Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket 42" fladskærmstv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hessi skrev:

Jeg tager ind og kigger på disse 2 TV'er i dag i Tape Connection.

Panasonic TH-42PV60E
Toshiba 42WL66Z

Regner med at tage min bærbar med der inde og se noget HD og noget DVD på dem begge.

Skrive endelig om dine oplevelser når du kommer hjem.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Skal jeg da helt sikkert gøre, hvis de giver mig lov til at prøve noget.

Jeg har ringet til dem og de siger at jeg kan prøve at tage den med men det er ikke sikkert de har tid til at gøre det i dag.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 29 December 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Det er nok muligt nogen skaerme viser 1080p men da er det kun som 25 fps. Der staar intet sted om 1080p som 50, [for da slet ikke tale om 1080p ved 60 fps], og slet slet ikke her kolon

http://www.ebu.ch/CMSimages/en/tec_text_r112-2004_tcm6-16462 .pdf?display=EN

Forskellen paa formaterne 720p50 eller 60, og saa 1080p25 eller 30 for staa for andres regning. Men samme forskel er garanteret gemt meget MEGET godt. Det er trods alt ikke uden grund skaerme idag er som 1366 (1024)x768. Haaber denne her virker.

http://www.answers.com/topic/1080p

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Så var jeg inde og kigge på nogle TV'er i Tape Connection i Århus.

Kiggede på følgende TV'er med følgende kilder.

Panasonic 37 og 42PV60(EH), med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Toshiba 37WL66Z, med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Disse skærme lå ca. i samme prisniveau, kan ikke huske det præcise pr. TV.

Jeg må sige at jeg også hopper på Panasonic vognen da det klart var den (37" samt 42") der vidste det skarpeste og lækreste billede. Dejlige afrundede og naturtro farve og ikke noget der var for lyst eller for mørkt. Toshibaen var bestemt ikke ringe men Panasonicen var bare en tand bedre.

Analoge billede var meget tæt på det billede jeg får ud af et 32" Phillips 100 Hz. CRT TV med pixel plus teknologi og alt det geil. Igen skal det nævnes at Toshibaen bestemt levede op til mine forventninger men Panasonicen var igen en tand bedre.

HD-, DVD- og AVI-kvalitet var virkelig skarpt med meget smukke farver, det var et fryd for øjenene. Også her var Panasonicen lige en tand bedre men dermed ikke sagt at Toshibaen var ringe, bestemt ikke.

Men for mit vedkommende er valget truffet, og det er, som det nok kan ses, blevet Panasonic 42PV60(EH). Og så alligevel ikke... Jeg kan stadig ikke tage stilling til om jeg tør tage chancen og få et fjernsyn der muligvis kan have det omtalte "problem" med lilla blure ved farveovergange fra mørke til lys og omvendt. Efterhånden som jeg har søgt mere og mere har jeg fundet ud af at alle Panasonicer i denne model har "problemet" i mere eller mindre omfang og ved nogle af dem opstår "problemet" først efter adskillige timers brug.

Lige nu vil jeg afvente og se hvad "løsningen" bliver, hvis der bliver en af slagsen.

Håber det har hjulpet lidt.

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hessi skrev:

Så var jeg inde og kigge på nogle TV'er i Tape Connection i Århus.

Kiggede på følgende TV'er med følgende kilder.

Panasonic 37 og 42PV60(EH), med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Toshiba 37WL66Z, med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Disse skærme lå ca. i samme prisniveau, kan ikke huske det præcise pr. TV.

Jeg må sige at jeg også hopper på Panasonic vognen da det klart var den (37" samt 42") der vidste det skarpeste og lækreste billede. Dejlige afrundede og naturtro farve og ikke noget der var for lyst eller for mørkt. Toshibaen var bestemt ikke ringe men Panasonicen var bare en tand bedre.

Analoge billede var meget tæt på det billede jeg får ud af et 32" Phillips 100 Hz. CRT TV med pixel plus teknologi og alt det geil. Igen skal det nævnes at Toshibaen bestemt levede op til mine forventninger men Panasonicen var igen en tand bedre.

HD-, DVD- og AVI-kvalitet var virkelig skarpt med meget smukke farver, det var et fryd for øjenene. Også her var Panasonicen lige en tand bedre men dermed ikke sagt at Toshibaen var ringe, bestemt ikke.

Men for mit vedkommende er valget truffet, og det er, som det nok kan ses, blevet Panasonic 42PV60(EH). Og så alligevel ikke... Jeg kan stadig ikke tage stilling til om jeg tør tage chancen og få et fjernsyn der muligvis kan have det omtalte "problem" med lilla blure ved farveovergange fra mørke til lys og omvendt. Efterhånden som jeg har søgt mere og mere har jeg fundet ud af at alle Panasonicer i denne model har "problemet" i mere eller mindre omfang og ved nogle af dem opstår "problemet" først efter adskillige timers brug.

Lige nu vil jeg afvente og se hvad "løsningen" bliver, hvis der bliver en af slagsen.

Håber det har hjulpet lidt.

Alle tv'er har deres "bugs", men som du nok kan regne er der jo en grund til at Pana'en bliver skamrost overalt! Det ville det jo ikke gøre hvis alle køberne af dette tv' havde problemer med det. Men hvis det skræmmer dig så meget at du ikke tør købe det, som kommer Panasonic med deres 10'ende generationsmodeller her 2007 forår/sommer (så vidt jeg husker) Ved self. ikke om det bliver samme prisleje, men jeg tror ikke prisforskellen bliver så stor! -Hvis du beslutter dig for at vente med at købe, så må du love at du chekker disse modeller ud før nogen andre.

Men ville du stadig hoppe på vognen med det samme, garantien dækker vel hvis problemer opstår!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

tdaMn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Denne model: Panasonic TH-42PV60E kan "benene" tages af den så man kan hænge den op på væggen?
Til top Vis tdaMn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tdaMn

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ja, foden kommer ikke engang monteret, så det er ikke noget problem.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

tdaMn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Undskyld hvis jeg går lidt offtopic, men jeg har ringet ned til den lokale tv sælger og han sagde at Panasonic TH 42PV45 var bedre end Panasonic TH 42PV60E. kan det passe?
Til top Vis tdaMn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tdaMn

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Nej, det passer nok ikke. Det er en billigere udgave af PV60'eren. F.eks. er den angivede kontrast lavere. Det vides dog ikke præcis hvilken betydning dette har for billedkvaliteten. Desuden synes jeg den er væsentligt (!) grimmere, og eftersom prisen på PV60'eren er mere fordelagtig, så kan jeg ikke rigtig se hvad man vil med PV45'eren.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes