| Forfatter |
|
Hessi Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Efter at have tænkt lidt over det synes jeg 32" ikke var nok til mig.
Så nu vil jeg have et 42" tv og jeg kommer nok til at bruge lidt flere penge på det, men what the hell... ;)
Her er hvad det skal bruges til og hvilken prioritet det her. Alle medier kommer fra HTPC undtagen TV-signal....
HD medier, film og serier mm... prioritet 1. DVD film... prioritet 2. Video filer, som AVI, MPEG mm.... prioritet 3. TV, analog og digital, dog ikke noget parabol (aldrig)... prioritet 4. 3D gaming fra HTPC... prioritet 5. Visning af billeder i alle filformater og opløsninger... prioritet 6.
Det skal på intet tidpunkt bruges til noget som helst tekst relateret.
Og her er mine kriterier....
Det skal være det bedste billedkvalitet til prisen. Plasma eller LCD er ligemeget bare det viser HD så godt som muligt. Det MÅ, ikke skal, gerne kunne 1920 x 1080 og HD 1080p hvis LCD. Det MÅ, ikke skal, gerne kunn 1:1 pixel mapping via HDMI. Det skal kunne acceptere signal fra PC via HDMI. Det behøver ikke have alt muligt unødvendigt ekstra geil. Og sidst men ikke mindst. Det må ikke koste mere end 11.500 kr.
Jeg ved godt jeg skal ud og se på et TV selv inden jeg køber noget men vil gerne vide hvad der er anbefalelsesværdigt.
Jeg bestiller højst sandsynligt fra Tyskland da jeg kan spare op til 2000 kr. så det må godt have en dansk pris på omkring 12 - 13.000 kr.
Hvis der er brug for mere info. så spørg endelig.
Takker mange gange.
Hessi. :) __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forresten Stofa kabeltv så den digitale signal kommer til at blive fra dem.
__________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen - Tak for svaret.
Flere forslag er velkomne.  __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lavet nogle lidt mere realistiske kriterier.
Den der med må gerne kunne 1920 x 1080 opløsning fandt jeg hurtigt ud af ikke kan lade sig gøre med mindre man hellere vil købe TV i stedet for bil. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da få Amoi 42" LCD 1920x1080 til ca. 11kilo + fragt (i Tyskland).
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J - Men er det så med ordentligt billedkvalitet?
Ja kan godt se at det kan lade sig gøre med LCD, men ikke plasma. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er kriterierne finjusteret så de forhåbentlig ikke er voldsomme og urealistiske.
__________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi skrev:
Hans J - Men er det så med ordentligt billedkvalitet? |
|
|
Nej, det er ikke med ordentlig billedkvalitet. PV60'eren tæsker det rundt i ringen, for at sige det mildt ;) Til dit budget passer PV60'eren altså perfekt. Du får ikke noget tilnærmelsesvist godt LCD TV for de penge, og selv hvis du smed 25k efter et LCD TV, så ville PV60'eren stadig være bedre.
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera - Har hørt rigtigt godt om Panasonic'en, men er bare lidt træt af det ikke understøtter 1080p.
Men jeg går ud fra jeg i hvert fald skal smide 3 - 4.000 mere efter det hvis den skal kunne vise 1080p og samtidig bevare billedkvaliteten? __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi skrev:
|
Naiera - Har hørt rigtigt godt om Panasonic'en, men er bare lidt træt af det ikke understøtter 1080p.
Men jeg går ud fra jeg i hvert fald skal smide 3 - 4.000 mere efter det hvis den skal kunne vise 1080p og samtidig bevare billedkvaliteten?
|
|
|
Haha, det kan ikke gøre det kammerat! Hvis du vil have 1080p og samtidig bevare det fremragende billede PV60'eren kan give dig med SD-materiale skal du HØØJT op i pris.
Har set HD-materiale i både det "lille" og det "store" format, og på en 42" plasma vil jeg næsten voge at påstå at du får nøjagtig ligeså meget glæde af 720p med den rigtige kilde (ihvertfald næsten). Hvis vi snakkede om en projektor der skulle give dig et billede på 106" er det pludselig en anden sag.
Fodr PV60'eren med 720p og du vil blive solgt med det samme. Du får altså ikke et TV der klare opgaven bedre til prisen. Og selv med konkurenter der er meget dyrere, vil PV60 klare sig RIGTIG godt.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hessi skrev:
|
Hans J - Men er det så med ordentligt billedkvalitet? |
|
|
Nej, det er ikke med ordentlig billedkvalitet. PV60'eren tæsker det rundt i ringen, for at sige det mildt ;)
Til dit budget passer PV60'eren altså perfekt. Du får ikke noget tilnærmelsesvist godt LCD TV for de penge, og selv hvis du smed 25k efter et LCD TV, så ville PV60'eren stadig være bedre.
|
|
|
Nåda, har du set det ?
Eller er det bare fordi du selv har købt et PV60 og synes det er det eneste der dur nu ?
Jeg har ikke set dem, så jeg ved ikke hvad der er bedst. Man kan se det i aktion i Holbæk (ved ikke hvem der har det i Jylland).
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
Fodr PV60'eren med 720p og du vil blive solgt med det samme. Du får altså ikke et TV der klare opgaven bedre til prisen. Og selv med konkurenter der er meget dyrere, vil PV60 klare sig RIGTIG godt. |
|
|
Heller ikke med et LCD med 1920 x 1080 opløsning? Eller er der slet ikke noget LCD TV der kan hamle op med Panasonic'ens billedkvali i den prisklasse?
Hans J skrev:
Jeg har ikke set dem, så jeg ved ikke hvad der er bedst. Man kan se det i aktion i Holbæk (ved ikke hvem der har det i Jylland). |
|
|
Det skal jo netop være i Jylland, Århus. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman - Ja, tror skam også det bliver det.
Hvad er det lige forskellen på non-E/EH og E og EH er?
Har også set inde på recordere at der er en mega lang forumtråd hvor de snakker om nogle fejl ved dette TV, kan bare ikke finde ud af hvad det er for nogle fejl de snakker om.
Nogen der ved hvad de snakker om? __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi skrev:
|
DKsoulman - Ja, tror skam også det bliver det.
Hvad er det lige forskellen på non-E/EH og E og EH er?
Har også set inde på recordere at der er en mega lang forumtråd hvor de snakker om nogle fejl ved dette TV, kan bare ikke finde ud af hvad det er for nogle fejl de snakker om.
Nogen der ved hvad de snakker om?
|
|
|
E = Europa
H= Så følger H-foden med.
Og for at svare på dit spørgsmål, så vil et godt 1080p tv selvfølgelig være bedre til at vise hd-materiale end et tilsvarende godt 720p. Men der er altså ikke særlige tydelige forskelle i den skærmstørrelse vi snakker om her.
Der er ingen tvivl om at pana'en vil være SÅÅÅ meget bedre på alle punkter end det "NoName-TV" du nævnte i dit tidligere indlæg. Jeg ville ALDRIG købe et sådant tv, heller ikk selvom det er 1080 native. De gode 1080p tv er altså "forholdsvis" dyre endnu/overskrider dit budget med en hel del. Så har vi vidst slået det på plads.
Du kan netop se PV60 i århus (tapeconnection) ...De skal nok hjælpe dig til at finde det rigtige tv for DIG!
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
Og for at svare på dit spørgsmål, så vil et godt 1080p tv selvfølgelig være bedre til at vise hd-materiale end et tilsvarende godt 720p. Men der er altså ikke særlige tydelige forskelle i den skærmstørrelse vi snakker om her.
Der er ingen tvivl om at pana'en vil være SÅÅÅ meget bedre på alle punkter end det "NoName-TV" du nævnte i dit tidligere indlæg.
|
|
|
Hvordan kan du udtale dig så skråsikkert, har du set nævnte TV i en sammenligning med PV60 ?
Amoi, har som produktmærke fået ganske gode testresultater rundt omkring i verden, og har imponeret mange når man kigger på pris/kvalitet, selvfølgelig er der fjernsyn som er bedre, og det kan da godt være PV60 er et meget godt tv, kender det ikke. Der er dog en ting som undre mig, folk går meget op i 1:1 pixelmapping, hvad det dækker over er jeg ikke 100% sikker på, men det må vel være at 1280x720 bliver vist via 1280x720 pixels ? Og er det meget vigtigt ? Hvis det er så falder PV60 da igennem efter som den både skal "strække og presse" billedet (1024x768), men som sagt hvor vigtigt det er ved jeg ikke, men det kan forhåbentlig andre svare på.
Vedr. 1920x1080 så må det jo være absolut toppen sammen med f.eks. XBOX360 og HD-DVD ?
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft et skodsignal der er igennem der. Min analog tv2, som forresten hænger mig langt ud af halsen, er bedre kvalitet end det de viser dér. Jeg kan fodre mit pv60 med et signal fra en 7 år gammel dvd, og billedet er simpelthen KNIV skarpt - jeg er ualmindelig glad for jeg købte det tv.
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager ind og kigger på disse 2 TV'er i dag i Tape Connection.
Panasonic TH-42PV60E Toshiba 42WL66Z
Regner med at tage min bærbar med der inde og se noget HD og noget DVD på dem begge. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |