Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Signalkabel uden hård lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Hej,

Jeg har lidt problemer med at lyden fra mit CD-setup er hård (metallisk) i øvre mellemtone/nedre diskant. Jeg vil som det første prøve at skifte kabler. Nuværende kabler er Nordost Solar Wind.

Jeg har The Music Cable fra min tuner, og der er ikke skyggen af hård lyd. Men jeg kan ikke have flere stive kabler bag min forforstærker, så jeg vil gerne have et forslag til et bøjeligt kabel, som mest muligt sikrer at der ikke tilføres hårdhed i nævnte toneområde (eller andre for den sags skyld).

Jeg læste en test i et blad, hvor man havde samme problem med en CD-spiller, når den var forbundet med de medleverede kabler, og problemet forsvandt med skift af kabler (der stod ikke hvilke), så jeg ser det også som en mulighed at der er tale om et kabelproblem hos mig.

Mvh
Søren

PS: Jeg kan ikke teste med mine egne TMC-kabler, da de er for korte.

Jeg kender fænomænet. Ringere kabler har det med at fjerne toppen. Jeg har f.eks. et sæt billige Tarallabs som kan fjerne toppen, men der ryger altså også lidt detaljer. Normalt er der noget galt hvis toppen er hård - det fortæller jo nogen om der nok er en flaskehals andet steds i anlægget. Jeg bryder mig ikke om at lave filter-effekt via kabler, men det kan lade sig gøre. Jeg købte nogle Xindak kabler fra www.stoplite.dk til 299 kr. 2 x 1meter. De har faktisk en dejlig udstrakt lyd, dog uden at være så kontant som min egen reference - Argento Silver. Måske er det sådan et du skal have sådan et sæt Xindak?

Mvh

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Søren Bertrams kabler http://www.audiokabel.dk/da-tilbud.htm kunne måske også være en mulighed. Eller Audio Notes kobber kabler.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Men dine højttalere er måske også noget metaliske i sig selv!

Ellers kunne dette her måske gøre tricket: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=32614

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tak for jeres indlæg.

Nu har jeg imellemtiden fået prøvet med et par Audioquest Topaz. Resultatet var at lyden ikke mere er helt så hård, men også mere lukket. Fortsat ikke rigtig blød, men til at leve med. Det er mit indtryk til nu, men jeg har ikke prøvet dem i så lang tid endnu.

Om de andre kabler skabte den hårde lyd, eller de nye filtrerer den væk, er jo så stadig et godt spørgsmål. Dog har jeg monteret de andre kabler på min riaa uden at den er blevet hård i lyden.

Jeg vil se at få fat på nogle kabler af dem der er anbefalet, jeg synes Audioquest King Cobra lyder fornuftige.

Så må jeg se om jeg kan leve med lyden eller jeg skal til at se på CD-grejet.

Tak for hjælpen

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Hej,Tak for jeres indlæg.Nu har jeg imellemtiden fået prøvet med et par Audioquest Topaz. Resultatet var at lyden ikke mere er helt så hård, men også mere lukket. Fortsat ikke rigtig blød, men til at leve med. Det er mit indtryk til nu, men jeg har ikke prøvet dem i så lang tid endnu.Om de andre kabler skabte den hårde lyd, eller de nye filtrerer den væk, er jo så stadig et godt spørgsmål. Dog har jeg monteret de andre kabler på min riaa uden at den er blevet hård i lyden.Jeg vil se at få fat på nogle kabler af dem der er anbefalet, jeg synes Audioquest King Cobra lyder fornuftige.Så må jeg se om jeg kan leve med lyden eller jeg skal til at se på CD-grejet.Tak for hjælpen MvhSøren

Selv!

Jamen hvor mange sæt kabler er det at det drejer sig om du ska have da?? bare et??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Vdh The Second og Vdh M.C. D300 Mk.III Hybrid er, ifølge min erfaring, begge signalkabler med en let afundet lyd uden tendenser til skarphed.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes