Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super Flatline mkII - Haster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Tak for info til jer begge
Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Nu er jeg nysgerrig.

1) Hvad gør NO kablerne for parameter som sammenhæng mellem instrumenterne som en bas og en guitar ?

2) gør NO kablerne det lettere eller svære at følge melodien i den enkelte instrumenter og stemmer og hvordan opleves sammenhænden deri ?

3) Får du større eller mindre forskelle i rytmik eller tempo ? altså bliver de langsomme plader langsommere og de hurtige hurtigere ?

Til Hr kurt og X-c jeg har lige et spørgsmål.

1) I sidder og kaster en masse tal og "viden" frem og tilbage men hvorfor diskutere her når der er plads til at lytte ?

2) I bor jo max 80km fra hinanden det burde da være en mulighed at i mødes og viser hver især hvad i mener.

Jeg oplever tit at folk der diskutere meget sjællent ønsker at møde op for at vise deres påstande, noget der undre mig, for når folk så hårnakket kan påstå noget burde det være en smal sag at vise og det er her min tvivl kommer det er måske derfor at folk aldrig tester tingene sammen de kan nok ikke vise hvad de mener ? 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvis et sæt NO flatline til 1500kr og black knight til 800kr er hamrende dyrt til et mid-fi anlæg til 15.000-25.000kr, så må man nøjes med ringeklokkeledning. Hr von Kubic,; du kan ikke bare ligge dig op af dine fine plancer med udregningstabeller mellem kvmm og AWG. Hvis et højttalerkabel har 2 ledere i hver retning skal begge regnes med for at få kablet samlede DCværdi for de deles jo om strømtrækket. Angående afstanden mellem lederne; det er noget med afsmitning og skineffekt og det er der også taget hensyn til ved bestemmelse af ledernes indbyrdes afstand. Supra går meget op i det og lægger lederne helt op af hinanden med en tykkere kappe om den enkelte leder. Bi-wiring i et kabel; det er vist Audioquest kæphest og her er lederne snoet om en plast/bastkerne. Straight wire, harmony gør det samme, men med en kerne af luft.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=F.Christians]Hvis et sæt NO flatline til 1500kr og black knight til 800kr er hamrende dyrt til et mid-fi anlæg til 15.000-25.000kr, så må man nøjes med ringeklokkeledning. Hr von Kubic,; du kan ikke bare ligge dig op af dine fine plancer med udregningstabeller mellem kvmm og AWG. Hvis et højttalerkabel har 2 ledere i hver retning skal begge regnes med for at få kablet samlede DCværdi for de deles jo om strømtrækket Det er ikke sådan at man opgiver disse værdier, du er nødt til, at holde dig til én leder for at kunne sammeligne disse værdier. Tværsnittet måles på én + el. - ledning. Angående afstanden mellem lederne; det er noget med afsmitning og skineffekt og det er der også taget hensyn til ved bestemmelse af ledernes indbyrdes afstand. Supra går meget op i det og lægger lederne helt op af hinanden med en tykkere kappe om den enkelte leder. Bi-wiring i et kabel; det er vist Audioquest kæphest og her er lederne snoet om en plast/bastkerne. Straight wire, harmony gør det samme, men med en kerne af luft. Det har du ret i, det er bare ikke særligt velfungerende. Hvis man i stedet prøver med 2 separate kabler, så får man lidt et skræk. Der bliver virkeligt givet los, når lederne får afstand til hinanden.[/QUOTE]
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Nå, hr Kubic, Jeg var bange for, at du var kørt tør. Vi bliver vist ikke helt enige om hvordan man regner samlet kabeltværsnit ud, men det går nok alligevel!!!

Mit lytterum kan ikke kapere lavere frekvenser end 35hz (333m/sek)/(4,75cmx2)=ca 35hz, lytterummets egenresonans, jeg har gjort en del for at eliminere disse stående bølger ved at sætte anlægget op i lige dele af ulige brøker (2/9.dele). Jeg har derfor rigeligt output fra 35-105hz og forstår ikke at NO kaldes et bassvagt kabel ved normale basenheder på 8" eller sådan!!! At pladerne skulle lyde lige godt eller dårligt kan ikke heller ikke kende. Meget af kablernes egenlyd er egengtlig eksporteret fra forstærkeren hvor modkoblingsmodstand sammen med kablets kapacitet laver et simpelt R/C-led. Ind- og udgangsimpedans har også et ord at skulle have sagt!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Alt har noget at skulle have sagt, desværre.
Et kabel har ikke alene til opgave at bringe en elktronstrøm igennem så uberørt som muligt, men også at undlade at genere afsenderen og/eller modtageren.

Det indgår i et samlet system, som er ret følsomt for påvirkninger.

Jeg ved ikk ehvem der har sagt, at NO skulle være bassvagt, det er i hvert tilfælde ikke mine ord. Det er et lyst kabel, der klinger lyst hvor det end sættes på. Bunden - eller den nederste bas er som sådan ikke svag, nok nærmere rund og en kende til den fede side. Der hvor jeg mener undertrykkelsen kommer ind er lidt længere oppe i grundtoneområdet. Det er egentlig det område, der skaber sammenhæng og en helstøbt lyd. Trommestik OG trommeskind, Violinstrenge OG kasse, Anslag på flygel OG klangbund osv. disse 2 størrelser ryger ud af deres naturlige forhold hver gang jeg har forsøgt mig med NO. Det kunne de også sagtens gøre ved en modsat effekt, det er mere homogeniteten i dynamikken i dette utroligt vigtige område.
Min erfaring er så, at opefter lysner det op, men det er ikke rent. "S" og "T" lyde (Sybilliancen) vidner om forvrængning af en slags. Husk at disse utroligt energirige lyde SKAL blive hvor stemmen også er. Der må ikke sættes streg under dem, eller på anden måde fokuseres på dem. Det er der meget af i NO. Det gør det helt umuligt at få kødeliggjort de kunstnere der optræder på de bedste optagelser. Kommer i øvrigt lige i tanke om en Sony optagelse fra 92, hvor der er så flot en ballance mellem rum og direkte lyd, ligesom neutraliteten er besnærende. Lige netop den slags vil alt liv øjeblikkeligt forsvinde fra med NO klanballancen. Gone for good og du kan ikke hente det på nogen måde derefter.
Faktisk synes jeg at NO lyden kommer en del hen i retning af FET´s, hvis du forstår hvad jeg mener. Det er en kende overfladisk og grundtonegengivelsen er klemt. Smækket er der ikke, når der gås til vaflerne.
I teorien er et Valhalla kabel jo ellers forsynet med ganske gode forudsætninger, dog ville jeg min. have dibbelt tværsnit. Der er også andre kabler med næsten ligeså fine teoretiske forudsætninger f.eks. Duelunds. Bruges det som ht kabel, så burde du kunne opnå en del af det samme i teorien. Bertram er en anden der ligner. Jeg er blot bange for, at de 2 er kede af sammenligningen, hvilket jeg aldrig kunne finde på. I hvert tilfælde er Bertram en noget anden forestilling end Valhalla. Duens kender jeg kun som signalkabler.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Så er jeg næsten flov over at fortælle dig, at Arcam alpha5 er en high-current MOS-FET forstærker. Een 7-polet Sanken pr. kanal. +/- 15 amp. Så det kan stort set ikke blive værre. Men den er aldrig blevet hejlet for andet end, at den kun er moderat strømstærk, baslinien er dens stærke side!!!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Så er jeg næsten flov over at fortælle dig, at Arcam alpha5 er en high-current MOS-FET forstærker. Een 7-polet Sanken pr. kanal. +/- 15 amp. Så det kan stort set ikke blive værre Det tror jeg du har ret i. Men den er aldrig blevet hejlet for andet end, at den kun er moderat strømstærk, baslinien er dens stærke side!!! Jeg tror det er mere sandsynligt at møde julemanden og den afskyelige snemand på samme tid på café Viggo.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] Furukawa er nok den eneste leverandør jeg kender til, der laver alt selv, men det hænger sammen med, at det er en megabusiness der også laver mange andre kabler.
Men det er nu ikke værst at få tingene lavet et sted hvor de ved hvordan, så får man i bedste fald alt lavet i én arbejdsgang og i en beskyttende atmosfære af en eller anden inaktiv gas. Det er jo ikke det værste i nørders ører, det må og skal være gjort meget specielt. Lyden er ikke nødvendigvis så vigtig. Kablerne bliver jo oftest bare smidt på i stedet for noget andet.[/QUOTE]

Nordost er også en megabusiness, der kun har afdelingen med audio-kabler som en meget lille del af selve strukturen. De laver stort set alt hvad der har med kabler osv. at gøre til fly og rumfartsindustrien og det er blandt herfra de drager deres erfaringer med teflon-isolering osv.!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Nordost er også en megabusiness, der kun har afdelingen med audio-kabler som en meget lille del af selve strukturen. De laver stort set alt hvad der har med kabler osv. at gøre til fly og rumfartsindustrien og det er blandt herfra de drager deres erfaringer med teflon-isolering osv.!

Nope!
Nogen af fjollerikkerne påstår at have været ansat i virksomheder der leverer til NASA m.fl. NO er bare en gang banditter uden idé om hvad de går og gør ud ovet at money makes the worl go round (not flat)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Januar 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

helmuth skrev:

Hej Kubik

Er der nogle forhandlere af disse SCS kabler i DK

Prøv evt. med Clearwater lagt tredobbelt eller mere, helst biwiring.
Så har du for ganske få penge et kabel der får det meste til at lyde af slask. (tror Clearwater koster rundt regnet kr. 75 pr. m + stik.)
Sådan ville jeg gøre.

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:

Hej Kubik

Så har du for ganske få penge et kabel der får det meste til at lyde af slask. (tror Clearwater koster rundt regnet kr. 75 pr. m + stik.)
Sådan ville jeg gøre.

Hi Kubik

Slask- kan du uddybe lidt

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg skal da også rette, at forstærkeren grundet en 440watt´s ringkerne ikke er i stand til at trække krævende højttalere med lav ohm´sk belastning og at MELLEMbassen, som på meget engelsklydende udstyr, er dens stærke side, den såkaldte "foottapping-quality"!!!

Jeg er da godt klar over, uden at vide præcis hvad anlæg du har, at du går efter "fullscale"-lyd med kælderdyb pseudo B (13,5hz) og linialret frekvensgang til langt ind i flagermus høreområde, MEN og skal vi så kalde det musik-anlæg, kan gøre noget/meget af det samme, til en brøkdel af prisen, i almindelige lytterum og trods manglende dybbas kan det sagtens kaldes hifi, altså høj troværdighed, uden at det derfor kan regnes for et holistisk aftryk af den faktiske begivenhed. OG jeg nægter at tro, at du kan proppe Peterskirken ind i dit lytterum om det så er 80kvm eller mere, det vil "kun" blive en nedskalering. Men at dit anlæg i høj grad er i stand til, at bringe lytteren en stor oplevelse er jeg ikke et sekund i tvivl om, men det kan mindre anlæg med rørforstærker og Hørning-horn også. Det er ikke altid et spørgsmål om "overkill" for at skaffe dejlig lyd.

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:

Hej Kubik

Sådan ville jeg gøre.

Hi Kubik

Har nu fundet clearwater på www.mictor.dk og prisen er her kr.6995 for 2*2.5m. måske en kende ved siden af 75kr./m. 

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Ups Helmuth

Det er ikke det samme kabel I taler om!!

Mictor er et dansk kabelfirma , som har været så dum at bruge samme

navn som Van den Hul.( jeg er sikker på at vdh har retten til navnet )

Se her : www.vandenhul.com/cable/clrwtr.htm

Jeg mener kurts pris er dækkende

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Tja han bor jo lige ned til klisterkanalen der i det halvvejs nordlige, og selvom han er panser basse  retfærdiggør det altså ikke navnet, da vandet er møghamrende beskidt, og fiskene dør af helvede til !! Men hans kabler sparker faktisk alvorligt røv.

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej Tonny

Hvor vil du hen ??

Kan jeg sælge et nyt Hi-Fi produkt imorgen og kalde det "Vitus".

Det er muligt at Mictor er uvidende om sammenfaldet , men han

bør dog ændre dette.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Kommer sikkert !! du ved pansere er jo ikke de hurtigste hjerner på vores jord.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

helmuth skrev:
helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:

Hej Kubik

Sådan ville jeg gøre.

Hi Kubik

Har nu fundet clearwater på www.mictor.dk og prisen er her kr.6995 for 2*2.5m. måske en kende ved siden af 75kr./m. 

Du er gået galt i byen, jeg mener VdH The Clearwater. Den kan i det mindste købes her http://www.p-og-c.dk/ 

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:
helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:

Hej Kubik

Sådan ville jeg gøre.

ok tak for hjælpen

Hi Kubik

Du er gået galt i byen, jeg mener VdH The Clearwater. Den kan i det mindste købes her http://www.p-og-c.dk/ 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes