Så groft!! vil jeg ikke udtrykke mig som Morten gør det!..
Men det er rigtig nok praktisk taget umuligt at finde noget helt overbevisende og rigtigt til under 100000 kr...
Derfor er jeg DIY. mand!! det er ENESTE!! realistiske mulighed for at opnå dette!.. eller den rigtige lyd for billigere penge!.. og det er en lang og tung samt svær vej!!.. ( for de få! )
MEN!! det er ganske afgjort muligt at finde en eller flere gode højtalere der gør "jobbet" så godt som det nu er muligt inden for de rammer der her er!!
Og "jobbet" er at skabe en relativ troværdig og god illusion!..
OG! her er det netop smag og behag! for den mest rigtige eller bedste findes ikke her!!..
Har er der efter min mening frit valg på alle hylder!!..
Det er den enkeltes grad af eller evne til abstrahering fra det faktum at noget korekt og helt realistisk ikke opnås her der sætter standarden!!
Hvad og hvor meget skal der til at abstrahere fra fejlene og manglerne ( den enorme forminskelse og komprimering i forhold til det optimale opnålige ) for den enkelte!.
Nogle KAN!! ikke leve med mindre en en JMLab Grand Utopia!! andre klare sig fint med et par små Epos...
Så længe man opnår en god oplevelse og en musik nydelse! så er det fjong!!..
Så vil jeg sige f**k!! resten!!
Og så er der et uendeligt udvalg af højtalere at vælge mellem!.. i prisklassen under 100000kr..
Og omkring 20000 kr. +/- 10000.... Dali, Audiovector, Systemaudio, Avance mmf. alle fine konstruktioner!!..
Jeg kan godt lide Audiovector!!.... så det må blive mit bud!!
mvh.