| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må for min skyld skrive nøjagtig hvad du vil, jeg kommer bare med min mening og den er at jeg syntes det er en floskel at kalde noget som helst for verdens bedste. Jeg kunne aldrig finde på at kalde mit anlæg for verdens bedste for hvad er det og i forhold til hvad??.
Men jeg har de apparater ståeende som lige PT er mine farvoritter.
Men verdens bedste????. aner det ikke.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hvis du ser ordentligt efter så skriver jeg : Verdens "bedste" højtaler!?
Og det er blodt efter hvad jeg har hørt!!..
jeg kunne heller ikke finde på at kalde mit verdens bedste!! heller ikke hvis jeg havde haft før omtalte højtalere og det grej jeg finder bedst af alt!!.. IKKE UDEN AT GØRE OPMÆRKSOM PÅ AT DET ER EFTER MIN MENING OG OPFATTELSE! og lade det stå i gåse "øjne"
Jeg har bestemt heller ikke det bedste efter min mening!! kun det bedste jeg har råd til efter mine øre!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Du må for min skyld skrive nøjagtig hvad du vil, jeg kommer bare med min mening og den er at jeg syntes det er en floskel at kalde noget som helst for verdens bedste. Jeg kunne aldrig finde på at kalde mit anlæg for verdens bedste for hvad er det og i forhold til hvad??.
Men jeg har de apparater ståeende som lige PT er mine farvoritter.
Men verdens bedste????. aner det ikke.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hvis du ser ordentligt efter så skriver jeg : Verdens "bedste" højtaler!?
Og det er blodt efter hvad jeg har hørt!!..
jeg kunne heller ikke finde på at kalde mit verdens bedste!! heller ikke hvis jeg havde haft før omtalte højtalere og det grej jeg finder bedst af alt!!.. IKKE UDEN AT GØRE OPMÆRKSOM PÅ AT DET ER EFTER MIN MENING OG OPFATTELSE! og lade det stå i gåse "øjne"
Jeg har bestemt heller ikke det bedste efter min mening!! kun det bedste jeg har råd til efter mine øre!!..
mvh.
|
|
|
Jeg ved godt du skriver ifølge mig og mine øre osv....fint nok, det er heller så meget det, det er sådanset bare ordet verdens bedste jeg ikke kan lide og så er det sådanset ligegyldigt om vi taler om en fodboldspiller, flæsksteg eller hi-fi. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK!! fair nok!! men jeg gør jo opmærksom på at det jo er noget subjektivt!!.. såååå... så! tag det ikke så tungt!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
OK!! fair nok!! men jeg gør jo opmærksom på at det jo er noget subjektivt!!.. såååå... så! tag det ikke så tungt!...
mvh.
|
|
|
Gør jeg helelr ikke, skulle bare af med noget galle. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da verdens bedste CD-afspiller og forstærkere LOL
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jeg har da verdens bedste CD-afspiller og forstærkere LOL  |
|
|
Helt sikkert i DINE!! øre!... 
Godt for dig!... så er du DET! tættere på målet... 
Så mangler du kun.......???? 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløw!
Man må selvfølgelig skrive det man vil, så længe det ikke går mig på tværs. Gør det det, så e det en anden sag.
Man kan så godt spekulere på, hvad man skal bruge miju´s liste over de 10 bedste højttalere og så lige den ene allerbedste af dem allesammen.
Man kan også spekulere på, hvorfor nogen har behov for, at agere smagsdommer for andre, ved at lave all time greatest speakers listen.
Der findes hifi magasiner der gør det, og nu også folk her i forum.
Listerne er meget forskellige, men til fælles for dem er det, at det skal være temmeligt dyrt for at havne i det gode selskab, uagtet at der sidder ret ens komponenter i meget af gøgemøget, som i øvrigt helt og aldeles kendetegner lyden uanset prisskiltet.
Jeg vil blot advare mod at bruge den slags lister til andet end at rense vaniliekrans efter en ordentlig omgang puha. De kan ikke bruges til andet.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik : Man kan også spekulere på, hvorfor nogen har behov for, at agere smagsdommer for andre, ved at lave all time greatest speakers listen.
FY!!!! JEG AGERE BESTEMT IKKE SMAGS DOMMER!! 
Husk at jeg gør ompærksom på at det er efter MIN! opfattelse og smag!.. og at dette ikke er nogen entydig sandhed!!.. ( for andre end MIG! selv!!)
Jeg fortæller blot hvilke JEG!! personligt oplever som de bedste!!!
Hvad og om nogen kan eller vil bruge det til noget?? det må være op til den enkelte!!...
Smags dommer???? NO WAY!!! det lader jeg enkelte andre her om!!! 
Det er heller ikke altid jeg skriver eller laver noget der kan eller skal bruges til noget!! jeg gør det bare fordi det havde jeg lyst til at sige!!... så`n er det!! 
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hælløw!
Man må selvfølgelig skrive det man vil, så længe det ikke går mig på tværs. Gør det det, så e det en anden sag.
Man kan så godt spekulere på, hvad man skal bruge miju´s liste over de 10 bedste højttalere og så lige den ene allerbedste af dem allesammen.
Man kan også spekulere på, hvorfor nogen har behov for, at agere smagsdommer for andre, ved at lave all time greatest speakers listen.
Der findes hifi magasiner der gør det, og nu også folk her i forum.
Listerne er meget forskellige, men til fælles for dem er det, at det skal være temmeligt dyrt for at havne i det gode selskab, uagtet at der sidder ret ens komponenter i meget af gøgemøget, som i øvrigt helt og aldeles kendetegner lyden uanset prisskiltet.
Jeg vil blot advare mod at bruge den slags lister til andet end at rense vaniliekrans efter en ordentlig omgang puha. De kan ikke bruges til andet.
|
|
|
He he, ja det er rigtigt, de Opamps (opa2604)der sidder i min proceed dap, de sidder i ca 70 % af markedets cd-afspiller lige fra ca3000-60.000 kroner, bare for at give et eks.
Hvad er det for en opskrift på vanilekranse du anvender hihi lister til??. Dem er der nok at tage af jo . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Så mangler du kun.......???? 
|
|
|
forforstærker og højtaler, men jeg vil både surround og stereo deri består nogle af problemerne.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jonas bojer
forforstærker og højtaler, men jeg vil både surround og stereo deri består nogle af problemerne.
AV!!! det blir dyrt!!!..... 
Har du prøvet at Lytte til JMLab- Diva Utopia BE så`n SERIØST!! med eget type grej!??
Eller : Alto Utopia BE ( hvis du kan skaffe så mange finanser??? )
Forforstærker??? hva med Linn Klimax Contol???.. ( sku da tro at det var LIGE DIG!!??? )
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| [QUOTE=Jonas bojer
AV!!! det blir dyrt!!!..... 
Har du prøvet at Lytte til JMLab- Diva Utopia BE så`n SERIØST!! med eget type grej!??
Eller : Alto Utopia BE ( hvis du kan skaffe så mange finanser??? )
Forforstærker??? hva med Linn Klimax Contol???.. ( sku da tro at det var LIGE DIG!!??? )
|
|
|
Klinax kontrol den har det ikke så godt med surround 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn laver da vist nok også en ny Suround forstærker eller forforstærker!! et rigtigt "monster" der KAN ALT!! det syntes jeg jeg læste et og andet om i HF.??
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
He he, ja det er rigtigt, de Opamps (opa2604)der sidder i min proceed dap, de sidder i ca 70 % af markedets cd-afspiller lige fra ca3000-60.000 kroner, bare for at give et eks.
Hvad er det for en opskrift på vanilekranse du anvender hihi lister til??. Dem er der nok at tage af jo . |
|
|
Hej Halsklud! Dit navn kunne passende blive til McTieless  Du har ganske ret i, at komponenternes tilstedeværelse tydeligt høres, du har dog ikke helt ret i, at OPA 2604 sidder over alt. AD bliver også brugt ind imellem. Fælles for 2604érne og mange andre er dog at, de simpelthen ikke kan holde kæft. De pludrer løs som en flok fulde kællinger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvad er det for en opskrift på vanilekranse du anvender hihi lister til??. Dem er der nok at tage af jo .
|
|
|
Hej Halsklud!
Dit navn kunne passende blive til McTieless  Du har ganske ret i, at komponenternes tilstedeværelse tydeligt høres, du har dog ikke helt ret i, at OPA 2604 sidder over alt. AD bliver også brugt ind imellem. Fælles for 2604érne og mange andre er dog at, de simpelthen ikke kan holde kæft. De pludrer løs som en flok fulde kællinger. |
|
|
Kært barn har mange navne . Selvfølgelig sidder der ikke opa2604 i alt, men jeg læste på en tekniker side at det var den mest anvendte af slagsen i cd-afspillere og på udstilliger har jeg også gået kigget ned i rigitg mange cd-maskiner og fundet denne type. . Undre mig lidt, for den høre ikke til i den helt billige ende. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega Al1002
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saunter: Hmm, jeg håber ikke du bruger din Cayin 252 til de højttalere... I lyder altså lidt barnlige folks.. Lad dog manden have sin mening og miju lad være med at tro at du kan skrive din subjektive mening om hvilke højttalere der er bedst uden at småprovokere folk, der tror de har de bedste selv.
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilson Grand Slam!..
Bedre gøres det ikke!
Kan man ikke høre det er man sgu døv! 
( JMLab er gode, men Wilson bedre sorry Mike! )
vh.
Morten. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jah til det musik jeg høre ville jeg mene at
JBL´S K2 er den bedste
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har desværre ikke selv hørt , men hørt om von schweikert, altså at de skulle være toppen af "poppen". (knudret sætning - er ikke dansklærer!!)
har nogen hørt dem og .............?
krydsmads
|
| Til top |
|
| |