Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af projektor i Tyskland? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg står med et budget på 7.5k, og har allerede et Creative 5.1 med en forstærker som hører til sættet. Lige nu bruges sættet via digitalkabel til min computer, men jeg er villig til at ofre det på projektoren indtil jeg får råd til bedre lyd.

Mit første spørgsmål er om der er nogen indvendelser eller gode råd til køb af projektor i Tyskland?

Umiddelbart har jeg mine øjne på bl.a. en MT200 som jeg har set bl.a. i HifiKlubben på Aaboulevarden, og skal ind og se den igen i morgen i aktion. Men hvad kan der ellers være at gå efter? Budgettet skal inkludere kabler, transport og loftophæng, og derfor virker MT200'eren som et godt valg. Væggen den skal projektere på er 2.3*2.3m, og umiddelbart skal der bare projekteres direkte på væggen.

Derudover har jeg en Kiss DP-1000 og DP-1100 i huset, men de som jeg ser det begge uden DVI udgange og heller ikke HDMI (ved ikke hvordan stikket ser ud though), og det er vel næsten en nødvendighed i dag?

Billedet skal projekteres 3-3.5m.

Råd på alle områder modtages med kyshånd,

På forhånd tak.
Til top Vis Alaza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alaza

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:

....Mit første spørgsmål er om der er nogen indvendelser eller gode råd til køb af projektor i Tyskland?

Umiddelbart har jeg mine øjne på bl.a. en MT200 som jeg har set bl.a. i HifiKlubben på Aaboulevarden, og skal ind og se den igen i morgen i aktion....

...det er sådan nogle som dig der kaldes snyltere!!!...håber du selv kan se det....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens selv se det, men du mener vel oprigtigt talt ikke at det er 2.5k værd at se den i aktion?

funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

www.digitalo.de

Har selv købt der. De sender med ups pr efterkrav.

Til top Vis funnyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af funnyman

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Jeg kan sagtens selv se det, men du mener vel oprigtigt talt ikke at det er 2.5k værd at se den i aktion?

Så lad dog vær med at spilde deres tid i butikken...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 26 December 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Med alle de snyltere, der er og som så gå hjemme og købet på nette, ville det tage lang tide før at det komme til at koste penge at komme ind i en
HI-FI butik
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Alaza skrev:

Så lad dog vær med at spilde deres tid i butikken...

You've made your point, lad nu topic køre i fred, så må du prædjke via pm etc. - du skal dog ikke regne med at jeg af den grund vælger at købe den her i landet.

Funnyman:

Jeg tjekker lige siden ud, tak.

Har I andet at råde til mht. de andre spørgsmål?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Alaza skrev:

....Mit første spørgsmål er om der er nogen indvendelser eller gode råd til køb af projektor i Tyskland?

Umiddelbart har jeg mine øjne på bl.a. en MT200 som jeg har set bl.a. i HifiKlubben på Aaboulevarden, og skal ind og se den igen i morgen i aktion....

...det er sådan nogle som dig der kaldes snyltere!!!...håber du selv kan se det....

Hmm man er da godt dum, hvos man giver mere for en vare ét sted end et andet sted...

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for du er enig rattanhuset.

Jeg har været inde i Hifi i dag og snakket med dem derinde, og som det ser ud nu så står jeg på en Optoma HD70 eller en Infocus IN72. Som jeg ser det så er der den understøttelse af HD kvalitet på begge to, men hvordan skal det så forstås med "opløsning" som på HD70 er 1280*720 og på IN72 er 854*480?

Derudover står der på IN72'eren på Hifiklubbens hjemmeside at 1024*768 understøttes som input-format, er det til brug ved PC'en f.eks. hvis man vil game?

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 December 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:

Jeg har været inde i Hifi i dag og snakket med dem derinde, og som det ser ud nu så står jeg på en Optoma HD70 eller en Infocus IN72. Som jeg ser det så er der den understøttelse af HD kvalitet på begge to, men hvordan skal det så forstås med "opløsning" som på HD70 er 1280*720 og på IN72 er 854*480?

Derudover står der på IN72'eren på Hifiklubbens hjemmeside at 1024*768 understøttes som input-format, er det til brug ved PC'en f.eks. hvis man vil game?

Jeg kan godt forstå folk der vil spare penge, og jeg har selv bestilt hos digitalo (XBOX HD-DVD), MEN.... Jeg kunne ikke drømme om at gå ind i en butik, bruge deres tid på at komme med seriøs rådgivning, for derefter at sige" Tak for din hjælp, hvis jeg lige må bede dig om at blive stående, så jeg kan p***e dig op og ned af ryggen, for nu går jeg hjem og bestiller den på internettet."
.
Vi kan være glade for at der findes folk som Otto TC, som kommer med meget gode og saglige indlæg her, jeg suger da til mig af hans visdom han udøser her, men ville aldrig gå ind i hans butik for at få hans rådgivning og vurdering, uden at købe hos ham, hvis han har det produkt jeg ønsker.

Håber for jer der synes det er i orden med denne moral, I en dag vil stå i sådan en situation, hvor I føler jer totalt røvrendt, på samme måde som I gør.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Alaza skrev:

Jeg kan godt forstå folk der vil spare penge, og jeg har selv bestilt hos digitalo (XBOX HD-DVD), MEN.... Jeg kunne ikke drømme om at gå ind i en butik, bruge deres tid på at komme med seriøs rådgivning, for derefter at sige" Tak for din hjælp, hvis jeg lige må bede dig om at blive stående, så jeg kan p***e dig op og ned af ryggen, for nu går jeg hjem og bestiller den på internettet."
.
Vi kan være glade for at der findes folk som Otto TC, som kommer med meget gode og saglige indlæg her, jeg suger da til mig af hans visdom han udøser her, men ville aldrig gå ind i hans butik for at få hans rådgivning og vurdering, uden at købe hos ham, hvis han har det produkt jeg ønsker.

Håber for jer der synes det er i orden med denne moral, I en dag vil stå i sådan en situation, hvor I føler jer totalt røvrendt, på samme måde som I gør.

Hmm der er vel ingen som siger, man skal fortælle ekspedienten, at man har tænkt sig at finde varen et andet sted hvis det er muligt

En anden ting... markedskræfterne. Det er nu engang sådan, at danmark DESVÆRRE er dyr at handle i indenfor rigtig mange forkellige ting og sager, og så længe det er sådan, så må man vel forvente, at "kunderne" er kloge nok, til at handle andre steder når det er muligt. Endnu en af de goder som internettet har ført med sig

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Danmark generelt er vel ikke særlig dyr at handle i, specielt, hvis man ser sig for. Det faktum, at "Klubben" siger, at de er billige, betyder ikke nødvendigvis, at de er det!

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Nu bliver jeg nødt til at bede jer flytte jeres moralprædjken til et andet topic, jeg hører hvad der bliver sagt, men så er den ikke længere.

Jeg håber fortsat på nogen saglige indlæg i henhold til topic.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Nu bliver jeg nødt til at bede jer flytte jeres moralprædjken til et andet topic, jeg hører hvad der bliver sagt, men så er den ikke længere.

Prøv et TYSK forum istedet .

Sorry, kunne ikke lade være, jeg ville vælge en Optoma HD70, kan købes for 7.999,- i Computer City i Danmark......

http://www.projectorcentral.com/optoma_hd70.htm

Spar herefter op til lidt bedre kabler, som ophæng ville jeg forsøge mig med et DIY-projekt i første omgang.

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Okay, super, men hvorfor? Jeg sidder trods alt og vipper imellem to, så enten kan jeg begynde at tælle stemmer op for den ene og for den anden, ellers kan jeg gå efter noget konkret... vil meget gerne vælge en investering på 5-7k efter noget konkret. ;)

DIY ophæng?

Definér bedre kabler? Lige nu har jeg fundet et 10m HDMI kabel til 200 kr. i Tyskland ;)

Her vil jeg så også meget gerne vide, om man med produkter i den her prisklasse kan se og høre forskel på kabler på 10m, om det så er HDMI, optiske eller coax?

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Okay, super, men hvorfor? Jeg sidder trods alt og vipper imellem to, så enten kan jeg begynde at tælle stemmer op for den ene og for den anden, ellers kan jeg gå efter noget konkret... vil meget gerne vælge en investering på 5-7k efter noget konkret. ;)

DIY ophæng?

Definér bedre kabler? Lige nu har jeg fundet et 10m HDMI kabel til 200 kr. i Tyskland ;)

Her vil jeg så også meget gerne vide, om man med produkter i den her prisklasse kan se og høre forskel på kabler på 10m, om det så er HDMI, optiske eller coax?

Fordi den har en opløsning til HD (1280x720), den er ultralille og diskret, støjer næsten ikke. Jeg har ikke set de to du nævner, men jeg har set Optoma´en, og den sparker numse til prisen, synes jeg. Jeg kan ikke komme med en længere teknisk udregning for hvad der er bedst, men må ærligt indrømme jeg har forelsket mig i Optoma, indtil jeg får råd til den nye fra JVC .

Det jeg mente med bedre kabler var, at Optoma koster mere end dit budget, derfor ville jeg vente med de dyre kabler, og først bruge pengene på projektor, men til 200,- for et HDMI på 10 meter, det er sgisme billigt!!!!

DIY = Do It Yourself, smæk den op på en hylde på væggen, hvis det kan lade sig gøre.

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Så er det igen vi er tilbage med forvirringen mht. opløsningen. Hvornår kommer den 1280*720 i aktion, fordi der står jo at IN72'eren understøtter 1080i og 1080p som jo er en højere opløsning end 1280*720, ikke?

Jeg så som sagt Optomaen i dag, men skal nok derind igen i morgen for at se IN72'eren - den var ikke sluttet til HDMI i dag, så det håber jeg kan blive gjort i morgen.

Kablet er her:

http://www.hardwareshop4u.de/product_info.php?products_id=11 823&language=de

Er det ikke det jeg leder efter?

Mht. ophæng, så bliver den nødt til at hænge i loftet da den ikke vil kunne hænge i midten på min bagvæg pga. et vindue. :/

Af ukendte årsager kan jeg ikke poste det korrekte link, men der skal ikke være noget mellemrum mellem 11 og 823, så burde det virke.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Så er det igen vi er tilbage med forvirringen mht. opløsningen. Hvornår kommer den 1280*720 i aktion, fordi der står jo at IN72'eren understøtter 1080i og 1080p som jo er en højere opløsning end 1280*720, ikke?

Lav en søgning her på hifi4all.dk, der er masser af tråde omkring dette, søg også på Optoma hd70, der er også masser af læsestof her på hifi4all.dk om denne.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:

Nul putte! Jeg vil moral-prædike så meget jeg har lyst til....har bare ikke tid nu...skal til julefrokost...

glædelig jul!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 28 December 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Til prse.

Vedr. moral-prædike, du er velkomme til at lave en ny tråde der omhandler dette thema

Ellers glædlig bag Jul og god Nytår
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum