må få brugt priser på Densen til at styrdykke. |
|
|
For det første har man ikke 2 års garanti efter købeloven, derudover er den købt i 2002 ifølge sælger så selv de 2 års reklamationsret er overskredet for længst. Hvorfor i alverden skulle prisen på Densen produkter dog dykke, og hvorfor skulle man ikke købe det brugt, kender da ingen som har så god service på deres produkter? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Man skal så værre register hos Densen for at der er garanti på deres ting, eller skal man søre for at ens navn stå på salg kvitto, hvis det ikke gør
det bortfalde garanti.
Men havd med de to års garanti, man har efter købe loven, gælder den ikke for Densen.
Det kunne godt værre at grunden til at han sælger den, er fordig at han ikke kan bevise at han er den først eje.
Godt man ikke har købt Densen, Densen ting er ikke noget ved at købe brugt, denne tråd må få brugt priser på Densen til at styrdykke. |
|
|
Man skal registrere sig for at få den unikke livsvarige garanti. Det har intet med de 2 års reklamationsret man har efter købeloven.....selvfølgelig gælder købeloven også for Densen produkter uanset om man er førstegangsejer eller har registreret sig hos Densen. Densen er et af de mest fornuftige brugtkøb man kan gøre sig fordi de har så enormt god service. Brugtpriser på Densen følger selvfølgelig markedet som alt andet hifi. 0
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er der en grænse for hvornår man skal registrere sit produkt eller kan man i så fald registrere det lige inden man sender det til rep? Selvfælgelig forudsaget at den første køber ikke har registreret den før dig
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker er det 14 dage efter den dato der står på ens kvittering. De fleste glemmer det ikke, da det jo stiller en rigtigt godt i tilfælde af skader efter en 5-10 års brug
0
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke fårst logiken, alså man har ha 4 dage til at registrere sit Densen produkt, hvis man ikke gør det falder garanti og hvis man sælger sit
Densen produkt, bortfalder også garanti.
Der viile sig at hvis man køber et brugt Densen produkt er der ikke garanti på den, selv om det under 2 år gamnmlet.
Håber at nogle Densen folke, kan forklare mig det.
Vile tro at livstids garanti ville gælde for selve Densen produkt og ikke hvem der købt det, det er hvad jeg ville kalde bondfangerig.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Problemet er nok, at garantien IKKE dækker selvforskyldte skader. Som eks overbelastning eller direkte kortslutning, hvilket er den hyppigste årsag til effektforstærker-afbrændinger!
|
|
|
Det er rigtigt at garanti normalt ikke dækker selvforskyldte skader. Det er nok også rigtigt at overbelastning eller kortslutning af udgangen er den hyppigste årsag til effektforstærker-afbrændinger. Det er bare meget svært at bevise at det er årsagen, hvis man får en effektforstærker ind der er brændt af. Derfor tror jeg at de fleste forhandlere vil reparere forstærkeren på garantien. Der skal nok være synlige beviser på at det er selvforskyldt ( f.eks. et glas øl i apparatet ) før man afviser at reparere på garantien. Det er mine erfaringer med alm. garanti, jeg ved selvfølgelig ikke hvad Densen gør ved deres udvidede garanti.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Grundlæggende har vi den holdning at vi skal passe godt på vore kunder, for det er dem der giver os lov til at have firmaet. Det betyder at vi indtil d.d. aldrig har taget betaling for en reperation, det betyder også at når vi får produkter ind med tåbefejl, såsom godt smadret kabinet efter en vild fest, forstærkere der er futtet af fordi folk har dummet sig med kablerne mens der var strøm på etc, så reparerer vi ikke kun gratis, så vidt muligt lægger vi også et nyt låg på som har en mindre rids fra vores produktion, og derfor ikke blev leveret på et nyt produkt.
Som det også følger af ovenstående, hænger vi os ikke så nøje i om folk får registreret til tiden, bare de sender produktet ind, så gør vi vort bedste for at få det til at spille igen. Vi har i enkelte tilfælde været ude for at vi ikke har kunnet reparere ældre B-400 CD afspillere, men vi har så tilbudt kunden en upgrade til 400+ til en favorabel pris, og på den måde løst problemet.
I løbet af 2007 får vi en webshop op at køre, som vil betyde at vi begynder at tage betaling for reperation af produkter der ikke ejes af første køber. Priserne vil ligge fast, således at man til enhver tid kan se hvad enhver reperation af et Densen produkt koster, for en brugt ejer. Priserne vil være lave, da vi gerne vil have at alle får service udført hos os, da det sikrer os at vore produkter på markedet alle performer perfekt.
Hvis jeg forstår det rigtigt, er det 1 ejer der er sælger af denne B-300 ? hvis det er tilfældet, vil vi godt strække denne garanti til 2 ejer også, for det er jo lidt ligegyldig om det er den ene eller anden der i så tilfælde sender ind.
Er der tale om 2 ejer allerede nu, må jeg desværre tage forbehold, for en B-300 KAN være så smadret at der må et nyt hovedprint til. Dette kan dog afgøres ved at sende en mail af printpladen til mig, så kan jeg her i tråden fortælle om den kan fikses gratis.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til Janwa,
Som jeg skrev før så har vi hidtil aldrig taget betaling for en reperation, så jeg har svært ved at se det skulle være bondefangeri, faktisk tror jeg ikke der i branchen findes nogen med så liberal holdning til service som os.
Til Stanley,
Vi er ligeglade med om folk spilder øl I vores apparater.. ryger de i stykker, så bliver de reppede, og skyldes det øl, glæder det os, for så ved vi at vore kunder har det sjovt med vore produkter 
Til Hurtig,
Så vi dækker også selvforskyldte skader. Men tager da forbehold hvis en kunde sender et apparat til os tyve gange grundet øl i maskineriet.. men det er da heldigvis ikke sket endnu  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Thomas Sillesen, hvis jeg køber denne brugte Densen, og sende ind til jer, ville jeg få den Rep. gratis, er det ikke sådan det skal forstås ?
Hvis det er rigtige, så er det hvad jeg ville kalde servic, FLOT, Densen
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej
Til Janwa,
Som jeg skrev før så har vi hidtil aldrig taget betaling for en reperation, så jeg har svært ved at se det skulle være bondefangeri, faktisk tror jeg ikke der i branchen findes nogen med så liberal holdning til service som os.
Til Stanley,
Vi er ligeglade med om folk spilder øl I vores apparater.. ryger de i stykker, så bliver de reppede, og skyldes det øl, glæder det os, for så ved vi at vore kunder har det sjovt med vore produkter 
Til Hurtig,
Så vi dækker også selvforskyldte skader. Men tager da forbehold hvis en kunde sender et apparat til os tyve gange grundet øl i maskineriet.. men det er da heldigvis ikke sket endnu 
|
|
|
Så er da tale om en meget udvidet garanti må man sige . 
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er imponeret over Densens garanti. Hvis jeg skulle investere på dette tidspunkt, så blev det højst sandsynligt produkter derfra! De lyder jo faktisk også godt.
( Er der nogen, der vil købe et højkvalitets Audio Research baseret anlæg? )
Mht tråden finder jeg det rigtig langt ude at oprette en sådan tråd for at "advare" eventuelle kunder. Som annoncen siger: Varen er defekt.
Jeg tror at der var nogen som alligevel ikke fik lov til at lege med nougat og marcipan i dag for mor!
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|