Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor mange nye cd’er IKKE lyder godt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 54
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Bonné skrev:

Pinligt !!

Det er Phil Spector.

MVH

Bonné

Det havde jeg nu luret.

Nu kan man jo beskylde den gode Phil for meget (mord bla.), men at han skulle være ansvarlig for at nutidens producere voldkomprimere den musik vi forventes at bruge vores surt tjente skillinger på er vel at tage munden lovlig fuld

Haugaard

Det som Bill Gates ikke er skyld i, skal en anden jo have skylden for.
(Men der er jo ikke så meget tilbage)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Bonné skrev:

Pinligt !!

Det er Phil Spector.

MVH

Bonné

Det havde jeg nu luret.

Nu kan man jo beskylde den gode Phil for meget (mord bla.), men at han skulle være ansvarlig for at nutidens producere voldkomprimere den musik vi forventes at bruge vores surt tjente skillinger på er vel at tage munden lovlig fuld

Haugaard

VRØVL, han er en ond, OND mand!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hvis det sandt han er skyld i at de komprimere musik, og vi skaffer en rigtig god advokat, så kan vi få pengene vi har brugt på vores anlæg tilbage  

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Lidt synd, hvis denne tråd går helt død, da den vel egentlig burde være den vigtigste på hifi4all? 
At folk opgiver at klage over kvaliteten på CD-skiverne, er jo nok lidt det pladebranchen er mest tilfreds med...
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tror da at vi stadig går og svovler helt vildt over det i smug, men ja! lad os da fortsætte.

Et spørgsmål: Har i nogle CD'er med klassisk musik der lider af syndromet? jeg har endnu ikke følt behov for at køre en igennem en wave analyser for at se på sagerne.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 April 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Lidt synd, hvis denne tråd går helt død, da den vel egentlig burde være den vigtigste på hifi4all? 
At folk opgiver at klage over kvaliteten på CD-skiverne, er jo nok lidt det pladebranchen er mest tilfreds med...

Jeg er da med på en underskriftsindsamling med det formål at sige "Stop CD volden" hvis det kan hjælpe ?

Hvilke pladeselskaber snakker vi om ? Det er jo heldigvis ikke alle i branchen der ødelægger vores musik, men vi er nødt til at få sat navne på, så vi ikke "skyder i blinde" ...

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Spencer skrev:

Jeg er da med på en underskriftsindsamling med det formål at sige "Stop CD volden" hvis det kan hjælpe ?

Hvilke pladeselskaber snakker vi om ? Det er jo heldigvis ikke alle i branchen der ødelægger vores musik, men vi er nødt til at få sat navne på, så vi ikke "skyder i blinde" ...

Præcis hvilke selskaber der er tale om, har jeg ikke en klar fornemmelse af, da de værste af de tilfælde, der har været vist frem i tråden, ikke er på min CD-reol.

Nogle nævnte vist et album med Red Hot Chili Peppers, hvor masterbåndet vist skulle være ok, men CD'en en ren katastrofe.

Det bedste ville nok være, hvis man kunne få et forbrugerprogram på TV, til at interessere sig for emnet, og lave en demo af forskellen på hårdt komprimeret og mere afbalanceret lyd.
Så kan seerne bedre bedømme skadevirkningerne af den hårde komprimering.

Det værste er nok, hvis pladeselskaberne bruger den dårlige lyd som argument, for at forbrugerne lige så godt kan købe musikken som MP3, på nettet.
Man kunne frygte, at pladeselskaberne ikke syntes at det er et problem, at kvaliteten er dårlig.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 24 April 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Fra Jean Michel Jarres nye album (Teo & Tea), sang nr. 7. Godt med komprimering når musikken først går i gang. Det foregår desværre igennem hele albummet (ikke overraskende) og det gør også albummet trættende at høre på i længden.

En anden "sjov" ting er, at hvis man laver en "spectrum analyse" på starten af nummeret, ser det umiddelbart ud som om der er blevet brugt en eller anden form for encoder. Det ligner ihvertfald et typisk billede at en f.eks. MP3-fil (underligt). Man ser tydeligt den typiske skæring ved 16 KHz.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Det er uhyggeligt... havde ellers tænk mig at købe den Jarre, men nu vil jeg ikke. Det er for ringe. Men ja, jeg tror de vil have os alle over og hente mp3 på netttet.

Man gider snart ikke bruge penge mere på nye musik udgivelser, når det næsten hver gang viser at være i så ringe kvalitet.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Det er uhyggeligt... havde ellers tænk mig at købe den Jarre, men nu vil jeg ikke. Det er for ringe. Men ja, jeg tror de vil have os alle over og hente mp3 på netttet.

Det er ikke lydkvaliteten der er det værste ved den CD. Det er snarere kvaliteten af musikken. Men titelnummeret er godt. Det burde ha været en single.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej

Fra Jean Michel Jarres nye album (Teo & Tea), sang nr. 7. Godt med komprimering når musikken først går i gang. Det foregår desværre igennem hele albummet (ikke overraskende) og det gør også albummet trættende at høre på i længden.

En anden "sjov" ting er, at hvis man laver en "spectrum analyse" på starten af nummeret, ser det umiddelbart ud som om der er blevet brugt en eller anden form for encoder. Det ligner ihvertfald et typisk billede at en f.eks. MP3-fil (underligt). Man ser tydeligt den typiske skæring ved 16 KHz.

Virkelig fint eksempel du der kommer med. Hvilket pladeselskab står for indspilningen ?

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Peiter skrev:

Spencer skrev:

Præcis hvilke selskaber der er tale om, har jeg ikke en klar fornemmelse af, da de værste af de tilfælde, der har været vist frem i tråden, ikke er på min CD-reol.

Nogle nævnte vist et album med Red Hot Chili Peppers, hvor masterbåndet vist skulle være ok, men CD'en en ren katastrofe.

Det bedste ville nok være, hvis man kunne få et forbrugerprogram på TV, til at interessere sig for emnet, og lave en demo af forskellen på hårdt komprimeret og mere afbalanceret lyd.
Så kan seerne bedre bedømme skadevirkningerne af den hårde komprimering.

Det værste er nok, hvis pladeselskaberne bruger den dårlige lyd som argument, for at forbrugerne lige så godt kan købe musikken som MP3, på nettet.
Man kunne frygte, at pladeselskaberne ikke syntes at det er et problem, at kvaliteten er dårlig.

Slet ikke nogen tosset idé med noget TV forbrugerprogram!. Lad os få nogle pladeselskabsnavne og eksempler på bordet ....

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 24 April 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
KBAndersen skrev:

Det er ikke lydkvaliteten der er det værste ved den CD. Det er snarere kvaliteten af musikken. Men titelnummeret er godt. Det burde ha været en single.

Jeg er enig med dig i, at musikken ikke er noget at råbe hurra for, men enkelte gode momenter er der på CD'en. Men slet ikke i nærheden af den genialitet som kendetegner Oxygene, Equinoxe og Magnetic Fields - æv æv æv.

Zorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005
Sendt: 24 April 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Citér:

Virkelig fint eksempel du der kommer med. Hvilket pladeselskab står for indspilningen ?

Jarre har sit eget produktionsselskab AERO productions og udgives på Warner.

Det er Dave Dadwater, fra dpms mastering (www.dpms-mastering.com), der har stået for mastering. Så man kunne jo evt. gå ind på deres hjemmeside og høre, hvad de har gang i...
Til top Vis Zorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorn

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Zorn skrev:
Citér:

Jarre har sit eget produktionsselskab AERO productions og udgives på Warner.

Det er Dave Dadwater, fra dpms mastering (www.dpms-mastering.com), der har stået for mastering. Så man kunne jo evt. gå ind på deres hjemmeside og høre, hvad de har gang i...

Darn ... fransk er ikke lige mit førstevalg, men nize info

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en smule problemer med albummet 'The World Is Saved' af Stina Nordenstam.

Nummeret 'From Cayman Islands With Love' burde måske ikke lyde slemt, når man kigger på hvor meget dynamik der er tilladt.

Alligevel er det ikke godt, og bassen er slemt oppustet, og uden detaljer.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Sådan som jeg forstår de kurver så er de ikke linear (det kan dog sagtens være noget jeg har misforstået), altså at der sker mere i midten end ude i kanten. Så de udsving du ser på et nummer som dette hvor der er skruet godt op er mindre og kun meget få db, end hvis du så de samme størrelse udsving på et nummer der ikke er skruet op som dette.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Phil C. er er den første jeg hænger op i bollerne når jeg bliver gl. nok til at gå uden snor for mor
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 April 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Fint at der stadig er liv i denne vigtige tråd.

Jeg har haft et læserbrev i det nyeste nummer af det norske "fidelity", no. 26, på grund af at cd'ernes kvalitet bliver dårligere og dårligere, med et forslag om, at de skriver en artikel om den dårlige kvalitet på cd'plader specielt de remastrede. Fidelity er iøvrigt et rigtigt godt blad skrevet af indtusiaster for intusiaster.

Desværre har jeg ikke fået svar fra Universal Music (Denmark), over den rigtig dårlige kvalitet på cd'en med Ole: From my heart. Måske skulle jeg lægge brevet ud her. Egentlig synd for manden, da han (Ole) har prøvet at gøre det godt. Men med den producer der åbentbart producere for kunder der høre cd'er i bilen og ellers med musikanlæg i den billigste ende, skal det gå galt. Som sagt så gad Universal ikke svare på mit brev. Er der en der kan lægge et billede ud af dynamikken på cd'en?

På næste klubmøde i Herlev hi-fi klub, vil der være et arrangement, hvor der vil blive spillet cd'er før og efter ødelæggelserne med Remastring. Hvis man går med overvejelse af at melde sig ind i en hi-fi klub, var det måske nu man skulle gøre det! Det er iøvrigt rart at mødes med ligesindede.

Mvh. Sven

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Denne tråd må ikke dø... Vi vil se nogle resultater af vores beklagelser.

håber det kommer så meget frem i lyset at det ses andre stedder end lige her på "vores" forum.

<< Forrige Side af 54 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes