| Forfatter |
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et simpelt spørgsmål!!.
Nu bliver jeg også nysgerrig for at høre hvilke ht du spiller på janwa??. Hvad spiller så markant bedre for 6k..
mvh F.B __________________
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spille på et sæt Vinna højtaler til 10k på tilbud, de gå meget lange ned, men center højtaler fra Vinna gå kun så langt ned som SA-1280 Mk II, de
spille med en stor Rotel Effekt forsærker plus kabler far NO.
Var det svar nok full blown.
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er fint
Er det Vienna Bach Grand du har stående?,kan ikke lige huske priserne på alle vienna`s HT,men er det ikke ca omkring de 10k!.
Mvh __________________
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hurtig
jeg har haft også SA 1070 i godt 8 år,men desværre jeg var nødt at ombytte denne fremragende ht. og simpelten jeg savner SA1070!
det sket en uheld med ht. min lille søn stød sammen med den.
jeg købte 1998 i KT-radio prisen var 7000 kr. jeg tror at normal prisen var 8000 par,lige meget,men det er umuligt i dag at finde bedre ht. i denne prisklasse!
men jeg vil ikke gentage mig selv som papagøje,som har sagt før, SA ny serie er meget dårligere lydmessig,en ht. udseende kan ikke forbedre lydens kvalitet,men SA mener at design er mest vigtigste! let kan placeres,og pga.moderne design,faktisk er en flott møbelstyk,uden at dominere.
ja,men hvad sket med lyden? det er lysere og lysere,slankere og hvad mere?
efter min mening,helt forkert lydpolitik udvikling,selfølgelig jeg bruger kun mine øre!
apropo. jeg ville spørge full blown:efter hans logik skal man bruge kun 10% på ht af hi-fi budget?
jeg troede at ht.er den vigtigste i systemet.
densen 250,300xs,+410-56000 kr.
jeg er bare nysgerig:er det kun tilfælde,eller du har noget med KT-radio at gøre?
mvh:Drinawolf
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til full blown.
At sætte Densen samme med SA-1280 Mk II, er noget at værste man kan gøre, anlæget må komme til at hælde mod den lyse side.
Hvilken kabler bruger du ?
Men der måske den ande halv del af familen der har det sidste ord, når det gælder indkøb af HI-FI, for det er design der spille den store rolle i dit
anlæg og ikke lyd
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til janwa
det er ikke galt kun med kombination,men rent økonomisk!
full blow mener at man skal bruge ca.70-80,000 kroner til forstærker+cd+kabler,og kun 6000 til ht.
meget useriøst,men det ligner propaganda alias KT-radio Odense!
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
Til janwa
full blow mener at man skal bruge ca.70-80,000 kroner til forstærker+cd+kabler,og kun 6000 til ht.
|
|
|
Det var da en ubehagelig beskyldning. Har du noget at have det I? - Skulle vi nu ikke lade Full blown tale for sig selv, i stedet for at I sidder og konkluderer på hvorfor og hvordan han har sat sit anlæg sammen. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ipm 76
ok.det er i orden,du kan godt forsvare full blown,men du har misforstoet det hele.
man skal være selvkritisk,og du kunne læse om,at jeg har sagt:jeg var naiv,og troede....
men jeg er lidt træt at læse noget som ligner noget propaganda,og det er min personlig bemerkning,er det ubehagelig? det var ikke meningen.
ps:vi er jo voksne mennesker ikke?
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når i siger at der er ingen bas i 1280 mrk 2,kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken standard i går ud fra ?
|
| Til top |
|
| |
DRINAWOLF Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til p.las
først,har du hørt 1280 mk II at spille?
de kostede 10,000 kroner par,og når vi har haft denne ht.som har et slank og lyst lydbillede,så bassen bliver endnu værre,det er problem.
så prisen faldt meget hurtigt,og i godt et år koster 6000 kronert. efter min mening det kunne godt koste lige fra starten, man kunne godt acceptere lyden prismessigt.
anden ting,efter serienumm som begynder med mere end 92,betyder at det er opgraderet version,altså fraSA 1280 til MK II,som skulle være en bedre udgave,men prisen faldt,gud vil hvorfor?
værste er at mange ville forsfare denne ht.grunden er forskellige,men hvis 1280 er væsentlig bedre end f.eks.sa 1070,så fiaskoen er endnu større!
spørg andre som har,eller har haft 1070,hvordan lyder?
i mine begge øre mange klasse bedre!
jeg håber,forklaringen er nok.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi snakker forbi hinanden.Og jo ,jeg har hørt 1280 mrk2.Det er ikke en HT som jeg vil købe.men det er mere fordi at jeg syntes at mine egne ht spiller bedre/anderledes(derfor købte jeg dem)Men visse ting kan ikke diskuteres.eks hvad syntes du er verdens bedste farve.Selføgelig er der nogle ht som er bedre end andre,men når nogle syntes at 1280 spiller godt er det fordi de syntes at spiller godt,og det kan ikke diskuteres.prøv at søge på forummet efter en HT som ikke bliver svinet til,det er nærmest umulig.I mine øjne handler det mere om at acceptere at der nogle der har en anden smag end en selv
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DRINAWOLF skrev:
|
Til Hurtig
jeg har haft også SA 1070 i godt 8 år,men desværre jeg var nødt at ombytte denne fremragende ht. og simpelten jeg savner SA1070!
det sket en uheld med ht. min lille søn stød sammen med den.
jeg købte 1998 i KT-radio prisen var 7000 kr. jeg tror at normal prisen var 8000 par,lige meget,men det er umuligt i dag at finde bedre ht. i denne prisklasse!
men jeg vil ikke gentage mig selv som papagøje,som har sagt før, SA ny serie er meget dårligere lydmessig,en ht. udseende kan ikke forbedre lydens kvalitet,men SA mener at design er mest vigtigste! let kan placeres,og pga.moderne design,faktisk er en flott møbelstyk,uden at dominere.
ja,men hvad sket med lyden? det er lysere og lysere,slankere og hvad mere?
efter min mening,helt forkert lydpolitik udvikling,selfølgelig jeg bruger kun mine øre!
apropo. jeg ville spørge full blown:efter hans logik skal man bruge kun 10% på ht af hi-fi budget?
jeg troede at ht.er den vigtigste i systemet.
densen 250,300xs,+410-56000 kr.
jeg er bare nysgerig:er det kun tilfælde,eller du har noget med KT-radio at gøre?
|
|
|
Inden du nu kommer for godt igang,så har jeg ikke noget med KT at gøre andet jeg handler der som tilfreds kunde.
Grunden til at jeg ikke har købt andre HT endnu er simpelt hen fordi jeg har svært ved at finde en højtaler der er lige så letflydende og musikalsk som mine SA,jeg er faktisk vældig tilfreds med dem. At anlægget pris ikke svare ind i din procents sats,kan jeg ikke bruge til en skid,SA 1280 kvitter med mere og bedre lyd jo bedre udstyr du sætter foran.
Hvor længe nåede du egentlig at ha det Densen stående!, Var der lidt for meget fodtramp i forhold til dit arcam .
| |
full blown Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Til full blown.
At sætte Densen samme med SA-1280 Mk II, er noget at værste man kan gøre, anlæget må komme til at hælde mod den lyse side.
Hvilken kabler bruger du ?
Men der måske den ande halv del af familen der har det sidste ord, når det gælder indkøb af HI-FI, for det er design der spille den store rolle i dit anlæg og ikke lyd  |
|
|
Jeg spiller på NO kabler ligesom dig selv og den lyse side synes jeg nu ikke jeg genkender i hverdagen,men måske din hørelse er bedre end min!.
Var det så Vienna Bach Grand du mener spiller markant bedre end SA1280?. Prisen på vienna serien opad ligger en del over de 10k vil jeg tro!.
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
DRINAWOLF skrev:
|
Til janwa
|
|
|
Det var da en ubehagelig beskyldning. Har du noget at have det I? - Skulle vi nu ikke lade Full blown tale for sig selv, i stedet for at I sidder og konkluderer på hvorfor og hvordan han har sat sit anlæg sammen.
|
|
|
Meget enig med lpm76. Hvad Full Blown prioriterer på elektronik og økonomisiden kommer på ingen måde andre ved, og kan på ingen tages til indtægt for propagande for noget mærke eller forretning. Full Blown ved hvad han går efter, præcist som de fleste andre fornuftige deltagere her på forum. Og at han er tilfreds med sine 1280 mkII forståes så udemærket. Glimrende htér til prisen
|
| Til top |
|
| |