Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector M3 Avantgarde El. Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg håber virkelig nogle af jer, her inde kan hjælpe mig. Jeg står og skal købe nye højtalere.

Valget står mellem Audiovector M3 Avantgarde og Dali Helicon 800.

I kan se hvilket udstyr jeg har her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=320&PN= 1&TPN=1

Jeg høre meget blandet musik, lige fra Celine Dion, til Linkin Park.

Jeg har hørt begge højtalere, men kan ikke rigtig beslutte mig.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Cyclops

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Er her virkelig ingen her inde, som kan hjælpe mig  Snøft....
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hvad har du til at trække dem??

Jeg har selv Audiovector M3 Avantgarde+AV3C, og jeg er yderst tilfreds!

Højttaleren er en rigtig god allrounder, men absolut ingen techno højttaler. Hvis hovedvægten ligger på techno/trance er det måske Dali'en du skal gå efter. Når det så er sagt har jeg på fornemmelsen at Avantgarden er mere musikalsk end Dalien (jeg har ikke hørt Helicon, erfaringen bygger på Euphonia)

Men men men.. UD OG LYT/LÅN MED HJEM!

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 December 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Heyza Cyclops...

Hvad er problemet med de to højtalere, siden du ikke kan vælge? Lyder de meget ens??

Hvis du virkelig ønsker at købe det ene sæt, burde det ikke være et problem at låne et sæt med hjem (eventuelt mod lidt dispotion) - herefter kan du jo lytte til højtalerne hjemme på dit system hvor det vil være mere rationelt og fornuftigt at finde de højtalere der passer dit system og dit lytterum!

Men igen; hvis de virkelig lyder ens, er det jo bare at vælge den kønneste??

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Du kan se, hvad der skal trække dem ved at klikke på det link cyclops har henvist til.

Jeg vil også mene at hvis du køber det nyt i en butik, bør du få mulighed for at låne disse højtalere med hjem, så du kan sammenligne ordentligt hjemme hos dig selv.

Umiddelbart vil 2 x 500 watt klasse A måske være lige i overkanten til en M3 avantgarde, men hvad ved jeg

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej Hans C. Jeg har en Plinius 250 Mk. Iv. til at trække dem. Det er en 250 W Kl. A. effekt block.

Så bliver det Dali...  

Mange tak for hjælpen, og rigtig god weekend.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Du kan da ikke vælge Dali på baggrund af de udtalelser der er kommet indtil videre. Der er jo ingen af os der nogensinde har HØRT en Helicon 800

Du må ud og lytte noget mere, inden du ligger alle pengene på bordet. Det ville være ærgeligt at købe det forkerte.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 December 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Du kan da ikke vælge Dali på baggrund af de udtalelser der er kommet indtil videre. Der er jo ingen af os der nogensinde har HØRT en Helicon 800

Du må ud og lytte noget mere, inden du ligger alle pengene på bordet. Det ville være ærgeligt at købe det forkerte.

ENIG lyt og lyt igen det er jo sjovt at teste også er du sikker på du får det rigtige.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Mmmm Ja I har ret. Men jeg må desværre vente. Jeg ligge syg for øjeblikket...  Så det må nok blive efter nytår.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Husk at Dali Helicon højtalerne stiger i pris når modellerne med mdf plade foran udgår til fordel for dem med træplade, men det ved du vel godt.

Go' bedring!

Mit Hifi

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 19 December 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

cyclops skrev:

Hej Hans C. Jeg har en Plinius 250 Mk. Iv. til at trække dem. Det er en 250 W Kl. A. effekt block.

Så bliver det Dali...  

Man kan ikke lave en 250Watt klasse A effektblok uden vædskekøling og kraftigere sikringer i installationen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
cyclops skrev:

Så bliver det Dali...  

Man kan ikke lave en 250Watt klasse A effektblok uden vædskekøling og kraftigere sikringer i installationen.

Jeg sad også og undrede mig.. den må da som minimum sidde på en 3×400 V gruppe  - han kan evt levere fjernvarme til naboerne med sådan en sag...

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 December 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

tjahh... det er et svært valg. men hellere låne dem med hjem (og der kan nok gå lidt tid med det) end at drage forhastede koklusioner.

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 19 December 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

...Tag en lytter hos dig selv inden du gør noget videre..

jeg har selv beskæftiget mig meget med M3 Ave, og den imponere mig vildt, jeg hørte lige Helicon i HIFI Butikken, men var ikke vildt imponeret, men det kan der jo være mange årsager til.

Held og lykke med jagten

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Man kan ikke lave en 250Watt klasse A effektblok uden vædskekøling og kraftigere sikringer i installationen.[/QUOTE]

Om man kan eller ikke kan, lave en KL. A. på 250W uden væskekøling, skal jeg ikke kunne sige. Men måske kan du hjælpe mig med de rigtige specs?

http://www.pliniusaudio.com/pro/pro01.htm

http://www.diest-audio.com/sa_250_mkiv.htm

Her er nogle links hvis det kan hjælpe lidt?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Cyclops!
Du er nødt til at måle tomgangsstrømmen på den med et voltmeter.
Umiddelbart vurderet med et skævt øjemål og hvad ellers hører sig, så ville jeg gætte, hvis det var det jeg skulle, på 40-50Watt i klasse A, resten i AB.
Og så skal den godt nok også blive varm. Faktisk vil jeg mene, at den skal blive så varm, at du ikke kan lægge hænderne på den, og at den vil være ubrugelig om sommeren pga af svedige temparaturer i lyttelokalet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2003 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Enig, som jeg læser det er det kun klasse A til en hvis grad - den skifter eller kan skiftes til AB hvis man skal banke 250 watt af i 8 ohm på den. Desværre er specifikationerne ikke særligt godt udpenslede - omtalen er der er af A og AB men der står ikke hvornår og hvorfor!

Men den er sgu nice, og jeg tror jeg ville vælge Helicon dertil - har lige givet dem et lyt og det var overbevisende, omend i sparsomme omgivelser!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 December 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin!
Jeg tør ikke sige om jeg ville vælge Helicon, men jeg ville definitivt ikke røre noget som Klitorissen stod bag.

Han er altså hørehæmmet.

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Når jeg vælger klasse A. bliver den også virkelig varm, selv håndtagende bliver varme! Rigtig varme! Man kan ikke sætte hånden på den, når den har kørt i klasse A, i ca. 30 min.

Man kan indstille noget som hedder BIAS på den. I klasse A, skal den stå på 400 millivolts, og i klasseB. skal den stå på 28 millivolts. Jeg gætter på at det er tomgang strømmen???

Jeg har nu valgt og bestilt de højtalere som jeg synes lød bedst. Og valget blev Audiovector M3 Avantgarde. Jeg glæder mig til jeg får dem hjem d. 2. jan.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 December 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej Cyclops!

Når den st¨år på 400 mV, så skal du bruge Ohms lov U=RXI

U = 0,4V
R =  Værdien af Emittermodstanden i Ohm
I = er den vi søger efter, som jo giver sig selv af formlen.

Den totalt mest ubekendte er, hvordan dælen du kan få Klitorissens HT til at lyde af musik.

Helt ærligt Klifoth er stokdøv, han har aldrig lavet en speaker der lavede andet end spektaket i 3. potens.
Hvad har du lige gang i mand???
Knald noget tilfældigt sammen, næsten uden filtre og du vil have noget i hånden, der banker enhver AV speaker.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes