| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Modifix !
Du har ret jeg har ikke selv trågget plastic på kabelet det lod jeg NKT om at gøre du har ret at den helt store ledvogtereksamen skal man ikke have for at samle det selv, men en lille smule tolmodighed .
Har du et billed af Duelunds netkabler ?
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ligger en del billeder af Duelund-kabler på herlevforeningens hjemmeside:
http://herlevhifiklub.dk
Vistnok kun phonokabler men netkablerne ligner til forveksling, de er bare tykkere og er(hvis)termineret, lidt anderledes..
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht. skærmen af et 230V kabel / hvor mange kvadrat det er på....hmmmm
Det der med støjudstråling fra 230V kabel kunne jeg godt tænke mig at få uddybet, eller er det bare mig der har fejl-læst et af de tidligere indlæg!!?!??!
Nogle af de agurmenter folk typisk kommer med efter at de har skiftet til et andet netkabel er at de har fået en fastere/bedre basgengivelse.....tja det kunne vel foklares med at 230V ledning på sin vis kan betrages som et form for midlertidigt reservoir for strømmen, og jo større dette reservoir er jo hurtigere kan det opylde forbrugerene !?!? tja meget teoretisk udlægning, skyd på min teori, hvis den ikke holder meeeen det der med at skærmen har betydning den køber jeg ikke, med mindre der kommer nogle bedre argumenter. For så skulle NAD's forstærkere vel være nogle af verdens ringeste forstærkere med den her kæmpe store holmgrenn spole/transformer placeret midt i forstærkeren og uden den mindste form for afskærmning !?!? ret mig hvis jeg tager fejl.
Så burde de gamle Denon Effektforstækere være veltklasse fordi deres transformatorligger kapslet inde i en noget der ligner huset fra en gamel køleskabskompressor, men den er af stål, det må jo være nok til at opfange den værste magnetiske stråling....
puha den var lang, meeen lad mig høre vis jeg har misforstået et eller andet fundamentalt
forbehold for stavefejl o.lign tages
nå ja Go jul __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
|
Når 2 tvivlere bliver overbevist, ved en regulær sammenligning med standard-kablet, om netkabelbetydningen , er det med tro ganske pænt reduceret...
Der er ingen tvivl. Netkabler har indflydelse , og jeg havde samme oplevelse som HC. Forbløffende positiv effekt , og ganske overraskende . At påstå at netkabler ingen effekt har , er helt galt............................
|
|
|
Jooo, de har effekt, det har ferritkerner og netstøjsfilter m.m også. Men hvem siger det er til det bedre?. Hver gang man ekspermentere med den slags ting, så syntes man umiddelbart man får en bedre lyd, men efter et stykke tid , så finder som regel ud af at det er på bekostning af noget andet.
|
|
|
Som sagt , så fandt jeg forbedringen absolut positiv . Havde 2 netkabler til rådighed : "Vishnu" + "Valhalla" fra Nordost , og eksperimenterede i ca. 14 dage. Og i den forbindelse vendte jeg flere gange tilbage til standardkablerne , som en reference , og hver gang faldt det ud til Nordost`s fordel............
Jeg har nu Vishnu som netkabel , og når hjemmets økonomi-minister siger ok. står der Valhalla på menuen..........................
|
|
|
Så skal du endelig køre med de netkabler hvis du kan lide den lyd de giver, det er jo dig der skal leve med dit anlæg
Jeg forstår godt din nysgerrighed med hensyn til valhalla når du nu er til nordost (det er jeg ikke). Men koster det ikke 22.000 kroner for 1.5 meter?
Det er jo tyveri ved højlys dag.
Måske du sku´ spille lotto i morgen, der er 11 mill i puljen.
|
|
|
Ja specielt billigt kan man jo ikke påstå at Valhalla er .................
Så en omgang lotto må det blive til i anledningen af den forestående jul , og er der passende gevinst lover jeg hermed et sæt Valhalla til dig Slips..........
|
|
|
Ha, det har jeg hermed på skift. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
gl.jas skrev:
|
Når 2 tvivlere bliver overbevist, ved en regulær sammenligning med standard-kablet, om netkabelbetydningen , er det med tro ganske pænt reduceret...
Der er ingen tvivl. Netkabler har indflydelse , og jeg havde samme oplevelse som HC. Forbløffende positiv effekt , og ganske overraskende . At påstå at netkabler ingen effekt har , er helt galt............................
|
|
|
Jooo, de har effekt, det har ferritkerner og netstøjsfilter m.m også. Men hvem siger det er til det bedre?. Hver gang man ekspermentere med den slags ting, så syntes man umiddelbart man får en bedre lyd, men efter et stykke tid , så finder som regel ud af at det er på bekostning af noget andet.
|
|
|
Som sagt , så fandt jeg forbedringen absolut positiv . Havde 2 netkabler til rådighed : "Vishnu" + "Valhalla" fra Nordost , og eksperimenterede i ca. 14 dage. Og i den forbindelse vendte jeg flere gange tilbage til standardkablerne , som en reference , og hver gang faldt det ud til Nordost`s fordel............
Jeg har nu Vishnu som netkabel , og når hjemmets økonomi-minister siger ok. står der Valhalla på menuen..........................
|
|
|
Så skal du endelig køre med de netkabler hvis du kan lide den lyd de giver, det er jo dig der skal leve med dit anlæg
Jeg forstår godt din nysgerrighed med hensyn til valhalla når du nu er til nordost (det er jeg ikke). Men koster det ikke 22.000 kroner for 1.5 meter?
Det er jo tyveri ved højlys dag.
Måske du sku´ spille lotto i morgen, der er 11 mill i puljen.
|
|
|
Ja specielt billigt kan man jo ikke påstå at Valhalla er .................
Så en omgang lotto må det blive til i anledningen af den forestående jul , og er der passende gevinst lover jeg hermed et sæt Valhalla til dig Slips..........
|
|
|
Ha, det har jeg hermed på skift.
|
|
|
Desværre ingen gevinst Slips , men for din skyld prøver den gamle igen i næste uge......................................................... ..
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Først: Jeg har ikke prøvet at skifte netkabel (endnu) .
Til jer der mener der er en forskel:
Hvor stor er gevinsten? Bør man eksperimentere med net-kabler på lige fod med højtaler/signal kabler? Eller er pengene bedre investeret i højtaler/signal kabler?
mvh
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaka
Jeg mener, at gevinsten ved netkabler ,er på højde med ht-kabler og interconnect. Men det er vigtigt at prøve sig frem , måske reagerer forskellige setup`s differentieret på opgraderinger. Måske der er lidt "hønen og ægget" i problemstillingen , men en positiv effekt har de absolut efter min bedste overbevisning (og lyttetest)..................
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, vi siger, at at gode netkabler kan betale sig, men til hvad?
Til alle apparater eller mest til forstærker/effektforstærker!
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hej Zaka
Jeg mener, at gevinsten ved netkabler ,er på højde med ht-kabler og interconnect. Men det er vigtigt at prøve sig frem , måske reagerer forskellige setup`s differentieret på opgraderinger. Måske der er lidt "hønen og ægget" i problemstillingen , men en positiv effekt har de absolut efter min bedste overbevisning (og lyttetest)..................
|
|
|
Ok - tak. Jeg må låne og prøve mig frem ser det ud til ;o)
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Philobiblon Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Der ligger en del billeder af Duelund-kabler på herlevforeningens hjemmeside:
http://herlevhifiklub.dk
Vistnok kun phonokabler men netkablerne ligner til forveksling, de er bare tykkere og er(hvis)termineret, lidt anderledes.. |
|
|
Nærmere belinket her: Direkte link
|
| Til top |
|
| |