|
Til tChAc
Du skriver, at du nægter at tro problemet skyldes mishandling ra din side... Tjaa... men skrev du ikke,at problemet opstod hver gang du spillede nogle bestemte typer musik meget højt??? I så fald vil jeg kalde det total mishandling, at du bliver ved at prøve, efter du har konstateret problemet! Total mishandling, at jeg prøver at undersøge et eventuelt problem? Hmm, der er vi så uenige...
Og du har totalt misforstået alt det med effekt og watt. Din forstærker er ikke lavet således, at man kan skrue helt op for den, heller ikke om du så finder et sæt 2000 Watt prof. højtalere og spænder på. Det har vi vidst fået diskuteret færdigt ovenover..
Men det er en udbredt misforståelse fra diverse (undskyld sproget) Brian-Bas fanatikere, at man bare kan skrue helt op, og hvis det ikke lyder godt, så er det fordi højtaleren ikke kan klare det... og så må man ned FONA eller Bilka, efter et par "super fede" ELTAX højtalere med 15¨bas til 1000,- stk. I håb om, at man bare har lavet alletiders kup. Jeg hedder ikke Brian, og skruer heller ikke helt op..
Skal også lige tilføje, at de B&W højtalere du har købt, IKKE er beregnet til at spille højt. Det har du vist misforstået. B&W er et af de mærker, der går ind for god lyd (ikke at forveksle med Brian-typens gode lyd... masser af BAASSS). Så hvis det er det du er ude efter skulle du nok have valgt et par Cerwin Vega'er. Så vidt jeg kan se, har jeg ikke skrevet nogen steder, at jeg har købt dem til at spille højt med? Det kommer ud af den blå luft... Jeg er ude efter nok med bas, men resten af lydbilledet er mindst ligeså vigtigt. At du forslår en Cerwin Vega til mig, kan jeg kun tage som en fornærmelse...
I øvrigt sætter du dig op mod hele HifiKlubbens anbefaling:
Taget fra HifiKlubbens hjemmeside: "Skal man spille højt eller have realistisk gengivelse af eksplosioner i hjemmebiografen er det kun en STOR højttaler som kan klare opgaven godt nok. Det er her topmodellen DM604S3 kommer ind i billedet!"
|