Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor mange nye cd’er IKKE lyder godt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 54
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Lige hurtigt angående Stockfish records...

Hvilke kunstnere hører herunder, og kan I evt. anbefale skiver, I betragter som specielt vellydende?

Du kan jo starte med denne her:

Fåes bla. hos Vassago (Jensen). I begyndelsen brød jeg mig godt nok ikke om musikken på den, men man vænner sig til det og frydes over den eminente lydkvalitet så jeg har bestilt yderlige 2 stk. af kunstnere på denne skive  

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Jeg har her i weekenden været noget af mit 80'er & 90'er pop  igennem for at finde dynamik, det har jeg dog ikke fundet noget af. Jeg syntes til gengæld at skiverne fra dengang har en grynet lyd og er sådan lidt "fnidrede" i det . De komprimerede lyder en hel del klarere, så man skal altså vælge imellem pest eller kolera..... 

Dynamik synes jeg netop der er, men du har ret i, at indspilningerne er lidt udetaljerede som du selv siger.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Acer jeg har meget svært ved at se hvad der står på den skive der

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Acer jeg har meget svært ved at se hvad der står på den skive der

Skiven hedder Closer to the Music. Der er vist også en Ver. 2 i handlen nu  

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan has joined the campaign for a return to musical dynamics. He told Rolling Stone magazine: “You listen to these modern records, they’re atrocious, they have sound all over them. There’s no definition of nothing, no vocal, no nothing, just like – static.”

http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertai nment/music/article1878724.ece

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Go' læsning xo, helt sikkert!  Og lidt positivt her i vores kamp for dynamik

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Godt link xo.

Det er om ikke andet rart at vide, at en så prominent personlighed som Bob Dylan, nu også er gået ind i kampen for dynamik og fornuftig lydkvalitet.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

pauseklovn skrev:

Hej

Lige et bidrag fra min side...

Jeg syntes, at jeg er nød til at skrue ned for musikken når jeg skifter fra en "normal" cd til f.eks Anne Linnet Nattog til venus (2disk) den larmer meget mere og jeg bliver "øretræt" lynhurtig......

Måske også fordi der kører mange syntetiske lyde rundt ...dengang i 80erne.  Måske var det en idee at geninspille populære numre med mere musikalske levende mennesker, for der er jo udgivet mangt og meget godt musik fra Danmark..

Ang de 8 -9 db: ..... "Faktum er dog, at en moderne rytmisk udgivelse ikke besidder meget mere 8-9 dB dynamik i gennemsnit"  MASTERBOX.    Jeg mener at huske at for hver db vil lytteren føle det som en fordobling af lydtrykket og det samme med 1 db mindre vil lytteren føle/høre det som en halvering af lydtrykket.................... Men det musikalske skal vel ikke måles i db ??

Musik som er musikalsk er altid godt men tit kan det ødelægges med få virkemidler som f.eks på cd:

Poul Simon Graceland...

mange numre er indspillet 2 steder i verden og så lige tilført mere hjemme i New york/los Angeles ...Musiken er jo hammer musikalsk også uden der er puttet flere effekter ind.

Denne her bliver sværere: John Mellencamp Rough harvest.........

Syntes der er mange instrumenter, som ikke er musikalske eller også er det mellemtonen på den cd (HDCD).....Eller også er det mig som har hørt mig sur på den udgivelse

Ellers gå til koncert ....Både klassisk jazz rock  eller Diskotek..... Hvad nu der er i nærheden af hvor du bor

MVH JAN

En subjektiv fordobling af lydtrykket modsvarer ca. +10dB

En fordobling af tilført effekt til en højttaler medfører +3dB.

Vores evne til at opfatte niveauforskelle er frekvensafhængig

Som eksempel fra det virkelige liv, big band (jazz) på et mellemstort københavnsk spillested (Vognporten) målt ca. 3,5 meter fra foreste geled i orkesteret.

Publikumssnak / snak mv. blandt musikerne mellem numrene ca.70-75dB og aftenens maksimum 116dB. Der er tale om uforstærket akustisk musik. Det er det lydtryk og den dynamiske spændvidde et 16 mand orkester præsterer under realistiske vilkår og det er selvfølgelig den dynamik en indspilning af den type musik bør indeholde og formidle

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Masterbox skrev:
Boman skrev:

Det m� da v�re utilfredsstillende at levere en forvr�nget vare.

I m� da have en faglig stolthed?

M� lige svare h�r inden det er weekend:
Jeg benytter blandt andet r�r-udstyr, der inds�ttes for at give harmonisk forvr�ngning, s� ja jeg tilf�jer bevidst subtil forvr�nging.

Og nej ingen faglig stolthed h�r, kun en str�ben efter det bedste kompromis. Det er kunden, der stemmer med f�dderne, hvis du ikke leverer det forventede.... Ligesom det g�lder alle andre der s�lger professionelle ydelser eller produkter - m�ske ogs� i din branche?
Jeg kan af �konomiske �rsager ikke v�re purist - liges� lidt som kendte teknikere som George Massenburg eller Bob Ludwig, n�r de laver mastering.

Thomas

Jeg synes der er flere ting i det her.

For det første kan jeg ikke forstå, at man skal ødelægge gamle velindspillede plader/cd'er med "remastering".

Jeg har Cat Stevens remasteret, der er ingen problemer, men de fleste remastering er komprimeret og klippet.

Hvorfor ødelægger man de gamle optagelser?

Er det virkeligt noget kunderne ønsker, eller er det bare noget de får.

Vi har jo ikke noget valg, vi kan ikke vælge mellem en ordentlig indspillet cd og en komprimeret cd.

Det koster ikke ret meget at producere en cd. Jeg har købt cd'er (klassiske) til 3 kr stykket (330 styk 1000 kr).

Kan I ikke levere de nye cd'er som "dobbeltcd", en som er normalt mikset (det starter I vel med), og en "radiomix".

Til 149 kr bør der være råd til at levere to cd'er. Det kunne også være god markedsføring, at I kan/vil levere en ordentlig vare.

Det kan godt være at den nye computerbaserede "musik" skal være komprimeret og klippet, men hvorfor overføre det på rigtig musik, spillet af rigtige musikere, på rigtige instrumenter?

Jeg kan ikke forstå, at I vil være bekendt at ødelægge lyden fra akustiske instrumenter med klipning.

Har I så dårlige monitorhøjttalere, eller er I og "musikerne" så høreskadede, at I ikke kan høre den tydelige klipning på jeres komprimerede og klippede radiomix.

I min ungdom kom jeg en del i de gamle Metronomstudier, og jeg kan forsikre dig, at der kunne de høre forvrængning/klipning.

Ganske vist bliver rigtig mange cd'er købt "bevistløst" af ukritiske købere, men musikelskere er et den solide basis I skal bygge jeres forretning på, ellers har I ingen eksistensberettigelse.

Så kan "musikken" lige så godt blive "produceret" af "musikerne" selv, på en pc med lydkort i en stue/garage/kælder.

Venlig hilsen
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Masterbox skrev:
Boman skrev:

Det m� da v�re utilfredsstillende at levere en forvr�nget vare.

I m� da have en faglig stolthed?

M� lige svare h�r inden det er weekend:
Jeg benytter blandt andet r�r-udstyr, der inds�ttes for at give harmonisk forvr�ngning, s� ja jeg tilf�jer bevidst subtil forvr�nging.

Og nej ingen faglig stolthed h�r, kun en str�ben efter det bedste kompromis. Det er kunden, der stemmer med f�dderne, hvis du ikke leverer det forventede.... Ligesom det g�lder alle andre der s�lger professionelle ydelser eller produkter - m�ske ogs� i din branche?
Jeg kan af �konomiske �rsager ikke v�re purist - liges� lidt som kendte teknikere som George Massenburg eller Bob Ludwig, n�r de laver mastering.

Thomas

Jeg synes der er flere ting i det her.

For det første kan jeg ikke forstå, at man skal ødelægge gamle velindspillede plader/cd'er med "remastering".

Jeg har Cat Stevens remasteret, der er ingen problemer, men de fleste remastering er komprimeret og klippet.

Hvorfor ødelægger man de gamle optagelser?

Er det virkeligt noget kunderne ønsker, eller er det bare noget de får.

Vi har jo ikke noget valg, vi kan ikke vælge mellem en ordentlig indspillet cd og en komprimeret cd.

Det koster ikke ret meget at producere en cd. Jeg har købt cd'er (klassiske) til 3 kr stykket (330 styk 1000 kr).

Kan I ikke levere de nye cd'er som "dobbeltcd", en som er normalt mikset (det starter I vel med), og en "radiomix".

Til 149 kr bør der være råd til at levere to cd'er. Det kunne også være god markedsføring, at I kan/vil levere en ordentlig vare.

Det kan godt være at den nye computerbaserede "musik" skal være komprimeret og klippet, men hvorfor overføre det på rigtig musik, spillet af rigtige musikere, på rigtige instrumenter?

Jeg kan ikke forstå, at I vil være bekendt at ødelægge lyden fra akustiske instrumenter med klipning.

Har I så dårlige monitorhøjttalere, eller er I og "musikerne" så høreskadede, at I ikke kan høre den tydelige klipning på jeres komprimerede og klippede radiomix.

I min ungdom kom jeg en del i de gamle Metronomstudier, og jeg kan forsikre dig, at der kunne de høre forvrængning/klipning.

Ganske vist bliver rigtig mange cd'er købt "bevistløst" af ukritiske købere, men musikelskere er et den solide basis I skal bygge jeres forretning på, ellers har I ingen eksistensberettigelse.

Så kan "musikken" lige så godt blive "produceret" af "musikerne" selv, på en pc med lydkort i en stue/garage/kælder.

Venlig hilsen

Der har lige været lidt skriveri i pressen om tøjbutikker med muzak ved niveauer der umuliggør almindelig samtale kunder/personale i mellem. Angiveligt har personalet "vænnet sig til" så det ikke er et problem !!!!!

Pladebranchens "loudness war" er nævnt i denne tråd

Mange kender fornemmelsen ved at holde for rødt omgivet af et større funderingsarbejde, men der er intet at se, han holder 3 biler bagude med blafrende bagsmæk

At gå forbi indgangen til et diskotek sent lørdag aften ( i behørig afstand)

At være ufrivillig tilhører til en udendørs rockkoncert i lokalområdet

Niveauet på hifi-messer kender de fleste af os, så det lader til at være smitsomt

Rent faktisk gætter jeg på at vi som kunder blot er havnet som ufrivillige ofre i en intern konkurrence om hvem der kan larme mest og tiltrække sig mest mulig opmærksomhed. 

På en dårlig dag føler jeg mig som tilhørende en uddøende race, men når jeg er til koncert eller blot til jazz i en af de få tilbageværende oaser så er det jo åbenlyst at vi er en hel del særdeles levende eksemplarer tilbage. Det er jo ikke os der kopierer og fildeler for sportens skyld, vi bruger bare pengene på noget sjovere end dårlige cd'er. De jyske koncertarrangører har opdaget at men kan tage r**** på publikum én eller to gange, men så går den heller ikke længere, men hvornår opdager pladeselskaberne det ?

mvh

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har citeret Nilau for hans glimrene udtalelse i en anden tråd: (Beklager at det er taget ud af kontekst, men var det egentlig ikke på tide vi gjorde noget ved det?)

Man skal lige huske at der også kommer en mastering-tekniker ind over - og han har sandsynligvis slået "automatpiloten" til - og han får derfor de kære musikeres frembringelser til at fremstå værre end de burde være. Jeg er overbevist om at masteringdelen i produktionsprocessen har en meget stor del af skylden for den elendige lyd, som vi præsenteres for på virkelig mange cd'er. Jeg har en masteringtekniker som overbo, og vi har haft lange diskussioner om dette emne. Han er nu en rar fyr selvom han er en "serial killer"! ;-)

Han påstår at ingen klager over 'produkterne' = alle er tilfredse, og folk går generelt ikke op i selve lydkvaliteten. Desuden skal disse processer overstås hurtigst muligt - og min overbo kan ikke (selvom han er en slags chef) få 'lov' til at bruge den ekstra tid på arbejdet, der kunne betyde en LANGT bedre lyd på en cd.

Søg evt. information om "The Loudness War" på Nettet. Og se også hvor lidt der egentlig skal til for at sikre den bedst mulige lydkvalitet. Bare lidt ekstra tid og fravælgelse af allehånde limiter- og kompressionsteknikker.

Vi er som "hifi-folk" så meget i mindretal at pladeselskaberne overhovedet ikke ænser os. Desværre.

DOG...kunne jeg forestille mig, at det kunne være en go' idé hvis rigtig mange skrev breve til DE ØVERSTE BOSSER i pladeselskaberne. Med lidt research skulle det nok være muligt at finde nogle gode emailadresser o.lign. - Tag f.eks kontakt med bestyrelsesformanden i nogle af de store (og mindre) selskaber og skriv pænt, men indtrængende!

Med venlig hilsen

Niels L.

Jeg håber ikke at du har noget imod det, jeg mente jo at jeg gjorde det med at godt formål for øje...  

Det mindste vi kan gøre, er at holde denne tråd kørende.  Men hvad siger folk, tror I at man kunne arrangere en slags mail-spamming af deres mailbokse på den måde som Nilau foreslår?

Eller måske bare en slags underskriftsindsamling?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Jeg har citeret Nilau for hans glimrene udtalelse i en anden tråd: (Beklager at det er taget ud af kontekst, men var det egentlig ikke på tide vi gjorde noget ved det?)

Man skal lige huske at der også kommer en mastering-tekniker ind over - og han har sandsynligvis slået "automatpiloten" til - og han får derfor de kære musikeres frembringelser til at fremstå værre end de burde være. Jeg er overbevist om at masteringdelen i produktionsprocessen har en meget stor del af skylden for den elendige lyd, som vi præsenteres for på virkelig mange cd'er. Jeg har en masteringtekniker som overbo, og vi har haft lange diskussioner om dette emne. Han er nu en rar fyr selvom han er en "serial killer"! ;-)

Han påstår at ingen klager over 'produkterne' = alle er tilfredse, og folk går generelt ikke op i selve lydkvaliteten. Desuden skal disse processer overstås hurtigst muligt - og min overbo kan ikke (selvom han er en slags chef) få 'lov' til at bruge den ekstra tid på arbejdet, der kunne betyde en LANGT bedre lyd på en cd.

Søg evt. information om "The Loudness War" på Nettet. Og se også hvor lidt der egentlig skal til for at sikre den bedst mulige lydkvalitet. Bare lidt ekstra tid og fravælgelse af allehånde limiter- og kompressionsteknikker.

Vi er som "hifi-folk" så meget i mindretal at pladeselskaberne overhovedet ikke ænser os. Desværre.

DOG...kunne jeg forestille mig, at det kunne være en go' idé hvis rigtig mange skrev breve til DE ØVERSTE BOSSER i pladeselskaberne. Med lidt research skulle det nok være muligt at finde nogle gode emailadresser o.lign. - Tag f.eks kontakt med bestyrelsesformanden i nogle af de store (og mindre) selskaber og skriv pænt, men indtrængende!

Med venlig hilsen

Niels L.

Jeg håber ikke at du har noget imod det, jeg mente jo at jeg gjorde det med at godt formål for øje...  

Det mindste vi kan gøre, er at holde denne tråd kørende.  Men hvad siger folk, tror I at man kunne arrangere en slags mail-spamming af deres mailbokse på den måde som Nilau foreslår?

Eller måske bare en slags underskriftsindsamling?

Din overbo bilder dig noget på ærmet, det tager ikke ekstra tid ikke at komprimere, manipulere osv., tvært imod. Faktisk er det tidsbesparende at bruge signalet fra mikrofonen som det er, og iøvrigt det eneste rigtige. Som det er nu bliver der jo brugt tid og energi på en bevidst reduktion af kvaliteten.

Din overbo snakker næppe med ret mange kunder, og gør han det får de sikkert samme besked som du har fået.

Hvorfor skulle pladeselskaberne ændre adfærd for hifi folkets skyld ? jeg kender mange musikelskere der ikke interesserer sig en døjt for hifi (til gengæld går de til mange koncerter) men jeg kan garantere dig at de er utilfredse med lyskvaliteten på de plader de køber.

Pladeselskaberne skal ændre adfærd fordi det er noget møj de leverer, kort og godt, ikke fordi et mindretal forlanger det.

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Et lille tankevækkende klip fra "The-Crooked-Path" på Yahoo om kvaliteten af studiemikrofoner.

Very little what you hear is the mic alone.

The big SSL, Neve; Amek etc mixing desks have compressor/limiters 4 band
parametric equalization on each channel.

What comes out of each track can sound awful if listened by itself.

Things are heavily compressed/limited and equalized to fit in the mix.

Then the 2 track buss compressor is flattening things even more.

What the mic do to the sound is a very small part in the end.

--
Best,

Goran Finnberg
The Mastering Room AB
Goteborg
Sweden

Det er chokerende læsning, er der slet ikke anstændighed i den branche?

Venlig hilsen

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Lidt flere citater fra samme tråd.

Tom Mallin:

> I assume that such processing can be toggled in or out
> by the operator even on current model mixers, right?

Yes.

But what is natural placing a mic 2 inch from the sound source on every
part of the mix and then thinking this mess will have anything at all to
do with what something sounds live at a distance.

As the mic comes very close the dynamics and the transient attack
becomes explosive and thus is compressed limited equalized electronic
ambience is used to try to do something nice in the end.

To do that means in most cases a heavy hand on the Equalizer knobs
they´re there to shape the sounds that may sound bad as is by ear in the
room even before a mic has been put up.

So IN/OUT switching is readily available but IN is where it is almost
always set to as there´s nothing natural having a mic 2 inches from the
mouth of the singer.

Most individual channel/mic sources have been compressed 6 to 30 dB
before being mixed to two track and the two track mix is being flattened
an additional 3 to 15 dB depending on the taste of the principals.

Then when mastering things are being compressed limited clipped and
distorted an additional 6 to 15 dB for the final CD release.

I see nothing even approaching the world natural sound in the above
scenario.

--
Best,

Goran Finnberg
The Mastering Room AB
Goteborg
Sweden

Jeg er så heldig at min musiksmag ikke omfatter den nye "musik" som blive maltrakteret på den måde. Men man skal passe på "remasteret" versioner af gamle uspolerede numre.

Forvrængningen på nye numre er nu blevet så grel, at jeg kan høre den på bilradioen i min varevogn, med de standardmonterede højtalere, gennem motor og trafikstøj.

De uhyggelige er, at CDmediet kan give en ufatteligt høj lydkvalitet, langt højere end vinyl, men (pop) branchen har valgt at ødelægge den (klassisk musik er heldigvis stadig i en anstændig kvalitet).

Måske har det faldende CDsalg noget at gøre med det produkt de leverer.

Jeg forstår ikke, at de kan se sig selv i øjnene.

Venlig hilsen

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 06 August 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Dejligt (eller det det jo ikke) at denne tråd er i live.

Havd siger de profesionelle på området? Nogen der kender til lydfolk der har med disse opgaver at gøre?

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 08 August 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Igen; hvorfor kan I ikke skelne mellem musik der bør reproduceres naturtro (klassisk, det meste jazz etc.) og musik der udelukkende lever på avancerede studieteknikker (stort set alle andre stilarter end fornævnte).

Queen ville f.eks. aldrig have kunnet lave Bohemian Rhapsody uden hjælp fra 24-spors båndoptagere.

Jeg tror i skal spørge musikerne - og ikke studieteknikerne - om hvorfor I skal "lide" under disse tilsyneladende urimelige lydforhold man byder Jer.

Svaret er ganske simpelt: Kreativ frihed!
- Kan I ikke lide produktet, står det Jer frit for ikke at købe det. Musikbranchens retning er udelukkende et udslag af forbrugerefterspørgsel, og massernes krav er uomtvistelige - like it or not.

Hvis man som Jer efterspørger et dynamisk, naturtro lydbillede, står det alle frit for at attendere livekoncerter der foregår ganske akustisk. Ja, ovenikøbet kunne i selv optage dem! Hvorfor ikke gøre noget aktivt, istedet for at diskutere selvopfundne teorier på amatørplan uden hold i virkeligheden?

Istedet for at lytte til påstået uhørlig musik på Jeres +100.000 kr's anlæg, hvorfor så ikke indkøbe high-end optagegear til eget brug? - Ovenikøbet ville I med fordel kunne afskaffe det håbløst forældede CD-format (44.1 kHz/16 bit) og f.eks. benytte en DSD-recorder!

Jeg ser frem til at høre nogle stereosæt-direkte til 2-track-optagelser fra Jeres hånd!

Til sidst:

Jeg har stor respekt for musikelskere og yndere af vellyd, men musikelskere og yndere af vellyd der hakker på providerne af samme uden at have indgående kendskab til branchen, kan jeg umuligt have samme respekt for.

Jeg spiser heller ikke på en Michelin-klasse restaurant, for bagefter at kræve mere smag og en bedre oplevelse generelt, når kokke der har været i branchen 10-20 år gør deres ypperste for at levere den ultimative smagsoplevelse, og iøvrigt har brugt omtalte antal år på at forfine deres smag og forståelse for mad.

Det samme gælder iøvrigt for pølsevognen. Jeg kræver ikke bedre kød og smukkere pølsevogne, for så ville det ikke være en pølsevogn mere! - Manglen på renlighed og pølsepandens symfoni af smagsoplevelser efter 10 forskellige pølsesorters stegen på samme, gør altsammen madstedet til hvad det er.

En pølsevogn.

Enten bliver man Michelin-kok, eller pølsemand.

De forbrugeriske brokkehoveder har vi masser af i forvejen.

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

kole:

Det er jo noget vrøvl, simpelthen... Det du udtaler dig om her baserer sig udelukkende på de fordomme du må have over for os. Vi kræver hverken at musikken skal være uforstærket eller være indspillet med to mikrofoner.

Det eneste vi håber på, er at lydteknikere/musikere vil lade være med at mastere lyden så den klipper hele vejen igennem CD'en! Jeg ved ikke om du vil mene at forvrængning er kunstnerisk frihed, jeg mener nu mere at det er skidt arbejde.

Hvilke midler de så bruger til at lave musik, er jo lige meget. For min skyld må de bruge så mange computer skabte riffs som de vil eller udelukkende instrumenter. For DET er kreativ frihed. Endeløs kompression er bare dårligt arbejde...

Jeg ved heller ikke om du har ret i at folk kræver det. Det tror jeg faktisk ikke det gør, de er bare blevet vandt til det.

Desuden behøver man ikke at have indgående kendskab til branchen for at kunne høre hvad der er godt eller skidt! Skulle vi alle være eksperter for at udtale os om noget, var der en masse politikere der ville få det meget nemmere!

Til slut vil jeg da gerne lige nævne at en overstyret CD kan høres i selv meget ydmyde opsætninger! Og det lyder også skidt der....

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 August 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Det er kunder der ønsker dette, da musiken gerne skulle lyd godt på et anlæg fra Aldi og rippe til Mp3 og mobil telefon.

Så længe at folk ønske at bruge et sådan udstyr til musik, komme vi ikke længer, når det gælder gode udgivlser.

Vi der har et godt anlæg, er en uddød race, da udvikling gå en anden retning og udvikling kan man ikke stoppe.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

Igen; hvorfor kan I ikke skelne mellem musik der bør reproduceres naturtro (klassisk, det meste jazz etc.) og musik der udelukkende lever på avancerede studieteknikker (stort set alle andre stilarter end fornævnte).

Queen ville f.eks. aldrig have kunnet lave Bohemian Rhapsody uden hjælp fra 24-spors båndoptagere.

Nej, men der er vist heller ingen der brokker sig over multikanaloptagelse, og ovennævnte optagelse lyder glimrende, også på et ordentligt anlæg.

Jeg tror i skal spørge musikerne - og ikke studieteknikerne - om hvorfor I skal "lide" under disse tilsyneladende urimelige lydforhold man byder Jer.

Svaret er ganske simpelt: Kreativ frihed!
- Kan I ikke lide produktet, står det Jer frit for ikke at købe det. Musikbranchens retning er udelukkende et udslag af forbrugerefterspørgsel, og massernes krav er uomtvistelige - like it or not.

I klager ellers over manglende salg/efterspørgsel.

Hvis man som Jer efterspørger et dynamisk, naturtro lydbillede, står det alle frit for at attendere livekoncerter der foregår ganske akustisk.

Jeg er forlængst ophørt med at gå til koncerter med forstærkere og paphøjttalere samt tonedøve lydmænd (tilsyneladende har nogle af de tonedøve lydmænd fået arbejde i studierne).

I min ungdom kom jeg i Metronome studierne, og var meget imponeret af lydkvaliteten, og den omhu der blev gjort for at sikre forvrængningsfrie optagelser.

Ja, ovenikøbet kunne i selv optage dem! Hvorfor ikke gøre noget aktivt, istedet for at diskutere selvopfundne teorier på amatørplan uden hold i virkeligheden?

Jeg ved ikke rigtigt hvem af os der har selvopfundne teorier?

Istedet for at lytte til påstået uhørlig musik på Jeres +100.000 kr's anlæg, hvorfor så ikke indkøbe high-end optagegear til eget brug? - Ovenikøbet ville I med fordel kunne afskaffe det håbløst forældede CD-format (44.1 kHz/16 bit) og f.eks. benytte en DSD-recorder!

Jeg kan forsikre dig, at man kan opnå en fantastisk lydkvalitet med 44.1/16.

Jeg ser frem til at høre nogle stereosæt-direkte til 2-track-optagelser fra Jeres hånd!

Til sidst:

Jeg har stor respekt for musikelskere og yndere af vellyd, men musikelskere og yndere af vellyd der hakker på providerne af samme uden at have indgående kendskab til branchen, kan jeg umuligt have samme respekt for.

Jeg spiser heller ikke på en Michelin-klasse restaurant, for bagefter at kræve mere smag og en bedre oplevelse generelt, når kokke der har været i branchen 10-20 år gør deres ypperste for at levere den ultimative smagsoplevelse, og iøvrigt har brugt omtalte antal år på at forfine deres smag og forståelse for mad.

Jeg regner ikke med at de serverer fordærvet mad på en Michelin restaurant. Tværtimod vælger man de bedste råvarer og tilbereder dem uden at ødelægge dem (modsat jer).

Det samme gælder iøvrigt for pølsevognen. Jeg kræver ikke bedre kød og smukkere pølsevogne, for så ville det ikke være en pølsevogn mere! - Manglen på renlighed og pølsepandens symfoni af smagsoplevelser efter 10 forskellige pølsesorters stegen på samme, gør altsammen madstedet til hvad det er.

En pølsevogn.

Selvom en pølse måske ikke er toppen af en kulinarisk oplevelse, forventer jeg at den er ufordærvet og stegt hæderligt, ellers klager jeg.

Enten bliver man Michelin-kok, eller pølsemand.

I er hverken eller (måske en uhumsk pizzabar?).

Kan I slet ikke høre den store forvrængning I tilfører musikken, er I fuldstændigt tonedøve?

De forbrugeriske brokkehoveder har vi masser af i forvejen.

Ja, hvis man ikke kan lide jeres produkt er man "forbrugeriske brokkehoveder", for det kan da umuligt være jeres produkt der er noget i vejen med.

Det må være rart at være så selvsikker.

<< Forrige Side af 54 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes