Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super Flatline mkII - Haster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 December 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Merry Jul til alle!

I min verden gælder følgende prioriterede rækkefølge:

- Induktion

- Kapacitet

- DC modstand

Det skal siges at jeg har stor forkærlighed for enkelt korede kabler, der holdes godt adskilt fra hinanden.

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

X-centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 December 2003 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hr kubik.

Som jeg ser det er der en fejl på NO hjemmeside.!!. Valhalla Højttalerkablet er ikke o,1 mm tykt det er 1.8 mm tykt. Lederne der ligger i kablet er 0.8 mm i diameter. Dette er faktuelt og målt med mikrometerskrue. Der anvendes forsølvet kobber som må formodes at lede som kobber. Måske en anelse bedre afhængigt af sølvlaget. Kobber har en specifik modstand på 0.01678 (ohm*m/mm 2 ). Igen der er 20 ledere af 0.5 kvadrat ialt 10 kvadrat. Det give en specifik modstand på 0.0016 ohm/meter eller ca 0.48 ohm på de 304 m. Hvis NO har regnet hele tværsnittet (alle 40 ledere) med  ville modstanden være 0.24 ohm for de 304 m/1000 fod. De skriver på hjemmesiden 2.6 ohm,Det tager jeg som en komma fejl (der skulle stå 0.26) det der sker når en markeds afdeling er ansvarlig for at drive en hjemmeside.

Beklager Kubik. Det er ikke den "Høje DC modstand"  du kan hænge dit udokumenterede had på.

mvh

Til top Vis X-centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-centric

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 December 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

Merry Jul til alle!

- Induktion

- Kapacitet

- DC modstand

Det skal siges at jeg har stor forkærlighed for enkelt korede kabler, der holdes godt adskilt fra hinanden.

/Lasse

Hejsa lasse din gamle svinger du er jo EL ingeniør fortæl lidt mere om hvorfor din prioriterede rækkefølge ser ud som den gør ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

X-centric skrev:

Beklager Kubik. Det er ikke den "Høje DC modstand"  du kan hænge dit udokumenterede had på.

mvh

Nu er jeg lidt kedaf disse foretag i denne tråd noget der har betydet at jeg nu ikke kommer til at lytte Eben højtalere sammen med konstruktøren. Nu skriver du udokumenteret had og det kommer vi jo ikke videre af. Hvad med at du pakkede bilen og kom til århus for så kunne vi lytte sammen og kurt kunne vise hvad han mener ? var det ikke en ide bådefor en forsoning så du kunne se hvor flink kurt og måske jeg er og for at få den gode jule stemning frem ? Hvad siger du ?

Faktisk er hifi brancen den eneste brance hvor folk sender hade mails ud til folk og det er jeg altså ved at brække mig over, hvad fanden går der galt vi er jo alle mennesker så tal pænt. Faktisk siger disse mails meget mere om dem der sender dem end dem der modtager dem. Lol jeg har mange hade mails på lager fra folk som har fået den af importøre, forhandlere, leverandøre og konstruktøre, faktisk vil jeg give en STOR hånd til DALI som har skrevet mánge oplysende og gode mails til mig selvom jeg ikke kunne lide deres gumpe tunge produkter og faktisk kommet med nogle gode foreslag og ideeer til test hurra for det, bare der var flere som dem, specielt hurra for Lars Vorre fra Dali, faktisk skulle resten af HIFI brancen stå lidt i lære hos ham så kunne de lære om pli og god opførsel.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 23 December 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

X-centric skrev:

Hr kubik.

Som jeg ser det er der en fejl på NO hjemmeside.!!. Valhalla Højttalerkablet er ikke o,1 mm tykt det er 1.8 mm tykt. Lederne der ligger i kablet er 0.8 mm i diameter. Dette er faktuelt og målt med mikrometerskrue. Der anvendes forsølvet kobber som må formodes at lede som kobber. Måske en anelse bedre afhængigt af sølvlaget. Kobber har en specifik modstand på 0.01678 (ohm*m/mm 2 ). Igen der er 20 ledere af 0.5 kvadrat ialt 10 kvadrat. Det give en specifik modstand på 0.0016 ohm/meter eller ca 0.48 ohm på de 304 m. Hvis NO har regnet hele tværsnittet (alle 40 ledere) med  ville modstanden være 0.24 ohm for de 304 m/1000 fod. De skriver på hjemmesiden 2.6 ohm,Det tager jeg som en komma fejl (der skulle stå 0.26) det der sker når en markeds afdeling er ansvarlig for at drive en hjemmeside.

mvh

Halløjsa!
Der skal stå 2,6 Ohm pr. 1000 fod. Det er den rigtige værdi på hjemmesiden. Det svarer til ca. 8,6 Ohm pr. 1000 m. Hvilket er lidt mere end det mest almindelige til en hund meteren.
Rekorden jeg kender til er 0,5 Ohm pr. 1000m, men så har vi også 30 kvmm.
Den kommer NO slet ikke i nærheden af med det tværsnit. Kobber er kobber forstås.
Og så er det da fantastisk at man kan få et 2X5 kvmm kabel til at være et 10 kvmm kabel og måle modstanden i dem begge - dok dok.
Man måler tværsnittet på én leder, ligesom DC modstanden måles i én leder.

Og jeg må sige du misforstår mig helt og aldeles fuldstændigt. Jeg er ikke hadsk overfor noget som helst kabel, jeg synes bare at det her er at give den en tand for meget. At de mennesker der køber dem og tillige dem der sælger dem, er voldsomt emotionelt berørt af at man oplyser om det åbenlyse om de kabler, nemlig den alt for høje DC modstand, forstår jeg ikke ret meget af. Men det gør hurtigt debatten temmelig hed.
Den "magi" disse produkter omgærdes med, ligner i øvrigt meget den der kommer fra Scotland også.
Fuldstændigt udokumenterede "fakta" trukket ind i en forbindelse, hvor ingen nogensinde har kunnet finde en sammenhæng. NO gør sig i propagation, de glemmer desværre dæmpningsfaktoren undervejs. NO er i øvrigt slet ikke den eneste fabrikant der laver den slags dyrt halløj, hvor man rendyrker en enkelt parameter og totalt glemmer hvad der ellers er nødvendigt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

Merry Jul til alle!

- Induktion

- Kapacitet

- DC modstand

/Lasse

Halløjsa Lasse!
De kabler må du gerne beholde for mig.
I øvrigt kan man ikke tilsidesætte nogen af disse parametre uden at få lussinger. De første 2 har specielt noget med forstærkerstabilitet at gøre. Den sidste handler om kontrol.
Det sjove er, at alle der beskriver lyden fra NO kablerne egentlig selv fortæller hvad der er galt.
Alle synes de er lysere end i hvert tilfælde en del andre kabler. Og ja det er de.
Og de er det fordi, at grundtoneområdet er dynamisk undertrykt, hvilket det øjeblikkeligt bliver, når DC modstanden øges.
Der sker også flere ting, én af dem er at evnen til håndtere kraftig sybillance svinder. Det betyder uskarpe Sér, som har en tendens til at vokse - eller springe frem i lydbilledet om du vil.
Det helt morsomme er så, at mange ville sige, at der kom mere top på lyden. Det gør der slet ikke, det var den der forsvandt. Til gengæld kom der mere niveau lidt længere nede i frekvens. Den øverste top er i øvrigt ikke noget man rigtigt hører, det er mere noget der påvirker den øvrige del af lyden med konturer, klarhed og hvis det er rigtig godt, så kommer der også hurtighed. Det sidste er dog en usandsynlig svær størrelse at have med at gøre, fordi det der lyder hurtigt oftest er langsomt . Når hurtigheden er der, så forsvinder vægten og det slår ikke længere gnister. Seriøst guf garanterer jeg, men der er ikke mange indspilninger, hvor det findes. Integritet og sammenhæng og i det hele taget et stort besvær med at beskrive det, så ligner det noget.

Jeg tror i øvrigt gerne at en Eben speaker vil vinde med lidt ekstra DC modstand på. Gjalderiet kunne tænkes at lægge sig en kende tror jeg.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Den samlede modstand af 2 eller flere modstande i paralel er ALTID mindre end den mindste modstand. Da lederne ligger i paralel må modstanden samlet set være mindre end hver enkelt leder. Gå nu ikke ud over ohm´s lov, så bliver det bare fordummende.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg vil blande mig i "modstandsbevægelsen" som jeg iøvrigt heller ikke har meget forstand på, så synes jeg dog at det er tankevækkende at så mange er tilfreds med Nordöst, det er da iøjnefaldende at der er private forbrugere samt hifiskribenter som er meget begejsteret for Nordöst -og det er lige fra den "billige" serie til Valhalla.

I min Verden siger det mig naturligvis noget om at Nordöst må have ramt plet, et eller andet sted, det kan ikke passe at der er så mange forbrugere og hifiskribenter med samme begejstring kan tage fejl.

Noget andet mht. prisen på Valhalla, så ser jeg ikke noget galt i at prisen er høj, det ene skal jo passe til det andet, det er efter min bedste overbevisning helt hul i hovedet at koble et Valhalla på konsumgrej, men det giver straks mening hvis det kobles på Super-Highend-grej, så kan prisen kontra ydelse sikkert retfærdiggøres.

Jeg husker iøvrigt at have lyttet på Pioneer's forstærker-topgrej M7 samt Copland, System Audio og koblet på med Blue Heaven i hele kæden -og det rykkede altså ved nogle helt basale grænser for hvad hifi kan, det var helt bestemt en god oplevelse og uden de tendenser som eller beskrives om Nordöst, måske er det grejet som afsløres mere end det er kablet som er dårligt. ( med topgrej der kan Nordöst altså et og andet )

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Den samlede modstand af 2 eller flere modstande i paralel er ALTID mindre end den mindste modstand. Da lederne ligger i paralel må modstanden samlet set være mindre end hver enkelt leder. Gå nu ikke ud over ohm´s lov, så bliver det bare fordummende.

Hallo!

+ eller - lederne skal du måle DC modstand i.
Ikke begge på én gang.

emilius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 23 December 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik,

Du læser stadig X-centric's inlæg som fanden læser biblen...

De beskrivelser du kommer med vedr. NO  kan jeg stadig ikke følge for det ligger milevidt fra de oplevelser jeg har haft selv.. både på mit eget og andres anlæg..

I den senere tid har jeg afprøvet adskillige kabler fra både Van den Huul - Monster - tara Labs - Transparent etc.. med det resultat at de lyder " kedelige " -iform af udynamiske og gumpetunge... til fælles for stort set dem alle lyder de meget tilbagelænede, så tilbagelændede at man er lige ved at falde i søvn..

Du må undskylde mig, men jeg kan virkelig ikke følge hverken din argumentation eller dine ide om hvad et godt kable er!!!!!

Jeg ønsker dynamik i spandevis, jeg ønsker kontrol, jeg ønsker mig god rytme og timing og en tonal balance der er til at leve med.. og ved du hvad det er eksakt det mine Valhalla kabler tilbyder mig..

Til Jonas vil jeg lige sige, at jeg håber du får en aftale istand om at besøge Raidho folkene der står bag Eben højttalerne. Jeg besøgte dem for nogle få uger siden, og den lyd de disker op med i deres demorum er det mest livagtige jeg nogensinde har hørt..

Med venlig hilsen

Emilius

Til top Vis emilius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilius

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ikke fordi jeg vil blande mig i "modstandsbevægelsen" som jeg iøvrigt heller ikke har meget forstand på, så synes jeg dog at det er tankevækkende at så mange er tilfreds med Nordöst, det er da iøjnefaldende at der er private forbrugere samt hifiskribenter som er meget begejsteret for Nordöst -og det er lige fra den "billige" serie til Valhalla. Jamen sådan var det også med MIT, nu er de stort set ude af markedet. Det er også sket tidligere, i flæng kan nævnes Audioquest, Taralabs, Oehlbach, Monster. Folk kom, så, købte og glemte. De er væk og glemte nu. Det samme vil NO være om kort tid, så er det show forbi og noget nyt skal i gang. Ikke nødvendigvis noget bedre, men bare noget nyt. Jeg foreslår 9 kantet titaniumtråd isoleret med leverpostej (Tulip - ikke Stryhns og med bacon tak)

I min Verden siger det mig naturligvis noget om at Nordöst må have ramt plet, et eller andet sted, det kan ikke passe at der er så mange forbrugere og hifiskribenter med samme begejstring kan tage fejl. Ork jo! De hyler som de bliver bestilt til. Læs engang testen i HF meget grundigt igennem. Gå derefter videre i bladet og læs nu testen af Supra Sword meget grundigt. Her finder du nogle bemærkninger, som helt tydeligt peger på, at han også har hørt Valhallaérne og i øvrigt synes at Supraerne er ligeså gode. Prøv det - og du vil finde ud af at der trods alt er lidt skrupler i enkelte af banditterne. Supraerne har jeg desværre aldrig hørt, så om det ene eller det andet er rigtigt ved jeg ikke med sikkerhed.
I øvrigt er det med at ramme plet en mærkelig ting. Du kan faktisk få noget skingert pis til at synge på enkelte optagelser, hvor det ikke burde ske.
Mht. lige netop Valhalla, så har jeg med al ønskelig tydelighed kunnet konstatere, at rigtig meget af den information der ligger ved svage niveauer forsvinder sporløst. Det er helt uacceptabelt for et high end kabel til den pris, men ikke desto mindre findes der masser af info, som ikke VIL igennem det kabel. Høj DC modstand har skylden, men åbenbart er hele verden vild efter det. Men hvorfor så ikke rkende at det er det man vil have og så prøv da med en modstand til en hund i stedet, den gør meget af det samme.

Noget andet mht. prisen på Valhalla, så ser jeg ikke noget galt i at prisen er høj, det ene skal jo passe til det andet, det er efter min bedste overbevisning helt hul i hovedet at koble et Valhalla på konsumgrej, men det giver straks mening hvis det kobles på Super-Highend-grej, så kan prisen kontra ydelse sikkert retfærdiggøres. Slet ikke endda.

Jeg husker iøvrigt at have lyttet på Pioneer's forstærker-topgrej M7 samt Copland, System Audio og koblet på med Blue Heaven i hele kæden -og det rykkede altså ved nogle helt basale grænser for hvad hifi kan, det var helt bestemt en god oplevelse og uden de tendenser som eller beskrives om Nordöst, måske er det grejet som afsløres mere end det er kablet som er dårligt. ( med topgrej der kan Nordöst altså et og andet ) Næh det kan det ikke.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 December 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg da godt, din o****. Kan vi ikke bare holde julefri og blive enige om, at til mid-fi anlæg kan NO gøre et og andet, MEN HVAD, og at dette hurtigt kan blive for meget hvis det prøves på et 13+ anlæg.

Hr Bojer; løber du ikke ind i stadig større problemmer, efterhånden du opdager, at Linn ikke laver mad, biler og møbler og hvilke batterier har du i dine fjernbetjeninger???

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det ved jeg da godt, din o****. Kan vi ikke bare holde julefri og blive enige om, at til mid-fi anlæg kan NO gøre et og andet, MEN HVAD, og at dette hurtigt kan blive for meget hvis det prøves på et 13+ anlæg.

Hr Bojer; løber du ikke ind i stadig større problemmer, efterhånden du opdager, at Linn ikke laver mad, biler og møbler og hvilke batterier har du i dine fjernbetjeninger???

Hold du bare fri!
Glædelig jul!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

emilius skrev:

Kurt Kubik,

Du læser stadig X-centric's inlæg som fanden læser biblen... Nej jeg gør ej. X-centric læser til gengæld ikke hvad der står på NO´s hjemmeside, og den værdi han beregner passer ikke. Der er 8,5 Ohm pr. 1000m i de kabler. Den værdi han selv beregner er en fysisk umulighed.

De beskrivelser du kommer med vedr. NO  kan jeg stadig ikke følge for det ligger milevidt fra de oplevelser jeg har haft selv.. både på mit eget og andres anlæg..

I den senere tid har jeg afprøvet adskillige kabler fra både Van den Huul - Monster - tara Labs - Transparent etc.. med det resultat at de lyder " kedelige " -iform af udynamiske og gumpetunge... til fælles for stort set dem alle lyder de meget tilbagelænede, så tilbagelændede at man er lige ved at falde i søvn..

Du må undskylde mig, men jeg kan virkelig ikke følge hverken din argumentation eller dine ide om hvad et godt kable er!!!!!

Jeg ønsker dynamik i spandevis, jeg ønsker kontrol, jeg ønsker mig god rytme og timing og en tonal balance der er til at leve med.. og ved du hvad det er eksakt det mine Valhalla kabler tilbyder mig..

Til Jonas vil jeg lige sige, at jeg håber du får en aftale istand om at besøge Raidho folkene der står bag Eben højttalerne. Jeg besøgte dem for nogle få uger siden, og den lyd de disker op med i deres demorum er det mest livagtige jeg nogensinde har hørt..

Nu har jeg snart hørt Eben lidt for ofte, og livagtigt er dog det sidste jeg kunne vride ud af mig selv om dem.
De gjalder så det er en lyst, hvilket alle HTér med de Flexunits gør. Og hvis det så bare var det.

Med venlig hilsen

Emilius

Og så synes jeg vi holder fri fra nu af.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

God idé ... Rigtig Glædelig Jul til jer alle
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 December 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Ikke forstået ????

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Ikke fordi jeg vil blande mig i "modstandsbevægelsen" som jeg iøvrigt heller ikke har meget forstand på, så synes jeg dog at det er tankevækkende at så mange er tilfreds med Nordöst, det er da iøjnefaldende at der er private forbrugere samt hifiskribenter som er meget begejsteret for Nordöst -og det er lige fra den "billige" serie til Valhalla. Jamen sådan var det også med MIT, nu er de stort set ude af markedet. Det er også sket tidligere, i flæng kan nævnes Audioquest, Taralabs, Oehlbach, Monster. Folk kom, så, købte og glemte. De er væk og glemte nu. Det samme vil NO være om kort tid, så er det show forbi og noget nyt skal i gang. Ikke nødvendigvis noget bedre, men bare noget nyt. Jeg foreslår 9 kantet titaniumtråd isoleret med leverpostej (Tulip - ikke Stryhns og med bacon tak)

Som tidligere nævnt er vi mange forbrugere der naturligvis ikke blot køber NO pgra. navnet. Vi tester og afprøver og har gjort det gennem en årrække, så når man beslutter sig for NO, er det ganske enkelt fordi det gør tingene fantastisk godt................................

I min Verden siger det mig naturligvis noget om at Nordöst må have ramt plet, et eller andet sted, det kan ikke passe at der er så mange forbrugere og hifiskribenter med samme begejstring kan tage fejl. Ork jo! De hyler som de bliver bestilt til. Læs engang testen i HF meget grundigt igennem. Gå derefter videre i bladet og læs nu testen af Supra Sword meget grundigt. Her finder du nogle bemærkninger, som helt tydeligt peger på, at han også har hørt Valhallaérne og i øvrigt synes at Supraerne er ligeså gode. Prøv det - og du vil finde ud af at der trods alt er lidt skrupler i enkelte af banditterne. Supraerne har jeg desværre aldrig hørt, så om det ene eller det andet er rigtigt ved jeg ikke med sikkerhed.
I øvrigt er det med at ramme plet en mærkelig ting. Du kan faktisk få noget skingert pis til at synge på enkelte optagelser, hvor det ikke burde ske.
Mht. lige netop Valhalla, så har jeg med al ønskelig tydelighed kunnet konstatere, at rigtig meget af den information der ligger ved svage niveauer forsvinder sporløst. Det er helt uacceptabelt for et high end kabel til den pris, men ikke desto mindre findes der masser af info, som ikke VIL igennem det kabel. Høj DC modstand har skylden, men åbenbart er hele verden vild efter det. Men hvorfor så ikke rkende at det er det man vil have og så prøv da med en modstand til en hund i stedet, den gør meget af det samme.

Det er en utroværdig påstand at NO skulle have næsten samtlige skrevne medier i sin stald !!!!!!!!!!   Men det er fakta at medierne udråber kablet til formentlig verdens bedste. Og det gør de naturligvis ikke, hvis der er informationer der går tabt.....................Så det er ganske bemærkelsesværdigt, at du kan finde så graverende fejl, og ingen andre kan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mht. suprakablet skriver han det ligger tæt på reference-kabler, men nævner absolut ikke Valhalla med et eneste ord. Så din konklusion er ønsketænkning..........

Noget andet mht. prisen på Valhalla, så ser jeg ikke noget galt i at prisen er høj, det ene skal jo passe til det andet, det er efter min bedste overbevisning helt hul i hovedet at koble et Valhalla på konsumgrej, men det giver straks mening hvis det kobles på Super-Highend-grej, så kan prisen kontra ydelse sikkert retfærdiggøres. Slet ikke endda.

Har du overhovedet hørt det på super-high-end?

Jeg husker iøvrigt at have lyttet på Pioneer's forstærker-topgrej M7 samt Copland, System Audio og koblet på med Blue Heaven i hele kæden -og det rykkede altså ved nogle helt basale grænser for hvad hifi kan, det var helt bestemt en god oplevelse og uden de tendenser som eller beskrives om Nordöst, måske er det grejet som afsløres mere end det er kablet som er dårligt. ( med topgrej der kan Nordöst altså et og andet ) Næh det kan det ikke.

Meget enig Alex......Specielt på topgrej sker der rigtig meget på den positive musikgren......................

Fortsat rigtig glædelig jul......................................................... ...........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 December 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Som tidligere nævnt er vi mange forbrugere der naturligvis ikke blot køber NO pgra. navnet. Vi tester og afprøver og har gjort det gennem en årrække, så når man beslutter sig for NO, er det ganske enkelt fordi det gør tingene fantastisk godt................................

Nu er jeg nysgerrig.

1) Hvad gør NO kablerne for parameter som sammenhæng mellem instrumenterne som en bas og en guitar ?

2) gør NO kablerne det lettere eller svære at følge melodien i den enkelte instrumenter og stemmer og hvordan opleves sammenhænden deri ?

3) Får du større eller mindre forskelle i rytmik eller tempo ? altså bliver de langsomme plader langsommere og de hurtige hurtigere ?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

I guder, sikken en tråd den her.

Det sjove er at jeg har prøvet at spille uden kabler......mmmen.

Desværre ingen lyd.

Der er åbenbart så dyb uenighed blandt de der mener de er eksperter, så mit råd må være.

Brug jeres øre.

Og ellers glædelig jul, nu vil gå hjem og lytte til MUSIK.

emilius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 23 December 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

" ikke slipsefyr " har ret, jeg tror vores ret hæftige diskution udmunder i, at vi hver især er utrolig glade for vores anlæg, så glade at vi alle gerne vil forsøge at overbevise alle andre om at de bør købe det samme som os selv, ellers er de komplet idioter..

Lad os alle nu gå hjem og nyde den gode julemad og gode julemusik, og jeg er sikker på at verdenen ser meget lysere ud.

God Jul til Jer alle fra

Emilius

Til top Vis emilius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilius

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum