Forfatter |
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
ChriZ skrev:
Erik D skrev:
Tillykke med det flotte nye setup - det spiller garanteret så englene synger 
Mht. kabelbakke, så købte jeg en i Silvan for et års tid siden, som bestod af en skinne man skruer fast på væggen, og så trækker man en buet overdel ned over skinnen - lidt svært at forklare , men det er noget flottere end de alm. firkantede kabelbakker.Systemet var svjh til at betale, så måske det var noget for dig ?
|
|
|
Ja, det lyder fantastisk :) Jeg må i Silvan og se efter de der kabelbakker du snakkede om, kan du huske noget om prisen? /Christian |
|
|
Arrgh...jeg har sgu svært ved at huske prisen, mener det var ~100 kr meteren, men jeg kan altså ikke rigtigt huske det  |
|
|
Jeg har nu været lidt på rundtur i de forskellige byggemarkeder og ledt efter kabelbakker.
Jeg fandt de omtalte Primo Futura lister i Silvan. Faktisk et ganske lækkert design, pris ca. 130,- for 2 meter, desværre havde min Silvan ikke andet end lister der var 15mm brede, så jeg ville ikke ha' plads til mine kabler i det...
Derefter tog jeg et smut i Silvan, hvor der også var et mindre udvalg af lister og kabelbakker - fandt en umiddelbart pæn 2m kabelbakke til omkr. 110,-, desværre fandtes den kun i kedelig grå og brun(??) ... derudover havde de 1m kabelbakke lavet til Jacob Jensens fancy strømfordelerbokse, men det var skuffende bare en kedelig alu-farvet plastic-bakke der egentlig ikke var særlig pæn.. og så kostede den også 110,- ...
Så indtil videre er jeg desværre ikke blevet klogere, må besøge en anden Silvan og se om listerne fra Silvan fås i en lidt bredere model, for de var faktisk ret pæne..!
På setuppet er der ikke sket så meget nyt, jeg leder efter sand til mine højttalere, Bauhaus havde kun 50 kg's sække, og det synes jeg er lige voldsomt nok da jeg vel nærmest kun skal bruge 1/5-del... findes der steder man kan købe ovntørret sand i mindre mængder??
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud dit nye gear, Tillykke med det
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går så småt og overvejer nogle nye højttalerkabler, da jeg er ret sikker på at mine Black Rhodium ikke rigtigt er det rigtige til mit setup ... nogen gode forslag? Har luret lidt på noget brugt Linn K400 - er det noget værd? Har ikke været ude at lytte... skal bruge 2x2 meter.. gerne noget brugt, så der er lidt "bang for the bucks" :)
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
krelllover Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej fedt setup jeg ved ikke bruger densen stadig sanken transer ( altså de store ) 
mvh krelllover
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krelllover skrev:
hej fedt setup jeg ved ikke bruger densen stadig sanken transer ( altså de store ) 
mvh krelllover |
|
|
Tak for de pæne ord - ang. transformerne, så må jeg indrømme at jeg ikke ved så forfærdelig meget om indmaden i kasserne, koncentrerer mig bare om at det lyder fedt :)
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er man igang med at overveje næste fase.. jeg er i færd med at anskaffe mig en Squeezebox - ja, jeg har droppet at få et "godt" lydkort, og vil hellere ha' en Squeezebox, der samtidig kan fungere som (netradio-)tuner når min PC ikke er tændt, og samtidig ikke kræver på samme måde at min PC er i samme rum som mit anlæg, det kunne være jeg valgte at "sadle om" engang hvad angår at ha' min PC i stuen..
Desuden er jeg også i nærheden af at anskaffe mig nye højttalerkabler, det ser ud til at valget kunne falde på VDH clearwater, men det er ikke så presserende, da mine nuværende kabler gør det O.K...
Jeg har beklageligvis ikke fået styr på mine kabler fra TV'et endnu, da jeg simpelthen har svært ved at finde noget fornuftigt til dette... AVConnection har nogle alu-bakker som er flotte, men jeg nægter simpelthen at give så mange penge for en kabelbakke, derudover har jeg været lidt på jagt rundt omkring i byggemarkeder, uden held... indtil videre peger det lidt på de meget kedelige og knapt så pæne bakker fra Harald Skrald, findes der virkelig ingen pæne hvide kabelbakker til rimelige penge??!
Og så synes jeg også jeg har problemer med at finde noget så simpelt som ovntørret sand medmindre det er 5 kilo for rigtig mange penge eller en monster-sæk på 50 kg for lidt mere, hvor fa'en køber man en pakke sand med max. 20kg i for billige penge - det er for f%¤ kun sand, så det må da kunne findes billigt...??
.. nogen der kan hjælpe mig videre??
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er der nye billeder!
Ja, jeg har fundet en nødløsning til kablerne fra TV'et - en ækel kabelbakke fra Harald Skrald, men indrømmet.. det ser bedre ud end da de bare hang og "dinglede"
... og så har jeg fået købt mig lidt nyt legetøj - en Squeezebox jeg kan bruge påskeferien til at rode med - desværre er det så nemt det hele at jeg nok får lidt tid i overskud ;)
.. og jeg leder stadig efter sand til mine højttalere.. jeg må nok efterhånden indse at jeg må bide i det meget sure æble og punge ud for det ;)
/Christian
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er der sku også kommet sand i højttalerne, så nu begynder det snart at ligne noget... jeg har lagt (erindrer jeg) ~4.5 kg i hver og det har strammet godt op på bassen... jeg har ikke rigtigt eksperimenteret med mængde af sand endnu - hvad er jeres opfattelse af den "rigtige" mængde sand i disse højttalere??
mvh
Christian
|
Til top |
|
|
goodsound Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stil over drengen flot sat op rene linier ser godt ud
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der købt nye højttalerkabler - endnu en klassiker: Van Den Hul Clearwater... en helt okay opgradering til pengene..
/Christian
|
Til top |
|
|
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChriZ skrev:
Ja, så er der sku også kommet sand i højttalerne, så nu begynder det snart at ligne noget... jeg har lagt (erindrer jeg) ~4.5 kg i hver og det har strammet godt op på bassen... jeg har ikke rigtigt eksperimenteret med mængde af sand endnu - hvad er jeres opfattelse af den "rigtige" mængde sand i disse højttalere??
mvh Christian |
|
|
Hej
jeg har stort set samme forstærker/højtaler setup (andre kabler), og kan bekræfte at det spiller rigtig godt sammen!!!
Jeg snakkede 'sand' med en fra SA på en mæsse, og han sagde at 4½ kg i hver, var tæt på det optimal, man skal bare være sikker på at begge højtalere vejer ens efter påfyldningen!!!
Hilsen
Galver
|
Til top |
|
|
JonasW Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 17 November 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian,
Først og fremmest en sen tillykke herfra med det fede setup - wish it was me!
Dernæst en tak for de interessante indlæg; interessante fordi jeg selv er på vej i fuldstændig samme retning. Har lige erhvervet mig B-110+B-400 plus og har endvidere været igennem nogenlunde den samme PC "proces" som du. Vil også beholde mit mediecenter, men musikken skal vist også igennem en squeezebox på længere sigt. Jeg har dog lige et par spørgsmål.
1) Hvordan var den lydmæssige gevindst da du gik fra PC'en til squeezebox'en?
2) Overvejer SA1280 som du - er der nogle interessante alternativer i samme prisklasse?
Hilsen, Jonas
|
Til top |
|
|