Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Linn espek? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Kan yderligere kun sige!! HØR DEM!!... prøv dem!... 

lyt IKKE! til mig! men lyt til DINE ØRE!!...............

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ja hvor handler du henne jeg ved at Scala ikke har noget imod at teste højtalere direkte mod hinanden jeg har slæbt adskellige B&W , Dali, Dynaudio, Systemaudio højtalere ned til dem og testet det på klimax grejet og i mine øre og alle tilstede værende har Linn højtaleren vindet hver gang.

Gør som Mike J siger test det og kommer du fra århus vil jeg da gerne være behjælplig da jeg selv tester højtalere for tiden.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Johnny

Umiddelbart kan jeg godt forstå du ræsonnerer dig frem til LINN-højttalere, men......

Jeg har et Burmester-system, men har ikke Burmesters højttalere. Det er de ganske enkelt ikke forfærdentlig gode til..................(altså at lave htèr).

Som tidligere sagt, prøv lidt forskelligt, og forhast dig ikke..........................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 December 2003 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det sjove med højtalere er at musikalsk set kan jeg få samme højtaler til at lyde på helt forskellige måder, specielt Linn højtalere som jo er bygget efter tunedem metoden.

Mange at dem jeg kender der har testet linn højtalerne alene har fået meget sjove og forskjellige resultater for Linn højtalerne SKAL tunedemmes ellers får man ikke det udaf dem som de er vær, så heller spar pengene og køb en billigere højtaler.

Jeg har hjulpet adskillige folk med højtaler opsætning og faktisk kan man tune på alle højtaler mæker dog er de tunge B&W lidt dårligere uden sans for musik der skal man rykke meget med dem 5cm får det hørtbart sker noget lige som en gamme blød Flyder der er det også næsten lige meget med dæktrykket. B&W's dyre højtalere tåler som oftes ikke vinkel drejninger det dør musikken af.

Med den av5103 og dine 2stk 5125 får du et kongesystem. Espekkerne har bassen siddende bag på og den reagere meget på flyt og det betyder det er nemt at høre sammenhængen i musikken og om den bliver dårligere eller bedre. Jeg demoer tit 0.5cm flyt for folk og mange overraskes over hvor meget det betyder, Man kan altså ikke efter min mening blot smide en højtaler ind og teste den det tager mig ofte 3-5 timer for at sætte den op.

Det er også derfor at jeg her til sidst er gået på jagt efter nye højtalere da højtalere er det mest besværlige og tidskrævende hvis man skal finde alle dens kvaliteter.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

nu stod der noget om perspektiv og dybde mht. til linn højttalerne. er det noget du/i hører efter, når i er til koncert med f.eks. u2, erykah badu, michael jackson eller ligende?
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 26 December 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Glem dem - byggekvaliteten er under Eltax standard. De spiller ligesom et sæt Jamo Power 500 - yderst underholdende, men glem dem til hi-fi - disko, disko, disko - MTV-lyd og bilstereolyd for alle 30.000 kroner.

De kan til nøds overvejes til surround, hvis man allerede har været så dum at investere i Linn grej - ellers køb hellere det gamle Linn (mid 90'erne) - der er ikke sparet så meget på strømforsyning og komponentvalg.

Det er min mening.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 26 December 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Glem dem - byggekvaliteten er under Eltax standard. De spiller ligesom et sæt Jamo Power 500 - yderst underholdende, men glem dem til hi-fi - disko, disko, disko - MTV-lyd og bilstereolyd for alle 30.000 kroner.

De kan til nøds overvejes til surround, hvis man allerede har været så dum at investere i Linn grej - ellers køb hellere det gamle Linn (mid 90'erne) - der er ikke sparet så meget på strømforsyning og komponentvalg.

Det er min mening.

Hejsa Davis dejligt at se du er på banen igen.

Har du stadig Naim ??

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas,

Ja, men afventer at min Avondale Arcam Alpha 5 cd ankommer her mellem jul og nytår - det kan betyde at jeg skifter brand. Den bliver forhåbenlig min bedste julegave.

Avondale har tunet Naim i over 20 år, så jeg er optimistisk. Han anvender ikke SMD-pis-komponenter og er tilhænger a mange reguleringer, både seperat pr. kanal og flere i serie, samt anvendelsen af topkomponenter uden at gå på kompromis med musikken.

Store ord, men jeg har taget udfordringen op!

Rykker cden skifter jeg til hans Grad One og A260z for/effekt sæt.

Link: http://www.users.zetnet.co.uk/avondale/

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

johnny storm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Sendt: 27 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Det er min mening.

Hej David

Du taler om dårlig byggekvalitet det forstår jeg noget at???

Og med hensyn til strømforsyning, så troede jeg at switch-mode

strømforsyningen var bedre, da der er mindre spild..

Altså bedere! end de gammle forstærker???

mvh. Storm

Til top Vis johnny storm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnny storm

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej Storm,

Nu kan jeg personligt ikke klare lyden fra det nye linn grej, og det primære som er sket, er at de bruger switch-mode strømforsyninger i stort set alt, samt at de i dag bruger bilstereo-udgangs-IC'er i deres forstærkere. Jeg har været inde ved Ole i Scala og sammenligne Klimax Control vs. Kairn, Klout vs. 2250 og Silverline signal vs. det gamle sorte. Kairn spillede så meget større og 10x så energisk, og forwarded som Klimaxen, 2250 lød forfærdelig slap i bunden, samt havde den en træls kunstig lyd. Mht. kablerne synes jeg Silverline bliver alt for rolig, tilbagelænet og mangler det sortes energi og "spræller". Silverline spiller måske størrel, mere detaljeret og blødere i toppen, men ikke mere musik, hvis du spørger mig.

Jeg er til engelsk lyd, hvor jeg mener Naim er King-Kong på det marked, men før i tiden var Linn og Naim næsten synonymer, også lydmæssigt, hvorimod i dag ligger de i hver sin lejr.

Personligt er jeg til trafoer, bi-polare transistorer, øldåselytter og derfor, stor forwarded, energisk lyd. Ikke et anlæg der lyder som 2 stk. hovedtelefoner der hænger på væggen, med en 12" disko sub på i bunden.

24 bit, upsampling, digital volumen, black gate og alt med ordet -FET mener jeg ikke har noget med musik at gøre.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 27 December 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hej Storm,

Nu kan jeg personligt ikke klare lyden fra det nye linn grej, og det primære som er sket, er at de bruger switch-mode strømforsyninger i stort set alt, samt at de i dag bruger bilstereo-udgangs-IC'er i deres forstærkere. Jeg har været inde ved Ole i Scala og sammenligne Klimax Control vs. Kairn, Klout vs. 2250 og Silverline signal vs. det gamle sorte. Kairn spillede så meget større og 10x så energisk, og forwarded som Klimaxen, 2250 lød forfærdelig slap i bunden, samt havde den en træls kunstig lyd. Mht. kablerne synes jeg Silverline bliver alt for rolig, tilbagelænet og mangler det sortes energi og "spræller". Silverline spiller måske størrel, mere detaljeret og blødere i toppen, men ikke mere musik, hvis du spørger mig.

Jeg er til engelsk lyd, hvor jeg mener Naim er King-Kong på det marked, men før i tiden var Linn og Naim næsten synonymer, også lydmæssigt, hvorimod i dag ligger de i hver sin lejr.

Personligt er jeg til trafoer, bi-polare transistorer, øldåselytter og derfor, stor forwarded, energisk lyd. Ikke et anlæg der lyder som 2 stk. hovedtelefoner der hænger på væggen, med en 12" disko sub på i bunden.

24 bit, upsampling, digital volumen, black gate og alt med ordet -FET mener jeg ikke har noget med musik at gøre.

Ha ha ha!  
Hvor morsomt!
Hvordan i alverden er du nogensinde havnet i selskab med Linn og Naim?
Jeg tror jeg forstår mere end almindeligvis hvad du mener, og samtidig tror jeg du bør lede langt uden for England.
Blød hat og underdimensionerede støddæmpere er da vist ikke det du mangler.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt,

Jah, nu har jeg efterhånden hørt og ejet en del grej gennem tiden, og Naim er det eneste mærke som kan spille tung, hård rock uden at falde sammen og lyde som en Yamaha Sting med et flækket topstykke!

Engelsk grej lyder i mine ører mest organisk (specielt Sugden) og derved mest troværdigt i mine ører. Musik handler og energi og hastighed for mig, ikke detaljer, luft og specielt ikke ro (ro er noget der er når børnene er lagt i seng, det har ikke noget med musik at gøre). Altså skal en tromme lyde som en en mand med en trommestik der slår på en tromme, ikke en bøsse med slappe håndled der taber en vatpind på en tændstiksæske.

Jeg har haft Rotel, ML 331, Classé CDP-1/CP-35/CP-50/CA-400, Bow ZZ-Eight/ZZ-One, MIT-750 BW, Flatline SPM, Linn Karik/Numerik, Linn Ninka, Mission Cyrus One/Two, Exposure XV/XIX/XVIII, JBL 250 Jubelæum, Dynaudio Contour 1.1/Confidence 5/Gemini, Spendor SP3/1P, BKS 175 Supreme, System Audio 3070, Acoustic Energy AE2, Aavik ZX-Ref, Densen B-100, Proceed DPD3/DPP3, Antique Sound Lab 845 mono, Opera Audio Consonance C-120/C-1, Purist Audio HDI/elementa, Argento VDM, plus en masse som jeg ikke kan huske lige nu.

Med undtagelse af Spendor 3/1P, Mission Cyrus One/Two kunne jeg ikke drømme om at frivilligt at lægge ører til noget af ovennævnte igen. Det meste spiller klassisk "SE MIG!!!" og prøver at lyde dyrt (klassisk FET problem), noget at grejet er simpelthen for sløvt, tilbagelænet og langsomt og resten lyder simpelthen bare af pis.

Lige nu er Naim på Mana det eneste der kan få mig til at få fornemmelsen af at "være der" samtidig med at jeg er top contender til årets luft-guitarist og luft-trommeslager. Det får mig til at mærke musikken, istedet for at sidde og se på den.

Nå, nok om det. Jeg er da åben for forslag - hvad vil du da anbefale af grej der rykker?

Godt nytår 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

He he!

Først og fremmest hvis du vil videre:
Drop fuldstændigt rock som reference. Det har intet at gøre i den sammenhæng.
Du bliver nødt til, at leve med den måde det nu er lavet på.
Begynd med at finde nogle udprægede velskudte akustiske optagelser. (liste gives gerne)
Når du har dem på plads, så har du et udmærket udgangspunkt for, at vurdere hvordan elspaden er lagt på skiven.
Stort set alt, der får moderne multimikede optagelser til at lyde af noget som helst andet end et kludetæppe af musikere, der iøvrigt aldrig har mødt hinanden og så deroveni en omgang effektmaskiner, er noget udglattende gejl, der meget typisk har ophav ovre hos Charles.
Glem det, du bliver aldrig glad for det anyway.
Når du er nået dertil, så kan vi jo tage en palaver om, hvad der så skal ske.

Indrømmet: Jeg er meget slem!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Slemme Kurt ,

Min referenceliste ser således ud:

Rob Tognoni - Monkeygrinder (kan få enhver cdafspiller til at falde sammen)

Diana Krall - Live in Paris (skal svinge som man ikke kan sidde stille)

Lynyrd Skynyrd - Endangered Species (her synger man med hvis det duer)

Lynyrd Skynyrd - Last Rebel (airguitar heaven)

SP-Just-Frost - Love from above (Ingen i lokalet må sidde stille)

John Fogerty - Premonition (Live, Live, Live og Smæk, Smæk, Smæk)

Jonny Lang - Smokin' (Spaden skal helt ud igennem hovedet på dig og hele pladen skal swinge)

Norah Jones - Come away with me (Hun må ikke lyde agressiv, men skal helt ud i snotten på dig)

Curtis Stigers - Secret Heart (total stemning)

Keb Mo' - Just like you (Drive på bassen og han skal synge helt ud i snotten på dig uden at lyde træls)

Jonny Winter - Let me in (kan ikke serveres hurtig nok. Skal time total)

Nils Lofgren - Acoustic Live (stemning vigtigere end detaljer)

Lifehouse - No name face (må ikke falde sammen og lyde skinger)

Hvad hedder din liste?

Jeg deler som regel anlæg op i 3 kategorier:

KAFFE: så tilbagelænet, pæn, lam og kedelig at du er nød til at drikke kaffe for at holde dig vågen. Du har følelsen af at hvert nummer varer 8 timer. Typisk high-end grej med mange FET'er og mange plastikkondensatorer.

RØDVIN: Musikalsk, nærværende, masser af ambience og ro, blød og delikat klang. Tonemæssigt troværdigt. Perfekt til akustisk musik. Lige til et godt glas rødvin. Typisk single-ended rør og Sugden.

BAJER: Swing, Smæk, Dynamik, Autoritet, Nærværende, Headroom, Hastighed, følelsen af at musikken overtimer og er energisk 100% troværdig, Lige meget energi i alle frekvensområder. Hver gang der kommer en energiudladning bliver du bange. Musikken bliver personlig og blodet pumper i kroppen. Tiden flyver afsted og skiverne står i stakkevis overalt.

Hi-fi handler sku' da om følelser. Man kan diskutere herfra og til juleaften, hvad der er høj troværdighed, men for mig er der ingen tvivl. For mig handler det om at genskabe den følelse jeg får i kroppen, når jeg går ud og hører live-musik (hvilet jeg gør flere gange om måneden) om det er Walter Trout, Deep Purple eller et par amatørbands på et lille lokalt spillested, så vil jeg have den samme følelse i kroppen, når jeg fyrer en skive af herhjemme i stuen. Det er høj troværdighed i mine ører.

En god regel er, at så snart du tænker på bas, mellemtone eller diskant, så spiller anlægget ikke en meter.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft, det er sgu det mest seriøse og interessante jeg har læst herinde i lang tid!   Bravo, kom endelig med mere af den slags....

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 December 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hej Jonas,

Ja, men afventer at min Avondale Arcam Alpha 5 cd ankommer her mellem jul og nytår - det kan betyde at jeg skifter brand. Den bliver forhåbenlig min bedste julegave.

Avondale har tunet Naim i over 20 år, så jeg er optimistisk. Han anvender ikke SMD-pis-komponenter og er tilhænger a mange reguleringer, både seperat pr. kanal og flere i serie, samt anvendelsen af topkomponenter uden at gå på kompromis med musikken.

Store ord, men jeg har taget udfordringen op!

Rykker cden skifter jeg til hans Grad One og A260z for/effekt sæt.

Link: http://www.users.zetnet.co.uk/avondale/

Lyder og ser spændende ud. Jeg kender jo dine holdninger og har set at du har været i butikken. Sig til når det er oppe at køre så vil jeg gerne komme for at lytte igen og så sørg lige for det dutter og ikke lige som sidst jeg var forbi der svingede det jo slet ikke, men det fortalte du jo også selv.

er det en Arcam han har modificeret og hvorfor har han ikke modificeret en Naim når nu han kender den så godt ?

Ellers velkomme igen du har jo været væk i over 6 måneder ;O)

Hvilke speekers benytter du og hvorfor ?

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 December 2003 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Tør en enkelt ikke-Linn'inist forespørge hvor i hovedstadsområdet man kan lytte til Linn Espek?, dem har jeg jo desværre(?)stadig til gode(?)at høre..

Helst uden at der står en eller anden Tiefenbrunn-topstyret sælger og"tunedemp"-er samtidigt..

Mvh. Jens/Modifix, -der stadig kun har hørt det største(gamle)og det mindste fra Linn.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2003 kl. 03:54 | IP-adresse registreret  

johnny storm skrev:

Er der nogle der kan anbefale linn espek? (fordele og ulemper)

Eller andre højttalere i samme pris klasse...

Jeg overvejer nemelig at købe et sæt, og skifte mine

audiovecter m 3 signatur ud...

Har linn 5103/5125 forstærkere

på forhånd tak Storm

hmm

Hvis du sælger dine signature, hvor meget regner du med a ska ha for dem? bare sådn ca.

Og hvor meget bund er der i dem?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 29 December 2003 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Tør en enkelt ikke-Linn'inist forespørge hvor i hovedstadsområdet man kan lytte til Linn Espek?, dem har jeg jo desværre(?)stadig til gode(?)at høre..

Helst uden at der står en eller anden Tiefenbrunn-topstyret sælger og"tunedemp"-er samtidigt..

Mvh. Jens/Modifix, -der stadig kun har hørt det største(gamle)og det mindste fra Linn.

Hifiklubbben i Hørsholm har linn stående men om de lige har Espekker ved jeg intet om, og de er meget åbne og har ikke Linn som deres "bedste" mærke så de er ikke så Tiefenbrunn-topstyret.

Men jeg er jo lidt anderlides jeg Kræver at folk der sælger tingene har forstand herpå. Da jeg i sin tid rente rundt med 150.000kr til hifi, var Scala HIFI dem der bedst kunne vise hvorfor deres produkter var bedst og billigst, akkurat som man i det rigtige ehvervsliv bliver vurderet på pris og kvalitet.

Kan jeg f.eks. ikke dukomentere at den maskine jeg kan konstruere (jeg arbejder som Maskiningeniør) ikke er den billigeste og bedste til pengene så sælger mit firma jo ingenting.

Måske jeg går for proffecionelt frem til HIFI-brug for det tillader jo ikke slappe holdninger og at vi alle skal være "lige" gode og alt er oki fordi det er en smassag.

En slap holdning for mig var at nogle butikker dengang sagde direkte at de ikke kunne sige hvad der var bedst da det hele er en smagssag og derfor lige meget hvad jeg køber. Dette kommer man ikke frem i verden med efter min mening.

Det med højtalere er noget sjovt noget for ligegyldigt hvilken du finder og hvis du ikke bryder dig om den også lige gyldigt hvad udstyr du har så siger folkene jammen den viser blot at dit udstyr er noget l**t og så er man ikke kommet videre. Derfor er der MEGET vigtigt at høre højtaleren under det bedste forhold som ham der sælger mener at de skal benyttes og dur det for dig så er de værd at teste videre ellers ikke.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Lyder og ser spændende ud. Jeg kender jo dine holdninger og har set at du har været i butikken. Sig til når det er oppe at køre så vil jeg gerne komme for at lytte igen og så sørg lige for det dutter og ikke lige som sidst jeg var forbi der svingede det jo slet ikke, men det fortalte du jo også selv.

er det en Arcam han har modificeret og hvorfor har han ikke modificeret en Naim når nu han kender den så godt ?

Ellers velkomme igen du har jo været væk i over 6 måneder ;O)

Hvilke speekers benytter du og hvorfor ?

[/QUOTE]

Ja, det rykkede ikke en meter sidste du var forbi. Det kom det dog til ret hurtigt. Lidt ændret afkobling og en anden sikring ude i skabet, så var det møj bedre.

Hvis du checker siden, så vil du opdage at han faktisk også modificerer Naim cdafspillere, bl.a. CD3'en, men den koster 10.000 at få modificeret, da den får ekstern strømforsyning, hvorimod Arcam'en koster 4000,- og ikke har ekstern PSU. Jeg synes ikke lige at jeg ville tage chancen og smide 10.000 på noget jeg aldrig har hørt før, men 4000 det er jo en helt anden snak.  Hvad fanden, det kan jo kun gå galt!

Les (Mr. Avondale) spiller selv på en Naim CDS1 som er modificeret på samme måde som de 2 ovennævnte. Den opmærksomme har bemærket at Les kun tuner afspillere der anvender Phillips TDA1541 konverteren. Det er simpelhen den eneste der duer, ifølge ham. Jeg er lettere tilbøjelig til at give ham ret. Dvs. har du en CDi eller en CD2, kan de også modifceres.

P.t. spiller jeg på et sæt højtalere fra Mito Nord (Lars Mikkelsen) i Løgstør. Den primære grund til det, er at de måler som en snor og har 100% styr på fasen.

Det er ikke verdens bedste højtaler, men da den ikke laver nogen "fejl", kan man meget nemt høre de forskellige komponenters egenlyd

Enhederne er Vifa XT25 og M18WH. Frekvensområde 40hz-40Khz +/- 2db.

Indtil videre har jeg teste følgende i disse højtalere:

Kondensatorer: Duelund rugbrød Alufolie, Jensen MP (metaliseret papir), Vima MKP, Grå monacor, gul monacor, Bennic, Solen/SCR

Spoler: Jensen papir/voks foliespole (0,7 ohms DC modstand), Luftspole 1,8mm tråd (0,2 ohms DC modstand), Speciel indkapslet pulverkernespole med 1,8mm tråd (0,03 ohms DC modstand), Monacor pulverkerne med 0,7mm tråd (0,35 ohms DC modstand.

Modstande: Monarcor Cement, Vishay tykfilm (Bl.a. Peak Consult), B.I. Technoligies tykfilm (Bl.a. BKS), MOX metaloxyd (Bl.a. Mårten), Danotherm, Welwyn trådviklet lavinduktiv, Meggit og nogle sorte som Sonus Faber bruger (købt hos Danspeak)

Inden alt for længe skal jeg nok have mig et sæt Naim SBL, det lyder til at være HØJTALEREN for mig, men jeg ville nu gerne lige høre dem først. Det er dog ikke bare sådan lige her i Danmark, så det ender nok med et sats igen - as usual!!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes