Emne: SA 1280 MKII ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
min pointe er.Hvis man eksempelhvis har et peak ved 50 hz og end forhenværende HT anslog dette peak kraftig,når man så for en HT som ikke anslår dette peak på samme måde vil man opfatte det som mangelfuld bas.Det er jo ens eget opsæt som er ens egen preference.Man syntes jo også ens forstærker spiller fantastisk ,end til man for noget bedre hjem
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
Ok.en sidste mening fra min side,om 1280 mk II
Vores hørelse,og lydmessige smage er meget forskellige.
Men det ville være meget kostbart eksperiment,at bygge et studio-agtig lytterum på SA 1280 skyld.
Det er helt klart,at lytterums akkustik har en stor betydning,men hvis mange andre ht. type lyder acceptabelt i et samme rum,og pludselig SA 1280 siger:av! dit rum er ikke min kop te,efter min mening det beviser kun den modsætte.
Sandhelen er at mange som har denne ht.har tilvænnet sig til lyden,men efter min mening ht.skal lyde godt lige fra starten,og man behøver ikke at tilvænne sig,men bare nyde den gode lyd!
mellem illusion og overbevis er enormt forskel.
men hvis man skulle investere kun 6000 kroner i et par ht. som lyder satans godt,og lidt ekstra på lytterums akkustik,alligivel kunne man spare en masse penge!
hvorfor flyver mennesker med SAS,når kan man komme højere med hash!?
at købe tannoy,dynaudio,audiovector,dali,sonus faber,bare billigste modeller?
selfølgelig nej! SA,men bare slanke tak!
lidt julehumør ikke?
glædelig jul,og rigtig godt nyt år!
mvh:Drinawolf
|
|
|
Egentlig har jeg svært ved at forstå at du overhovedet har gidet slæbe de 1280 med hjem,du må du ha kunne høre hvor dårligt de spillede i KT ??. __________________
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
til Janva
jeg spillede 2-3 dage,og jeg var ikke tilfreds med lyden,men jeg vil ikke bytte til en samme ht. helt sikker!
jeg tror at jeg vil købe et par audiovector k-3 signature,jeg lyttede et par dage siden hos en ven,og jeg var meget overrasket over lyden,spiller meget godt!
|
|
|
Hejsa
SA højtalere kræver tålmodighed!!!
Jeg købte et sæt SA1280 mrkII for snart 3 år siden!!! lige da jeg fik dem hjem synes jeg også at de lød kedelige!!! Skiftede fra System audio 910!!! Men efter at de havde spillet i ca 1 mdr (koblet til en Densen beat-100) skete der lige som et eller andet med dem.... de vågnede i dag er jeg rigtigt glad for dem og kunne ikke finde på at sælge dem.
Jeg har efterfølgende, på anbefaling fra SA, fyldt 2 kg sand i hver højtaler!!! Det hjalp ikke på bassen.... men lydbilledet blev mere roligt i mine øre 
Til filmbrug har jeg dog suppleret dem med en SE-200.
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej full blown!
det er ikke så svært at forstå,fordi lytterum i KT-radio hvor SA er tilsluttet på PRIMARE,er et par kvadrat meter stor,og det er meget svært at få optimalt lyttning.(men det vil du godt!)
andet,de siger at det skal sand i kamre,optimalt lytterum,minimum 2-3 mndr.lytteperiod,bla,bla,bla. ht.skal vise kvaliteten lige fra starten)man kan tilvænne sig til mange ting efter relativ kort tid,også hvis det handler om diktatur,eller tortur,det gør mange milioner verden rundt,DESVÆRRE! jeg håber,du forstå hvad mener jeg!
eneste grund købet var,at jeg har haft 1070 i mange år,og troede at lydmessig 1280 skulle være minimum på samme højde,desværre jeg tog fejl!
jeg gider ikke mere forklare,men hvis nogen er meget glad med 1280,så ønsker jeg held og lykke,jeg ville bare fortælle min skuffelse,og negative erfaring med sa 1280,plus andre atypiske banalske problemer med denne ht.
desværre jeg er ikke alene som har haft det,men KT-RADIO skriver i tilbud avis at kun et par sæt er tilbage .HALLELUJA! jeg håber at det handler ikke om retur ht.-er!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste at man kan gøre er at sætte en SA højtaler sammen med udstyr fra PRIMARE (på div. messer, kan man selv høre det) og Densen.
Og de fleste sted er netop SA og PRIMARE, der spiller sammen, nok fordi at de samme folk der stå bag.
Men stadig, det er næste umulig at få god lyd ud af SA-1280 Mk II.
Det er sjovt SA-1280 Mk II, stå stadig på deres hjemme side.
En højtaler der først bliv til at salge, da prisen bliv nedsat, ville ikke tro at der er mange der ville betale fuld pris, for denne højtaler, når de sidste er
sold til tilbuds pris, mon så ikke at den udgår at SA program.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt explorer med primare,og syntes at det lød godt.Men det kan da værer jeg er farvet,da jeg selv har Primare
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
Hej full blown!
det er ikke så svært at forstå,fordi lytterum i KT-radio hvor SA er tilsluttet på PRIMARE,er et par kvadrat meter stor,og det er meget svært at få optimalt lyttning.(men det vil du godt!)
andet,de siger at det skal sand i kamre,optimalt lytterum,minimum 2-3 mndr.lytteperiod,bla,bla,bla. ht.skal vise kvaliteten lige fra starten)man kan tilvænne sig til mange ting efter relativ kort tid,også hvis det handler om diktatur,eller tortur,det gør mange milioner verden rundt,DESVÆRRE! jeg håber,du forstå hvad mener jeg!
eneste grund købet var,at jeg har haft 1070 i mange år,og troede at lydmessig 1280 skulle være minimum på samme højde,desværre jeg tog fejl!
jeg gider ikke mere forklare,men hvis nogen er meget glad med 1280,så ønsker jeg held og lykke,jeg ville bare fortælle min skuffelse,og negative erfaring med sa 1280,plus andre atypiske banalske problemer med denne ht.
desværre jeg er ikke alene som har haft det,men KT-RADIO skriver i tilbud avis at kun et par sæt er tilbage .HALLELUJA! jeg håber at det handler ikke om retur ht.-er!
|
|
|
Syntes du virker en smule naiv for at sige det pænt, hvis du kan finde et sæt højtalere der ikke kræver tilspilning, så kom gerne med et par eksempler.
Forstår godt du har fået en dårlig oplevelse med dine nye og IKKE tilspillede højtalere, men syntes du skal holde dig til at beklage fejlen i sandkammeret, og ikke lyden på en ikke tilspillet højtaler!
Dette forum er vel til at diskuterer relavante hifi emner, og ikke om smagen på en umoden tomat  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er:at SA kan spiller sammen med Arcam,fordi arcam er en af de mest musikalske på markedet.
Det er ikke reklame,men selv har haft i mange år,ca.i 8 år arcam med system audio 1070,som matchede perfekt med hinanden!det var vellyd,problemet er efter min mening at SA ny serie er mere spidset,og hvis man sammensætte med en forstærker som har lignede lydkarakter,så det kan gå galt med lyden!
dengang brugte system audio arcam,og audiolab,som efter min mening var meget bedre partnere,men nu det kan handle om strategisk årsagen,altså man skal købe dansk,eller skandinavisk(primare+SA)det er næsten som at tyske automobiler mercedes,audi,opel,osv kører bedst på tyske motorveje!
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Cabal og MagnusHolm, skriver at de var glad for sine, men har de dem stadig væk, eller er de hoppe til en andet højtaler mærke, og hvis ja, hvorfor ?
Jeg var også glad for mine, men jeg er kommet vider  |
|
|
jeg er glad for mine.. jeg har dem skam stadig, og de bliver ikke udskiftet foreløbigt !
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm har du hørt på andre højtaler og hvilken ?
Hvilken grund til at du ville beholder dine ?
Hvilken udstyr spiller dine med (forstærker+kabler) ?
At spille en højtaler til er en godt ting og den rigtige ting at gøre, et års tildspilling er ikke unormalt, så bare noget bras, at man kun har 8 dage til
at fortryde sit køb.
Et anlæg (forstærker og kabler plus højtaler), skulle værre indbrændt før at de kommer ud i butiken, derved kan kunde først høre hvordan det
skal lyde og ikke vende flere månder.
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janva!
du har ret,ht.forstærker,og kabler skal vise sine kvaliteter lige fra starten,og med tiden det bliver kun bedre.
flere mndr.ventetid på mirakel er noget pjæt,og useriøs argument.
det handler om at man skal beholde tingene,og efter 8 dage,eller 14 hvis man vil ombytte,så tabet af prisen bliver alt for meget!
KT-radio gerne ombytte tingene,fordi tjæner godt på det.
jeg har haft en meget interresant oplevelse en gang,jeg købt et par ht.og efter et par mndr.jeg ombyttede,selfølgeligt tabt et par tusind.
efter en kort tid,købt min nabo et par ht.og han bedt mig at hjælpe med tilsluttning osv.
jeg genkendte mine ht.fordi serienummeret kendte jeg forvejen.
og min nabo købte som nye!(TROEDE!)
det er frækt,og efter min mening ulovligt! hvordan kan de sælge samme produkt to gange som ny?
nogen har sagt her at KT-giver gerne rabat,selfølgelig fik jeg efter denne episode også,nogle gange helt store rabatter!
men det er helt anden story!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF, der fint servic fra KT-Radio, de er sikke på ikke at tabe ret meget på at sælge brug som nyt, KT-Radio er den butik med de højste
priser i DK, og man skal passe på nu når der er udsalg, at udsalgs varen ikke brugte vare
Din nabo kunne god lide dine højtaler, så han købte de samme, men du skifte dem ud, er naboen ud og købe de samme højtaler som du har nu, he,
he, Verden er lille.
Når man køber en ny højtaler er der en del ud af tre ting, alle disse tre ting skal passe sammen før at der komme de rigtig lyd ud, det er der mange
der ikke tænker på, og det er Højtaler-Kabler-Forstærker (HKF)
Når man læser mange tråde så er det om hvilken forstærker der passe til hvilken højtaler, men ikke hvilke kable der også passe ind, og det er mist
ligså vigtige..
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil da lige give mit besyv med, valgte selv SA1280, fordi de leverer den varer som jeg betalte for, har subleret med en sub, fordi de hovedsagligt skal bruges til film, jeg vil gerne se de højtalere som kan levere så meget bund at en sub kan undværes. Når jeg spiller musik, kan de sagtens spille godt og med den bas jeg har brug for.
Jeg lyttede til DALI og andre produkter fra Hifiklubben, audiovector og tannoy. Var selv i KT radio og lytte til forskellige højtalere feks. jmlab.
Kan da godt være at nogen af dem lød anderledes, men hvilken lød så bedst, ja det ved jeg ikke, for sammenligner jeg pris på højtaler og lyd, bliver det svært, fordi hvordan lyder det når en højtaler er 2000 kr dyrere. Jeg valgte 1280 fordi til de 2600 kr stk jeg gav, fik jeg så meget mere end de andre kunne give. Men det er heldigvis en vurderingssag.
PS skifter ikke mine SA 1280 ud lige med det samme. Skifter heller ikke min Citroen ud fordi jeg hører om en der har har fået mandags Citroen.
__________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej APB1!
Det vil jeg ikke hvilke bil køre man på Bornholm,fordi jeg var ikke endnu der,men du skal passe på citroen,fordi jeg har hørt(og læst)at citroen har en tendens at brænde af!
ps:ellers citroen har en sympatisk logo! også SA!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF, vel så SA er en low-Fi højtaler og en Citroen er en Low-Car, uden tag, et sted skulle de spare, eller kan jeg ikke se hvad en Citroen
har med en SA højtaler at gøre
Men du skulle lige presse Citronen
Prøv at køre en SA-1280 mk II igen en tone genrator, så finder du af der ikke er meget bas i dem
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start din plade-spiller op, såfremt du har en sådan, sæt Lee-Ritenour Color Rit på, læn dig tilbage og nyd den dyyyyyyybe bas de kvittere med, samt en silkeblød mellemtone og diskant, et forrygende stereo-perspektiv, hvor alt står klokkerent.
Tror du mig ikke skal du være velkommen til en lytter, hvis du kommer forbi Skanderborg en dag.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
DRINAWOLF, vel så SA er en low-Fi højtaler og en Citroen er en Low-Car, uden tag, et sted skulle de spare, eller kan jeg ikke se hvad en Citroen har med en SA højtaler at gøre
Prøv at køre en SA-1280 mk II igen en tone genrator, så finder du af der ikke er meget bas i dem  |
|
|
Jeg sidder og ynker over den saglighed, den herre kan komme med.
Ang. bas har jeg ikke behov for mere, kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilken højtaler du selv har, det må virkelig være gode højtalere, kan det der med bas. __________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
APB1 skrev:
janwa skrev:
DRINAWOLF, vel så SA er en low-Fi højtaler og en Citroen er en Low-Car, uden tag, et sted skulle de spare, eller kan jeg ikke se hvad en Citroen har med en SA højtaler at gøre
Prøv at køre en SA-1280 mk II igen en tone genrator, så finder du af der ikke er meget bas i dem  |
|
|
Jeg sidder og ynker over den saglighed, den herre kan komme med.
Ang. bas har jeg ikke behov for mere, kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilken højtaler du selv har, det må virkelig være gode højtalere, kan det der med bas.
|
|
|
Ja en tonegenerator, har ikke noget at gøre når en højtaler skal bedømmes, DET MÅ VÆRE EM OMMER 
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
APB1 skrev:
| PS skifter ikke mine SA 1280 ud lige med det samme. Skifter heller ikke min Citroen ud fordi jeg hører om en der har har fået mandags Citroen. |
|
|
En mandagsbil fra Citroen (og Peugeot) er ikke en der går i stykker i tide og udtide... Det gør de fleste af dem nemlig... En ægte fransk mandagsbil, er en der aldrig går i stykker... Men de er yderst sjældne!! For mere læsning om mandagsbiler, bør man kigge her: www.mandagsbil.dk Der er imponerende mange franske biler.... Man kan også prøve at snakke med FDM om Deres holdning til Citroen og Peugeot! Det er normalt dem de anbefaler folk at gå LANGT udenom... I øvrigt er der næsten altid en ny joke omkring brandproblemerne i Deres medlemsblad... Det er super underholdende!!!
Desuden kan jeg udemærket nikke genkendende til SA-problematikken.... Jeg har et sæt SA1070 stående, som jeg dog ikke spiller pt. Kan bare ikke nænne at sælge dem, da de egentlig gør det godt, og kæresten er helt vild med deres design. Jeg har været ude og lytte til nyere SA-modeller og det er noget skrammel... De mangler spræl!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|