| Forfatter |
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Op med l**tet igen, det kan ikke være rigtigt at der er så meget forskel på vægten.... det vist en klar reklamation......!
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA 1280 MK II ht.med sand i kamre,eller uden sand,det er lige meget,men denne højttalere kan ikke spiller ordentlig bas,alt for meget spidset,og lyst.(det er min kort erfaring)
Jeg har haft 1070 system audio i godt 8 år,og efter min mening 1070 spiller en helt klasse bedre i alle punkter!
Jeg var naiv,og ombyttede med 1280(selv fra SA side fik en ambefaling,at 1280 er en meget bedre ht.end 1070)
Jeg prøvede at tilvænne mig til lyden,men desværre kunne ikke,og til sidst jeg fandt ud at ht. har en vægtforskell på 500 gram.
Jeg kan nu godt forstå,hvorfor sælge folk denne ht.
Men jeg kan ikke forstå når folk siger at var så meget glad og tilfreds med SA 1280,skal jeg forstå det sådan at gladen er meget kortvarig med SA 1280?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte du dem uden at høre dem?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Steph. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja jeg blander mig lige, jeg har haft SA128MKII i over 3 år og de spiller stadig, jeg vil under ingen omstændigheder bytte til andet i samme priskasse(6K for et sæt). Min oplevelse var at da jeg fylte dem med sand blev bassen meget mere kontant og stram, en klar forbedring i min stue. Men husk nu at placeringen (afstand til væg)er meget vigtigt på 1280 for at få optimal lyd, de skal iøvrigt spille mindst 50 timer før de er i nærheden af at være spillet til.
SA1280MKII   
Hilsen Steph.
PS prøv at flytte lidt rundt på dem.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF, jeg må nok sige at du har for købt dig, jeg hoppe på den også, men efter at havde prøvet alt (vikel af den, hvor lang der fra bag
vægge, div. fødder og fra 1 kg. sand (fugle sand) op til max. fandt derved ud af 2 kg. passe best), fandt jeg ud af jeg ikke kunne få mere bas ud af
dem.
Der var en tid her på forum, hvor der værste fy ord var: SA-1280 MK II.
Har hørt på andre SA højtaler, og er kommet til at SA ikke kan lave højtaler, ikke nogle der kan spille musik.
Kort og godt, så SA-1280 Mk II, kun en stander højtaler med meget stort sandkammer (hvis sandkammet ikke var der, ville det give højtaler et
store rumfang som igen ville give mere bas).
De er nu solgt.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steph. skrev:
Hej
Ja jeg blander mig lige, jeg har haft SA128MKII i over 3 år og de spiller stadig, jeg vil under ingen omstændigheder bytte til andet i samme priskasse(6K for et sæt). Min oplevelse var at da jeg fylte dem med sand blev bassen meget mere kontant og stram, en klar forbedring i min stue. Men husk nu at placeringen (afstand til væg)er meget vigtigt på 1280 for at få optimal lyd, de skal iøvrigt spille mindst 50 timer før de er i nærheden af at være spillet til.
SA1280MKII   
Hilsen Steph.
PS prøv at flytte lidt rundt på dem. |
|
|
Fedt, men det ændrer vel stadig ikke på vægt-differencen mellem L /R speaker? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Steph. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
Indrømmet jeg har aldrig haft dem på vægten, så det gjore jeg lige. præsis 2x19,2 kg incl.
3 ltr. oventørret sand i hver højtaler, altså ingen forskel min konklution der ligger stadig 500 g sand i den ene - ulv.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den ene værre utæt i den plade der er øvers i sandkammet, derved er sandt end i selv højtalern, så er det ud til Rep, med dem i en fart, 500g i
en højtaler kan ikke værre godt
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om den højttaler lavet af rigtig træ eller den bare er fineret med træ. Hvis den er lavet af massiv træ kan selve vægtfylden fra træet sagtens have en forskel på 500gr.
Nu spørger jeg måske dumt, men HVORDAN har du vejet dem?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Janwa
ja,desværre det ser ud at SA går på en helt forkert vej med lyden,min erfaring siger at system audio var meget bedre!
10 år siden jeg har købt et par 1005 system audio kompakt ht.,hold da op! hvor godt spillede,det var en stor overraskelse! lyden var velloplyst,varm,og mest mystiske ting var at kunne spille bas!
jeg er sikkert at nogen af jer kan huske denne ht. bla.columbia pictures brugte 1005 som studio ht.
og 1070 var en kannon godt ht i sin prisklasse måske en af den bedste,og med er en stor WAF-faktor!
Det er min erfaring,jeg er helt erlig,og objektiv.
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
til wrong
jeg har en digitalt personvægt med 10 gram +/- tolerance.
meget simpelt:sætte en plade af træfiner på vægt,og sætte ht.stående op på,og hver gang viser samme precision!
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er BARE nød til, at spørge
Hvor mange kilo sand har du købt? og hvor meget har du i poserne nu? Den ligning skule jo gerne gå op...?
Musashi
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Janwa
bravo! jeg har lige tjækket sandkamre indvændigt med et lommelygter,og øverst pladen er utæt!
det er ca.2-3 mm,jeg bankede lidt på sidene og sanden ryger ud!
det kalder jeg kvaliteten! det er skam!
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
til Janwa
bravo! jeg har lige tjækket sandkamre indvændigt med et lommelygter,og øverst pladen er utæt!
det er ca.2-3 mm,jeg bankede lidt på sidene og sanden ryger ud!
det kalder jeg kvaliteten! det er skam!
|
|
|
God t du fandt fejlen. Så er det jo bare ind til KT og få dem byttet - måske du skulle overveje, at lytte til et pat alternativer derinde. Der burde da være noget interessant i den prisklasse. Og mon ikke du kan forhandle en god pris på noget, når du nu kommer med noget de har solgt defekt. De skulle vel være til at snakke med :-)
Go'jagt
musashi
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
|
|
|
til musachi
20 kg i pose fint quarz sand,men sandkamrens kapacitet er godt 8 kg,og det var knap 4 kilo i hver,men det kom ud kun 3,5 kilo fra ene,altså 500 gram forsvadt!
men nu jeg fandt problemet,pladen er utæt i kamre!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
|
|
|
Du skulle måske skrive en lille E-mail til SA og dit problem, før at du sende dem til rep.
Har du spille på dem før at du opdaget at der var 500g sand, i dine højtaler, sand og højtaler inheder gå ikke godt sammen
ville nok prøve at få penge tilbage, og så måske købe et sæt Vienna Haydn Grand (de er hvis stadig på tilbud) og de har en stor WAF-faktor (især i
Pianolak), der er mere bas (musik) i disse
højtale end SA 1289 Mk II, selv om der er en stander højtaler.
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Janva
jeg spillede 2-3 dage,og jeg var ikke tilfreds med lyden,men jeg vil ikke bytte til en samme ht. helt sikker!
jeg tror at jeg vil købe et par audiovector k-3 signature,jeg lyttede et par dage siden hos en ven,og jeg var meget overrasket over lyden,spiller meget godt!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan du bare se DRINAWOLF, prøv om du kan finde nogle brugte audiovector k-3 signature fx. her på K.S.B- siden
Audiovector k-3 signature, spiller mange gang beder end SA-1280 mk II
Du kan stadig prøve at få penge til bage, du bliver mere glad, hvis du tage springet til et et sæt audiovector k-3 signature
Prøv at se her, her er mere højtale end SA-1280 mk II, til næste samme pris:
http://audiovision.dk/audiovector_m3_signature_avantgarde.ht m
Eller kan du prøve at søge efter et sæt Audiovector K-3 signature på K.S.B. side her
Eller prøv at lytte på andre højtaler, det skulle værre let at finde nogle der lyder beder end SA-1280 mk II
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da godt du fik løst mysteriet, men det var nu hvad både jeg og Cabal antydede på side 1 
Held og lykke med de fremtidige højttalere.
(Fra en lykkelig ejer af 1280 mk II ) __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Cabal og MagnusHolm, skriver at de var glad for sine, men har de dem stadig væk, eller er de hoppe til en andet højtaler mærke, og hvis ja, hvorfor ?
Jeg var også glad for mine, men jeg er kommet vider  |
|
|
De spillede godt. Skulle jeg have nye, og skulle de spille i et mindre rum end nu (ca 38 m2) ville jeg bestemt overveje dem igen. Jeg røg ind i et byg-selv-ht-projekt, som greb om sig.. men endte med noget der spiller væsentligt bedre end 1280'erne - i min vurdering.
SA er stadig et rigtigt godt bud til prisen syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |