Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mislyd ved kraftfuld bas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:

En af enhederne i mine B&W DM604S3 siger klik ved høj bas. Somom den går mod noget inde bagved. Det er kun en af de to basenheder, der siger denne lyd når man kører f.eks. en bas test, trance eller der er en ente der hopper.Nogen der har haft samme problem eller ved hvad det kan skyldes? Højttalerne er ikke mere en halvanden måned gamle.

Med venlige julehilsnertChAd

Har du checket at det ikke er kabinettet der rasler???
Det er lidt usandsynligt ved en så ny højtaler, men det
kan jo være en fabrikationsfejl. Er det kun ved det ene
nummer du oplever fejlen???(kender det ikke!)
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med at spille for højt.

Man kan tydeligt se på 604s3 at bassen flyver frem og tilbage ved for høj volume. Det er ikke for sundt.

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Pas nu på med at spille for højt.

Man kan tydeligt se på 604s3 at bassen flyver frem og tilbage ved for høj volume. Det er ikke for sundt.

Basenheder er lavet til at flytte sig. Det er først usundt når det ikke lyder godt. Er lyden helt ren, kan basserne bevæge sig så tosset de vil...

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

tchad:

Tjeck lige om skruerne omkring enheden er skruet helt fast.

Fra fabrikken bliver disse somregelt ikke strammet helt til og KAN risikere at blive løsnet under transporten.

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 27 December 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Til tChAc

Du skriver, at du nægter at tro problemet skyldes mishandling ra din side... Tjaa... men skrev du ikke,at problemet opstod hver gang du spillede nogle bestemte typer musik meget højt??? I så fald vil jeg kalde det total mishandling, at du bliver ved at prøve, efter du har konstateret problemet!
Total mishandling, at jeg prøver at undersøge et eventuelt problem? Hmm, der er vi så uenige...

Og du har totalt misforstået alt det med effekt og watt. Din forstærker er ikke lavet således, at man kan skrue helt op for den, heller ikke om du så finder et sæt 2000 Watt prof. højtalere og spænder på.
Det har vi vidst fået diskuteret færdigt ovenover..

Men det er en udbredt misforståelse fra diverse (undskyld sproget) Brian-Bas fanatikere, at man bare kan skrue helt op, og hvis det ikke lyder godt, så er det fordi højtaleren ikke kan klare det... og så må man ned FONA eller Bilka, efter et par "super fede" ELTAX højtalere med 15¨bas til 1000,- stk. I håb om, at man bare har lavet alletiders kup.
Jeg hedder ikke Brian, og skruer heller ikke helt op..

Skal også lige tilføje, at de B&W højtalere du har købt, IKKE er beregnet til at spille højt. Det har du vist misforstået. B&W er et af de mærker, der går ind for god lyd (ikke at forveksle med Brian-typens gode lyd... masser af BAASSS). Så hvis det er det du er ude efter skulle du nok have valgt et par Cerwin Vega'er.
Så vidt jeg kan se, har jeg ikke skrevet nogen steder, at jeg har købt dem til at spille højt med? Det kommer ud af den blå luft... Jeg er ude efter nok med bas, men resten af lydbilledet er mindst ligeså vigtigt. At du forslår en Cerwin Vega til mig, kan jeg kun tage som en fornærmelse...

I øvrigt sætter du dig op mod hele HifiKlubbens anbefaling:

Taget fra HifiKlubbens hjemmeside:
"Skal man spille højt eller have realistisk gengivelse af eksplosioner i hjemmebiografen er det kun en STOR højttaler som kan klare opgaven godt nok. Det er her topmodellen DM604S3 kommer ind i billedet!"

Jannick skrev:

tchad:

Tjeck lige om skruerne omkring enheden er skruet helt fast.

Fra fabrikken bliver disse somregelt ikke strammet helt til og KAN risikere at blive løsnet under transporten.

Jeg har nu haft højttaleren nede i HiFiklubben.

Jeg har et par CD'ere med hvor det var særligt tydeligt, at der var noget galt.

HiFi-Manden ventede lidt til der ikke var nogen kunder i butikken og skruede så lidt op for en Classé tror jeg det var. 2x50 watt klasse A forstærker. Det var vidst også en Classé CD afspiller og TaraLabs RSC Air 1/2.

Han skruede lidt op og vi hørte efter.. Der var ikke noget.

Så skruede han lidt mere op, så basenhederne rørte sig cirka 1 cm. Nu var det meget tydeligt at høre lyden. Hifi-Manden kunne ikke høre noget, så han skruede lidt mere op. Lyden blev lidt højere, og nu måtte Hifi-Manden da også indrømme at der var en underligt lyd. Selvom han kun hørte min højttalere (uden reference fra en anden) og han også hørte noget musik han aldrig havde hørt før.

Højttaleren spillede ret højt (højere end jeg plejer at spille), selvom Classé'n kun var skruet lidt op. Jeg spurgte om den ikke skulle kunne klare det. "Ork, jo!" sagde han.

Han prøvede at skrue enhederne lidt bedre fast, uden held...

Idag var jeg så nede og høre hvad der var sket med dem.

Han havde taget bassen ud og sat den til alene, med sammen dårlige resultat. Mislyd... Han havde også checket den for overbelastning, men sagde at det ihvertfald ikke var dét der var problemet. Han mente det var en fabriksfejl.

Så jeg får en ny enhed i det nye år.

Så får vi at se om jeg også ødelægger den ved min mishandling af denne dejlig højttaler...

/tChAd
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Puha. Det var da godt at fejlen er fra fabrikkens side. Selvom det skulle skyldes noget andet, er det jo underordnet nu, hvor du får en ny.

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Ja.

Tak for de gode svar, også dem jeg ikke kunne lide

/tChAd

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ved at blive arrig! Jeg afleverede højttaleren den 26. december og har ikke fået dem endnu.. Den har stået og ventet i en uge på at Hifiklubben tog sig sammen til at sætte enheden i!

Øv siger jeg bare..

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hvor gamle er de?

Du har ret til at kræve en ny højtaler hvis de er under 6 måneder gamle!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

De er sgu under tre måneder gamle. Hvor ser du det henne Anders?

/Mikkel

Beltofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg købte engang en CW højtaler i HK - har heldigvis skildt mig af med det skidt - og ved købstidspunktet havde den ene bas en revne i ophænget. Jeg fik overbevist HK om det - ellers havde det været en 120km køretur - og fik lov at sende enheden til deres reservedelslager. Herefter sendte de en ny direkte til mig.

Hvordan det lykkedes mig at overbevise dem om, at jeg var tilstrækkeligt kompetent til at udskifte enheden selv indenfor garantiperioden aner jeg ikke.

Mht. clipping er det med sikkerhed ikke årsagen. Den dag, hvor én her i gruppen ødelægger en bas/mellemtoneenhed med almindeligt musik med forstærkeren i clipping tilstand vil jeg sgu blive imponeret... hvis vedkommendes diskanter samtidig har overlevet! Det plejer at være diskanterne man ødelægger med clipping.

Til top Vis Beltofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beltofte

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:
De er sgu under tre måneder gamle. Hvor ser du det henne Anders?

/Mikkel

Det siger købeloven. Alle fejl som opstår inden for 6 måneder regnes for mangler ved varen. Altså noget som er fabriksfejl eller lign. Dvs at man som køber IKKE skal bevise at det er fabriksfejl.

Når en vare har en mangel har køber ret til enten afhjælpning (rep.) eller ombytning. Køber vælger selv hvad han vil.

Dog kan sælger nægte ombytning, hvis han kan fremlægge bevis (regnskab) for at ombytning vil koste ham uforholdmæssig meget iforhold til reperation. (eks hvis en ny bil bliver leveret med en sprunget forlygte ell. lign) Jeg tror ikke at Hifiklubben kan nægte det i din sitatuation.

Desuden må sælger ikke nægte ombytning hvis reperation tager så lang tid at køber lider under det (flere sager som er afgjort af forbrugerstyrelsen sætter 1 måned som absolut maksimum)

Jeg kender reglerne rimelig godt da jeg for knap et halvt år siden købte ny mobil. Displayet gik i stykker efter 14 dage.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene Beltofte og Anders_K.

Til Beltofte: Jeg tvivler også på at det er mig der har ødelagt den.

Anders_K: Jeg skrev fejlagtigt at jeg afleverede dem den 26 dec... Det var ikke helt rigtigt da det var d. 22 december. Jeg forstår at de har haft juleferie og sådan, men det er for dårligt at jeg skal gå en halv måned og vente på at de skifter enheden ud synes jeg. Hvis den ikke kommer i morgen, vil jeg kræve ny højttaler eller pengene tilbage.

Mikkel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes