Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nyt net-kabel ? er det gas ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej Modifix !

Du har ret jeg har ikke selv trågget plastic på kabelet det lod jeg NKT om at gøre  du har ret at den helt store ledvogtereksamen skal man ikke have for at samle det selv, men en lille smule tolmodighed .

Har du et billed af Duelunds netkabler ?

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 December 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Der ligger en del billeder af Duelund-kabler på herlevforeningens hjemmeside:

http://herlevhifiklub.dk    

Vistnok kun phonokabler men netkablerne ligner til forveksling, de er bare tykkere og er(hvis)termineret, lidt anderledes..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 December 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

mht. skærmen af et 230V kabel / hvor mange kvadrat det er på....hmmmm

Det der med støjudstråling fra 230V kabel kunne jeg godt tænke mig at få uddybet, eller er det bare mig der har fejl-læst et af de tidligere indlæg!!?!??!

Nogle af de agurmenter folk typisk kommer med efter at de har skiftet til et andet netkabel er at de har fået en fastere/bedre basgengivelse.....tja det kunne vel foklares med at 230V ledning på sin vis kan betrages som et form for midlertidigt reservoir for strømmen, og jo større dette reservoir er jo hurtigere kan det opylde forbrugerene !?!? tja meget teoretisk udlægning, skyd på min teori, hvis den ikke holder meeeen det der med at skærmen har betydning den køber jeg ikke, med mindre der kommer nogle bedre argumenter. For så skulle NAD's forstærkere vel være nogle af verdens ringeste forstærkere med den her kæmpe store holmgrenn spole/transformer placeret midt i forstærkeren og uden den mindste form for afskærmning !?!? ret mig hvis jeg tager fejl.

Så burde de gamle Denon Effektforstækere være veltklasse fordi deres transformatorligger kapslet inde i en noget der ligner huset fra en gamel køleskabskompressor, men den er af stål, det må jo være nok til at opfange den værste magnetiske stråling....

puha den var lang, meeen lad mig høre vis jeg har misforstået et eller andet fundamentalt

forbehold for stavefejl o.lign tages

nå ja Go jul

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:

Når 2 tvivlere bliver overbevist, ved en regulær sammenligning med standard-kablet, om netkabelbetydningen , er det med tro ganske pænt reduceret...

Der er ingen tvivl. Netkabler har indflydelse , og jeg havde samme oplevelse som HC.  Forbløffende positiv effekt , og ganske overraskende . At påstå at netkabler ingen effekt har , er helt galt............................

Jooo, de har effekt, det har ferritkerner og netstøjsfilter m.m også. Men hvem siger det er til det bedre?. Hver gang man ekspermentere med den slags ting, så syntes man umiddelbart man får en bedre lyd, men efter et stykke tid , så finder som regel ud af at det er på bekostning af noget andet.

Som sagt , så fandt jeg forbedringen absolut positiv . Havde 2 netkabler til rådighed : "Vishnu" + "Valhalla"  fra Nordost , og eksperimenterede i ca. 14 dage. Og i den forbindelse vendte jeg flere gange tilbage til standardkablerne , som en reference , og hver gang faldt det ud til Nordost`s fordel............

Jeg har nu Vishnu som netkabel , og når hjemmets økonomi-minister siger ok. står der Valhalla på menuen..........................

Så skal du endelig køre med de netkabler hvis du kan lide den lyd de giver, det er jo dig der skal leve med dit anlæg

Jeg forstår godt din nysgerrighed med hensyn til valhalla når du nu er til nordost (det er jeg ikke). Men koster det ikke 22.000 kroner for 1.5 meter?

Det er jo tyveri ved højlys dag.

Måske du sku´ spille lotto i morgen, der er 11 mill i puljen.

Ja specielt billigt kan man jo ikke påstå at Valhalla er .................

Så en omgang lotto må det blive til i anledningen af den forestående jul , og er der passende gevinst lover jeg hermed et sæt Valhalla til dig Slips..........

Ha, det har jeg hermed på skift.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2003 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:

Når 2 tvivlere bliver overbevist, ved en regulær sammenligning med standard-kablet, om netkabelbetydningen , er det med tro ganske pænt reduceret...

Der er ingen tvivl. Netkabler har indflydelse , og jeg havde samme oplevelse som HC.  Forbløffende positiv effekt , og ganske overraskende . At påstå at netkabler ingen effekt har , er helt galt............................

Jooo, de har effekt, det har ferritkerner og netstøjsfilter m.m også. Men hvem siger det er til det bedre?. Hver gang man ekspermentere med den slags ting, så syntes man umiddelbart man får en bedre lyd, men efter et stykke tid , så finder som regel ud af at det er på bekostning af noget andet.

Som sagt , så fandt jeg forbedringen absolut positiv . Havde 2 netkabler til rådighed : "Vishnu" + "Valhalla"  fra Nordost , og eksperimenterede i ca. 14 dage. Og i den forbindelse vendte jeg flere gange tilbage til standardkablerne , som en reference , og hver gang faldt det ud til Nordost`s fordel............

Jeg har nu Vishnu som netkabel , og når hjemmets økonomi-minister siger ok. står der Valhalla på menuen..........................

Så skal du endelig køre med de netkabler hvis du kan lide den lyd de giver, det er jo dig der skal leve med dit anlæg

Jeg forstår godt din nysgerrighed med hensyn til valhalla når du nu er til nordost (det er jeg ikke). Men koster det ikke 22.000 kroner for 1.5 meter?

Det er jo tyveri ved højlys dag.

Måske du sku´ spille lotto i morgen, der er 11 mill i puljen.

Ja specielt billigt kan man jo ikke påstå at Valhalla er .................

Så en omgang lotto må det blive til i anledningen af den forestående jul , og er der passende gevinst lover jeg hermed et sæt Valhalla til dig Slips..........

Ha, det har jeg hermed på skift.

Desværre ingen gevinst Slips , men for din skyld prøver den gamle igen i næste uge......................................................... ..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Først: Jeg har ikke prøvet at skifte netkabel (endnu).

Til jer der mener der er en forskel:

Hvor stor er gevinsten? Bør man eksperimentere med net-kabler på lige fod med højtaler/signal kabler? Eller er pengene bedre investeret i højtaler/signal kabler?

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2003 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka

Jeg mener, at gevinsten ved netkabler ,er på højde med ht-kabler og interconnect. Men det er vigtigt at prøve sig frem , måske reagerer forskellige setup`s differentieret på opgraderinger. Måske der er lidt "hønen og ægget" i problemstillingen , men en positiv effekt har de absolut efter min bedste overbevisning (og lyttetest)..................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Ok, vi siger, at at gode netkabler kan betale sig, men til hvad?

Til alle apparater eller mest til forstærker/effektforstærker!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hej Zaka

Jeg mener, at gevinsten ved netkabler ,er på højde med ht-kabler og interconnect. Men det er vigtigt at prøve sig frem , måske reagerer forskellige setup`s differentieret på opgraderinger. Måske der er lidt "hønen og ægget" i problemstillingen , men en positiv effekt har de absolut efter min bedste overbevisning (og lyttetest)..................

Ok - tak. Jeg må låne og prøve mig frem ser det ud til ;o)

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Philobiblon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Der ligger en del billeder af Duelund-kabler på herlevforeningens hjemmeside:

http://herlevhifiklub.dk    

Vistnok kun phonokabler men netkablerne ligner til forveksling, de er bare tykkere og er(hvis)termineret, lidt anderledes..

Nærmere belinket her: Direkte link
Til top Vis Philobiblon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philobiblon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes