Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gulvhøjttaler og en lille hifihistorie. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Godaften.

Når du nu har hørt på chorus, har du så ikke hørt på hans cobalt serie? Den lyder meget bedre efter min smag, og der får du meget mere fylde i bassen. Eller har du købt vienna?

Naj jeg er gået fra Vienna da jeg ikk mener de små brødre er noget for mig, og mit kommende udstyr ligger heller i den prisklasse, til at vælge de større brødre..

Lyden er som sådan fin på de Chorus jeg har til låns, men mangler netop en smule fylde, og de rækker ikk så dybt ned som jeg havde håbet, når nu mit rum ikk er så stort, de virker stadig for slanke...

Cobalt kender jeg ikk, men mener den er gået ud til fordel for netop denne Chorus serie...

Jeg har lidt kig på Elektra serien, men lad os se hvad jeg finder ud af senere på ugen når jeg smutter forbi hifi butikken igen...
Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Imbanlance:Nu lyder jeg måske som Methusalem,men jeg er altså kun lige rundet de 40 Nu nævner du den hårde cd-lyd kontra dine bånd.Bare tro mig når jeg siger at du bliver mest tilfreds,lydmæssigt,hvis du i alle henseender holder dig til analog lyd.Ikke at jeg ikke selv spiller cd,for selvfølgelig gør jeg det,men det er min 'svageste' lydkilde......selvom min cd-afspiller lyder adskilligt bedre end gennemsnittet(Tandberg TCD 3015 A- ca 19 år gammel).Digital lyd er og bliver digital.
Få fat i en GOD båndoptager(topmodel).Jeg har gjort det samme og jeg er imponeret over lyden i mine gamle TDK-bånd Mine to båndoptagere(Tandberg TCD310 MkII og TCD 330) lyder begge bedre end noget som helst på cd!!Og det er ikke løwn!Også vinyl vil du opleve som værende cd-mediet klasser overlegent.Det eneste en cd har som ikke mange andre medier,er betjeningskomforten.
Det glæder mig meget at du har fået nye interesser.Du skal styre 100% udenom DLS.Helt ærligt.Hvis du er glad for god lyd,så er der meget andet grej der skal tjekkes end DLS.Jeg forstår ikke den 'hype' der er omkring DLS........ beklager gutter,men jeg er ikke til DLS.Den bliver den mest skuffende højttaler for mig i 2006.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hehe Tante Bær, ja vi skal heller ikk gøre os mere rynket end vi er, men 25år er jo en rum tid, og du er jo født i 1910 ifølge din profil jo..

Jeg har ikk planer om at invistere i en båndspiller, da alle de stykker jeg har på disse kan findes både på vinyl og cd, men jeg lytter til dem nu og da jeg nogengange prøver at finde nogen bands som jeg har glemt, som jeg så køber ind med tiden, men den analog lyd er sku overlegent, og jeg kan stadig huske de numre der vitterlig lyder bedre her end på cd'erne..

Jeg kommer nok til at stifte bekendtskab med en lp plov med tiden, men for nu er det højttalere..

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Nej Chorus og Cobalt udgår til fordel for profile serien.
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Nej Chorus og Cobalt udgår til fordel for profile serien.

Hmm mener nu Chorus har tiden for sig, jeg har 816V på prøve til godt 12K for et sæt..

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Undskyld du har ret. Chorus 700 V erstatter den gamle chorus 700 serie. Chorus 800 V erstatter Cobalt serien
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes