Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super Flatline mkII - Haster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 December 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Jonas bojer skrev:

Hvorfor gider i blive ved med at diskutere de Nordost kabler de dur jo ikke hvis det er HIFI man går op i. Det er maler kabler hvor man kan farve lyden.

Ja det sker en masse når man puttet NO kabler på sit anlæg og det kan måske få nogle til at tro at det er en god ting når nu de på samme tid er så dyre men her skal man lige bakke lidt. Hvis man som mig går op i HIFI og forskelle vil man helt logisk finde ud af at det NO kablerne gør sker på alle pladerne man spiller og forskellene mellem pladerne bliver derfor mindre og de får en mere fælles klang. NO kablerne tilføjer altså materialet noget extra og det kan man altså ikke være interesseret i hvis det er HIFI man går op i. Men fred med det hvis i kan lide denne klang.

NO kablerne er en af de største svindel numre i nyre tid og jeg har tabt alt for systemaudio efter de bruger dem internt i deres højtalere.

Nu har jeg lyttet NO på flere forskellige anlæg og fælles for alle anlæg er at klangen er genkendelig og trækker i samme retning og det kan jo ikke passe når et kabel skal være neutralt.

Det kan godt være at kurt har ret i hans mere tekniske beskrivelse på hvorfor NO kablerne gør som de gør men jeg mener at hvis man går op i HIFI og har disse kabler siddende i anlægget så sidder man på sine ØRE punktum

At være smagsdommer ka´ være som en nedgroet negl , hvilket ovenstående beviser til fulde. Men det er før set , at dommere sidder på ørene og forsøger at hælde vand ud af dem , samtidigt...................

Nu har jeg lyttet intensivt til Arcam , Densen , Morgan , og senest Burmester gennem en årrække , og at påstå de skulle have samme klang , tonal balance , når der er koblet Nordost på, er helt galt.................................Desværre oser indlægget langt væk af forudbestemt konklusion , så seriøsiteten ......................

Og at påstå Nordost ikke er brugbart i forbindelse med Hifi , må skyldes en kraftig julefrokost ......................................

Nordost er muligvis ikke neutralt , men jeg kender ikke til kabler der er neutrale.

Den med den nedgroet negl forstod jeg ikke den må du forklare

Lad mig gætte 1 gang du har NO kabler ?

OKi jeg skriver at de har samme klang de forskellige anlæg jeg har lyttet NO på det er selvfølgelig vrøvl men jeg mente at det trækker kraftigt i samme retning på klangen. Det NO kablerne gør ved signalet er genkendeligt på alle de plader der bliver spillet og så er det jeg bliver MEGET bange for at det er noget kablerne tilføjer signalet og dermed musikken. Jeg går op i forskelle derfor kan jeg ikke bruge kablerne til noget men derfor kan det jo være at andre det kan lide denne bestemte ting som kablerne gør ved musikken og derfor kan bruge dem.

Men jeg har da lyttet mange meget mere neutrale kabler. Mine egne er i forhold til forskellene i melodien meget mere neutrale end noget andet, men klangbalance tror jeg ikke de er blandt de bedste. Kurt har vist mig nogel meget neutrale kabler og de koster ikke så mange penge højest noget 1000kr men disse kabler gør noget ved timing og melodi som jeg ikke ønsker når forskellene skal frem i musikken.

Kabler er UDNØDVENDIGE extra signal vej jeg fatter ikke hvorfor komponent folkene ikke laver deres ting således at når man kobler tingene sammen så røre f.eks. printet fra forforstærkeren og effekterne hinanden så kan man helt undvære kablerne. Men dette bliver nok ikke en succes både fordi kabel folk ikke vil tjæne penge og butikkerne har jo størst avance på netop kabler og så skal man ikke glemme at så kan Mike-j og andre, ikke male og modificere på signalet efter egen smag længere. Så den idéen med komponenter der ikke skal bruge kabler er dødsdømt før fødslen.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 20 December 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Det er sådan set ligemeget hvad Jonas og Kurt Kubik mener om Nordost.

Hvis folk kan lide den lyd og den idé der er i NO, så lad dem om det. Vi lader jo jer gå alene med jeres mere eller mindre forskruede ideer om det ene og det andet.

Til du som søgte brugte/nye NO kabler, vil jeg sige jeg så et pænt stort "udsalg" fra en engelsk HIFI butik der hvde lidt lukkedøden. Mange nye NO til billig penge. Så ann. i Den Blå Avis.

Jeg tror det er ligemeget om de er loddet her eller derovre. Forskellen er umiddelbart kun at den særligt lange og flade krympeflex de bruger ikke er på, hvis det er hjemmeloddet.

NO tilføjer ikke noget. Det er nok det Jo Nas hører. Det er den samme frihed for forvrængning, skinger diskant, oppulent bas, tjing,tjang, der høres når et NO kabel spiller. På den måde er det rigtigt de tilføjer noget. Bortset fra det de reelt gør er at de ikke tilføjer alt det de andre kabler gør - og DET er forskellen.

Jo dyrere NO, jo bedre. Hvis du køber Black Knight som interconector og dyrere til HT, så lyder det hele desværre som BK. Kablerne skal være af samme klasse.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Bliv nu ikke sur og tvær, det er jo jul!!!

Og nej, når man har anlæg som Hr von Kubic og Bojer, så dur kun superleder ved det absolute nulpunkt i absolut tomrum. Ellers kan man på deres 13+ anlæg høre kablernes egenlyd. Men på mit latterlige folke-hifi til 9 med en pil gennem hjertet, slår NO altså Audioquest, Dali, DNM, MIT, IXOS, Straightwire og Supra ved det at der er mere hul igennem og pace og jeg synes ikke at de er dyre og derfor skal lyde godt!!!

Partikelfysik: Sender du en elektron fra A gennem en spalte B til et punkt C vil elektronen nå frem til punkt C på forventet tid, lysets hastighed. Ser du øjebliksbilleder af elektronen, positionsbestemmelse, vil du opdage at ruten fra A til C ikke altid er gennem spalten B, elektronen rammer pladen med spalten B, men fortsætter på den anden side, somom intet var hændt. Dette benævnes interferrens. Trods den længere rejsevej vil elektronen alligevel nå C på samme tid som elektroner, som tager den direkte vej. Så lysets hastighed, elektronernes vandring er altså relativt. Stephen Hawking.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej Dige og F Christians!
I må hjertens gerne synes om NO!
I må hjertens gerne synes jeg er en !
I må synes lige hvad i vil.
Jeg har dog min ret og min lejlighed til, at synes hvad jeg vil.
Hvis I virkeligt vil tilsidesætte denne verdens naturlove og derfor betale hvad NO synes I skal, så fred være med det.
Jeg håber verden ser ligeledes ud om 1-2-3 år.

Jeg er heldigvis fri for Valhalla mv. ( Hvad bliver det næste mon?)

Betal og bliv frelst - det er nok det bedste i sidste ende.

Jeg kan dog stadig ikke mindes HT kabler der lyder mere af manglende kontrol end NO Valhalla - de stikker det meste med en ganske behagelig margin.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 December 2003 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hehe sikke en reaktion det have jeg ikke forventet men tag en smut til århus med jeres No kabler så skal jeg vise hvad jeg mener det er altså lettere end mundhugges her inde ;O)

Hehe kurt jeg har stadig ondt i mine øre efter sidste gang jeg blev blind testet i No kablerne waf der skete noget på alle mine plader de blev mere ens hurra skide godt så spare jeg da penge til køb af nye plader for de lyder jo alligevel ens på de NO kabler så måske NO er en god investering så behøver jeg ikke købe nye plader mere.

Spøg til side. I må købe og male så meget i vil med kabler men det dur ikke for mig, jeg vil høre HIFI og forskelle, jeg vil høre det som er på pladen og ikke hvad kabler tilføre musikken

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 December 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg kan dog stadig ikke mindes HT kabler der lyder mere af manglende kontrol end NO Valhalla - de stikker det meste med en ganske behagelig margin.

Mon de stikker mine Linn K600 højtalerkabler det må vi teste en dag Kurt

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hehe sikke en reaktion det have jeg ikke forventet men tag en smut til århus med jeres No kabler så skal jeg vise hvad jeg mener det er altså lettere end mundhugges her inde ;O)

Hehe kurt jeg har stadig ondt i mine øre efter sidste gang jeg blev blind testet i No kablerne waf der skete noget på alle mine plader de blev mere ens hurra skide godt så spare jeg da penge til køb af nye plader for de lyder jo alligevel ens på de NO kabler så måske NO er en god investering så behøver jeg ikke købe nye plader mere.

Spøg til side. I må købe og male så meget i vil med kabler men det dur ikke for mig, jeg vil høre HIFI og forskelle, jeg vil høre det som er på pladen og ikke hvad kabler tilføre musikken

He He!
Jaen jeg bliver jo nød til, at holde mig til realiteterne.
De kabler mangler ganske enkelt jordforbindelse.
I´m amased!
Jeg har aldrig i mine dage hørt lignende.
Og fok er vilde med det!
Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing pling pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing og mere pling.
Hvad skal jeg sige?
Boller fra Shulstad.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke det er særligt interessant om Søren N. eller Jonas B. synes at Nordöst er godt eller dårlig, jeg synes det er langt mere interessant hvorledes valgt er gjort på forhånd for den selvhellige Jonas B. som ligger sig i baghjulet af Søren N. - modsætninger mødes   Kært par ikke sandt ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 20 December 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Æh, Hr. Kubik, er du fuldstændig blæst, eller hva?

Hvad er det for en gang gylle at skrive - henviser til dit sidste svar.

Hvorfra har du fået den vildfarelse at du, af alle, holder dig til jorden?

Det er bemærkelsesværdigt at denne tråd startede med en fyr der gerne ville have respons på om NO kabler kunne terminres andre steder end i USA.

Og ligeså snart du og Jonas kommer på banen, går det hele galt. I provokerer uden pointe og begraver alt i ordgylle og halvt fordøjede forståelser.

Jeg er helt vildt træt af at læse jeres opstød. Hold juleferie for vores skyld!

Mv

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 December 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hmm

Når nogle ikke kan lide nogle HIFI-komponenter har de tit et motiv f.eks tjener de penge på konkurentens komponenter. Hverken jeg eller Kurt tjæner penge på HIFI så denne dur ikke.

Et andet motiv kunne være at rønne bærene er sure , men både jeg og Kurt ligge langt på den gode side af topskatten så hvis vi ville så havde vi de NO kabler hjemme selv, så dette motiv dur heller ikke.

et motiv kunne være vi hader en inden fra NO personligt men jeg kender ingen bag NO og jeg tror heller ikke kurt gør, så den dur heller ikke.

HVAd kan motive så være ???

For mit egen vedkommene handler det om at jeg er meget entuiastisk HIFI og musik freak jeg elsker at gå op i tingene 100%, jeg bruger meget af min fritid på HIFI og hjælper folk med deres setup og her gør jeg en store ære i at få tingene til at lyde bedre samt ikke at anbefale LINN men få folks egen system til at fungere så optmalt som jeg kan. Jeg vil ikke snydes og jeg vil gerne advarre folk mod snyt og herunder falder NO så det er af god tanker at jeg advarre mod NO

Jeg ser det sådanne at Kurt også har et HIFI hjerte af kaliber og har man besøgt han har man set den kubikmeter kabel han har liggende af alle slags og endda nogle rigtige eksotiske nogle og endda nogle som er uddøde. Kurt kan finde kabler med de egenskaber elelr sygedomme dy ønsker og jeg tror når han advarre om No er det af samme grund som mig.

Jeg tror vi er begge skyldige i at have hjerte for HIFI og at denne ikke er en smagssag derfor advarre vi begge mod HIFI fiduser og fusere. Ret mig gerne Kurt hvis jeg gør dig uret i denne sammenligning.

HVAD gør NO

De gange jeg har hørt og testet No kablerne er der nogle helt specielle egenskaber der går igen.

Den dybe bas bliver rummelig på sin helt egen måde uden at blive slap og det virker udmildbart godt på noget musik hvor det ikke falder helt igennem. Men spiller man noget rytmisk rock musik begynder denne bund rigtigt at træde i karakter. Tag nummeret Enter the sandman med Metallica her opleves det sådanne at stortromme får en opsvulmet hed der bevirker at bassisten kommer til at hænge i rytmen. På nummeret Steve berman med Eminem går det helt galt her kan nummeret næsten ikke genkendes for basgangen og hihatten og melodien som hægter tingene sammen er helt slået ud af takt det er faktisk meget grinagtigt. Det NO gør ved bunden betyder at enkelt musik med et enkelt instrument som f.eks. Flygel eller kontrabas opleves til at få noget fylde da egenlyden i NO passer bedre med dette, men kommer der flere instrumenter til så hænger det ikke sammen længere. Men høres Flyglet så med et andet mere musikalsk kabel kan man pludselig høre mindre fylde på nogle plader og andre plader gange mere fylde og samt man kan høre hvor meget mere dynamisk melodien er i sin gang op og ned.

Topen

Pling som kurt skriver det men jeg vil hellerer sige at det er bas egenskaberne i NO kablet der gør at det lyder til at der er mere pling. Der er ikke rigtigt styr på timingen i bassen fordi bassen er bestemt uden at kunne svinge og derfor kommer diskanten med disse kabler til at stå mere urent og alene og det lyder til at der er for meget pling eller formeget diskant. Evnen til at kaste denne diskant frem eller holde bassen tilbage om man vil gøre at sangstemmer bliver tolket på en meget speciel måde. Sissel og Randi laubæk får samme tildens til at danse på s'erne ikke dette at de læsper men at de bliver begrænset i den øver diskant formidling og derfor opleves disse 2 piger mere ens i sang stilen. Med andre og mere musikalske kabler vil man opleve at sillel kan gå meget tættere og renere på s lydene ude at miste melodi og at Randi synger på en merer artikuleret måde og tilbage lænet i det høje leje hvor hun ruller af på en helt speciel måde. Forskellen i toppen glattes altså ud med NO kablerne mellem disse 2 piger. Dette betyder at live pladen med Corvus Corax helt falder til jorden her bruger de flere akustiske instrumenter og specielt nogle meget høje fløjter og sækkepiber det bliver et stort rod og skrigeri og man kan slet ikke følge melodien i de enkelte instrumenter, men dette er også en meget svære plade.

Nå det var lidt mere om hvad jeg mener disse NO kabler gør, så jeg advarre altså ikke af ond mening men at min bedste overbevisning og mener SAS dem som står for importen at jeg tager fejl så send gern kablerne ud til mig og kom gerne selv med så tager vi tingene en gang mere. 

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2003 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

For mit egen vedkommene handler det om at jeg er meget entuiastisk HIFI og musik freak jeg elsker at gå op i tingene 100%, jeg bruger meget af min fritid på HIFI og hjælper folk med deres setup og her gør jeg en store ære i at få tingene til at lyde bedre samt ikke at anbefale LINN men få folks egen system til at fungere så optmalt som jeg kan. Jeg vil ikke snydes og jeg vil gerne advarre folk mod snyt og herunder falder NO så det er af god tanker at jeg advarre mod NO

Du kan sgu` advare alt det du vil , men jeg er overbevist om at folk udmærket selv kan træffe dispositioner dig foruden. Måske du skulle have advaret dig selv da du betalte 150.000 for en cd12 ?..........................

Jeg ser det sådanne at Kurt også har et HIFI hjerte af kaliber og har man besøgt han har man set den kubikmeter kabel han har liggende af alle slags og endda nogle rigtige eksotiske nogle og endda nogle som er uddøde. Kurt kan finde kabler med de egenskaber elelr sygedomme dy ønsker og jeg tror når han advarre om No er det af samme grund som mig.

Hvorfor mon det er nødvendigt for dig , altid at skulle læne sig op ad kurt ?

Jeg tror vi er begge skyldige i at have hjerte for HIFI og at denne ikke er en smagssag derfor advarre vi begge mod HIFI fiduser og fusere. Ret mig gerne Kurt hvis jeg gør dig uret i denne sammenligning.

HVAD gør NO

Transporterer lyden tæt på "neutralt" , og derfor kan man høre anlæggets svagheder og stærke sider................

De gange jeg har hørt og testet No kablerne er der nogle helt specielle egenskaber der går igen.

Den dybe bas bliver rummelig på sin helt egen måde uden at blive slap og det virker udmildbart godt på noget musik hvor det ikke falder helt igennem. Men spiller man noget rytmisk rock musik begynder denne bund rigtigt at træde i karakter. Tag nummeret Enter the sandman med Metallica her opleves det sådanne at stortromme får en opsvulmet hed der bevirker at bassisten kommer til at hænge i rytmen. På nummeret Steve berman med Eminem går det helt galt her kan nummeret næsten ikke genkendes for basgangen og hihatten og melodien som hægter tingene sammen er helt slået ud af takt det er faktisk meget grinagtigt. Det NO gør ved bunden betyder at enkelt musik med et enkelt instrument som f.eks. Flygel eller kontrabas opleves til at få noget fylde da egenlyden i NO passer bedre med dette, men kommer der flere instrumenter til så hænger det ikke sammen længere. Men høres Flyglet så med et andet mere musikalsk kabel kan man pludselig høre mindre fylde på nogle plader og andre plader gange mere fylde og samt man kan høre hvor meget mere dynamisk melodien er i sin gang op og ned.

Topen

Pling som kurt skriver det men jeg vil hellerer sige at det er bas egenskaberne i NO kablet der gør at det lyder til at der er mere pling. Der er ikke rigtigt styr på timingen i bassen fordi bassen er bestemt uden at kunne svinge og derfor kommer diskanten med disse kabler til at stå mere urent og alene og det lyder til at der er for meget pling eller formeget diskant. Evnen til at kaste denne diskant frem eller holde bassen tilbage om man vil gøre at sangstemmer bliver tolket på en meget speciel måde. Sissel og Randi laubæk får samme tildens til at danse på s'erne ikke dette at de læsper men at de bliver begrænset i den øver diskant formidling og derfor opleves disse 2 piger mere ens i sang stilen. Med andre og mere musikalske kabler vil man opleve at sillel kan gå meget tættere og renere på s lydene ude at miste melodi og at Randi synger på en merer artikuleret måde og tilbage lænet i det høje leje hvor hun ruller af på en helt speciel måde. Forskellen i toppen glattes altså ud med NO kablerne mellem disse 2 piger. Dette betyder at live pladen med Corvus Corax helt falder til jorden her bruger de flere akustiske instrumenter og specielt nogle meget høje fløjter og sækkepiber det bliver et stort rod og skrigeri og man kan slet ikke følge melodien i de enkelte instrumenter, men dette er også en meget svære plade.

Nå det var lidt mere om hvad jeg mener disse NO kabler gør, så jeg advarre altså ikke af ond mening men at min bedste overbevisning og mener SAS dem som står for importen at jeg tager fejl så send gern kablerne ud til mig og kom gerne selv med så tager vi tingene en gang mere. 

Jeg er sikker på at SAS ved, at enkelte elementer kæmpes der forgæves med.

------------------------------------------------------------ ---------------

Om Nordost er det ene eller det andet bliver vi formentlig aldrig enige om , men uenighed kan være en god ting..............udvikling skabes ofte på det grundlag.

Men når en stor del af verdens førende hifi-blade og vores eget hifi-blad, superanmelder Nordostkabler, og flere mener, at de er i absolut top verdensklasse , er det da tankevækkende at du/i kan høre de intet er værd........................................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 December 2003 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Du kan sgu` advare alt det du vil , men jeg er overbevist om at folk udmærket selv kan træffe dispositioner dig foruden. Måske du skulle have advaret dig selv da du betalte 150.000 for en cd12 ?..........................

Hvem siger at det var prisen ? og jeg er ikke i tvivl den leverer de største musikalske forskelle penge kan betale det tog 2 år at teste før jeg fik den og ja jeg er lidt langsom.

Jeg læner mig ikke op ad kurt faktisk fortalte jeg ham om No før han fik dig på besøg før have han vist ikke lyttet dem særligt grundigt og faktisk vi meget uenige men ikke lige her.

Transporterer lyden tæt på neutralt , og derfor kan man høre anlæggets svagheder og stærke sider................

SLUDDER det er den værste gang mund ævl jeg har hørt , dette høre man hos de fleste højtaler producenter hvis for spiller højtaleren ikke godt er det blot fordi den viser at anlægget er noget l**t, den dur ikke den peger begge veje og man kan ikke konkludere noget derpå.

Kæmper ? de skal ikke kæmpe de skal blot vise og lytte så enkelt er det.

Om Nordost er det ene eller det andet bliver vi formentlig aldrig enig om , men uenighed kan være en god ting..............udvikling skabes ofte på det grundlag.

Men når en stor del af verdens førende hifi-blade og vores eget hifi-blad, superanmelder Nordostkabler, og flere mener, at de er i absolut top verdensklasse , er det da tankevækkende at du/i kan høre de intet er værd........................................

Jeg gentager 99% af alle testere sidder på deres øre deres mening og i lommen på producenterne giver jeg ikke noget for. Tag togen og kom til århus så skal jeg vise hvad jeg mener diskutere her komemr vi ikke langt med.

Selv den flinke  Bruno her på siden kan ikke være opjektiv tænk hvis han haglede en højtaler ned til sokkeholderen så smuttede den reklame indtækt og så begynder hifi brancen at snakke sammen og sige at ham Bruno er en skidt fyr og pludselig får han mindre og mindre at teste og færre reklamer på siden og vupti hans gode side her dør. Så testere på blade og andre der på en eller anden måde er afhænnig af det de skriver kan ikke være opjektive. Tag ned i TC og køb deres silver kabler og få nogle af de samme egenskaber som NO men til en 1/25'del af prisen. 

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:

Hvem siger at det var prisen ? og jeg er ikke i tvivl den leverer de største musikalske forskelle penge kan betale det tog 2 år at teste før jeg fik den og ja jeg er lidt langsom.

HÆ..............LANGSOMME FORSKELLE TIL 150K...............Og jeg gentager: vi er mange der udmærket kan træffe egne dispositioner, uden din advarsel!!!!!!!!

Jeg læner mig ikke op ad kurt  DU HAR IKKE GJORT ANDET I DENNE TRÅD, SOM DU VANLIGT HAR AFSPORET......................

Transporterer lyden tæt på neutralt , og derfor kan man høre anlæggets svagheder og stærke sider................

SLUDDER det er den værste gang mund ævl jeg har hørt ,SÅ LÆS LIGE DINE FORRIGE INDLÆG EN GANG TIL.......... 

Kæmper ? de skal ikke kæmpe de skal blot vise og lytte så enkelt er det.

NORMALT KAN DE NØJES MED AT VISE OG "LYTTE" , MEN I DETTE TILFÆLDE ER DET VIST SISSYFOS OM IGEN..........................................

Om Nordost er det ene eller det andet bliver vi formentlig aldrig enig om , men uenighed kan være en god ting..............udvikling skabes ofte på det grundlag.

Jeg gentager 99% af alle testere sidder på deres øre deres mening og i lommen på producenterne giver jeg ikke noget for. SKAL VI SÅ KONKLUDERE AT 99% AF DINE INDLÆG IKKE KOMMER FRA OMRÅDET MELLEM ØRERNE??? 

Tag togen og kom til århus så skal jeg vise hvad jeg mener diskutere her komemr vi ikke langt med. ENIG

Selv den flinke  Bruno her på siden kan ikke være opjektiv tænk hvis han haglede en højtaler ned til sokkeholderen så smuttede den reklame indtækt og så begynder hifi brancen at snakke sammen og sige at ham Bruno er en skidt fyr og pludselig får han mindre og mindre at teste og færre reklamer på siden og vupti hans gode side her dør. Så testere på blade og andre der på en eller anden måde er afhænnig af det de skriver kan ikke være opjektive. Tag ned i TC og køb deres silver kabler og få nogle af de samme egenskaber som NO men til en 1/25'del af prisen. DU KAN FÅ GANSKE AF DE SAMME EGENSKABER..........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ok, Jonas og Kurt

Nu hvor føleserne også har være fremme i debatten, kunne vi så ikke runde at med to gode bud på et ret neutralt HT kabel, genre med ca. pris! Det kan naturligvis kun blive udfra jeres religiøse standpunkt ;-)

Er der nogle som har erfaringer med Kimber 8TC? Evt. til en System Audio HT

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 December 2003 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jonas Bojer "Kabler er UDNØDVENDIGE extra signal vej jeg fatter ikke hvorfor komponent folkene ikke laver deres ting således at når man kobler tingene sammen så røre f.eks. printet fra forforstærkeren og effekterne hinanden så kan man helt undvære kablerne. Men dette bliver nok ikke en succes både fordi kabel folk ikke vil tjæne penge og butikkerne har jo størst avance på netop kabler og så skal man ikke glemme at så kan Mike-j og andre, ikke male og modificere på signalet efter egen smag længere. Så den idéen med komponenter der ikke skal bruge kabler er dødsdømt før fødslen."

Ja, nu siger du jo Mike-J og andre hvilket vist efterhånden er en automatisk impuls fra din side, men glem ikke at alle farver og modifcerer /læs tilpasser signalet efter egen smag, inkl. dit eget elskede Linn! Processen med at skabe ting der kobles direkte sammen lyder tilsyneladende simpel for dig, men hvis du nu bruger den indvendige side vil du nok regne ud at det er mere besværligt end som så, både rent produktionsmæssigt men så sandelig også i hjemmet - de færreste er vist interesseret i at have alt stablet sammen i en stor klump "fordi det tjener i hifi´ens interesse"!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 December 2003 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Ok, Jonas og Kurt

Nu hvor føleserne også har være fremme i debatten, kunne vi så ikke runde at med to gode bud på et ret neutralt HT kabel, genre med ca. pris! Det kan naturligvis kun blive udfra jeres religiøse standpunkt ;-)

Er der nogle som har erfaringer med Kimber 8TC? Evt. til en System Audio HT

Ja, jeg har selv Kimber 8TC og det er et aldeles udmærket kabel, selvom det er påvirkeligt for støj udefra - hold det fra netledninger osv. hvis det er muligt!  Det har ikke samme tendens som Nordost til at være skarp specielt på metaldiskanter, men det er stadig tilpas frit i hele spekteret. Det er et kabel der lydmæssigt er ubesværet at lytte til, ganske åbent og afslørende for hvad der sættes til, god kontrol over bunden og ikke så aggressivt som Nordost kan være i lyden! Jeg fandt det som en bedre løsning med mine Ti-3000´ere!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 December 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Bojer "Jeg ser det sådanne at Kurt også har et HIFI hjerte af kaliber og har man besøgt han har man set den kubikmeter kabel han har liggende af alle slags og endda nogle rigtige eksotiske nogle og endda nogle som er uddøde. Kurt kan finde kabler med de egenskaber elelr sygedomme dy ønsker og jeg tror når han advarre om No er det af samme grund som mig."

Lyder stadig som om det er selvbestaltede guruer der har til opgave at fungere som vogtere og beskyttere i et samfund af vantro! Kurt Von Kubik er jeg ikke så bekymret for, det er mere............!!

Der er ingen der har til opgave at advare andre om noget - Kurt advarer ikke, men han beretter om hans oplevelser med Nordost, og det er en helt anden sag. Hvad folk vil drage ud af det, er så sandelig deres egen hovedpine hvad enten man bruger det eller ej!

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2003 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

He He!
I´m amased!
Og fok er vilde med det!
Hvad skal jeg sige?
Boller fra Shulstad.

Hello Kubik

Hva bruger du egentlig selv af kabler???

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

He He!
I´m amased!
Og fok er vilde med det!
Hvad skal jeg sige?
Boller fra Shulstad.

Hello Kubik

Hva bruger du egentlig selv af kabler???

Han bruger da kabler fra Shulstad

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 December 2003 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Slips??

Den med humorist er ikke helt ved siden af! *GG*

<< Forrige Side af 8 Næste >>