| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg måtte bare skrive !
har i tænkt på at det er jeres grej der bare ikke formåder at spille musikalsk?
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
Dagens mest rodede og elendige kommentar. |
|
|
tak... så er jeg jo ikke helt forkert på den, lad mig gette, dit hifi spiller heller ikke musik. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
tak... så er jeg jo ikke helt forkert på den, lad mig gette, dit hifi spiller heller ikke musik.
|
|
|
Hvis man smide en cd eller plade på med musik plejer der som regel at komme musik ud af højtalerne, hvad skulle der ellers komme ud, øl? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
tak... så er jeg jo ikke helt forkert på den, lad mig gette, dit hifi spiller heller ikke musik.
|
|
|
Alt er relativt, men jo det vil jeg påstå. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis man smide en cd eller plade på med musik plejer der som regel at komme musik ud af højtalerne, hvad skulle der ellers komme ud, øl? |
|
|
Hos mange er det bare lyde uden sammenhang. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
|
|
|
Alt er relativt, men jo det vil jeg påstå. |
|
|
Det er da godt at høre, så har du jo ikke de problemer som andre har her, (det jeg ville frem til med mit inslag højre oppe, var at nogle/mange gange er det ikke cden der er noget galt med men aftasteren) så i stedet for at svine folk til der har en mening! var det måske en ide at lade være med at skrive ! __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
| så i stedet for at svine folk til der har en mening! var det måske en ide at lade være med at skrive ! |
|
|
Jeg går ud fra at du henviser til dig selv i den henseende? Skal vi under alle omstændigheder ikke blot lade den ligge...  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
priboj skrev:
| så i stedet for at svine folk til der har en mening! var det måske en ide at lade være med at skrive ! |
|
|
Jeg går ud fra at du henviser til dig selv i den henseende?
Skal vi under alle omstændigheder ikke blot lade den ligge...  |
|
|
oki vi lader den ligge , men nej jeg mente dig !  __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Jesper Juul skrev:
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis man smide en cd eller plade på med musik plejer der som regel at komme musik ud af højtalerne, hvad skulle der ellers komme ud, øl?
|
|
|
Hos mange er det bare lyde uden sammenhang.
|
|
|
Lyder som en ret svær definition, hvem bestemmer hvad der er hvad, Jonas Bojer? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
|
Jeg går ud fra at du henviser til dig selv i den henseende?
Skal vi under alle omstændigheder ikke blot lade den ligge...  |
|
|
oki vi lader den ligge , men nej jeg mente dig ! 
|
|
|
I så fald har jeg misforstået dit budskab  Jeg vil nu ikke mene at der er noget galt med formidleren af mit musik, men jeg kan bestemt høre forskel på en god og en dårlig indspilning! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
selfølig er der forskæl på cd kvaliteterne, men så er jeg så heldig at jeg ikke har nogle cder der lyder dårligt på mit "hifi" , men jeg har nogle, hvor man godt kan høre at de har kælet mere for deres produkt , men ikke dårligt  men de lyder alle forskælidt  __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
Lige hurtigt angående Stockfish records...
Hvilke kunstnere hører herunder, og kan I evt. anbefale skiver, I betragter som specielt vellydende? 
|
|
|
Stockfisch producerer plader med en meget ren lyd. Desværre er alle deres nye udgivelser ligeså dynamik-forladte som alt andet. Det er kun de gamle udgivelser der ikke er komprimeret til døde.
Jeg købte 11 af deres nye CD´er for ikke så lang tid siden, så jeg ved det. . . .
Vedrørende vinyl kontra CD: Vinyl er ikke automatisk lig med dynamik. Det er bare sådan at nogle af de allerbedste optagelser der er lavet, er fra 60´erne og 70´erne, og det var jo vinyl det udkom på dengang.
Godt jeg har min pladespiller og 2000 LPér.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Closer to the music lyder ikke komprimeret hos mig  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
floe skrev:
priboj skrev:
|
Jeg måtte bare skrive !
|
|
|
|
|
|
|
|
Alt er relativt, men jo det vil jeg påstå. |
|
|
Det er da godt at høre, så har du jo ikke de problemer som andre har her,
(det jeg ville frem til med mit inslag højre oppe, var at nogle/mange gange er det ikke cden der er noget galt med men aftasteren)
så i stedet for at svine folk til der har en mening! var det måske en ide at lade være med at skrive !
|
|
|
Hvad er det for en mening du har, "priboj" ?
Jeg kan desværre ikke helt gennemskue det...
N.
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lige et bidrag fra min side...
Jeg syntes, at jeg er nød til at skrue ned for musikken når jeg skifter fra en "normal" cd til f.eks Anne Linnet Nattog til venus (2disk) den larmer meget mere og jeg bliver "øretræt" lynhurtig......
Måske også fordi der kører mange syntetiske lyde rundt ...dengang i 80erne. Måske var det en idee at geninspille populære numre med mere musikalske levende mennesker, for der er jo udgivet mangt og meget godt musik fra Danmark..
Ang de 8 -9 db: ..... "Faktum er dog, at en moderne rytmisk udgivelse ikke besidder meget mere 8-9 dB dynamik i gennemsnit" MASTERBOX. Jeg mener at huske at for hver db vil lytteren føle det som en fordobling af lydtrykket og det samme med 1 db mindre vil lytteren føle/høre det som en halvering af lydtrykket.................... Men det musikalske skal vel ikke måles i db ??
Musik som er musikalsk er altid godt men tit kan det ødelægges med få virkemidler som f.eks på cd:
Poul Simon Graceland...
mange numre er indspillet 2 steder i verden og så lige tilført mere hjemme i New york/los Angeles ...Musiken er jo hammer musikalsk også uden der er puttet flere effekter ind.
Denne her bliver sværere: John Mellencamp Rough harvest.........
Syntes der er mange instrumenter, som ikke er musikalske eller også er det mellemtonen på den cd (HDCD).....Eller også er det mig som har hørt mig sur på den udgivelse
Ellers gå til koncert ....Både klassisk jazz rock eller Diskotek..... Hvad nu der er i nærheden af hvor du bor
MVH JAN
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik ikke lige fat i hvad du mente om Graceland, men en ting er da helt sikkert, har man den originale Graceland, er den da et studie i dynamik! Indspilningen kan man så mene om hvad man vil, men den er IKKE dynamisk komprimeret nogen steder på CD'en.
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mente bare at musik eks på side1 (den film fra ytube) er også er hammer musikalsk med eller uden komprimer. Det må være en drøm at spille det til en koncert
Men Gracland er mange af de første numre indspillet uden for usa og derefter endt over i usa hvor der lige kommmer mer på som ødelægger meget af musiken det vil lyde fint i en bil eller en køkkenradio men lig til en omgang tæt lytning ...thjaaa så vil det knibe
Forresten en af mine kammerater har en Graceland LP fra GDR........... Med tyske tekster på cover men lyden vil jeg mene at er den samme ...
MVH JAN
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har her i weekenden været noget af mit 80'er & 90'er pop  igennem for at finde dynamik, det har jeg dog ikke fundet noget af. Jeg syntes til gengæld at skiverne fra dengang har en grynet lyd og er sådan lidt "fnidrede" i det  . De komprimerede lyder en hel del klarere, så man skal altså vælge imellem pest eller kolera..... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |