Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
AC/DC - Black ICe med Anything Goes. Ja, jeg håber bare ikke Guns N' Roses formår det samme med deres nye Chinese Democracy album...  |
|
|
...men HVIS de gør, så bør man nok lade være med at købe det. Det er nok den eneste måde man kan få stoppet alle de tekniker-amatører som kun interesserer sig for at tjene penge, og er ligeglad med kvaliteten. Problemet er nok bare (desværre), at den brede unge masse af MP3-drenge (og piger) tror det SKAL lyde sådan, for de har sikkert aldrig hørt andet. Ærgerligt at det skal være kvantitet der bestemmer over kvalitet  __________________
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil desværre mene at det har mere med tiden at gøre end med genren. Kiggede lige lidt på mine cd'er i goldwave, og det er tydeligt at jo tættere vi er på i dag jo værre bliver det, selv med kunstnere der ellers normalt havde fine produktioner.
Er selv stor fan af Ministry (Industrual-Metal) og deres tidligere album lider slet ikke af loudness syge, hvorimod deres seneste 2 (2005 og 2007 mener jeg) har det en lille smule, dog ikke lige so slemt som nogle af eksemplerne her. Så nu har jeg det lidt bedre med at jeg syntes lyden var lidt for hård og udynamisk på de to seneste albums af en af mine favorit kunstnere, synd synd synd.
Blev dog glædeligt overrasket over at Volbeats Rock the Rebel ikke led af loudness syge! Den er presset til greænsen, men ikke over. Og blev så lige så skuffet over at deres nyeste lider af det (og også lyder elendigt).
Til min helt store glæde lider et af Danmarks Metal håb Pilgrimz nyeste cd slet ikke af loudness syge, og det er fra 2008!
Så tjah, har sikkert mere at gøre med store studiers krav, end musikernes/mixernes ævne og ønsker
Edit: Moterheads nyeste (fra i år) Moterizer lider sku ikke af loudness syge, selvom den er mixet til at udnytte HELE rangen  Glæder mig at det ikke er alle de gamle bands der bukker under for musikindustrien og stadig stiller krav til hvordan det skal lyde efter mastering. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
t-buch Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en eller anden der skrev at lars Ulrik havde sagt at Metalicas nye dynamik komprimeret album sgu da bare lød lige i vinkel i hans bil
Er det ikke samme mand som har harceleret i den grad og nærmest mere end nogen anden over ulovlig MP3 download fra Nettet??? - Det er der sgu da noget, der ikke hænger så godt sammen, hr. Ulrik
Nå sæt den gamle original LP af Shubiduas nr 1 - så skal i sgu godt nok høre dynamik - det er egentlig ret utrolig af de Hellerupdrenge. 1973 skriver vi
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
t-buch skrev:
Der var en eller anden der skrev at lars Ulrik havde sagt at Metalicas nye dynamik komprimeret album sgu da bare lød lige i vinkel i hans bil
Er det ikke samme mand som har harceleret i den grad og nærmest mere end nogen anden over ulovlig MP3 download fra Nettet??? - Det er der sgu da noget, der ikke hænger så godt sammen, hr. Ulrik
Nå sæt den gamle original LP af Shubiduas nr 1 - så skal i sgu godt nok høre dynamik - det er egentlig ret utrolig af de Hellerupdrenge. 1973 skriver vi
|
|
|
Er fuldstændig enig vedr. Metallica. Har selv tænkt den samme tanke. Hvorfor betale for skodlyd, hvis man kan dowloade det gratis? Det er da en underlig måde at behandle de betalende kunder, som de så gerne vil have nogen flere af: download ulovligt, og du får skodlyd. Betal for varen, og du får også skodlyd... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
rskriver skrev:
hrmand skrev:
hifiigen skrev:
Er der nogen der vil anbefale det bedst lydende cd box-set, alternativt hvilke enkeltudgivelser (også på cd-format) |
|
|
Jeg kan da godt lægge ud ... først hvor jeg har fået fat i de japanske udgaver af alle albums, synes jeg det er godt ... faktisk skæppegodt, for aldrig har selv det gennemtæskede Stairway To Heaven lydt så godt på cd-mediet - i mine ører forståes. Krystalklar, fantastisk vokalgengivelse, detaljeret, stilhed når der skal være stilhed - jeg kunne blive ved. Det ekstra twist er, at de er i vinyl-replica, dvs. alt er som på lp-udgivelserne, men tilpasset cd-formatet, lige noget der fodrer sulten efter nostalgi, når det skal være.
Så det er dem du skal gå efter, for at undgå mishandlet lyd. Evt. via ovennævnte boxset. Men de har et stykke tid kunnet fås som enkeltudgivelser, bl.a. har iMusic dem alle til 230 dask stykket - de har også boksen. Jeg har dog været heldig at se nogle af dem på tilbud hos GUF og andre, pludselig dukkede et par albums op på hylden i den velkendte japanske indpakning til bare 99 kr. Så kun et par stykker er indkøbt til fuld pris. Se dig om i butikkerne ... hvis du ikke er klar til box- pris
|
|
|
Er det generelt for japan-import CDer, eller gælder det kun for dette boxset? Har nemlig undret mig over, hvorfor de mere seriøse butikker også sælger japan-import version af samme CD, når den ellers kun kostede 1/4?
Mvh |
|
|
Ingen kommentarer?  |
|
|
jow da ... lidt mht. til kvaliteten, den er pr. definition høj, når det er fra Japan, de andre jeg har, bl.a. 10CC er ligeså rene i lyden. Det med priserne, ja det er en sær en, opfattelsen er jo at japanske udgivelser er dyre, så jeg fryder mig bare over at jeg fik dem til her lidt under ½-delen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
rskriver skrev:
rskriver skrev:
hrmand skrev:
hifiigen skrev:
Er der nogen der vil anbefale det bedst lydende cd box-set, alternativt hvilke enkeltudgivelser (også på
cd-format) |
|
|
Jeg kan da godt lægge ud ... først hvor jeg har fået fat i de japanske udgaver af alle albums, synes jeg det er godt ...
faktisk skæppegodt, for aldrig har selv det gennemtæskede Stairway To Heaven lydt så godt på cd-mediet - i mine
ører forståes. Krystalklar, fantastisk vokalgengivelse, detaljeret, stilhed når der skal være stilhed - jeg kunne blive ved. Det
ekstra twist er, at de er i vinyl-replica, dvs. alt er som på lp-udgivelserne, men tilpasset cd-formatet, lige noget der fodrer
sulten efter nostalgi, når det skal være.
Så det er dem du skal gå efter, for at undgå mishandlet lyd. Evt. via ovennævnte boxset. Men de har et stykke tid kunnet
fås som enkeltudgivelser, bl.a. har iMusic dem alle til 230 dask stykket - de har også boksen. Jeg har dog været heldig at se
nogle af dem på tilbud hos GUF og andre, pludselig dukkede et par albums op på hylden i den velkendte japanske
indpakning til bare 99 kr. Så kun et par stykker er indkøbt til fuld pris. Se dig om i butikkerne ... hvis du ikke er klar til box-
pris
|
|
|
Er det generelt for japan-import CDer, eller gælder det kun for dette boxset? Har nemlig undret mig over,
hvorfor de mere seriøse butikker også sælger japan-import version af samme CD, når den ellers kun kostede 1/4?
Mvh |
|
|
Ingen kommentarer?  |
|
|
jow da ... lidt mht. til kvaliteten, den er pr. definition høj, når det er fra Japan, de andre jeg har, bl.a. 10CC er ligeså rene
i lyden. Det med priserne, ja det er en sær en, opfattelsen er jo at japanske udgivelser er dyre, så jeg fryder mig bare over
at jeg fik dem til her lidt under ½-delen. |
|
|
Er der mon en japansk e-shop med et stort udvalg som sender til DK, hvor man måske kunne spare en mønt?
edit: www.cdjapan.co.jp
andre bud?
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at kunne huske cdwow har en hong kong side man kan shoppe fra. Godt nok ikke en japserbiks, men mon ikke de fører nogle udgivelser fra deres nabo? __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Pierre skrev:
bittermand skrev:
Til sidst: der er INTET galt med CD'en som medie, kun pladeselskaberne og den grå MP3-masse!!!
|
|
|
Helt enig
|
|
|
Folk som min kone...... CD mediet er faktisk ikke så ringe. Som det sikkert er konstateret, ligger fejlen ikke i mediet selv, men hos produceren, som kæmper en kamp for at være den der bliver hørt (af masserne, ikke audiofilerne). Ja, der findes medier der på papiret er langt foran CD formatet, men kravene fra almenheden og i særdeleshed radiofonien gør, at man retter lydbilledet til, så forbrugeren ikke hele tiden skal skrue på sin volumenknap.
Dire Straits, Love over Gold: Jeg slipper ikke for en kommentar fra "oppositionen", skulle jeg ønske at gennemlytte dette album uden at skrue ned på noget tidspunkt. Der er nok en grund til at Telegraph Road meget sjældent spilles i radioen, for det er et suverænt nummer.
|
|
|
@Bittermand og Pierre.
Jeg er helt enig i ALLE jeres betragtninger.
Blot vil jeg tilføje, at netop loudness-sygen højst sandsynligt er ÅRSAGEN til at så mange uophørligt udskifter deres hifi udstyr - de bliver ALDRIG tilfredse. Og det tror da pokker.
På mit forholdsvis beskedne (low-end?) anlæg kunne jeg tidligt fastslå, at der var mega forskel på CD ernes tekniske kvalitet, og at jeg fremover ville forsøge at finde kombinationen af god musik og teknisk høj kvalitet (minimum komprimering).
DERFÓR er jeg også yderst tilfreds med et anlæg til samlet ca 30 K, og med en gennemsnitlig alder på 15 år.
"Blame it on Loudness, not on Boogie" 
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Mastervol skrev:
AC/DC - Black ICe med Anything Goes. Ja, jeg håber bare ikke Guns N' Roses formår det samme med deres nye Chinese Democracy album...  |
|
|
...men HVIS de gør, så bør man nok lade være med at købe det. Det er nok den eneste måde man kan få stoppet alle de tekniker-amatører som kun interesserer sig for at tjene penge, og er ligeglad med kvaliteten. Problemet er nok bare (desværre), at den brede unge masse af MP3-drenge (og piger) tror det SKAL lyde sådan, for de har sikkert aldrig hørt andet. Ærgerligt at det skal være kvantitet der bestemmer over kvalitet 
|
|
|
Enig!!!!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så endnu en grund til, at mange CD'er ikke lyder godt.  En sørgelig grund, der med tiden kan give musikeren et ansigt som Leatherface, hvor 3 liter Botox ikke kan rette op på det. (Hård efterkomprimering af musikken, bruges tit som camouflage, der skal sløre hvor dårligt produktet er.)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye CDér lyder dårligt bla. pga. Finanskrisen !.
Generel overforbrug, gældsætning og ikke mindst manglende lyst til fordybelse - er grund til at vi har elendig produceret nye CDér !.
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Nye CDér lyder dårligt bla. pga. Finanskrisen !.
Generel overforbrug, gældsætning og ikke mindst manglende lyst til fordybelse - er grund til at vi har elendig produceret nye CDér !. |
|
|
Det var da noget af det mest saglige jeg har hørt længe, så dvs. at det økonomiske opsving vi har oplevet siden slut-halvfemserne til idag, det har ikke påvirket cd-lyden til det bedre? De har måske kunne forudse at der ville kommen en finanskrise(som vidst nok er så godt som overstået) og derfor begyndte de at overkomprimere lyden -det er sgu en god teori.. KVALITETEN AF CD-INDSPILNINGER FØLGER KONJUNKTURERNE.. Puhaa så ser det ikke godt ud for de næste par år  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at have læst et sted på nettet, at det i de fleste tilfælde er musikerne selv, som ønsker det færdige resultat skal være så komprimeret som muligt. Sørgeligt hvis det er sandt.
__________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Jeg mener at have læst et sted på nettet, at det i de fleste tilfælde er musikerne selv, som ønsker det færdige resultat skal være så komprimeret som muligt. Sørgeligt hvis det er sandt. |
|
|
Det er faktisk ikke nødvendigt med al den komprimering, for at sælge. Man skal bare synge eh - eh - eh og optræde splitternøgen på coveret. Så udråbes ens sang som bedre end titelnummeret på Beatles mest sælgende album.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det er da bare at komme i gang - hvad venter du på Spencer? Der ligger en formue og venter på dig.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Kalle_dk skrev:
Mastervol skrev:
|
|
...men HVIS de gør, så bør man nok lade være med at købe det. Det er nok den eneste måde man kan få stoppet alle de tekniker-amatører som kun interesserer sig for at tjene penge, og er ligeglad med kvaliteten. Problemet er nok bare (desværre), at den brede unge masse af MP3-drenge (og piger) tror det SKAL lyde sådan, for de har sikkert aldrig hørt andet. Ærgerligt at det skal være kvantitet der bestemmer over kvalitet 
|
|
|
Enig!!!!
|
|
|
Jeg ved nu ikke hvor enig jeg er. Det lader jo til at musikbranchen opfatter et vigende salg som et udspring af at folk downloader tingene gratis fra nettet. Kvaliteten er vist ikke det de ser på i første eller anden omgang.
Så jeg tror simpelthen at der skal gøres mere opmærksom på problemet, for selvom vi boycutter det komprimerede musik, så er vi ikke nok til at det vil give en synderlig effekt.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
ja hold da op den er også grim... Men den fylder da i det mindste spektrummet ud, den anden har lige fået cuttet de sidste 3-4-5 bits elektronisk...  |
|
|
Hvad mener du med at de sidste 3-4-5 bits er "cuttet elektronisk"?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 November 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Mastervol skrev:
ja hold da op den er også grim... Men den fylder da i det mindste spektrummet ud, den anden har lige fået cuttet de sidste 3-4-5 bits elektronisk... 
|
|
|
Hvad mener du med at de sidste 3-4-5 bits er "cuttet elektronisk"? |
|
|
Hvis du kigger på den, så er alt det sorte imellem grafen og top/bund simpelthen noget tomrum som normalt er udfyldt af andre CD'er (komprimerede såvel som ukomprimerede). Så de har simpelthen gjort det at de har sænket "loftet" betragteligt ved at fjerne de sidste bits digitalt.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 01 November 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Sjoenne skrev:
Mastervol skrev:
ja hold da op den er også grim... Men den fylder da i det mindste spektrummet ud, den anden har lige fået cuttet de sidste 3-4-5 bits elektronisk... 
|
|
|
Hvad mener du med at de sidste 3-4-5 bits er "cuttet elektronisk"? |
|
|
Hvis du kigger på den, så er alt det sorte imellem grafen og top/bund simpelthen noget tomrum som normalt er udfyldt af andre CD'er (komprimerede såvel som ukomprimerede). Så de har simpelthen gjort det at de har sænket "loftet" betragteligt ved at fjerne de sidste bits digitalt. |
|
|
Jeg er ikke sikker på i taler om det samme, men det "sorte tomrum" der nævnes mellem loft/bund, skulle gerne være tilstede (bare ikke som en vandret streg !). Ellers er lyden/optagelsen enten overstyret, eller på anden måde ødelagt (bagefter). Mit eksempel fra Bob James har maser af "tomrum". At tomrummet ikke er sort, skyldes blot en anden baggrundsfarve, på grund af "anden software". Om man kan se på en graf at der mangler bits, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror det er gætteri. __________________
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 01 November 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valgte lige at kigge på! hvad der efter sigende skulle være noget af det bedste musik fra i år... Her først: Kings of Leon - Closer  Gabriella Cilmi - Sweet about me  The Rasmus - Ten Black Roses  Så når vi kigger på ældre numre.. bare for at dæmpe nerverne lidt.... Beatles - Come Together  Og så her til sidst Miles Davis - So What  her er der tydelige eksempler på at dynamikken er ved at blive kvalt i Loudness war...  læg venligst mærke til hvor få markøre Ableton live 7 finder i de nyere sange, sammenlignet med de gamle... det siger vidst alt! læg også mærke til at der i de nyere sange er større tendens til et reelt monotrack end hos de gamle sange... men der findes også nyere kunstnere der kan finde ud af det  Jesper
|
Til top |
|
|